Inpa:lla kämmäystä...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• peltone
    replied
    Originally posted by jsr85 View Post
    Eiköhän sulla oo vakiona ne saattovalot siellä, virrat pois ja pitkien viiksestä vilauttaa pitkiä niin pitäis jäädä palamaan, itse elän luulossa ettei niitä saakaan toimimaan automaattisesti.
    Ei ole.

Leave a comment:

• jsr85
    replied
    Originally posted by kaikkone View Post
    Kohta iskee kyllästyminen..
    Koetan taistella fister profiilin ja NCS expertin kanssa että saisin noi saattovalot toimiin ja sen että vilkut vilkahtaisivat kun sulkee ovet/avaa.
    Eiköhän sulla oo vakiona ne saattovalot siellä, virrat pois ja pitkien viiksestä vilauttaa pitkiä niin pitäis jäädä palamaan, itse elän luulossa ettei niitä saakaan toimimaan automaattisesti.

Leave a comment:

• peltone
    replied
    Miten mulla on muistikuva että alkupään E39:eihin noita ei edes saa? Tietenkin voin olla väärässä.

Leave a comment:

• Arnolds
    replied
    Koetan taistella fister profiilin ja NCS expertin kanssa että saisin noi saattovalot toimiin ja sen että vilkut vilkahtaisivat kun sulkee ovet/avaa.

teen eka niin että valitsen fister profiilin.
    sen jälkee klikkaan VIN/ZCS/FA ->ZCA/FA f. ECU -> valitsen vaikka EWS
    -> back
    Process ECU, valitsen LCM, Lisään loppuun nuo
    read ecu.. sen jälkeen muokkaan sen FSW_PSW.TRC -> FSW_PSW.MAN
    ja muutokset/lisäykset.

HEIMLEUCHTEN
    ja
    QUIT_OPT_ENTSCH
    QUIT_OPT_SCHAERF
    ja aktiv niihin. tai sitten toinen vaihtoehto oli HEIMLEUCHTENIIN wert_01 tjsp..
    Ja sen jälkeen valitsen jobiksi SG_CODIEREN
    ja execute..
    Menee läpi juu, mutta ei toimi ei..

Toinen on että kokeilin lukea tuon ZSC:n, eli miten se ees oikeasti tapahtuu, se miten olen ite tehny ni olen tuon EWS valinnan jälkeen painanu F1, se kysyy ne tiedot ja ne on nyt automaagisesti täytetty. Tämän jälkeen kun kahtoo tuota FSW_PSW.TRC tiedostoa ni se on iso ja täynnä.

Tämän jälkeen olen kokeillu painaa code car, ilman että olen tehny muutaku kopioinu tuon FSW tiedoston MANIksi. ei mene läpi.. GR3:sen kohalla muistaakseni tulee "error at changing ZCS" no answer from ecu.

Alkaa kyllästyttää kun ei löydä mistään sellasia ohjeita jotka toimiskin :<,
    tai ohjeita joita ymmärtäs ite tarpeeks.

Katoppa tuo http://www.btcf.fi/forum/showthread....hlight=progman
    olisko tuolta saavilla jotain.

Leave a comment:

• kaikkone
    replied

teen eka niin että valitsen fister profiilin.
    sen jälkee klikkaan VIN/ZCS/FA ->ZCA/FA f. ECU -> valitsen vaikka EWS
    -> back
    Process ECU, valitsen LCM, Lisään loppuun nuo
    read ecu.. sen jälkeen muokkaan sen FSW_PSW.TRC -> FSW_PSW.MAN
    ja muutokset/lisäykset.

HEIMLEUCHTEN
    ja
    QUIT_OPT_ENTSCH
    QUIT_OPT_SCHAERF
    ja aktiv niihin. tai sitten toinen vaihtoehto oli HEIMLEUCHTENIIN wert_01 tjsp..
    Ja sen jälkeen valitsen jobiksi SG_CODIEREN
    ja execute..
    Menee läpi juu, mutta ei toimi ei..

Toinen on että kokeilin lukea tuon ZSC:n, eli miten se ees oikeasti tapahtuu, se miten olen ite tehny ni olen tuon EWS valinnan jälkeen painanu F1, se kysyy ne tiedot ja ne on nyt automaagisesti täytetty. Tämän jälkeen kun kahtoo tuota FSW_PSW.TRC tiedostoa ni se on iso ja täynnä.

Tämän jälkeen olen kokeillu painaa code car, ilman että olen tehny muutaku kopioinu tuon FSW tiedoston MANIksi. ei mene läpi.. GR3:sen kohalla muistaakseni tulee "error at changing ZCS" no answer from ecu.

Alkaa kyllästyttää kun ei löydä mistään sellasia ohjeita jotka toimiskin :<,
    tai ohjeita joita ymmärtäs ite tarpeeks.

Leave a comment:

• jsr85
    replied
    Eli lisään optioihin vai mitenkäs?
    Näin ainakin pa-softilla.

Leave a comment:

• kaikkone
    replied
    Originally posted by jsr85 View Post
    Koodaa hälytin siihen nii vilkut vilahtaa lukittaessa.
    Eli lisään optioihin vai mitenkäs?

