Tuon alemman kuvan löysin realoem:stä, mutta mikä mahtaa tuo ylempi nyt sitten olla? Ilmeisesti siis tuossa kaksi kiristinrullaa, mutta en ainakaan osaa yhdistää. Osaisko joku auttaa, kun pitäis pikapikaa laittaa tilaus menemään...
Miks sä sytytit Bemarin palaa?
En löydä enää sun luo
Teitkö sä tän tahallaan?
Nyt kaikki palaa.
Tiedä sitten kävikö tuuri vai ei. Tilasin viime viikolla Motonetistä kytkinpaketin ja tänään hain pois. Laatikossa luki joku AP driveline taijotainsinnepäin. Itse astelmassa ja levyssä sen sijaan luki "Made by Sachs".
Painelaakeri sen sijaan yllätti kun sen runko-osa (siis se, mihin haarukka tulee) on jotain muovin tapaista. Itse laakeri oli kyllä metallia :think Minkälainen lie orkkislaakeri, no kohtahan sen näkee kun tipauttaa lootan alas...
Tiedä sitten kävikö tuuri vai ei. Tilasin viime viikolla Motonetistä kytkinpaketin ja tänään hain pois. Laatikossa luki joku AP driveline taijotainsinnepäin. Itse astelmassa ja levyssä sen sijaan luki "Made by Sachs".
Painelaakeri sen sijaan yllätti kun sen runko-osa (siis se, mihin haarukka tulee) on jotain muovin tapaista. Itse laakeri oli kyllä metallia :think Minkälainen lie orkkislaakeri, no kohtahan sen näkee kun tipauttaa lootan alas...
Orggis oli metallia, uusi muovia. Yhtälailla kestää.
Kerrompa siitä ensimmäisestä ja ainoasta kerrasta kun olen ostanut auton varaosan mötönetistä.........
Kulkuneuvo oli tuolloin viistonokka taunus eli sierra ja siitä oli moottorin öljynlämpötila-anturi mennyt poikki muoviosan juuresta, eli uutta hankkimaan!
Haettuani ja asennettuani anturin kaikki vaikutti olevan ok joten lähdimme
tien päälle, pidemmälle kauppareissuun. Ajeltuamme ristiin rastiin kyseiseen ostoshelvettiin saavuttuamme alkoi ensin öljynpainevalo palaa ja sauhu nousta konepellin alta. Avattuani konepellin koko konehuone oli öljyssä eikä tulipalokaan ollut kaukana......jäljistä päätellen öljy oli tullut pihalle öljynlämpötila-anturin metalli ja muoviosan välistä. Alueela oli kuitenkin varaosaliike josta onneksi löytyi uusi anturi joka toimi, ja muutama litra öljyä!
Mennessäni myöhemmin valittamaan asiasta mötönettiin myyjä kertoi heidän
korvaavan vain anturin hinnan kaikesta vaivasta ja sotkusta huolimatta?
Pyysin siis kyseisen osan maahantuojan numeroa ja sainkin sen aikani myyjän kanssa jaariteltuani......
Liikkeen pihasta välittömästi soitettuani sieltä vastasi erittäin asiallisen oloinen henkilö joka asiani kerrottuani lupasi korvata vaivani. Päädyimme pariin kannuun laadukasta moottoriöljyä joka muuten saapui postin mukana kotievelleni seuraavana aamuna!!! Joo, olisihan se korvaus voinut olla enemmänkin mutta tyydyin tuohon.....
Eli asiani on se että ymmärrän kyllä kaikissa vehkeissä olevan maanantai kappaleita, sille ei voi mitään, mutta varaosaliikkeen myyjien/tai liikkeen asenteelle pitäisi voida jos tavarassa on selkee virhe! Tuo kyseisen paskan maahantuoja sentään hoiti homman kotiin:think
Kerrompa siitä ensimmäisestä ja ainoasta kerrasta kun olen ostanut auton varaosan mötönetistä.........
....
...
Eli asiani on se että ymmärrän kyllä kaikissa vehkeissä olevan maanantai kappaleita, sille ei voi mitään, mutta varaosaliikkeen myyjien/tai liikkeen asenteelle pitäisi voida jos tavarassa on selkee virhe! Tuo kyseisen paskan maahantuoja sentään hoiti homman kotiin:think
Eli siis, eikö se mennyt juuri niinkuin pitikin. Tuotteen välittäjä/myyjä korvaa tilalle tarvittaessa uuden ja toimittaa rikkoutuneen valmistajalle. Ja tuotteen valmistaja korvaa viallisesta tuotteesta aiheutuneet haitat?
Vai olenko väärässä.. Eikö idea ole sama jos ostat uuden bemarin liikkeestä x. Moottori laukeaa 1000km jälkeen ja etelän lomareissu meni pilalle. Kuka korvaa mahdollisesti pilalle menneen matkan.. Liike X vai Penarin valmistaja?...
Huomenna menossa "Motonetin" raidetangot alle. Valmistajaa löytyi Mapco, ABS, Delphi.. Päädyin Delphiin suositusten mukaisesti.. Suapi nähdä. Odotukset ON korkealla.
