Onko kenelläkään FAI Autopartsin tiivisteistä/kansipahvista kokemuksia? Miten sopii ja kestää?
Alkanut vähän epäilyttämään, kun mistään ei oiken saa tietoa...
Pari asiointikertaa takana ja molemmilla kerroilla saanut yllättyä positiivisesti. Ensin E46 Touringiin vetokoukku. Ei mitään tietoa minkä merkkinen oli tulossa, noudettaessa paljastui Kovilin koukuksi. Hintaa oli se n. 150 euroa, merkkiliikkeessä vaatimattomat 500e, (kovilin koukku sekin)
Ja nyt tällä viikolla sain uudet takajarrulevyt tuohon nykyiseen kattilaan, kappas; Brembot pärähti pöytään, eli ei voi valittaa.
Hmjoo.. Teetin juuri EVACAR:ssa maalis-huhtikuun vaihteessa jarrurempan omaan E34:een.
Ilmoitin jo tilausvaiheessa, että levyt, palat, kj-kengät, kj-vaijerit ja jarrunesteet.
Kysyin, tuonko itse vai tarjoatteko hyvin. Eivät halunneet itse tuotuja, koska sanoivat, että tuon Motonetistä haettua ja ne on heti kierot levyt ja tuun sitten valittamaan. En sitten tuonut ja maksoin, mutta nyt haetaan.
Levyt -> Kierona < 100km. kj-vaijereita eivät suostuneet vaihtamaan, vaan meinasivat, että "herkistellään". Katsastussetä sanoi, että "koska kiekot lukkiutu - Läpi" (suoraan korjaamolta ajettuna - Käsijarruepätasapaino huomattava, minusta ei olisi pitänyt päästää läpi. Katastuksessa ei siis alunperin mennyt KJ:n takia läpi.) KJ-vaijerit vaihtoon - jarrujen laahauksesta maininta ja täristyksestä jarruista. Vain KJ-vaijerit vaihettiin. Ehkä satuloihin katottiin, koska vanteet ei enään kuumene! Mutta levyt on edelleen kierot ja ne vaihtuu sit maanantaina 25.5.2009. Itse piti viedä toisaalle dynamoon, koska pajalla ei sitä ollut, jossa viisarit - aikuisten oikeesti- vilkutteli mulle! Enimmikseen vasemmalta puolelta, mutta oli oikeakin osansa saanut.
Palat -> huuti armoa jarrutuksissa, kunnes kävi KJ-vaijerien kanssa herkistyksessä - Ehkä. No ei huuda enään kuin ajoittain hiljaisessa vauhdissa - tosi hiljaisessa <15km/h, mutta hyvä kun pysyy tiellä - Ja äänetkin on, kuin iskaritestistä -> 80%
Että "Motonetista ostetuista tuot kuitenkin takaisin.." Niin vien nytkin ja alkaa jo ottaa kuullaan rankasi. 3 päivää pajalla laskua alkup. arvio n.600-650 (nyt 550+230 = reilu ylitys alkup. arviosta) enkä enempää maksa!
Ehkä opin kysymään enemmänkin sitä, että mitä osaavat/haluavat tehdä tänä päivänä asiakkaan eteen. Tästäkin paikasta olin saanut kehuja vaimon työpaikan (koulu) kautta, joten ajattelin kokeilla. Veljen kanssa räplätessä olisi saattanut se kuuluisa perjantain ja maanantain väilinen yö kulua, muttei olisi kaduttanut - Motonetin osillakaan.
Itse olen ostellut Motonetista muutakin, kuin öljyt ajoittain ja pääosin ollut tyytyväinen. Ainakaan aiemmassa Vohvelissa ei ollut ongelmia sieltä ostettujen jarrujen/palojen kanssa. Oli ne mitä oli. Enkä kerran vuoteen vaihtanut, muuta kuin kerran sinä aikana, kun omistin. Päinvastoin, Biltemasta ostetut takajouset antoi vuodessa periks. Ja oli "HD", eli suuren kuorman jouset. Pääosin kuskin puoleinen jousi ja sekin kai siksi, kun pysäköin auton yleensä kuskin puoli "alaspäin".
Ja on mulla niitä osia E34:ssäkin, mutta se on eri tarina se.. Ne toimii vieläkin.
