Originally posted by Tuuve
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530Da uusilla tehoilla !!!
Collapse
X
-
G20 320i M-sport
Alfa GTV 1750
-
-
Originally posted by NHBEi sillä ole väliä, kuin isolla osuudella kierroalueesta sitä vääntöä on tarjolla, jos kierrosalue itsessään on kapea. Noille luettelemillesi arvoille voisi antaa vastikkeeksi vaikka bemarin kolmilitraisen bensaturbon, siinä vääntöhuippu on välillä 1500 - 5800 prm.BMW X5 E53 4.8is
Comment
-
-
Originally posted by culliVakio dieselissä käyrä varmaan onkin melko tasainen, mutta katoppa tuota 1 sivulla olevaa käppyrää lastu dieselissä. Hirveä piikki 2000 rpm paikkeilla ja sit putoaa tasasesti loppumatkan. Väitän, että tuossa autossa on vääntöhuipppu jo ohitettu, kun vaihde vaihtuu. Ei kai tossa kierrrokset putoa 4700->2200 kun vaihtuu.
Juu, tuossa Harrin dynolapussa on selvä piikki havaittavissa 2100rpm:n kohdalla, mistä se lähtee sitten laskemaan kun lehmän häntä.
Miksei kiekat putoais samalla tavalla?BMW X5 E53 4.8is
Comment
-
-
Originally posted by TuuveMiksei kiekat putoais samalla tavalla?
Jos siinä kohtaa vaihdetaan (esim 2 -> 3:lle) putoaa rundit varmaan johki 2800-3000 paikkeille. Tuolla alueella vääntöä enää n. 75 % maksimista.
Tää on karannu jo ihan OT:n OT:si. Alussa tartuin vain siihen jonkun postaukseen, jossa sanottiin, että vääntö alhaalla rikkoo paikkoja enemmän vääntö ylhäällä.G20 320i M-sport
Alfa GTV 1750
Comment
-
-
Originally posted by TuuveJa vertailusta on se hyöty että...?Last edited by NHB; 04-09-2006, 16:17.
Comment
-
-
Originally posted by NHBSen oli tarkoitus osoittaa se, että vääntöhuipun laajutta ei voi määritellä vääntöhuipun ja kierrosalueen välisenä suhteena. Vaikka vääntöhuippua olisi koko kierrosalueen verran, niin silti se voi olla kapea kun kierrosalue on kapea."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Originally posted by NHBSen oli tarkoitus osoittaa se, että vääntöhuipun laajutta ei voi määritellä vääntöhuipun ja kierrosalueen välisenä suhteena. Vaikka vääntöhuippua olisi koko kierrosalueen verran, niin silti se voi olla kapea kun kierrosalue on kapea.
Tietysti on positiivista, että joistain muista moottoreista löytyy laajempi kierrosalue, ja kapea kierrosalue onkin tuon 3.0d:n huonoin puoli omasta mielestä.
Hyödyllisyyttä tai järkeä tuolle muiden moottoreiden kierrosalueiden ihmettelylle voikin sitten ihmetellä...BMW X5 E53 4.8is
Comment
-
-
Originally posted by NokiLekaKyllähän se vääntöhuippu silloin on aika laaja, jos se kattaa kierroslukualueesta yli 75%, vai?
Vakavana ongelmana tässä on se, että tuolla päättelyllä annetaan virheellinen vaikutelma. Se saa modernit dieselet kuulostamaan laajavääntöisiltä koneilta. Sitähän ne eivät tosiaankaan ole. Vääntöä on tarjolla lähes poikkeuksetta varsin kapealla alueella, modernit bensakoneet ovat tässä etevämpiä.
Comment
-
-
Originally posted by TuuveNiin kun Nokileka on tuossa ehtinyt sulle jo vihjaisemaan, niin pointti olikin lähinnä siinä, että jos/kun vääntöhuippu on käytössä 75% koko olemassa olevasta kierrosalueesta, niin kyllä siinä vaiheessa voidaan puhua vääntöä löytyvän hyvin pitkin kierrosaluetta.Last edited by NHB; 04-09-2006, 19:05.
Comment
-
-
IHME SIPEHTIMISTÄ ..
Jumalauta että rupesi tulee tietoa kehiin.. Mut muistetaan kuitenkin topicin aloitus idea.. Kunnioitettavat lukemat on ja jos ite joskus tollasen x30d:n laitan niin hariselle tai karalalle kiikutan kyllä ja luotan ammattimiehiin.. Turha kai sitä on täällä jauhaa et laatikko hajoaa.. Se on heikkoa mikä ei kestä ja sen aika näyttää.. Eikä puruja suuttimiin..
Comment
-
-
Mitä tollanen tehohirviö kuluttaa? Ennen/jälkeen?
Oletteko muuten lukeneet Autobildistä sen lastutusjutun. Aika lohduttonta tietoa. Ensinnäkin tehot eivät juuri noussee, mutta kulutus ja päästöt kyllä.
Kaikilla teholastuilla pakokaasut nousivat liian kuumiksi, jolloin hiukkassuodatin suli, turbo joutui liiaan koville ja hajosi etc. Kyseessä oli VW 2.0 TDI, mutta sama idea noissa lastuissa varmaan on.:: Pling!
Chris Bangle ja Don Rosa boikotissa
Comment
-
-
Originally posted by Bavaria!Mitä tollanen tehohirviö kuluttaa? Ennen/jälkeen?
Oletteko muuten lukeneet Autobildistä sen lastutusjutun. Aika lohduttonta tietoa. Ensinnäkin tehot eivät juuri noussee, mutta kulutus ja päästöt kyllä.
Kaikilla teholastuilla pakokaasut nousivat liian kuumiksi, jolloin hiukkassuodatin suli, turbo joutui liiaan koville ja hajosi etc. Kyseessä oli VW 2.0 TDI, mutta sama idea noissa lastuissa varmaan on.
Mikähän Autobildin numero mahtaa olla kyseessä? Uusin?
Jos et Harri halua kertoa hintaa lastulle vaikka on kyselty, niin voisitko antaa suuntaa antavan vihjeen?
500€ 1000€ 1500€ 2000€-> E92 325i -07
ex: E53 X5 3.0d -04 Sport
Comment
-
Comment