Ostin motonetistä e39 kytkimen työsylinterin ja asentelin eilen. Muuten ihan ok ,mut ilmauksen yhteydessä pamautti nesteet kytkinkotelon sisälle onneks ei ollut hajonnut ihan osiin vaan tiivisteet ei ollut kestäneet ja pukkas nesteet pihalle. Vit***s oli suuri
Myös alatukivarsi on TAAS vaihtokunnossa. Ajettu max 3000km
vanhan kytkinsylinterin puhdistin ja vaseliiniä työntötappiin (sylinterin päätyyn) niin loppui ihme narina kytkimestä.
Niin siis motonetissähän lukee myymälässäkin ettei se harrasta avointa kauppaa, jolloin rahoja ei siis palauteta vaan tuotteen saa vaihtaa uuteen tai johonkin muuhun. Ostajan on siis turha jälkikäteen itkeä rahojen perään.
Ostin motonetistä e39 kytkimen työsylinterin ja asentelin eilen. Muuten ihan ok ,mut ilmauksen yhteydessä pamautti nesteet kytkinkotelon sisälle onneks ei ollut hajonnut ihan osiin vaan tiivisteet ei ollut kestäneet ja pukkas nesteet pihalle. Vit***s oli suuri
Myös alatukivarsi on TAAS vaihtokunnossa. Ajettu max 3000km
vanhan kytkinsylinterin puhdistin ja vaseliiniä työntötappiin (sylinterin päätyyn) niin loppui ihme narina kytkimestä.
En suosittele kenellekään tarvikkeena kytkimen pääsylinteriä. Searchilla löytyy tästä keskustelua, mutta joissakin pääsylintereissä jo valmiiksi jo suunnitteluvika ja se saattaa olla viikon sisällä rikki. Onko sitten huono lukkorengas vai huono tappi, mutta kytkimen liikkeen välittävän tapin saa nostamalla pois sylinteristä. Näin ei tietenkään pitäisi käydä. Jotain väljää noissa on muutenkin, sillä jokaista kytkimen painallusta säestää miellyttävä klonks-ääni.
Tässä osassa ei kannata säästellä vaan kannattaa ostaa merkkiliikkeestä. Itse jouduin toteamaan kahdesta pääsylinteristä saman vian, jonka jälkeen merkkiliikkeestä ostettu pääsylinteri toimii niinkuin pitääkin.
Näitä pääsylintereitä en ostanut Motonetista, vaan vastaavasta oulussa sijaitsevasta tarvikeosaliikkeestä, jonka tarvikeosat ovat muuten olleet ihan ok. Motonetin pääsylinteri on tämän tarvikeliikkeen pääsylinterin hinnasta vielä ~10-20€ halvempi. Jos huonolaatuisten osien hinnasta on varaa pudottaa vielä xx%, niin kannattaa pari kertaa miettiä ostopäätöstä.
Ja risuja suoraan Motonetille. E30/E36 mallin Nissens (tms)-merkkinen jäähdytin vuosi heti oston jälkeen paisuntasäiliön juuresta. Merkkiliikkeen tiivisteellä sai kuitenkin pitäväksi. Ostin myös samalla kaikki muutkin tiivisteet varmuuden vuoksi.
Ja risuja suoraan Motonetille. E30/E36 mallin Nissens (tms)-merkkinen jäähdytin vuosi heti oston jälkeen paisuntasäiliön juuresta. Merkkiliikkeen tiivisteellä sai kuitenkin pitäväksi. Ostin myös samalla kaikki muutkin tiivisteet varmuuden vuoksi.
Olet saanu jonkun maanantaikappaleen. Noi Nissens - syylärit on yleensä olleet todella laadukkaita tarvikeosiksi.
Ja mm. Turun Jäähdytinkeskus myy/edustaa juurikin ko. merkkiä.
Olet saanu jonkun maanantaikappaleen. Noi Nissens - syylärit on yleensä olleet todella laadukkaita tarvikeosiksi.
Ja mm. Turun Jäähdytinkeskus myy/edustaa juurikin ko. merkkiä.
Joo mäkin käsitin että pitäisi olla suhteellisen laatutavaraa. Hyvin on kuitenkin pysynyt nesteet sisällä tiivisteen vaihdon jälkeen. Jos joku ostaa vastaavan jäähdyttimen, niin kannattaa ehkä varautua ja ostaa tiivisteet valmiiksi...Tiivisteet eivät merkkiliikkeessä paljoa maksa.
Ja risuja suoraan Motonetille. E30/E36 mallin Nissens (tms)-merkkinen jäähdytin vuosi heti oston jälkeen paisuntasäiliön juuresta. Merkkiliikkeen tiivisteellä sai kuitenkin pitäväksi. Ostin myös samalla kaikki muutkin tiivisteet varmuuden vuoksi.
Taitaa kuitenkin Nissen olla suurin autoteollisuuden alkuperäis/OEM jäähdytin/välijäähdytin valmistaja, joka mm.valmistaa vanhemmiten hapertumattomia syyläreitä toisin kuin esim.BMW:n OEM alihankkija.
Eli varmasti voidaan katsoa ko.jäähdyttimen olleen se kuuluisa "maanantaikappale".
Comment