Mulla samanlailla käynyt kerran EA-90X version kanssa. Tuli vain katsottua DPF-vastapaineet ja vikakoodit luettua. Starttisi normaalisti mutta ei lähtenyt käyntiin. Ei auttanut vaikka otti INPA:n irti. Vikakoodeja ei tullut kun luki uudelleen. Ei edelleenkään lähtenyt. Sitten vasta lähti käyntiin kun otti avaimen irti ja uudelleen. Vanhemmalla INPA-versiolla ei ole käynyt noin eikä uudellakaan kuin kerran.
Mistä noi DPF vastapaineet löytyy tuolta? Ihan uteliaisuudesta....
Ehtisikö kukaan vastata? Ja tuosta ignition timing -arvosta kysyisin, mitä se tarkoittaa? Asteissa ilmeisesti, mutta muuttaako se sytytyksen ajoitusta aikaisemmaksi vai myöhemmäksi? Kuulostaa hurjalta noi astemäärät mitä se joutuu muokkaamaan, jos noin on.. Lukema on noin 15 kun maksimi on 10 ja huutomerkki perässä. Tehon puutetta yritän selvitellä.. M52 kone.
Laitetaanpas nyt tännekin. Eli lueskelin taas livedataa E39sistä ja hieman pomppas muutama arvo silmille. Missä päin vois olla vianaiheuttaja moiseen. Tyhjäkäynti hieman soutaa ja kuulostaa melko raskaalle.
Toinen juttu mitä piti kysyä on se että miksi inpan käytön jälkeen ajovaloautomatiikka sekoaa? Ajovalot ja jarruvalot jää palamaan siitä huolimatta missä asennossa valokatkaisija tai virrat on. Joskus lopulta sammuu itsestään mutta yleensä joutuu käyttämään akun kenkää irti että nollautuu. Onko syypää tuo ruotsin mallin LCM jossa ajovalot palaa nolla asennossakin?
Samaan syssyyn vielä tämäkin ongelma, eli miksi inpa eikä carsoft pääse IHKAan käsiksi? Tulee vaan module not responding. Vai eikö noihin alkupään ihkoihin pääse käsiksi? Ois tarvinnu tsekata livedataa antureilta kun tuntuu että ei osais säätää kuskille oikeaa lämpötilaa..
Noni.. tuli sählättyä inpalla eli seuraavanlainen ongelma ilmeni.
Menin navigaattorin asetuksia selailemaan seuraavaa polkua: Communication systems-->navigation computer-->ja sieltä taisin valita F7.. (en näe seuraavaa komentoa kun piuha ei ole kiinni autossa). Sit valitsin F1, Sen jälkeen näyttöön tuli teksti jossa pyydettiin uutta softa-cd:tä.. Self-testillä sain päävalikon taas näkymään mutta on-board computer, set ja tv puuttuu?
Osaisko gurut auttaa miten saan palautettua asetukset ennalleen? Molempia vaihto-ehtoja tosta F7 valikosta oon kokeillu eikä niillä palaa ennalleen..
Noni.. tuli sählättyä inpalla eli seuraavanlainen ongelma ilmeni.
Menin navigaattorin asetuksia selailemaan seuraavaa polkua: Communication systems-->navigation computer-->ja sieltä taisin valita F7.. (en näe seuraavaa komentoa kun piuha ei ole kiinni autossa). Sit valitsin F1, Sen jälkeen näyttöön tuli teksti jossa pyydettiin uutta softa-cd:tä.. Self-testillä sain päävalikon taas näkymään mutta on-board computer, set ja tv puuttuu?
Osaisko gurut auttaa miten saan palautettua asetukset ennalleen? Molempia vaihto-ehtoja tosta F7 valikosta oon kokeillu eikä niillä palaa ennalleen..
No pitäskö tarjota sitä firmware cd:tä
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Sain tuossa itsekin hommattua INPA:n ja kaapelin. Vikakoodien luku moottori sammuksissa onnistuu kyllä, mutta moottori käynnissä kun yritän lukea livedataa, jostain syystä virheilmoituksia tulee ja homma tökkää. Ensin kun DDE:n valitsee listalta, ilmoittaa INPA että jotain versioristiriitoja on ja ongelmia voi esiintyä. En tiedä liittyykö tämä INPA:n sisäisiin ristiriitoihin vai INPA:n ja auton välisiin. Sitten kun livedataa yrittää lukea digital-puolelta, ei onnistu, vaan EDIABAS antaa virheen: ApiCheckJobStatus: Job-Status error: [ERROR_ECU_INCORRECT_RESPONSE_ID] instead of [OKAY] ! Continue script processing? Analogiarvot näkyvät ok ja ilman virheilmoitusta.
Huomasin tuossa myös että kun noita eri statuksia yritti lukea, kävi tyhjäkäynti tasaisesta rynkyttäväksi. Tämä kuitenkin näyttää korjaantuneen kun auton käynnistää uudelleen.
Käytössä on sininen USB-liitäntäinen OBD-II kaapeli jossa näyttäisi olevan nämä modit. Sarjaportin asetukset ovat COM1, 9600, 8N1 ja ei flow control. USB transfer sizes 2048 ja 2048 sekä latency=1ms.
Edit: Auto on siis 2004 E60. Softaversiot ovat EDIABAS = 6.4.3 ja INPA = 5.0.1.
Yritin INPA:lla (e90x) päästä lukemaan induvidual vahvistimen versiota ja zusb numeroa...
Inpan valikosta ei löydy kuin hifi amp. Tätä kun klikkaa niin herjaa pukkaaa:
Gesuchtes Steuergerät: AMP_60 night gefunden
Gefundenes Steuergerät: AMPT70
Das Programm wird abgebrochen
Meinaako tuo herja nyt vaan ettei hifi vahvaria (amp_60) löydy mutta AMPt70 löytyy? => loogista koska INPA valikossa on ainoastaan top hifi
Eli en saa yhteyttä vahvariin.
Saako jollain muulla ohjelmalla selville nuo tiedot (esim. KFP?), ja jos saa niin miten?
Pitäskö INPA:ssa olla e39 kohalla "sync EWS-DME" nappia?
edit. siis M52 kohalla
Ei. ISN:n voi kirjottaa manuaalisesti mutta se ei mene syystä taikka toisesta läpi oikein inpalla.
Vanhemmalla DISsillä ainakin onnistuu suoraan missä koodaustoiminnot vielä.
Ei. ISN:n voi kirjottaa manuaalisesti mutta se ei mene syystä taikka toisesta läpi oikein inpalla.
Vanhemmalla DISsillä ainakin onnistuu suoraan missä koodaustoiminnot vielä.
Eikös ISN:n kirjoittaminen DME/DDE:lle vaadi neitseellisen purkin? Vai kuinka vanhoista tässä on kyse?
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment