Announcement

Collapse
No announcement yet.

Cabriolet Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6937
    • N/A

    Originally posted by JJT View Post
    Niin arvelinkin.
    Siellä rätin alla on muutaman cm leveät kumi tms. nauhat, joiden kuuluisi vetää se loppu-osa. Meinasin kokeilla laittaa uudet tilalle kun noissa puslissa ei ole kulumaa. Tankoa säätämällä sai toimimaan hyvin mut toisinaan pitää vielä kädellä vetää kattoa avatessa.
    Tähän auttoi itsellä ainakin mustekala fiksi. Nyt ei tarvi käsin avitella missään vaiheessa

    Comment

    • Playpig
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2006
      • 889
      • Iisalmi

      Originally posted by Antti O View Post
      Tähän auttoi itsellä ainakin mustekala fiksi. Nyt ei tarvi käsin avitella missään vaiheessa
      Eli pitikö sun avittaa katon etuosaa myöskin kun sen pitäisi lähteä vetäytymään alas? Mihin pistit tuon mustekalan?
      Nyt: E39 530DA Touring -98

      ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

      Comment

      • TUGe
        Newbiemmer
        • Apr 2010
        • 18
        • Turku

        Originally posted by Playpig View Post
        Eli pitikö sun avittaa katon etuosaa myöskin kun sen pitäisi lähteä vetäytymään alas? Mihin pistit tuon mustekalan?
        Joku voisi tähän linkittää sen pdf-tiedoston missä melko kattavasti noita katon fiksaus juttuja? Joskin saksan kielellä mutta kuvista näkee tarpeellisen. Itse korjasin ton mukaan ja on toiminut. Eilen kiristin sitä vielä vähän kun tuntui ettei vedäkkään joka kerta kunnolla.

        Kiitokset Playpigille vielä holkista! Laitoin eilen paikalleen ja nätisti pelittää.
        sigpic

        Comment

        • Tikkunen85
          BTCF Member
          • Mar 2006
          • 892
          • Paltamo

          Milläs liimalla tuo takalasin kehys olisi hyvä liimata tuohon rättiin? Mulla on tuo toisesta reunasta revennyt irti ja pääsee vesi nyt ikävästi sieltä. Vetoketju siis näyttäisi ehjältä mut on ilmeisesti liimauksesta vai mistä lie irronnut se koko paketti:think

          Comment

          • Magirus
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 876
            • Keski-Suomi und Sawo

            Sen kummemmin asiaan perehtymättä, pystyykö e30 manuaalikattoa linjaamaan miten ja mistä? Omassa jäänyt rätin vaihdon jälkeen muutaman millin liian taakse (tai sitten kori alkaa antaa periksi keskeltä ). Apparin puolella siis katto ei tiivisty oven ja a-pilarin kanssa kunnolla koska jää muutaman millin (~3-4mm) vajaaksi -> rako tiivisteiden väliin.

            M47TU E61 520D FamilyWagon -06
            M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
            M20 E30 320i/323i Rooflost -86
            M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


            O: E24 osasia

            Comment

            • rocroc
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2003
              • 573
              • keminmaa

              Mitäs arvon raati sanoo tähän ongelmaan, eli kuvassa nuolella merkatut raudat osuu toisiinsa, aiheuttaa sen että katon takareuna ei aina nouse ongelmitta tarpeeksi ylös ja kattokotelon kansi ottaa kiinni katon takareunaan, eli sama ilmiö kun se pusla on kulunut. Apukuskin puolella rakoa raudoilla on noin 5-7mm

              Kädellä auttaen katon takareuna nousee tarpeeksi, samoin toimii hyvin kun muutaman kerran laskee katon alas ja ylös.

              Onko tuttu ongelma jollekkin vai onko joku rauta vaan hiukan vääntynyt?

              Auto siis e36 täysautomaattikatolla
              Attached Files

              Comment

              • MarQu
                Moderator
                • Mar 2006
                • 5520
                • Vaasa

                Originally posted by rocroc View Post
                Mitäs arvon raati sanoo tähän ongelmaan, eli kuvassa nuolella merkatut raudat osuu toisiinsa, aiheuttaa sen että katon takareuna ei aina nouse ongelmitta tarpeeksi ylös ja kattokotelon kansi ottaa kiinni katon takareunaan, eli sama ilmiö kun se pusla on kulunut. Apukuskin puolella rakoa raudoilla on noin 5-7mm

                Kädellä auttaen katon takareuna nousee tarpeeksi, samoin toimii hyvin kun muutaman kerran laskee katon alas ja ylös.

                Onko tuttu ongelma jollekkin vai onko joku rauta vaan hiukan vääntynyt?

