Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle part 2

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HTK12
    replied
    Originally posted by walde View Post
    Mutuna sanoisin, että JBE, FRM ja LDM vaatisi myös koodausta.
    Ainakin noilla ohjainlaitteilla on melkolailla tärkeä rooli adaptiivisessa vakionopeuden säädössä, joten voinevat aiheuttaa kiusaa. EGS olisi varmaan myös koodattavien ohjainlaitteiden listalla, varmaaan muutama muukin vielä, mutta aiheuttavatko sitten väärin koodattuna minkälaisia ongelmia, en uskalla faktana sanoa.
    Muuten olisin kokoauton koodannut, mutta sisusta oli osittain purettu, niin code car ei ollut vaihtoehto (IHKA ym. irti).

    Leave a comment:


  • walde
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Onkos kukaan koodaillut normi cruisea ACC tilalle pre-face e60? VO:sta pois 544 ja 541 ja tilalle 540 sitten koodausta. Koodasin Kombi, DSC, DDE, SZL, mutta ei vielä toimi. Viiksi vaihdettu ja ACC irti.
    Mutuna sanoisin, että JBE, FRM ja LDM vaatisi myös koodausta.
    Ainakin noilla ohjainlaitteilla on melkolailla tärkeä rooli adaptiivisessa vakionopeuden säädössä, joten voinevat aiheuttaa kiusaa. EGS olisi varmaan myös koodattavien ohjainlaitteiden listalla, varmaaan muutama muukin vielä, mutta aiheuttavatko sitten väärin koodattuna minkälaisia ongelmia, en uskalla faktana sanoa.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Onkos kukaan koodaillut normi cruisea ACC tilalle pre-face e60? VO:sta pois 544 ja 541 ja tilalle 540 sitten koodausta. Koodasin Kombi, DSC, DDE, SZL, mutta ei vielä toimi. Viiksi vaihdettu ja ACC irti.

    Leave a comment:


  • T.H.O.M.A.S
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Mitä parametrejä sitten muutat siellä? Tuo BREMSFLUESSIGK on ainakin ihan vain jarrunestemittaukseen liittyvä asia eikä mitenkään liity ns. jenkkiparkki -asioihin.
    Nyt saattoi tulla selkoa mikä meikeläisen koodauksissa AINAKIN mättää, olen ilmeisesti muuttanut noita kahta vaihtoehtoa molempia aktiiviseksi, se varmaan aika tehokkaasti sekoittaa auton toimintaa Pitää vkl aika ottaa uus yritys ihan ajan kanssa ja koittaa olla kuolettamatta koko autoa... tuo ylempihän on se oikea joka pitää muuttaa ja sitten lisäksi etuparkit pois toiminnasta.

    BLK_V_GED_ALS_SIDEMARK
    aktiv

    BLK_V_GED_ALS_PARKLICHT
    aktiv

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Mitenkäs E39 -96 saadaan varustelistaa muokattua? Sellainen for dummies ohje olis hyvä.

    Kun ongelma on seuraava: autossa on alunperin ollu 4:3 navisoitin joka tilttasi, laitoin kiina android soittimen sen tilalle, muuten toimii hyvin mutta aina käynnistettäessä se vaihtelee ohjelmalähdettä joka taas johtuu siitä että autossa on ollut alunperin puhelin ja ratissa R/T nappi vaihtaa ohjelmalähdettä.
    Ilmeisesti antaa jotain puhelimen kytkentä signaalia käynnistyksen yhteydessä ja sen vuoksi sekoilee.
    Joten jos saisi puhelimen koodattua pois ni saattais vaikka pelata??

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by T.H.O.M.A.S View Post
    Kiitos tästä vinkistä ,sain tuolla tehden palautettua toiminnan normaaliksi tuon jarrujen häiriövalon osalta

    Jotain kummaa tuossa kotterossa tapahtuu siinä vaiheessa kun koodaan jenkkiparkit toimintaan, silloin alkaa heti loimottamaan tuo jarrujen punainen ((!)) merkkivalo mittaristossa. Kokeilin useampaan otteeseen koodausta jenkkiparkkien ja "vakio" koodauksen välillä ja aina sama juttu :think . Lisäksi huomasin check controlin häviävän toiminnasta samalla kun häiriövalokin syttyy

    Olen tähän asti koittanut räveltää koodauksen muutosta ncs dummylla raksi ruutuun menetelmällä mutta hieman hakusessa nää touhut (kukaan ei varmaan sitä ole huomannut) enkä jotain vaan saa puuhattua oikein..
    Mitä parametrejä sitten muutat siellä? Tuo BREMSFLUESSIGK on ainakin ihan vain jarrunestemittaukseen liittyvä asia eikä mitenkään liity ns. jenkkiparkki -asioihin.

    Leave a comment:


  • T.H.O.M.A.S
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Tai sitten vaan palautat koodaustiedot vakioksi ja muokkaat jälkeenpäin.
    Eli ihan vaan SG_Codieren ilman puukotuksia.
    Kiitos tästä vinkistä ,sain tuolla tehden palautettua toiminnan normaaliksi tuon jarrujen häiriövalon osalta

    Jotain kummaa tuossa kotterossa tapahtuu siinä vaiheessa kun koodaan jenkkiparkit toimintaan, silloin alkaa heti loimottamaan tuo jarrujen punainen ((!)) merkkivalo mittaristossa. Kokeilin useampaan otteeseen koodausta jenkkiparkkien ja "vakio" koodauksen välillä ja aina sama juttu :think . Lisäksi huomasin check controlin häviävän toiminnasta samalla kun häiriövalokin syttyy

    Olen tähän asti koittanut räveltää koodauksen muutosta ncs dummylla raksi ruutuun menetelmällä mutta hieman hakusessa nää touhut (kukaan ei varmaan sitä ole huomannut) enkä jotain vaan saa puuhattua oikein..

