Announcement

Collapse
No announcement yet.

Cabriolet Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaani
    BTCF Member
    • Oct 2007
    • 123
    • 08

    #31
    Originally posted by kmn View Post
    pitäisikö cabrion tuosta napista, mistä kaikki ikkunat saa kerralla ylös/alas, niin kerran painamalla nostaa kaikki ylös? nyt joudun siis itse ainakin pitämään tuota nappia pohjassa.. kaikki lasit menee myös alas hienosti kerran jokaisen omaa nappia tökkäsemällä, jos joka lasin napista painaa erikseen, mutta ainoastaan kuskin lasi tulee ylös.. :think <-- voisko vika olla noissa katkasimissa, kun toi kertapainallus -toiminto ei toimi..? jos on keskikonsoli purettuna ja heiluttelee esim noita nippeleitä, niin napse kuuluu ja lasit nytkähtelee, että oisko siellä piuhoissakin jotain vikaa...
    Muistaakseni itellä ainaki cäbissä aikoinaan tuo nappi mistä kaikki ikkunat toimii, ei pelannu kuin pohjassa pidettynä eli kai se niin on suunniteltu.

    Taas tuo kertapainallustoiminto taitaa joskus vaatia kalibrointia. Ja jos en ihan väärin muistele nii koitappa pitää noiden "toimimattomien" ikkunoiden 5-10 sek. nappia pohjassa vielä sen jälkeen ku ikkuna on noussu ylös.
    Sen pitäis sitten pelata kertapainalluksella ylös/alas. Saatto myös olla että kertapainallus toimii vaan etuikkunoissa eikä niissä pienissä takalaseissa mutta testaa!

    Comment

    • taustatauno
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 481
      • 09-laitamilla

      #32
      Originally posted by Dj Niksperi View Post
      Katon toinen tukirauta käännetään taaksepäin niin mahtuu siististi koteloon.



      Elikkä osa 27 tuosta kuvasta käännetään niin laskostuu siististi. Takaikkunaa kannattaa suojata laskostettaessa vaikka pehmeällä pyyhkeellä niin pysyy sekin hieman pidempään kirkkaana Ikkunan vaihto e30ssä on ehkä maailman vmäisin homma. Nimim. Kerran tehnyt ja ei enää mielellään ikinä! Koko katon vaihto oli huomattavasti helpompaa.
      Kiitokset perusteellisesta vastauksesta kuvan kera. Mitään tietoa kenelläkään, onko cabrion etuloksu erilainen kuin kovakattoisen 2d mallin?
      E91 330d

      Comment

      • veltsu84
        BTCF Member
        • Jul 2006
        • 258
        • kajaani

        #33
        Originally posted by taustatauno View Post
        Kiitokset perusteellisesta vastauksesta kuvan kera. Mitään tietoa kenelläkään, onko cabrion etuloksu erilainen kuin kovakattoisen 2d mallin?
        Taitaa se helman alaosa olla pitempi.Avossa siis.

        Comment

        • kmn
          Moderator
          • May 2009
          • 6022
          • Sipoo

          #34
          Originally posted by kaani View Post
          Muistaakseni itellä ainaki cäbissä aikoinaan tuo nappi mistä kaikki ikkunat toimii, ei pelannu kuin pohjassa pidettynä eli kai se niin on suunniteltu.

          Taas tuo kertapainallustoiminto taitaa joskus vaatia kalibrointia. Ja jos en ihan väärin muistele nii koitappa pitää noiden "toimimattomien" ikkunoiden 5-10 sek. nappia pohjassa vielä sen jälkeen ku ikkuna on noussu ylös.
          Sen pitäis sitten pelata kertapainalluksella ylös/alas. Saatto myös olla että kertapainallus toimii vaan etuikkunoissa eikä niissä pienissä takalaseissa mutta testaa!
          okej, salaa itsekseni mietinkin, että voikohan noita jotenkin opettaa tavoille. kolme muuta ikkunaa oppi menemään kerralla alas, kun piti apparin ikkunan nappia pohjassa alaspäin ja nappasi virrat pois..?! Nooh, testaillaan..

          Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
          Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
          --
          Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

          Comment

          • U. Turhapuro
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 1161

            #35
            Tuli hommattua tälle kesäksi E30 avo ja muutamaan kysymykseen jos joku osaisi vastata?

            Miten usein olette tehneet katolle puhdistus/kylläsete käsittelyn? Ite ostin BMW:n oman setin ja kerran on tullut käsiteltyä.

            Katto muuten asiallisessa ja ryhdikäässä kunnossa muutamaa paikaa lukuunottamatta. Yksi sisäpuolella olevista paikoista näyttäisi repsottavan hieman ja katto on hieman irti etummaisesta tukitangosta -> Mitä liimaa siihen voi käyttää ja mistä saa?

            Minkälainen operaatio vaihtaa/vaihdatuttaa katto. Vaikka on kohtuu hyvässä kunnossa, niin olisi tarkoitus vaihtaa ensi talvena. Ilmeisesti joutuu tilaamaan saksasta http://www.verdeck-express.de/bmw/e30_sola.htm
            Kannattaako ostaa koko katto vai rätti?

            Comment

            • kmn
              Moderator
              • May 2009
              • 6022
              • Sipoo

              #36
              Originally posted by kmn View Post
              okej, salaa itsekseni mietinkin, että voikohan noita jotenkin opettaa tavoille. kolme muuta ikkunaa oppi menemään kerralla alas, kun piti apparin ikkunan nappia pohjassa alaspäin ja nappasi virrat pois..?! Nooh, testaillaan..
              Ja perkule! apparin ikkunahan homman oppi, vaan takalasit ei tule vieläkään kertapainalluksella ylös! alas kyllä menee, piru! toimiiko kellään cäpissä toi systeemi, eli onko koko ominaisuutta olemassa?

              Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
              Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
              --
              Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

              Comment

              • kaani
                BTCF Member
                • Oct 2007
                • 123
                • 08

                #37
                Originally posted by kmn View Post
                Ja perkule! apparin ikkunahan homman oppi, vaan takalasit ei tule vieläkään kertapainalluksella ylös! alas kyllä menee, piru! toimiiko kellään cäpissä toi systeemi, eli onko koko ominaisuutta olemassa?
                Muistelinki jo aiemmin että takalaseissa oli joku juttu siinä eli saatto olla just nii että ne menee kertapainalluksella alas mutta ylös joutuu pitään pohjassa. Ja etulasit taas pelaa molempiin suuntiin. Joku vois vielä vahvistaa tämän omasta autostaan.

                Comment

                • Dj Niksperi
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 2437
                  • Salo, Finland

                  #38
                  Originally posted by U. Turhapuro View Post
                  Tuli hommattua tälle kesäksi E30 avo ja muutamaan kysymykseen jos joku osaisi vastata?

                  Miten usein olette tehneet katolle puhdistus/kylläsete käsittelyn? Ite ostin BMW:n oman setin ja kerran on tullut käsiteltyä.

                  Katto muuten asiallisessa ja ryhdikäässä kunnossa muutamaa paikaa lukuunottamatta. Yksi sisäpuolella olevista paikoista näyttäisi repsottavan hieman ja katto on hieman irti etummaisesta tukitangosta -> Mitä liimaa siihen voi käyttää ja mistä saa?

                  Minkälainen operaatio vaihtaa/vaihdatuttaa katto. Vaikka on kohtuu hyvässä kunnossa, niin olisi tarkoitus vaihtaa ensi talvena. Ilmeisesti joutuu tilaamaan saksasta http://www.verdeck-express.de/bmw/e30_sola.htm
                  Kannattaako ostaa koko katto vai rätti?
                  Onnittelut loistavasta cabriovalinnasta!

                  Itse suoritan katon puhdistuksen aina tarpeen vaatiessa. Katon puhdistukseen on tullut käytettyä Autoglymin Fabric Hood Protection Kittiä(http://www.autokem.fi/tuotteet_cabrioletfabric.php). Pari kertaa kesässä tulee tehtyä kunnon puhdistus+kyllästys. BMWn setti on kanssa toimiva ratkaisu.

                  Katon liimaamiseen tankoihin kannattaa käyttää jämäkkää kontaktiliimaa(Bostik ym.). Liimaa saa esim. rautakaupoista. Jos taas laittaa paikkoja katon sisäpuolelle niin tiivisteliima on hyvä vaihtoehto.

                  Koko kattomekanismi on aivan turha ostaa, jos alkup. ei ole mitään vikaa. Pelkkä rätti kannattaa tilata. Tuota Verdeck Expressin kattoa voi suositella! Ei tuo ole mitenkään mahdoton operaatio vaihtaa, mutta kaveri on hyvä olla mukana.
                  BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
                  Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

                  -Team Pussihousu-
                  Salo///Works
                  sigpic

                  Comment

                  • U. Turhapuro
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 1161

                    #39
                    Kiitos vinkistä!

                    Täytyy kokeilla Bostikia. Tarkoitatko Tiivisteliimalla sellaista, mitä käytetään esim. moottorin kasamisessa?

                    Löytyisköhän mistään kuvilla documentoitua katon vaihtoa mistään?

                    Comment

                    • Fasti
                      BTCF Member
                      • Mar 2007
                      • 671
                      • FIN

                      #40
                      "Itse suoritan katon puhdistuksen aina tarpeen vaatiessa. Katon puhdistukseen on tullut käytettyä Autoglymin Fabric Hood Protection Kittiä(http://www.autokem.fi/tuotteet_cabrioletfabric.php). Pari kertaa kesässä tulee tehtyä kunnon puhdistus+kyllästys. BMWn setti on kanssa toimiva ratkaisu."



                      Onko tuo BMW:n oma setti millaisissa hinnoissa? Tarvetta olisi lähinnä suojaavalle käsittelylle...
                      Current
                      sigpic

                      Comment

                      • U. Turhapuro
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2002
                        • 1161

                        #41
                        itse maksoin 60,- setissä tuli harja, katon puhdistusaine, kyllästeaine, pihkanpoistoaine, muovinhoitoaine ja autoshampoo.