Itse olen ostanut motonetista osia jo vuosia ja on sekä hyviä että huonoja kokemuksia. Tilasin joskus 740 Volvoon takavalon matkahuollon kautta. Kotona avasin paketin ja ensimmäisenä siitä lasista tippui pari ruudukkoa lattialle. Siinä vaiheessa oli jo krpä otsassa ja soitin sinne että haluan kunnon tavaraa ja lähetän tämän takaisin, ja että olisi niiden pitänyt huomata valon kunto. No ihan asiallisia olivat kuitenkin puhelimessa ja sitten joskus myöhemmin tuli uusi valo, joka oli selvästi parempaa laatua. Että en suosittele tilaamaan vaan menemään rohkeasti tiskille ja valitsemaan itse parhaat osat päältä Tuohon samaiseen autoon ostin varmaan monella tonnilla motonetista laatuosaa, esim ATE:n jarrusatuloita, orggis Volvo öljynsuodattimia. Boschin pumppuja + ym sähköosia + suodattimia, jarrulevyjä, paloja, sytkänosia ym ym. Ainut miinus palvelusta tulee tosiaan kun myyjät eivät tiedä mikä on oikeasti käypänen osa vaikka kone saattaa muuta väittääkin, joten itse pitää olla skarppina. Esim ostin VTS Xsaraan väärät tulpat Motonetista. Tosin ostin Boschit, patonki olis varmaan halunnu Eyquemit vai mitkä ne ranskalaiset oli Lesjöforsin -40mm jouset oli Volvoon ihan ok, tosin ilmeestä tuli hieman keuliva, joten siitä en pitänyt. Alkuperäisillä jousilla oli tasapainoisemman näköinen. Onneksi siellä on mahdollista sanoa tiskillä jos haluaa jonkun muun merkkisen osan, jos vaan sattuu olemaan erilaisia tarjolla sillä hetkellä. Esim. G-Astraan ostin eteen muotoonvaletut muoviset kuraläpät. Ihan alkuperäiset olivat, pusseissa oli vieläpä GM-logot ja jonkinverran alta 20 euroa hintaa. Länsi-autossa olis varmaan maksanu samat läpät nelisenkymppiä.
E30 325 iX -90 touring
Vw Passat 1.8 T -01
Ex BMW:t
E36 320 i -92 coupe
E36 328 i -95 coupe
E36 325 iA -94 sedan
E34 520 i 24V -95 touring
E34 540 iA -94 sedan
E39 525 TDS -98 touring
Originally posted by TareJR
Mutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.
Aina olen saanut motonetistä "laatua". Tosin FAI:n tiivistesarja, jonka kävin vaihtamassa Glaseriin (samaa kuin Victor Reinz).
Viimeksi sain Reinzin valmistaman kampuran takastefan, vaihtoa odotellessa.
Takaiskarit tuli Sachsilta.
Bensatankki oli ainoa, joka ei ihan plug and drive ollut... Mutta paikoilleen se saatiin. (ei tarvinut työstää mitään)!
Onko tietoa, kannattaisiko ostaa noita nokka-akselin/kampiakselin-asentotunnistimia motonetistä? Ilmoittaa että sama tunnistin olisi m50 ja m52..? Eihän se tunnistimen toiminta kovin monimutkainen ole.. Joten luulisi toimivan??
Nykyisin jotain.. Ex. E46 318ci '00, Ex. E36 323i '98
Onko tietoa, kannattaisiko ostaa noita nokka-akselin/kampiakselin-asentotunnistimia motonetistä? Ilmoittaa että sama tunnistin olisi m50 ja m52..? Eihän se tunnistimen toiminta kovin monimutkainen ole.. Joten luulisi toimivan??
About vuosi sitten ostin nokan tunnistimen. Käynnistys ongelma poistui, mutta antaa vikakoodia edelleen lukiessa. Motonetti näemmä antaa vuoden takuun osalle, mutta itsellä takuu menyt umpeen. Nyt kesällä ostamaan uutta laakkoselta kunhan lompakko sallii samalla myös vaihtoon menee kampiakselin tunnistin varmuuden vuoksi
Mites muuten onko e36sessa joku nilkutus ohjelma eli vikaa jossain rajoittaa tehoja?
About vuosi sitten ostin nokan tunnistimen. Käynnistys ongelma poistui, mutta antaa vikakoodia edelleen lukiessa. Motonetti näemmä antaa vuoden takuun osalle, mutta itsellä takuu menyt umpeen. Nyt kesällä ostamaan uutta laakkoselta kunhan lompakko sallii samalla myös vaihtoon menee kampiakselin tunnistin varmuuden vuoksi
Mites muuten onko e36sessa joku nilkutus ohjelma eli vikaa jossain rajoittaa tehoja?