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by T.H.O.M.A.S View Post
    Tarkoitus ei ollut kajota tuohon arvoon mutta olen saattanut epähuomiossa räveltää. Kun huomasin häiriövalon loimottavan mittaristossa ja koodit luettuani rupesin katsomaan nykyistä koodausta josta pisti silmään tuo kohta.

    Pitää varmaan kokeilla tuon anturin toimintaa käänteisesti nostamalla se jarrunestesäiliöstä ylös ennenkuin ryhdyn koodailuhommiin.. ei niin menestyksekästä meikeläisen toimesta koodailut
    Tai sitten vaan palautat koodaustiedot vakioksi ja muokkaat jälkeenpäin.
    Eli ihan vaan SG_Codieren ilman puukotuksia.

    Leave a comment:


  • T.H.O.M.A.S
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Muutitko siis BREMSFLUESSIGK_INV arvoa? Hatusta heitettynä tarkemmin tietämättä INV kuulostaisi inverted eli käänteiseltä arvolta.
    Jos se on nyt eri asennossa kuin alunperin niin tasoanturin toiminta varmaan nurinkurinen mikä selittäisi valon.

    Tarkoitus ei ollut kajota tuohon arvoon mutta olen saattanut epähuomiossa räveltää. Kun huomasin häiriövalon loimottavan mittaristossa ja koodit luettuani rupesin katsomaan nykyistä koodausta josta pisti silmään tuo kohta.

    Pitää varmaan kokeilla tuon anturin toimintaa käänteisesti nostamalla se jarrunestesäiliöstä ylös ennenkuin ryhdyn koodailuhommiin.. ei niin menestyksekästä meikeläisen toimesta koodailut

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by T.H.O.M.A.S View Post
    Terve,

    Koodailin E38:sta jenkkiparkit päälle ja etuparkit pois toiminnasta ja sillä sekunnilla alkoi punainen ((!)) jarrujen häiriövalo palamaan mittaristossa, jarrupalojen tunnistimet ja jarruneste taso ok eli uskoisin saaneeni koodauksen jotenkin pärseelleen.. Jenkkiparkit toki palaa hienosti ja etuparkit loistaa poissaolollaan sentäs

    INPA:lla kun lukee vikakoodeja niin mittariston puolella herja jarrunesteen tasosta jota ei saa nollattua.

    Pieni mahdollisuus toki sille että tasoanturi sanoi sopimuksen irti juuri kriittisellä tasolla mut tuskin

    Osaako joku sanoa liittyykö tuo kohta kuinka vahvasti jarrunesteen tasoanturin toimintaan? BREMSFLUESSIGK_INV .

    Kaikista vinkeistä olen kovin kiitollinen tässä vaiheessa
    Muutitko siis BREMSFLUESSIGK_INV arvoa? Hatusta heitettynä tarkemmin tietämättä INV kuulostaisi inverted eli käänteiseltä arvolta.
    Jos se on nyt eri asennossa kuin alunperin niin tasoanturin toiminta varmaan nurinkurinen mikä selittäisi valon.

    Leave a comment:


  • T.H.O.M.A.S
    replied
    E38 fl koodauksessa kämmäystä

    Terve,

    Koodailin E38:sta jenkkiparkit päälle ja etuparkit pois toiminnasta ja sillä sekunnilla alkoi punainen ((!)) jarrujen häiriövalo palamaan mittaristossa, jarrupalojen tunnistimet ja jarruneste taso ok eli uskoisin saaneeni koodauksen jotenkin pärseelleen.. Jenkkiparkit toki palaa hienosti ja etuparkit loistaa poissaolollaan sentäs

    INPA:lla kun lukee vikakoodeja niin mittariston puolella herja jarrunesteen tasosta jota ei saa nollattua.

    Pieni mahdollisuus toki sille että tasoanturi sanoi sopimuksen irti juuri kriittisellä tasolla mut tuskin

    Osaako joku sanoa liittyykö tuo kohta kuinka vahvasti jarrunesteen tasoanturin toimintaan? BREMSFLUESSIGK_INV .

    Kaikista vinkeistä olen kovin kiitollinen tässä vaiheessa

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Vaatii huomattavasti syvällisempää koodausta kuin ncsexperttiä että mittariston saa kalibroitua.

    Leave a comment:


  • Tony0
    replied
    E70 nopeusmittarin näyttämä oikeaksi

    Onko mitään muuta keinoa muuttaa e70 nopeusmittarin näyttämää kuin BC_V_KORREKTUR? Ei paljon tule eroa oli se sitten aktiv tai nicht_aktiv Kombi:ssa

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    Kokeile ei maksa mitää. En ole siis kokeillut
    No pitää kokeilla Jos kerta ei heti tullu torppausta ettei onnistu. Ois tuossa mint kuntonen 4cyl mittaristo jonka vois swapata paikalleen.

    Leave a comment:


  • Jesper
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    Googleta paketti missä nuo on.
    Mulla on jo 4 eri ja kaikista puuttuu.

    Leave a comment:

Working...
X