Announcement

Collapse
No announcement yet.

Maxxecu kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jokuuu
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2009
    • 701
    • Oulu

    #46
    Originally posted by [Snowboarder] View Post
    Minkälainen liitos tapa paras tehdä esim puolien virtojen haarotus maxxecun lentävässä johtosarjasta?
    Open barrel splice ehdottomasti. Eli avoin krimpattava "jatko" Ja siihen hyvä liimasukka päälle.

    Tapoja tehdä haara on todella monia, alla yksi esimerkkikuva.
    Ecumaster jälleenmyynti, asennukset ja säädöt 2wd napadynossa. Myös muiden moottoriohjainten säädöt.
    DP engine parts osat
    Turbosystems ahtimet

    E36 m50b28 Turbo 1/4mile 10.45/229 BP18

    Comment

    • [Snowboarder]
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2008
      • 2187
      • Karstula

      #47
      Maxxecun relejohtosarja tuli hommattua ja kysymys kuuluu saanko sportissa esim gpo 12 ohjattua relettä,siten että se on ns jatkuvasti päällä,aina kun autoon laitetaan virrat/käynnissä? Katselin läppärin valintoja gpo out:eille mut en nyt osannut niistä päätellä mikä se pitäs sit olla. Vai joku muu tapa? Tarkoitus olisi ohjata releellä puolille virrat..
      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
      Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

      Comment

      • Supra^
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 5150
        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

        #48
        Originally posted by [Snowboarder] View Post
        Maxxecun relejohtosarja tuli hommattua ja kysymys kuuluu saanko sportissa esim gpo 12 ohjattua relettä,siten että se on ns jatkuvasti päällä,aina kun autoon laitetaan virrat/käynnissä? Katselin läppärin valintoja gpo out:eille mut en nyt osannut niistä päätellä mikä se pitäs sit olla. Vai joku muu tapa? Tarkoitus olisi ohjata releellä puolille virrat..
        Varmaan sen jollain funktiolla saa, mutta eikö vaan voisi haaroittaa päävirtareleen herätteen (tai ottaa maxxecun virransyötöltä heräte) puolien releelle?
        Musti 8HP
        Nokivasara M47
        TeiniCoupé DCT
        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

        Ex:
        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

        Comment

        • [Snowboarder]
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2008
          • 2187
          • Karstula

          #49
          Originally posted by Supra^ View Post
          Varmaan sen jollain funktiolla saa, mutta eikö vaan voisi haaroittaa päävirtareleen herätteen (tai ottaa maxxecun virransyötöltä heräte) puolien releelle?
          Totta tuokin ja varmaan järkevääkin niin jääpähän yks gpo enemmän muuhun käyttöön.
          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
          Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

          Comment

          • [Snowboarder]
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2008
            • 2187
            • Karstula

            #50
            Moottorina m52b20,tuleva moottorin ohjaus maxxecu sport. Cherryn kampuran ja nokan anturilla. +12V jännite. Lsu 4.9 anturilla. Bosch ev14 870cc suuttimet.
            Kysymys: Löytyykö jostain ensikäynnistykseen ohjeita mitä asetuksia pitää mihinkin kohtaan laittaa? Ei kovinkaan tuttua hommaa moottorin ohjaus puoli.. Ja aika monta kohtaa mistä ei oo mitään käsitystä antaako olla oletusarvoisesti vai pitääkö jotain muuttaa. YouTube ssa jotain löytyy mut ei varsinaisesti m52.
            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
            Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

            Comment

            • raimo1
              BTCF Member
              • Jun 2008
              • 296
              • Kouvola,ksnk

              #51
              Kiinnostais logata pakopaine, mukavampi seurata läppäriltä ku mittareista konehuoneessa.

              Onko porukka minkälaisia antureita käyttänyt?
              E30 m20b27hyrrä

              The first eighteen years of your life are like a free trial, and after that it's pay to play

              Comment

              • Exami
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 986
                • Hyvinkää, Tuusula

                #52
                Originally posted by raimo1 View Post
                Kiinnostais logata pakopaine, mukavampi seurata läppäriltä ku mittareista konehuoneessa.

                Onko porukka minkälaisia antureita käyttänyt?


                tommosilla oon ite mittaillu, riippuen tarpeesta m10 tai 1/8npt, mutta ei suoraan pakosarjaan kiinni.. jarruputkea väliin
                sigpic
                Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                Comment

                • raimo1
                  BTCF Member
                  • Jun 2008
                  • 296
                  • Kouvola,ksnk

                  #53
                  Originally posted by Exami View Post
                  https://www.finjector.com/fin/10_bar...67-p-518756-34

                  tommosilla oon ite mittaillu, riippuen tarpeesta m10 tai 1/8npt, mutta ei suoraan pakosarjaan kiinni.. jarruputkea väliin
                  Jees, putkea siellä onkin jo. Ja jossain jemmassa taitaa olla anturikin
                  E30 m20b27hyrrä

                  The first eighteen years of your life are like a free trial, and after that it's pay to play

                  Comment

                  • [Snowboarder]
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2008
                    • 2187
                    • Karstula