                Auto siis e36 täysautomaattikatolla
                Voin vilkasta omasta miltä näyttää siinä. Vaikka ei täysautomaattinen olekkaan mutta nuo raudat pitaisi olla identtiset.
                sigpic

                Comment

                • rocroc
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2003
                  • 573
                  • keminmaa

                  Hienoa, sais vähän vertailukohtaa

                  Comment

                  • Bimmer85
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2008
                    • 89
                    • Seinäjoki

                    Laitetaan tämä sama tänne kun ei toiselta puolelta saanut vastauksia:

                    Originally posted by Bimmer85 View Post
                    Apua tarvittais cabin katon kans. Eli niinkuin monella on vika niin rätti on kopsahdellu luukun reunaan kun ei luukku ole tarpeeksi auennu. Nyt sitten kävi niin että rätti taittui kyllä sisään, mutta luukku ei mene kiinni. Napista ei tapahnu enää mitään ja luonnollisesti takaluukkua ei saa auki. Miten tästä eteenpäin.?
                    Jatkoa edelliseen. Sulakkeet oli kaikki ehjiä. Toteutin tämän videon http://www.youtube.com/watch?v=boiybaJkMrI, mutta moottori ei mene paikoileen videon lailla ( kohta 4:40 ).. Hampaita jää näkyviin.
                    Ajossa: E91 320d - 2006

                    Ex. E46 320i touring -00
                    Ex. E36 328i cabrio -95
                    Ex. E36 320i sedan -97
                    Ex. E36 325i sedan -91

                    Comment

                    • MarQu
                      Moderator
                      • Mar 2006
                      • 5520
                      • Vaasa

                      Originally posted by Bimmer85 View Post
                      Laitetaan tämä sama tänne kun ei toiselta puolelta saanut vastauksia:



                      Jatkoa edelliseen. Sulakkeet oli kaikki ehjiä. Toteutin tämän videon http://www.youtube.com/watch?v=boiybaJkMrI, mutta moottori ei mene paikoileen videon lailla ( kohta 4:40 ).. Hampaita jää näkyviin.
                      Olethan palauttanut sen hätäkahvan varmasti ihan taakse asti. Jos vapautusvaijeri on kireällä ei moottori jää kiinni oikein. Toinen vaihtoehto on että hampaat ei osu kohdikkain ja joudut esim papukaija pihdeillä vähän pyörittämään moottorin puolelta että saa boorit kohdilleen
                      sigpic

                      Comment

                      • Kissvesala
                        Moderator
                        • Jun 2010
                        • 3110
                        • Liminka

                        Ei tarvi pihtejä vaan painat (lue hae emäntä painamaan) rättiluukkua tai kattoa alaspäin samalla ku pynkäät moottoria paikalleen.
                        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                        Kissvesala.fi
                        Priva tai o443424479

                        Comment

                        • JHo
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2006
                          • 297
                          • Vihanti

                          Originally posted by rocroc View Post
                          Mitäs arvon raati sanoo tähän ongelmaan, eli kuvassa nuolella merkatut raudat osuu toisiinsa, aiheuttaa sen että katon takareuna ei aina nouse ongelmitta tarpeeksi ylös ja kattokotelon kansi ottaa kiinni katon takareunaan, eli sama ilmiö kun se pusla on kulunut. Apukuskin puolella rakoa raudoilla on noin 5-7mm

                          Kädellä auttaen katon takareuna nousee tarpeeksi, samoin toimii hyvin kun muutaman kerran laskee katon alas ja ylös.

                          Onko tuttu ongelma jollekkin vai onko joku rauta vaan hiukan vääntynyt?

                          Auto siis e36 täysautomaattikatolla
                          Katon sisällä olevat remmit löystyneet, jos kädellä auttaessa toimii?
                          F87&E28

                          Comment

                          • kmn
                            Moderator
                            • May 2009
                            • 6022
                            • Sipoo

                            Laitetaas tännekkin...

                            Jos ne vivustojen kaikki holkit, puslat ja lukkorenkaat tms. vaihtelee, niin alkanee toimimaan täysin ilman nykimistä. Tarvittavat osat ns. "puoliautomaagi-kattoon" ovat:

                            2x 54318163052
                            1x 31351128229
                            1x 07119900698
                            1x 07129934329
                            1x16117700959
                            1x 07119900803
                            1x 54348174836
                            2x 07129934910
                            2x 07129934906

                            Itselläni vielä tekemislistalla. Yhteensä Schmiedmann:lta pikkasen alle 30e ja kaikki kuntoon! Myös toki itse vivut/kammet voi olla huonossa kunnossa tai vääntyneet.

                            Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                            Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                            --
                            Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                            Comment

                            • moisku
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2007
                              • 45
                              • Helsinki

                              E30 kattokotelosta

                              Originally posted by Rocla View Post
                              Täysin tiiviin näköinen se on kyllä joka suuntaan, tiedä sitten onko se pesu. vai sadevettä.

                              Useampi desi sitä kuitenkin oli kun puhaltelin poies.
                              Kattokotelossa on molemmilla puolilla etunurkissa kattomekanismin kiinnityspulttien luona reiät joista vesien pitäisi valua pois. Helmoista suunnilleen etuovien takareunan kohdalta pitäisi lorista maahan.

                              Mulla kattokotelon tiiviste näyttää siltä kuin sitä olisi jollain erkkarilla paikkailtu, veden pitää kyllä.
                              E30/2C vfl 320i luxorbeige metallic

                              Comment

                              • rocroc
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2003
                                • 573
                                • keminmaa

                                Originally posted by JHo View Post
                                Katon sisällä olevat remmit löystyneet, jos kädellä auttaessa toimii?

                                Kyllä näin oli, laitoin kuminauha korjauksen ja nyt pelaa oikein.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