Announcement

Collapse
No announcement yet.

Cabriolet Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dj Niksperi
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 2437
    • Salo, Finland

    #46
    Originally posted by Antti O View Post
    Kyselin jo aiemmin tässä threadissa tuosta roll over protectionista, onko se kaikissa e36 cabrioleteissa vakiona? Yksilö mitä olen katsellut niin siinä ei ole takaniskatukia eikä myöskään niitä "turvakaaria" niitten takana.
    Mielestäni olisi ollut lisävaruste ja sitten loppuppän malleissa vakiona. En ole 100% varma.
    BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
    Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

    -Team Pussihousu-
    Salo///Works
    sigpic

    Comment

    • Haju69
      Administrator
      • Nov 2005
      • 16357
      • Leppävirta

      #47
      Onko E36 cabriossa mitään erikoista mitä kannattaa selvittää jos tällaista meinaisi hankkia? Verraten esim. E30 cabrioon.
      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16357
        • Leppävirta

        #48
        Miten E36 cabissa kiertää viima ilman tuulenohjainta isommissa nopeuksissa? Auttaako takaniskatuet yhtään asiaan?
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • Jürgen_
          Bimmer Enthusiast
          • May 2008
          • 2707
          • Mylsä

          #49
          Originally posted by Haju69 View Post
          Miten E36 cabissa kiertää viima ilman tuulenohjainta isommissa nopeuksissa?
          Hyvin

          ...lähtee hilseet hyvin ja ehkä tukkakin...
          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

          Comment

          • jarci
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2006
            • 783
            • Sawo

            #50
            mitenkäs minä pesen noi siitepölyt tuosta pois, vedellä? millä harjalla?. vai hommaanko puhdistuaineita? autoglymiltä? millä sienellä sen hankaan ettei rätti nyhjäänny pilalle....


            en tiiä mistään mittään ja mulla on nyt avo auto... anteeks, enkä ehdi kaikkia posteja lukemaan
            Nykyisin mennään X3 E83

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16357
              • Leppävirta

              #51
              Originally posted by Jürgen_ View Post
              Hyvin

              ...lähtee hilseet hyvin ja ehkä tukkakin...
              Toivoin toki ettei kiertäisi se viima niin perkeleesti. Eli pitäisi olla tuulenohjain myös E36 malliin jos mielii ajaa isolla tiellä kattoauki ilman että niskat kipeytyy.
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • Jürgen_
                Bimmer Enthusiast
                • May 2008
                • 2707
                • Mylsä

                #52
                Originally posted by Haju69 View Post
                Toivoin toki ettei kiertäisi se viima niin perkeleesti. Eli pitäisi olla tuulenohjain myös E36 malliin jos mielii ajaa isolla tiellä kattoauki ilman että niskat kipeytyy.
                Viimekesänä kun sitä tuuliohjainta ei ollut niin kyllä mielellään nosti katon jo muutaman kilsan matkalle jos vauhti nousi sataseen. Nyt kun se läpykkä on käytössä niin läpykkä pystyyn ja lasit ylös niin jo kelpaa päästellä vaikka vähän pitempiäkin siivuja. Tosin ilmavirran suhinat alkavat olla melkoisia mutta niinhän se on vaikka olisi katto päälläkin.
                Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                Comment

                • kmn
                  Moderator
                  • May 2009
                  • 6022
                  • Sipoo

                  #53
                  Originally posted by Jürgen_ View Post
                  Viimekesänä kun sitä tuuliohjainta ei ollut niin kyllä mielellään nosti katon jo muutaman kilsan matkalle jos vauhti nousi sataseen. Nyt kun se läpykkä on käytössä niin läpykkä pystyyn ja lasit ylös niin jo kelpaa päästellä vaikka vähän pitempiäkin siivuja. Tosin ilmavirran suhinat alkavat olla melkoisia mutta niinhän se on vaikka olisi katto päälläkin.
                  riippuu kuskista.. :think ilman tuulisuojaa pystyy kyllä vetää motarilla huoletta. ite päästelin hämeenlinnasta ja lahdesta stadiin koko pätkän rätti auki ja nopeudet 140km -->

                  lopulta ei ole niin iso ero ajaako esim 110 vai siitä yli..

                  Originally posted by jarci View Post
                  mitenkäs minä pesen noi siitepölyt tuosta pois, vedellä? millä harjalla?. vai hommaanko puhdistuaineita? autoglymiltä? millä sienellä sen hankaan ettei rätti nyhjäänny pilalle....


                  en tiiä mistään mittään ja mulla on nyt avo auto... anteeks, enkä ehdi kaikkia posteja lukemaan
                  Noni loistoa! cäpejä vaan kaikille! aja käsinpesupaikalle ja peset siellä! eikai se nyt niin tarkkaa voi olla millä harjalla ja millä aineella sitä hieroo?

