Cabriolet Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• petteriu
    replied
    Originally posted by nappe74 View Post
    Sähköherkut on hienoa luxusta silloin kun ne toimii...
    Ja toimiihan ne....miksei toimisi.

Petteri

Leave a comment:

• nappe74
    replied
    Originally posted by Paabo View Post
    Viime kesänä, kun avoa etsin todenteolla itselleni ja luin tältä foorumilta näitä katto ongelmia niin ei harmita yhtään se että omassa avossa tehtaan jäljiltä täysin manuaalinen katto.Sen mitä seurannut niin suurimmalla osalla jolla puoliautomaatti katto niin silti manuaalisesti joutuuvat käyttämään vikojen takia.
    Tätä topicia parina iltana luettua, ei voi olla muuta kuin täysin samaa mieltä !!

Sähköherkut on hienoa luxusta silloin kun ne toimii...

Leave a comment:

• pomo
    replied
    Originally posted by Nenkka View Post
    heipähei!

Nyt tuli itselle se tilanne vastaan että katto jäi ala asentoon eikä napeista tapahdu mitään. Oon tässä nyt yrittänyt kysellä joka suunnasta missä e46 cabrioletissä on tuon rätin luukun manuaalinen vapautus, että saisi sen edes auki. Takapenkin keskellä on se paikka mistä saa kuusiokolo avaimellä käännellä mutta siitä ei ainakaan tapahtunut mitään, joten onko jossain jotain muuta "manuaalista" avausta niinkuin esmerkiksi e36 penkin alla oleva kahva? :think

Kiitoksia jo etukäteen.
    Jostain netin syövereistä löytyy myös oma opas tuolle katolle. Siinä kerrotaan toimintaperiaatteet, komponenttien sijainti jne. Kannattaa perehtuä siihen, osaavia korjaajia on aika vähän... Vesalan kans käänneltiin ja ihmeteltiin minun kattoo alkukesästä, sen jälkeen kun sain kntoon on pelittänyt ongelmitta! Kannattaa aloittaa tutkiskelu ja korjailu tslvella, kohtahan on jo kesä

Leave a comment:

• mikkod
    replied
    Kukaan vaihtanut kattoa e36 avoon? Sisäkattoa ja ulkopuolta? Tai sitten pks hyvä firma joka noita tekee...

Leave a comment:

• MarQu
    replied
    Originally posted by Soininen View Post
    Mitenkäs e30 kattoa saisi säädettyä... ei istu ihan etulaita kunnolla joten pitäisi saada säädettyä kohilleen :think
    Siellä takana on katon rungon kiinnityspisteissä shimmi levyjä x-määrä. Niiden kanssa pelaamalla saa melkein aina katon kohilleen.

Leave a comment:

• Soininen
    replied
    Mitenkäs e30 kattoa saisi säädettyä... ei istu ihan etulaita kunnolla joten pitäisi saada säädettyä kohilleen :think

Leave a comment:

• Milko75
    replied
    Originally posted by Pärinä View Post
    Saman ongelman kanssa tappelin, kun hain uuden hanskalokeron jossa oli tuo keskuslukitussolenoidi. Vanhassa oli poistettu, joten pitihän sen toimimaan saada .
    Itsellä myös solenoidi toimi, mutta ei lukinnut.
    Vian huomasin olevan siinä ettei vivun pää ylettynyt lukon takana olevaan pyöreään reikä paikkaan (sedan mallin lukon muoviholkissa tätä ei ole, mitä netin kuvista selailin). Mitään säätöä vivulle en löytänyt, osat oli oikeat, purettu toisesta cabriosta.
    Ratkaisuna tähän tein kutistesukasta vipuun pienen parin sentin holkin jatkoksi, jolloin vipu ylettyi lukon taustan holkkiin ja a-vot nyt toimii hienosti.
    Myöskin valaistui, ettei tuolla lukolla ole muuta käyttöä kuin että hanskalokeron saa avattua siitä jos keskuslukitus on muuten lukittu.
    Ok, kiitos infosta ja mahtavaa kun kohtalotovereita löytyy.