Jos anturilta jää koodi edelleen päälle niin todennäköisesti ei toimi aivan optimaalisella tavalla. Uskoisin että vaikuttaa vanoksen ajoitukseen ja täten hieman tehoihin ja kulutukseen.
About vuosi sitten ostin nokan tunnistimen. Käynnistys ongelma poistui, mutta antaa vikakoodia edelleen lukiessa. Motonetti näemmä antaa vuoden takuun osalle, mutta itsellä takuu menyt umpeen. Nyt kesällä ostamaan uutta laakkoselta kunhan lompakko sallii samalla myös vaihtoon menee kampiakselin tunnistin varmuuden vuoksi
Mites muuten onko e36sessa joku nilkutus ohjelma eli vikaa jossain rajoittaa tehoja?
Tarkista vielä kerran johdot. Varsinkin jos on joutunut kolvaamaan, niin hyvätkin juotokset saattavat erittäin vaativissa olosuhteissa konepellin alla rikkoutua. Jopa alkuperäisliittimin kytkettyinä kannattaa käydä läpi, pienikin katko rekisteröityy kyllä.
Nimim. yhden kampiakselin asento-anturin turhaan vaihtanut. Mutta se oli Opel
Motonetin kirjaa pläräämällä sain väärän öljysutarin M54B22-koneiseen E46:een.. Kannattanee kattoa sinne pakettiin ennen kassaa (no niin no , eihän niitä saa avata) . Matkaa on sen verran että bensoissa häviää jos menen vaihtamaan..
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Siis paskaa kaikkityynni ja sillä selvä. Ei millään voi ymmärtää, että joku sensori on ostettaessa sökö. Kaahaat kortin menetyksen uhalla motonettiin ennen sulkemisaikaa, ehdit, huokaat helpotuksesta, sillä olithan etukäteen tarkistanut netistä että ko. antureita onpi hyllyssä pilvin pimein. No anturi mukaan ja menoksi. Onnessaan talliin ja uutta osaa paikalle. Rikki saatana, motonetti kines. Enimmäkseen ihan selvää paskaa myös työkalut. Piilteemaankin ennen. Osat Laakkoselta, niitä vaan ei yleensä ole hyllyssä------------tulee Ruottista torstaina.
E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.
Ite tuli ostettua Motonetistä joskus kampiakselin asentoanturi 200 srj. volvoon. Tais olla facet tms. merkkinen. Vanhassa anturissa oli joku henkinen kosketus ongelma, koska joskus ei vaan halunnu lähteä käyntiin ja kun kävi heiluttelemassa johtoa niin taas mentiin. Uuden anturin kanssa auto ei suostunut käymään ollenkaan. Ei muutakun takasin Motoon myitte susi osan ja selitin edellisen. Myyjä meni takahuoneeseen tuli hetken päästä takasin ja sanoi joo kyllä tää rikki on, että kävin mittaamassa. (induktiivinen anturi) Vanhassa ja uudessa anturissa oli samat vastus arvot, kun sitä itsekkin kummastelin.:think No heillä ei ollut tilalle antaa uutta anturia sain rahat takasin (mitä ei kuulemma aina tehdä). Ja hain käyttöautosta anturin 2x hintaan ja toimi!
Tuohon samaiseen volleen tuli ostettua myös pakoputki motosta katti putkea lukuunottamatta. Se oli kans oma tyhmä moka. Jokainen putki oli eri valmistajan tekemä (walker, mufflex, ''merkitön'') ja eihän ne toisiinsa hyvin istunut. Vaikka muokkasinkin sitä päivän.
Mutta paljon on tullut ostettua Motonetistä tavaraa ja yleisesti ottaen tyytyväinen...
Onko tietoa, kannattaisiko ostaa noita nokka-akselin/kampiakselin-asentotunnistimia motonetistä? Ilmoittaa että sama tunnistin olisi m50 ja m52..? Eihän se tunnistimen toiminta kovin monimutkainen ole.. Joten luulisi toimivan??
No en ehkä ostaisi...
Alkuperäistä mieluummin marmorilta, KL-varaosista tai yms...
''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''
Onko tietoa, kannattaisiko ostaa noita nokka-akselin/kampiakselin-asentotunnistimia motonetistä? Ilmoittaa että sama tunnistin olisi m50 ja m52..? Eihän se tunnistimen toiminta kovin monimutkainen ole.. Joten luulisi toimivan??
Kampiakselinanturi toimi 3 päivää, nokka-anturista antoi vikailmoitusta. Osien valmistaja ei selvinnyt mistään, mutta ei toimi ei. Orkkis osaa vaan vaikka hinta x2.
Comment