                  Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                  Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                  --
                  Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                  Comment

                  • Bemaristi
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2002
                    • 240
                    • Kaarina

                    #54
                    Originally posted by jarci View Post
                    mitenkäs minä pesen noi siitepölyt tuosta pois, vedellä? millä harjalla?. vai hommaanko puhdistuaineita? autoglymiltä? millä sienellä sen hankaan ettei rätti nyhjäänny pilalle....


                    en tiiä mistään mittään ja mulla on nyt avo auto... anteeks, enkä ehdi kaikkia posteja lukemaan
                    Oma prosessi, joka on pitänyt rätin vuodesta toiseen uudenveroisena:

                    1. Kerran kesässä (riittää joka toinenkin kesä jos tekee käsittelyn huolella, ajaa vähän ja omistaa autotallin): tässäkin threadissa mainitulla AutoGlymin fabric hood cleanerilla pesu, käyttäen setin mukana tulevaa karkeaa sientä. Huuhtelu painepesurilla, tässä menee hetki ennenkuin kaiken erittäin vaahtoavan pesuaineen saa huuhdeltua.

                    2. Puhtaalle rätille AutoGlymin fabric hood protector kyllästeaineen suihkutus. Ainetta tulee käyttää runsaasti, yli puoli pulloa käytän itse E36:een.

                    3. Ylläpito seuraavaksi noin vuodeksi: Normaalin autopesun (käsinpesun) yhteydessä painepesurilla vain suihkuttaa katon ja kuivaa SÄÄMISKÄLLÄ veden joka jää makaamaan katon päälle isoina helminä. Ei muuta!

                    Muoviseen takaikkunaan käytän vain ja ainoastaan BMW:n tahnaa. Se kirkastaa normaalikuntoisen kelmun todella hyvin. Ainoa haittapuoli on poiskiillotuksen yhteydessä syntyvä valkoinen jauhe, joka sisäpuolta käsitellessä tarraa helposti ikkunan vieressä oleviin kangasreunoihin.
                    Last edited by Bemaristi; 01-06-2010, 00:16.

                    Comment

                    • Jürgen_
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2008
                      • 2707
                      • Mylsä

                      #55
                      Originally posted by kmn View Post
                      riippuu kuskista.. :think ilman tuulisuojaa pystyy kyllä vetää motarilla huoletta. ite päästelin hämeenlinnasta ja lahdesta stadiin koko pätkän rätti auki ja nopeudet 140km -->

                      lopulta ei ole niin iso ero ajaako esim 110 vai siitä yli..
                      Ei se olekaan kyse etteikö voisi ajaa, se on vaan mukavampaa katsella sitä repsikanpenkillä istuvaa kaunotarta kun sen tukka ei ole kuin Matami Mimmillä

                      ...poikaporukassa taas ei niin väliä, tukka on kuitenkin sekasin
                      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                      Comment

                      • Haju69
                        Administrator
                        • Nov 2005
                        • 16357
                        • Leppävirta

                        #56
                        NOnnih, tuli ostettua tuo avo setti



                        Mites mites. Ei nyt täydellisiä ohjeita ole mukana. Ainakaan sellaisia mitä minä ymmärrän täysin. Mikä tuo keltainen lirpake on? Tuleeko se kastella ja sitten se turpoaa vai mitä ihmettä? Miten tuo kyllästysaine tulee levittää? Sienellä,rätillä, roiskimalla sinne tänne? Luulin että se on suihkepullossa mutta ei ollutkaan vaan pullossa reikä päässä ja puristetaan pulloa.. Ja laitetaanko se kylläste märälle pestylle pinnalle vai pitääkö rätin olla kuivahtanut ensin?
                        Last edited by Haju69; 02-06-2010, 16:05.
                        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                        Comment

                        • Jürgen_
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2008
                          • 2707
                          • Mylsä

                          #57
                          Komia on paketti, omassa StarBritessä on kuitenkin kotomaan kielinen käyttöohje
                          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                          Comment

                          • Heguli
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2003
                            • 815
                            • www.e30m3.fi

                            #58
                            Originally posted by Haju69 View Post
                            NOnnih, tuli ostettua tuo avo setti



                            Mites mites. Ei nyt täydellisiä ohjeita ole mukana. Ainakaan sellaisia mitä minä ymmärrän täysin. Mikä tuo keltainen lirpake on? Tuleeko se kastella ja sitten se turpoaa vai mitä ihmettä? Miten tuo kyllästysaine tulee levittää? Sienellä,rätillä, roiskimalla sinne tänne? Luulin että se on suihkepullossa mutta ei ollutkaan vaan pullossa reikä päässä ja puristetaan pulloa.. Ja laitetaanko se kylläste märälle pestylle pinnalle vai pitääkö rätin olla kuivahtanut ensin?
                            Noissa pulloissa on takapuolella etiketin kulmassa sellainen pikku lirpake josta vetämällä löytyy käyttöohjevihkonen monella kielellä, mielestäni melko selkeät sellaiset
                            Die beste fahrt mit hosen an, BMW

                            Comment

                            • JJT
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6694
                              • .......

                              #59
                              Missäs päin e30 avoa sijaitsee check controlin "polttimovahti"?
                              Myyn:
                              M10/20/52 E30-E36 osia

                              Comment

                              • Jonsku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2002
                                • 4646
                                • Tuusula

                                #60
                                Prkleen lokit, katto täynnä paskaa Milläs moinen lähtee parhaiten?


                                Originally posted by JJT View Post
                                Missäs päin e30 avoa sijaitsee check controlin "polttimovahti"?
                                Schemoista tavaamallahan se löytyy ainakin
                                Last edited by Jonsku; 03-06-2010, 08:03.
                                - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                                ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                                ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                                ex. Alpina D10 Touring #33/94
                                ... and many more

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