Leave a comment:

• jsr85
    replied
    Nonniin. Nyt taas menee sormi suuhun. Mielestäni sain aktivoitua leaving home tjsp mut ei toimi ei.. Ja mielestäni aktiivisena pitäs olla myös se että kun kaukkarilla avaa/sulkee ovet niin valot vilkahtas.
    Mikään noista ei toimi ei.
    Kyseisiä toimintoja ei löydy myöskään key/memory valikosta vaan se löytyy sieltä tiedostosta notepadilla.

Miten siis pirussa tuo toimenpide pitäs tehä yksinkertaisimmillaan sillä notepadilla.

Olen olettanu et fister profiilil se luettas ja sit muutokset ja kirjottaminen, mut voisko vielä joku viisaampi selostaa ettei enää tarvi ihmetellä :P
    Koodaa hälytin siihen nii vilkut vilahtaa lukittaessa.

Leave a comment:

• kaikkone
    replied
    Nonniin. Nyt taas menee sormi suuhun. Mielestäni sain aktivoitua leaving home tjsp mut ei toimi ei.. Ja mielestäni aktiivisena pitäs olla myös se että kun kaukkarilla avaa/sulkee ovet niin valot vilkahtas.
    Mikään noista ei toimi ei.
    Kyseisiä toimintoja ei löydy myöskään key/memory valikosta vaan se löytyy sieltä tiedostosta notepadilla.

Miten siis pirussa tuo toimenpide pitäs tehä yksinkertaisimmillaan sillä notepadilla.

Olen olettanu et fister profiilil se luettas ja sit muutokset ja kirjottaminen, mut voisko vielä joku viisaampi selostaa ettei enää tarvi ihmetellä :P

Leave a comment:

• markok
    replied
    Originally posted by ss900 View Post
    Mulla on -99 mallin E39:ssä molemmat, mutta ainoastaan moottoritilan pyörästä liittimestä tapahtuu INPA:lla mitään.

Ja mitä jarruihin tulee, niitä ei taida voidakaan nollata mitenkään. Paloille menevät piuhat vain yhteen. Ehkä koko ominaisuuden saa nokkelammat kytkettyä pois, kuten VAG -konsernin laitteissa?

Tai E90:stä en sittenkään ole varma..
    Tuossa autossa ohjaamon OBD liittimestä pääsee käsiksi ainoastaan moottoriin ja vaihdelaatikkoon. Oletko kokeillut näitä?

Leave a comment:

• ss900
    replied
    OBD vs. 20 -napainen

Mulla on -99 mallin E39:ssä molemmat, mutta ainoastaan moottoritilan pyörästä liittimestä tapahtuu INPA:lla mitään.

Ja mitä jarruihin tulee, niitä ei taida voidakaan nollata mitenkään. Paloille menevät piuhat vain yhteen. Ehkä koko ominaisuuden saa nokkelammat kytkettyä pois, kuten VAG -konsernin laitteissa?

Tai E90:stä en sittenkään ole varma..
    Last edited by ss900; 18-09-2010, 19:00.

Leave a comment:

• Sami_R
    replied
    Voisko noissa liittimissä olla kontakti häikkää vai missä nyt olis vika? Eikös tuo pitäisi mennä ihan samalla kaavalla e90:ssä ja e39:ssä? Töpselit kiinni, virrat päälle ja menoks...Vaan eipä toimi tossa vanhemmassa. Ainoa ero on se että tuohon pyöreään liittimeen joutuu laittamaan sen adapterin piuhan päähän. Johto ja purkki ovat melko uusia (mallia USB) ja vaikea olis uskoa että tuossa adapterissa olis vikaa. Ihan siististi tehdyltä ja ehjältä näyttää ainakin päällisin puolin.

Leave a comment:

• Dunky
    replied
    Originally posted by Sami_R View Post
    autossa on sekä se vanhempi pyöreä liitin konetilassa, että kojelaudan alapinnassa se uudemman mallinen liitin.
    Jos löytyy autosta molemmat niin pyöreää käytettävä

Leave a comment:

• Sami_R
    replied
    Hei, mikähän mättää? Eilen tuhrasin 2,5 tuntia, enkä saanut yhteyttä tuohon e39:iin. Varmaan oon jotain kämmännyt, mutta kun tietäis mitä? Emännän e90:iin ottaa kontaktin mukisematta ja asetukset on ihan samat. Tää on nyt eka kerta kun yritän saada tuota vanhaa herraa juttelemaan mulle:think.

Heittää jotain PIN 15 herjaa. Että ei muka tuu voltteja. Kerran velipojan e60:n kanssa oli sama herja, mutta silloin oli USB piuha väärässä reijässä. Tässä hämää vielä se, että autossa on sekä se vanhempi pyöreä liitin konetilassa, että kojelaudan alapinnassa se uudemman mallinen liitin. Kumpaan reikään pitäis tökkiä? Kaikki muka kokeilin, mutta mikä vois vielä auttaa?

...Niin ja softa on kyllä tuo BMW DIS
    Last edited by Sami_R; 16-09-2010, 09:31.

Leave a comment:

• jsr85
    replied
    sit sit, kun vahingossa jätän vilkun päälle ja lähen autosta pois avaimet veke jne, ni vilkun puolinen pitkävalo jää palamaan parkkina päälle :o, eikä sammu itekseen,
    Originally posted by Dunky View Post
    Näin sen kuuluukin toimia
    No eihän se nyt pitkävalo jää palamaan vaan parkkivalo.

Leave a comment:

Working...
X