Pitääpä tutkailla tätä viimeistään ensi keväänä, kun auto heräilee pitkiltä talviuniltaan

Leave a comment:

• Kissvesala
    replied
    Originally posted by Nenkka View Post
    heipähei!

Nyt tuli itselle se tilanne vastaan että katto jäi ala asentoon eikä napeista tapahdu mitään. Oon tässä nyt yrittänyt kysellä joka suunnasta missä e46 cabrioletissä on tuon rätin luukun manuaalinen vapautus, että saisi sen edes auki. Takapenkin keskellä on se paikka mistä saa kuusiokolo avaimellä käännellä mutta siitä ei ainakaan tapahtunut mitään, joten onko jossain jotain muuta "manuaalista" avausta niinkuin esmerkiksi e36 penkin alla oleva kahva? :think

Kiitoksia jo etukäteen.

Leave a comment:

• Nenkka
    replied
    heipähei!

Kiitoksia jo etukäteen.

Leave a comment:

• Pärinä
    replied
    Originally posted by Milko75 View Post
    e36 cabrio ja keskuslukitus ei toimi hansikaslokerossa. Olen purkanut kaiken mahdollisen; osat vaikuttavat ehjiltä ja lukituksen solenoidi toimii moitteetta.

Olen varmaan niin saatanan tyhmä, että en osaa tuota pistää läjään. Auttakaa jos tiedätte tuon sielunelämästä enemmän
    Saman ongelman kanssa tappelin, kun hain uuden hanskalokeron jossa oli tuo keskuslukitussolenoidi. Vanhassa oli poistettu, joten pitihän sen toimimaan saada .
    Itsellä myös solenoidi toimi, mutta ei lukinnut.
    Vian huomasin olevan siinä ettei vivun pää ylettynyt lukon takana olevaan pyöreään reikä paikkaan (sedan mallin lukon muoviholkissa tätä ei ole, mitä netin kuvista selailin). Mitään säätöä vivulle en löytänyt, osat oli oikeat, purettu toisesta cabriosta.
    Ratkaisuna tähän tein kutistesukasta vipuun pienen parin sentin holkin jatkoksi, jolloin vipu ylettyi lukon taustan holkkiin ja a-vot nyt toimii hienosti.
    Myöskin valaistui, ettei tuolla lukolla ole muuta käyttöä kuin että hanskalokeron saa avattua siitä jos keskuslukitus on muuten lukittu.

Leave a comment:

• JJT
    replied
    Originally posted by biglimited View Post
    Onko hansikaslokero tosiaan cäbeissä keskuslukossa mukana? Aina oppii uutta näköjään..
    On se.

Leave a comment:

• biglimited
    replied
    Originally posted by Milko75 View Post
    e36 cabrio ja keskuslukitus ei toimi hansikaslokerossa. Olen purkanut kaiken mahdollisen; osat vaikuttavat ehjiltä ja lukituksen solenoidi toimii moitteetta.

Olen varmaan niin saatanan tyhmä, että en osaa tuota pistää läjään. Auttakaa jos tiedätte tuon sielunelämästä enemmän
    Onko hansikaslokero tosiaan cäbeissä keskuslukossa mukana? Aina oppii uutta näköjään..

Leave a comment:

• Miku
    replied
    Ruikit suihkepullolla eväät kattoon... thats it
    Toki pesu oisi hyvä ensin

Leave a comment:

• Haju69
    replied
    Originally posted by outlander6 View Post
    Kun ei osaa itse, niin mikähän firma tekisi täällä pääkaupunkiseudulla kyllästyksen kattoon?
    Onnistuu homma kyllä kun noudattaa ohjeita. Hakee esimerkiksi merkkiliikkeestä avoauton hoitosetin ja noudattaa yksinkertaisesti pulloissa olevia ohjeita. Helppoa.

Leave a comment:

• outlander6
    replied
    Kun ei osaa itse, niin mikähän firma tekisi täällä pääkaupunkiseudulla kyllästyksen kattoon?

Leave a comment:

Working...
X