Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakkasen aiheuttamia oireita?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #31
    Originally posted by Hiace View Post
    Minkäslaisia akunlämmittimiä ihmiset käyttää? Onko se ihan vaan eristyskerros vai lämmittääkö vastuksilla jotenkin?
    Itsellä on 60w lämmitin akulle.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17529
      • Turku

      #32
      Originally posted by HTK12 View Post
      Itsellä on 60w lämmitin akulle.
      Linkkiä näille?
      Näillä mennään:
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • transformer
        Bimmer Rookie
        • Jul 2012
        • 88
        • kuavi

        #33
        E36 325 sedan:

        -Takakonttiin ei pääse mitenkään, unohdin rasvata tiivisteet
        -Vänkärin takaovi aukeaa muttei mene kiinni. Joutui emäntä istumaan takana pitämässä ovea kiinni n.15km matkan, jonka aikana kuskikin sai tietoonsa että se ovi on ihan v*tun raskas ja siinä hommassa puutuu kädet
        -Kaiuttimista (kai?) kuuluu tietyllä kierrosalueella häiriöääntä, vaikkei ole edes mankka päällä. Kierrosalue vaihtelee vaihteen mukaan

        Muuten toiminut jopa ihan epäilyttävän hyvin!

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #34
          Originally posted by Laku View Post
          Linkkiä näille?
          https://www.wolverineheater.com/prod...bh-60csace.htm . Löytyy toki muualtakin myynnistä kuten ebay.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Kojontti
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2014
            • 204
            • Puolanka

            #35
            Japanian dieselin polttoainesuodatin tukkoon, E36 nesteet ei kiertäneet lämppärissä taikka jäähdyttäjässä ennen pientä apulämmitystä masterilla. Mittarissa vain -38C, eipähän tumput kastu... Ei ole kyllä enää mikään liian lämmin tuokaan 316 näillä keleillä
            ex-E46 330 XD

            Comment

            • Janza182
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 4988
              • 013

              #36
              Compactissa ilmeisesti lohkolämppäri semisti liikkunut ja tihkuttaa välistä nestettä. Lähtee välillä kolmella käymään (M44B19). Ohjaustehostin aika jäykkä aluksi.

              Talon volkkarissa ei mitään oireita

              Edit. Compacti ei lähtenyt käyntiin.. alle 1v akku ja vastikää ladattu... prkl..
              Last edited by Janza182; 08-01-2016, 13:32.

              Comment

              • Rhodry
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 3270
                • Siuntio

                #37
                Eipä Luuskalla sen kummempia ku kytkin vähän jäykkä ja kaasu jää välillä jumiin, ei siis niin että se on koko ajan päällä vaan niin että kun mie nostan jalan kaasulta niin siihen jää ja saa vähän voimaa käyttää. Lukot ja ovet toimii kun alkutalvesta kävin hallissa sitä sulattelemassa.

                Seiskassa ovet ei halua mennä kiinni ja kylmänä alkaa nykimään, ei oikein muuta.
                BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                Comment

                • jluoma
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2015
                  • 685
                  • Lappeenranta

                  #38
                  E87 toimii moitteetta, kun se on kotona tallissa ja työpaikalla lämmityspiuhassa. E46:sta en ole viikkoon kokeillut, se on pihalla odottamassa jarruosia, saattaapi käynnistyä kerrasta tai sitten ei.
                  Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                  325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                  Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                  Comment

                  • heifetz
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2015
                    • 429
                    • Finland

                    #39
                    E61:stä kuului vähän aikaa kaasua painaessa jostain vaimeeta tuminaa. Ulkona -25C. Ei kai DPF:ä noin kylmällä polttele itseään? Siinä vaiheessa oli 20min ajettu 80km/h.
                    Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
                    Ex. E81 118d LCI Bluewater

                    Comment

                    • HerraHuu
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2012
                      • 355
                      • Keski-Suomi

                      #40
                      E30 m10b18 joka aamuyö pärähtänyt normaalisti käyntiin. Kytkin jäykistyy aavistuksen viimassa työmatkan ensimmäisen kolmanneksen aikana. Eihän se tosin mihinkään vaikuta. Kovin pakkanen -32 astetta. Lämmintäkin puhaltaa mukavasti. Iso peukku e30:n talvi-ominaisuuksille.