                    #54
                    Originally posted by anteroro View Post
                    Outputs -> Output config ->
                    GP out 3 -> idle pwm solenoid
                    GP out 4 -> idle pwm solenoid inverted

                    jos kierrokset huutaa niin käännä nuo päinvastoin

                    idle pwm frequency 100hz
                    M52B20 turbo maxxecu sport. Pohjana m54 basemap,omilla anturi,suutin ym tiedoilla.
                    Hörähtää,muttei jää käymään ennen kun painaa kaasua.
                    Kylmänä alle +30c jäähdytys neste niin ei käy ilman kaasua vaan sammuu. Kunhan lämmennyt yli +30c nii rupeaa hieman paremmin käymään (joskus jopa pyöri tyhjäkäyntiä n800rpm ok)ja lämpimänä kyllä käy mutta kierrokset huutaa +2000rpm. Gpo:t kokeillut kääntää toisinpäin->ei pysy ollenkaan ilman reilua kaasua käynnissä. Tyhjäkäynti moottorina m52b20 kolmenapanen.
                    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                    Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                    Comment

                    • Exami
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2004
                      • 986
                      • Hyvinkää, Tuusula

                      #55
                      Originally posted by [Snowboarder] View Post
                      M52B20 turbo maxxecu sport. Pohjana m54 basemap,omilla anturi,suutin ym tiedoilla.
                      Hörähtää,muttei jää käymään ennen kun painaa kaasua.
                      Kylmänä alle +30c jäähdytys neste niin ei käy ilman kaasua vaan sammuu. Kunhan lämmennyt yli +30c nii rupeaa hieman paremmin käymään (joskus jopa pyöri tyhjäkäyntiä n800rpm ok)ja lämpimänä kyllä käy mutta kierrokset huutaa +2000rpm. Gpo:t kokeillut kääntää toisinpäin->ei pysy ollenkaan ilman reilua kaasua käynnissä. Tyhjäkäynti moottorina m52b20 kolmenapanen.
                      Säätö / kalibraatio ongelma, mitä luultavimmin

                      Tarkistukseen idle asetukset, after start enrichment, tps kalibrointi? oletuksena tietenki ettei imuvuotoja jne koneessa
                      Last edited by Exami; 11-06-2021, 00:06.
                      sigpic
                      Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                      Comment

                      • [Snowboarder]
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2008
                        • 2187
                        • Karstula

                        #56
                        Originally posted by Exami View Post
                        Säätö / kalibraatio ongelma, mitä luultavimmin

                        Tarkistukseen idle asetukset, after start enrichment, tps kalibrointi? oletuksena tietenki ettei imuvuotoja jne koneessa
                        Laitan nykyisistä asetuksista muutaman kuvan







                        Polttoaineena RE85. Suuttimet ev14 870cc. Idle pwm frequency 100hz. Imuvuotoja yritin tutkia,ei löytynyt. Yhdessä vaiheessa se kävi n.800rpm tyhjää ,mutta mahdollisesti joku asetus sen jälkeen muuttunut. Kokeillut verrata m54 ja m50 base mappeja ja vaihtaa eriasetuksia,muttei mitään huomattavaa muutosta. Kylmänä kaasulla saa pidettyä kierrokset siellä 800-1000rpm tuntumassa,kun lämpiää nousee kierrokset 2000rpm +-200rpm. Ja kuumana käynnistäessä saakin liikaa ainetta? kun paukkaa putkessa,käynnistyy kun odottelee hetken..Afr 13-16 paikkeilla (2000rpm)tavoite asetuksissa 9.7,tosin afr menee lähemmäs tavoitettaan kun antaa kierroksia,lsu 4.9 anturi , pelkästään virrat päällä näyttää 1.7V ? Käynnissä 1.2-1.6V välissä riippuen millä kierroksilla se nyt sattuu pyörimään. TPS kalibroitu useempaan kertaan. Onko asetuksissa vikaa vai kuitenkin jossain imuvuoto. Pari viikkoa aikaa kunnes pitää ainakin tallista saada pois,väli projektin tieltä. Kun sais sen verran pyörimään että ajamalla saa vietyä joskus säädettäväksi semmoselle kuka osaa.. Sekava selitys ja ensimmäinen ecu mihin ite mitään säätöjä teen. Nii en nyt aivan kartalla oo hommasta mikä on vituillaan.
                        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                        Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11111
                          • Oulu

                          #57
                          Minusta kuullostaa että sun pitää vaan säätää tk venttiilin dutyä isommalle jos se kerta kaasulla pysyy käynnissä.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • [Snowboarder]
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2008
                            • 2187
                            • Karstula

                            #58
                            Originally posted by Pazi88 View Post
                            Minusta kuullostaa että sun pitää vaan säätää tk venttiilin dutyä isommalle jos se kerta kaasulla pysyy käynnissä.
                            Tästä nick aaape :n kanssa olikin jo keskustelua näinhän se oli et Idle dutyä muuttamalla sai huomattavasti paremmin käymään jo tyhjäkäyntiä.
                            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                            Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                            Comment

                            • Exami
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2004
                              • 986
                              • Hyvinkää, Tuusula

                              #59
                              Kuvista sen verran et 90% open loop duty niin kylmänä pitäs käydä tosiaankin todella kovaa tyhjää, jos kylmänä ei meinaa käydä ollenkaan niin pinnit luultavimmin ristissä, taas kuumana duty 20-30% luokkaa joka on yllättävän pieni, pinnit voi kääntää outputeissa ecun päässäkin, toiminallisuus on se tärkein...
                              sigpic
                              Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                              Comment

                              • [Snowboarder]
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2008
                                • 2187
                                • Karstula

                                #60
                                Mulla ois ylimääräisenä plx seosmittari ja sen boksikin,mutta tarvitaanko sitä että pelkän mittarin saa toimimaan? Ja saanko mittarin kuinka helposti kytkettyä maxxecuun?
                                Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                                Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