Mikä on paras softa/piuha jolla pääsee kiinni E32/E34:iin?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bemarin diagnostiikka kaapeli
Collapse
X
-
Originally posted by petpco View PostEhdotuksia ongelmaan.
Merimmiesliiton hyväksymä INPA 5.02 ja kiinakaapeli ei päästä lukemaan autosta mitään tietoja.
Battery ja ignition valot ok, mutta mitään infoo ei tule autosta?
Kaapelista tsekattu kytkennät ja ne on 14,15,17,19,20.
17 ja 20 navat sillattu vielä erikseen hyppylangalla.
Välijohdosta 1 johdin on kytkemättä, eli ei täys kytketty??
Autona e36 320iA 6/-92F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
Originally posted by petpco View PostKuitenkin softasta löytyy "Old models" aina E30 asti ???
Asiasta paremmin tietävät kertokoon lisää.F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
Originally posted by Arnolds View PostNiin löytyy mutta -95/-96 muuttu ns väylä ohjaus ja INPA ainakaan tuolla USb kaapelilla tunnista -95 vanhempia.
Asiasta paremmin tietävät kertokoon lisää.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by petpco View PostAsustelet näköjään "naapurustossa" niin toimiiko sun softat tuohon väkästykseen???
INPAa on pari versiota ja softahan toimisi jos olisi oikeanlainen piuha/pulikka auton ja tietokoneen välissä. Tämä toimii jostain -95 eteenpäin. Viimeisiin E36:n pääsee joihinkin boksehin käsiksi. Ainakin abs ja airbag, ehkä myös dme:thinkE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Obd
Lainaus
"
Kyllä, katsastuksessa pitää päästä lukeen sitä kautta perusvikakoodit yms. Mutta merkkikohtaset jutut tulee "eri kautta" siitä pistokkeesta. Ja näitähän tässä haetaan eli halutaan tehdä itse se mitä korjaamolla tehdään. "
Elektorissa ja/tai Prosessorissa on rakennusohjeet universaalille obd-sovittimelle. Laitteella voi lukea että tehdä säätötoimenpiteitä. Riippuu pitkälti tietokoneen ohjelmistosta, mitä voi tehdä. Täytyypä kaivaa, mistä numerosta löytyi. Edit: löytyi Prossan numeroista 9/2005, 10/2007, 12/2009
Usb-Can sovitin löytyy numerosta 1/2009
Itsellä on ollut vain noita vanhan liiton vehkeitä, niin ei ole jaksanut alkaa rakentamaan. Mutta sekin aika koittaa...Last edited by jaskap; 10-09-2010, 11:05.e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
e32 750 iA -88 DoubleSex.
Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.
Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
e32 735 1/18
e34 M5 1/18
e24 635 Csi 1/18
e9 3.0 CSi 1/18
e31 850 Csi
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostJep. Minäkään muuta tiedä kuin että vanhempiin tarvitsee sen ADS-interfacen ja ei mitään havaintoa saako enää mistään :think
Miten ois siitä325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by jaskap View PostElektorissa ja/tai Prosessorissa on rakennusohjeet universaalille obd-sovittimelle. Laitteella voi lukea että tehdä säätötoimenpiteitä. Riippuu pitkälti tietokoneen ohjelmistosta, mitä voi tehdä.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Säätäminen voi olla tiukempi juttu, mutta kannattaa lukea nuo Prossun artikkelit.
Tutkia voi maksuttomillakin softilla esim. näillä:
Scan tools compatible with all OBD-II cars, light trucks, and motorcycles. Free, open source, and commercial automotive diagnostic software.
Ja jos raha ei ole kynnyskysymys, niin:
Bimmerzone was established in 2001 and has been providing quality parts to 10s of thousands of customers around the US and around the world. We take pride in providing top notch BMW parts, performance and accessories at the lowest possible prices and still maintaining a high quality of customer service.
Ja kotimaista tarjontaa täällä (kannattaa tutustua, vaikkei kiinnostaisikaan. On hyvät sivut):
Onneksi on standardit olemassae39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
e32 750 iA -88 DoubleSex.
Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.
Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
e32 735 1/18
e34 M5 1/18
e24 635 Csi 1/18
e9 3.0 CSi 1/18
e31 850 Csi
Comment
-
-
Originally posted by penttihilkuri View PostOstetaan INPA:ssa toimiva diagnostiikkakaapeli USB/OBD2-liitännöillä.
Kertokaapas tyhymälle mikä estäisi sellasen obd kaapelin rakentamisen jossa olisi noi kaikki pinnit käytössä ja täten myös kaikki eri linjat(edit: protokollat), Eikö tällöin pitäisi saman piuhan toimia sitten kaikissa autoissa?
EDIT: nii siis usb piuhaa.Last edited by kaikkone; 22-09-2010, 09:07.
Comment
-
-
Originally posted by kaikkone View PostKertokaapas tyhymälle mikä estäisi sellasen obd kaapelin rakentamisen jossa olisi noi kaikki pinnit käytössä ja täten myös kaikki eri linjat(edit: protokollat), Eikö tällöin pitäisi saman piuhan toimia sitten kaikissa autoissa?
EDIT: nii siis usb piuhaa.
Pinni 1 - vapaa valmistajakohtaisille
Pinni 2 - J1850 Bus+
Pinni 3 - vapaa valmistajakohtaisille
Pinni 4 - Runko maa
Pinni 5 - Signaali maa
Pinni 6 - CAN High (J-2284)
Pinni 7 - ISO 9141-2 K Line
Pinni 8 - vapaa valmistajakohtaisille
Pinni 9 - vapaa valmistajakohtaisille
Pinni 10 - J1850 Bus-
Pinni 11 - vapaa valmistajakohtaisille
Pinni 12 - vapaa valmistajakohtaisille
Pinni 13 - vapaa valmistajakohtaisille
Pinni 14 - CAN Low (J-2284)
Pinni 15 - ISO 9141-2 L Line
Pinni 16 - Akku jännite ~12V
Tuosta voi päätellä kuinka haasteelliseen projektiin ryhtyisi, siinä on 7 pinniä vapaasti käytettävissä millä protokollalla tahtoo. Kerrotaan tuo automerkkien määrällä niin saadaan melkoinen määrä variaatioita. Jo pelkästään standardipinnejä käyttämällä saa tarpeeksi monta vaihtoehtoa kun kysely ja vastaus laitetaan tuleen eri pinneistä.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Molempiin edellisiin: kyllä sellaisia laitteita on olemassa jotka keskustelevat lähes kaikkiin mahdollisiin automerkkeihin lähes kaikilla mahdollisilla protokollilla, mm. Autoboss V30 pc max http://autobossuk.co.uk/products/AUTOBOSS-V30-PC-MAX. Toki tämän adapterin mukana tulee myös kaikki diagnostiikkasofta koko automerkkiskaalan diagnostisointiin.
Joten ei mikään siis estä tällaisenkaan adapterin rakentamista
Myös varsinaiset testerit kuten launch x431 sarja tai autoboss V30 pro diagnostisoivat lähes kaikki diagnostisoitavissa olevat merkit jo perusohjelmistollaan. Onhan toki muitakin pc pohjaisia tai varsianaisia testereitä, mm autocom, bosch, dexa, reflex jne mutta näissä muissa on se ikävä puoli että melkein joka ominaisuudesta rahastetaan erikseen (eikä tuki välttämättä silti ole kummoinen).
Autoboss ja launch sisältävät perussetissään jo kaiken tarpeellisen, eikä näihin (nykyisiin versioihin) tarvitse liitellä eri moduuleita eri autoja varten, toki jos pistoke ei ole obd16 niin siihen tietysti tarvitaan sovitin (sovitinsarja launchilla ja autobossilla kuuluu hintaan, mm boschilla jokainen adapteri maksaa erikseen).
Hinta on tietysti haitta harrastajalle, pc max on parin tonnin tienoilla ja varsinaiset testerit jotka eivät tarvitse pctä alkaen kolmisen tonnia.Last edited by WSE1; 22-09-2010, 22:32.
Comment
-
Comment