325i cabrio -88
-Apparin oven lukko ei tahdo aina keskuslukosta aueta.
-ohjaustehostin vinkasee hetken kun aamulla käynnistää.
Muuten laulaa hienosti .
525i -90 M20, eipä muuta ole ollut kuin että ajotietokoneen ja mittariston pikseli näyttö on hidas, se nyt on kaikissa näytöissä sama juttu. Lämppärin moottori kitisee aina välillä, varsinkin kylmänä. Muuten ei ole oikeastaan ollut mitään erikoista, ellei sitten jäähdytysnesteiden jäätymistä otetaan huomioon. Tuokin johtui omistajan (allekirjoittaneen) tyhmyydestä
Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
EX: BMW E34 525i -90
EX: BMW E28 528iA -85
EX: BMW 320i Taxi -86
-Ilmeisesti pakkanen teki jäähdytysnestesäiliöön halkeaman josta vähän tiputti, paikka-aineella kuntoon.
-Pelkääjän oven kiinnitysmekanismi kangertelee, ei "kiinnity" ollenkaan. Pitää se ovessa ole "palanen" laittaa oikeaan asentoon ja läimäyttää ovi kiinni, ja sen jälkeen välttää availua.
-Käynnistäessä pitää reilu 5s "hoooonk" -ääntä (ohjaustehostin?).
-Konepellin iskareista tuli mehut ulos, ei pysy ylhäällä.
-Pesunesteet jäässä, sekotusten laiminlyönti.
E46 318i -98, pakkaslukemat -30 tuntumassa muutaman päivän
- pari kertaa ovien kauko-ohjaus ei ole lukinnut ja avainlukkoahan ei ole sitten tullut juuri muutoin käytettyä/öljyttyä, joten oma operaationsa oli saada se toimimaan
- polttoainepumppu vinkuu kuuluvasti alle -20 pakkasilla muutaman kilometrin ajan, mutta toimii täysin
Viime talvena, jolloin ei ollut lähimainkaan näin arktisia kelejä
- paisuntasäiliö halkesi n. -22 asteessa; tyyppivika joissain sarjoissa
- lämppärin puhallin vikisi todella äänekäästi ja puhaltimen moottori tulikin vaihdettua heinäkuun helteillä, joista nyt voi tuskin edes haaveilla
-akkujääty
-tästä johtuen loppunut virta
-yht.äkkiä puhalti kylmää ainoastaan
-no sitte oli nestettä valskannu jostain ravoista pihalle ja neste oli syylärin liitoksitakin vähän kurkkinut vaikka uusisyyläri.. tai oisko hikoillut siitä..
-tätä ennen loskakelillä vittuili abs ja asc valot.
-vaihtuu auto jos on yhtä kivinen tie lauhemmallakin kelillä.
-taitaa olla eka talvi saksan bmw.lle vähän totuttelua.
ainiin, piti vielä mainita että en aja saatana metrin metriä enää tälläsillä keleillä, jään vaikka sairaslomalle jos on vielä ens viikolla tälläset kelit. saatana.
E46 Coupe: lasit jäässä -> lasinnostimet ei jaksa laskea (nostaa) sivulaseja ovia aukaistessa (lukitessa) -> ei voi lukita ovia kauko-ohjaimesta. Muutenpa on toiminut moitteitta.
Current rides:
F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000
Previous rides:
E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci
- Akku jäätyi
- Kuski vittuuntui
- Kuskinpuolen takaoven sähkölukko ei reagoinut eilen
- Kuskia ei voinut vähempää kiinnostaa
- Lämmitystolppa jäätyi (ei varsinaisesti auton vika), auto väännetty käyntiin (uudella akulla!) -27 pakkasessa: kierrokset melkein kahteen tonniin samantien, RÄÄÄÄÄÄÄÄÄH, GROOOOOOK, tsäptsäptsäptsäptsäptsäptsäptsäp, <normaali käyntiääni>
- Kuskia jännitti ja vitutti yhtä aikaa
- Automaagi-ilmastoinnin ohjauslogiikka / kapasiteetti ei riitä pitämään takasivulaseja täysin puhtaana millään
Muuten mikäs tuossa
"If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
Auton ulkolämpömittari näytti -22 lukemaa, vaikka auto oli lämpimässä hallissa, anturin lämmittäminen näpeillä ei vaikuttanut... mittariston salavalikko näytti lukemaa -11 mutta lopulta taas ajossa rupesi näyttämään oikein, -22.5.
Comment