Niin arvelinkin.
Siellä rätin alla on muutaman cm leveät kumi tms. nauhat, joiden kuuluisi vetää se loppu-osa. Meinasin kokeilla laittaa uudet tilalle kun noissa puslissa ei ole kulumaa. Tankoa säätämällä sai toimimaan hyvin mut toisinaan pitää vielä kädellä vetää kattoa avatessa.
Tähän auttoi itsellä ainakin mustekala fiksi. Nyt ei tarvi käsin avitella missään vaiheessa
Eli pitikö sun avittaa katon etuosaa myöskin kun sen pitäisi lähteä vetäytymään alas? Mihin pistit tuon mustekalan?
Joku voisi tähän linkittää sen pdf-tiedoston missä melko kattavasti noita katon fiksaus juttuja? Joskin saksan kielellä mutta kuvista näkee tarpeellisen. Itse korjasin ton mukaan ja on toiminut. Eilen kiristin sitä vielä vähän kun tuntui ettei vedäkkään joka kerta kunnolla.
Kiitokset Playpigille vielä holkista! Laitoin eilen paikalleen ja nätisti pelittää.
Milläs liimalla tuo takalasin kehys olisi hyvä liimata tuohon rättiin? Mulla on tuo toisesta reunasta revennyt irti ja pääsee vesi nyt ikävästi sieltä. Vetoketju siis näyttäisi ehjältä mut on ilmeisesti liimauksesta vai mistä lie irronnut se koko paketti:think
Sen kummemmin asiaan perehtymättä, pystyykö e30 manuaalikattoa linjaamaan miten ja mistä? Omassa jäänyt rätin vaihdon jälkeen muutaman millin liian taakse (tai sitten kori alkaa antaa periksi keskeltä ). Apparin puolella siis katto ei tiivisty oven ja a-pilarin kanssa kunnolla koska jää muutaman millin (~3-4mm) vajaaksi -> rako tiivisteiden väliin.
Mitäs arvon raati sanoo tähän ongelmaan, eli kuvassa nuolella merkatut raudat osuu toisiinsa, aiheuttaa sen että katon takareuna ei aina nouse ongelmitta tarpeeksi ylös ja kattokotelon kansi ottaa kiinni katon takareunaan, eli sama ilmiö kun se pusla on kulunut. Apukuskin puolella rakoa raudoilla on noin 5-7mm
Kädellä auttaen katon takareuna nousee tarpeeksi, samoin toimii hyvin kun muutaman kerran laskee katon alas ja ylös.
Onko tuttu ongelma jollekkin vai onko joku rauta vaan hiukan vääntynyt?
Mitäs arvon raati sanoo tähän ongelmaan, eli kuvassa nuolella merkatut raudat osuu toisiinsa, aiheuttaa sen että katon takareuna ei aina nouse ongelmitta tarpeeksi ylös ja kattokotelon kansi ottaa kiinni katon takareunaan, eli sama ilmiö kun se pusla on kulunut. Apukuskin puolella rakoa raudoilla on noin 5-7mm
Kädellä auttaen katon takareuna nousee tarpeeksi, samoin toimii hyvin kun muutaman kerran laskee katon alas ja ylös.
Onko tuttu ongelma jollekkin vai onko joku rauta vaan hiukan vääntynyt?
Auto siis e36 täysautomaattikatolla
Voin vilkasta omasta miltä näyttää siinä. Vaikka ei täysautomaattinen olekkaan mutta nuo raudat pitaisi olla identtiset.
Apua tarvittais cabin katon kans. Eli niinkuin monella on vika niin rätti on kopsahdellu luukun reunaan kun ei luukku ole tarpeeksi auennu. Nyt sitten kävi niin että rätti taittui kyllä sisään, mutta luukku ei mene kiinni. Napista ei tapahnu enää mitään ja luonnollisesti takaluukkua ei saa auki. Miten tästä eteenpäin.?
Jatkoa edelliseen. Sulakkeet oli kaikki ehjiä. Toteutin tämän videon http://www.youtube.com/watch?v=boiybaJkMrI, mutta moottori ei mene paikoileen videon lailla ( kohta 4:40 ).. Hampaita jää näkyviin.
Ajossa: E91 320d - 2006
Ex. E46 320i touring -00
Ex. E36 328i cabrio -95
Ex. E36 320i sedan -97
Ex. E36 325i sedan -91
Laitetaan tämä sama tänne kun ei toiselta puolelta saanut vastauksia:
Jatkoa edelliseen. Sulakkeet oli kaikki ehjiä. Toteutin tämän videon http://www.youtube.com/watch?v=boiybaJkMrI, mutta moottori ei mene paikoileen videon lailla ( kohta 4:40 ).. Hampaita jää näkyviin.
Olethan palauttanut sen hätäkahvan varmasti ihan taakse asti. Jos vapautusvaijeri on kireällä ei moottori jää kiinni oikein. Toinen vaihtoehto on että hampaat ei osu kohdikkain ja joudut esim papukaija pihdeillä vähän pyörittämään moottorin puolelta että saa boorit kohdilleen
Mitäs arvon raati sanoo tähän ongelmaan, eli kuvassa nuolella merkatut raudat osuu toisiinsa, aiheuttaa sen että katon takareuna ei aina nouse ongelmitta tarpeeksi ylös ja kattokotelon kansi ottaa kiinni katon takareunaan, eli sama ilmiö kun se pusla on kulunut. Apukuskin puolella rakoa raudoilla on noin 5-7mm
Kädellä auttaen katon takareuna nousee tarpeeksi, samoin toimii hyvin kun muutaman kerran laskee katon alas ja ylös.
Onko tuttu ongelma jollekkin vai onko joku rauta vaan hiukan vääntynyt?
Auto siis e36 täysautomaattikatolla
Katon sisällä olevat remmit löystyneet, jos kädellä auttaessa toimii?
Jos ne vivustojen kaikki holkit, puslat ja lukkorenkaat tms. vaihtelee, niin alkanee toimimaan täysin ilman nykimistä. Tarvittavat osat ns. "puoliautomaagi-kattoon" ovat:
Itselläni vielä tekemislistalla. Yhteensä Schmiedmann:lta pikkasen alle 30e ja kaikki kuntoon! Myös toki itse vivut/kammet voi olla huonossa kunnossa tai vääntyneet.
Täysin tiiviin näköinen se on kyllä joka suuntaan, tiedä sitten onko se pesu. vai sadevettä.
Useampi desi sitä kuitenkin oli kun puhaltelin poies.
Kattokotelossa on molemmilla puolilla etunurkissa kattomekanismin kiinnityspulttien luona reiät joista vesien pitäisi valua pois. Helmoista suunnilleen etuovien takareunan kohdalta pitäisi lorista maahan.
Mulla kattokotelon tiiviste näyttää siltä kuin sitä olisi jollain erkkarilla paikkailtu, veden pitää kyllä.
Comment