                      -e30 2d m10b18

                      EX -e53 X5 3.0D
                      EX -e39 523i Sedan
                      EX -e36 325i Coupe
                      EX -e46 323i Sedan
                      EX -e36 320i Touring

                      Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.

                      Comment

                      • Iemel
                        BTCF Member
                        • Oct 2007
                        • 1654
                        • Muhos

                        #41
                        Sigun e36 toiminut suhteellisen oireitta, vänkärin ovi jää välillä auki, muutaman tipan tipauttaa nestettä ilmeisesti lämppärin välistä roikassa ollessa ja ohjaus aika jäykkä välillä.

                        Muuten kyllä oiva talviauto, tarjoaa tarvittaessa perää edelle ja pikku ajon jälkeen alkaa kopissa tarkenemaan
                        Projekti1: -89 e30 318iST Brillantrot m42b20 turbo Time Attack
                        Projekti2: -90 VW Trasporter T3 Timorbeige "Römpäkkö" Campervan
                        Projekti3: -97 e36 316i Alpinweiß III M42b20 vapari
                        Projekti4: -89 e30 "yks vielä" (m42 luultavasti)
                        Käyttis:Transporter T5 2.5tdi

                        Comment

                        • herja
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 1649

                          #42
                          Täysin virheetöntä menoa ollut E39:llä pakkasilla. Asiaan auttaa viime keväänä laitetut uus laturi ja akku. No, rattiakselin ympärillä olevat muovit narisee rattia kääntäessä tjsp.
                          Retard Member

                          Comment

                          • BMW_Harrastaja
                            BTCF Member
                            • Dec 2012
                            • 819
                            • Oulu area

                            #43
                            Originally posted by herja View Post
                            Täysin virheetöntä menoa ollut E39:llä pakkasilla. Asiaan auttaa viime keväänä laitetut uus laturi ja akku. No, rattiakselin ympärillä olevat muovit narisee rattia kääntäessä tjsp.
                            Kieltämättä epäilyttävän hyvin on toiminut. 28 asteen pakkasella liikkeelle lähtiessä jostain pyöränlaakerista vissiin kuului pientä kitkutusta, mutta sekin hävisi nopeasti. Lämpöäkin on riittänyt hyvin. Hieman sitkaammin jaksaa pyöräyttää konetta startatessa, mutta käyntiin lähtee heti. Tämä siis M52-koneella. S62 odottelee kevättä.
                            BMW driver and owner since 2000.

                            Comment

                            • smpovers
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 2372
                              • Tammela

                              #44
                              BMW toiminut yleensä aina pakkasilla hyvin, mutta tänä talvena semmoista ei ole ajossa.
                              Punto ei jaksanut käynnistyä eräänä aamuna. Apuvirralla lähti.
                              -cd soitin ei lue levyjä
                              -nopeusmittarin vaijeri piti hirveää surinaa.
                              -vaihdelaatikko tahmea. Käynnistämisen jälkeen meinaa ryömiä eteenpäin vaikka vaihde vapaalla.
                              -konepellin pidikkeen muovi meni paskaksi
                              -saatanan kylmä auto ajaa
                              -ohjaus on jäykkä jonkin aikaa.

                              -Skodaan joutui laittaan pahvin maskin alle. Eipä juuri muuta ongelmaa siinä.

                              Kyl sitä mielummin ajasi jollain mulla, mutta minkäs asialle nyt voi..
                              BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                              BMW 330d touring e46 -05
                              Ford Cortina Mk2 1600 -70
                              ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                              Comment

                              • janke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 3667
                                • seinäjoki

                                #45
                                Kyllä täytyy sanoa, että on sigun e39 lämmin auto ajella vielä tuossa -30. Pyynti ihkasta 22 ja se pysyy hyvin kopissa ja saavuttaa sen suht. nopeasti:think
                                Minullahan on kaksi kiertovesipumppua. Toinen on vesiventiilien alla ja toinen on Latent heat accumulatorin yhteydessä. Katoin tuossa salavalikosta kun ajelin, niin moottorinlämpö seilaa sielä 84-88, asteessa, tuossa -27 pakkasessa. Termari on 92´C, vaikka alkuperäinen oli 88´. Miettinyt, että pitäiskö tuon lämpöakun vuoksi vaihtaa tuo 88-asteinen termari, kun se sinne alunperin kuuluu?
                                Bmw 316 E30 -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