                        Comment

                        • Dj Niksperi
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 2437
                          • Salo, Finland

                          #42
                          Originally posted by U. Turhapuro View Post
                          Kiitos vinkistä!

                          Täytyy kokeilla Bostikia. Tarkoitatko Tiivisteliimalla sellaista, mitä käytetään esim. moottorin kasamisessa?

                          Löytyisköhän mistään kuvilla documentoitua katon vaihtoa mistään?
                          En tarkoita tuota moottorintiivisteliimaa vaan sellaista joka on säänkestävää. Saa esim. BMWltä Pitää katsoa koska ehtii kaverin avon kattoa vaihtamaan. Jos vaikka siitä saisi tuollaisen HOW-TO jutun tehtyä.

                          Katto lähtee irti kun etureunasta ottaa tiivisteen varovasti pois. Sen alla on rivi ruuveja jonka kanssa kangas on kiinnitetty katon rungon etureunaan. Takana sama homma. Etureunassa on myös vaijeri kiinni, joka tiukkaa katon sen kiinni ollessa. Tämä vaijeri käytetään uudelleen, ÄLÄ KATKAISE! Sekin on irroitettava rungolta. Tämän jälkeen kaikki ikkunantiivisteet pois. Takaikkunan katossa olevat tiivisteet kiinni popniiteillä, porattava auki. Katto on liiimalla kiinni poikittaisraudoissa. Jos vanhaa kattoa ei ole tarkoitus säästää niin mattopuukolla irti. Jos taas säästää vanhan katon niin sisäpuolelta vain nitkuttamaan liimauksia irti. On Sitten tiukassa.

                          Katto on nyt pois rungolta. Uusi katto päälle ja kannattaa todella tehdä rahallisesti, että katto tulee oikealle kohdalle. Tällä tarkoitan sitä, että katto istuu tasan joka suuntaan. Sitten kontaktiliimaa kankaan ja rungon väliin ja etu- ja takapään listat paikoilleen ja ylimääräinen kangas leikataan pois. Muista kiinnittää vaijerit! Sitten takaikkunan tiivisteet uusilla popniiteillä paikoilleen. Etu- ja takapaan tiivisteet paikoilleen, jonkun työkalun kanssa esim. muovilasta jolla ei vahingoita tiivisteitä. Katto kiinni. Viimeiseksi kiinnitetään poikkirautoihin katossa olevat kangassoirot. Jokaiselle poikkiraudalle on kaksi kangassoiroa, lyhyempi ja pidempi. Niille levitetään kontaktiliimaa liimataan kiinni kattoon. Anna katon olla paikoillaan kiinni pari päivää, jotta uusi kangas asettuu ja liima kuivuu. Lopuksi kun katon liimaukset ovat kaikki kuivuneet, niin kunnon kyllästeet pintaan ja on hyvä!


                          BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
                          Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

                          -Team Pussihousu-
                          Salo///Works
                          sigpic

                          Comment

                          • Antti O
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6937
                            • N/A

                            #43
                            Nyt kun tässä onkin aika kattavasti tullut näitä katto-ongelmia niin voisiko joku tehdä vaikka ranskalaisilla viivoilla pienen listan mitä e36 cabrioletista erityisesti pitää tutkia? E36 on jokseenkin tuttu noin autona muuten.
                            Yritin etsiä hieman "buying guidea" mutten mitään kovin kattavaa löytänyt.
                            Last edited by Antti O; 25-05-2010, 13:33.

                            Comment

                            • Dj Niksperi
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 2437
                              • Salo, Finland

                              #44
                              Jotain mitä nyt tulee mieleen:

                              - Katon kunto
                              - Katon toiminta, kiinni/auki
                              - Ikkunoiden toiminta
                              - Roll Over Protection
                              - Takaluukun tiivisteen alle kannattaa kurkata(ruostuu!)
                              - Perän kiinnitys

                              Tietenkin mitä nyt tulee aina katsottua kun ostaa käytettyä autoa
                              BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
                              Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

                              -Team Pussihousu-
                              Salo///Works
                              sigpic

                              Comment

                              • Antti O
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6937
                                • N/A

                                #45
                                Originally posted by Dj Niksperi View Post
                                Jotain mitä nyt tulee mieleen:

                                - Katon kunto
                                - Katon toiminta, kiinni/auki
                                - Ikkunoiden toiminta
                                - Roll Over Protection
                                - Takaluukun tiivisteen alle kannattaa kurkata(ruostuu!)
                                - Perän kiinnitys

                                Tietenkin mitä nyt tulee aina katsottua kun ostaa käytettyä autoa

                                Kyselin jo aiemmin tässä threadissa tuosta roll over protectionista, onko se kaikissa e36 cabrioleteissa vakiona? Yksilö mitä olen katsellut niin siinä ei ole takaniskatukia eikä myöskään niitä "turvakaaria" niitten takana.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