Announcement

Collapse
No announcement yet.

Cabriolet Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    #61
    Originally posted by Jonsku View Post
    Prkleen lokit, katto täynnä paskaa Milläs moinen lähtee parhaiten?




    Schemoista tavaamallahan se löytyy ainakin

    Pesemällähän se paska aina ennenkin on lähtenyt :think
    Ihan vettä vaan ja kevyttä harjausta. Niitä paskoja ei kannata jättää siihen kankaaseen yhtään pitemmäksi aikaa kun on välttämätöntä.
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • Haju69
      Administrator
      • Nov 2005
      • 16361
      • Leppävirta

      #62
      Originally posted by Heguli View Post
      Noissa pulloissa on takapuolella etiketin kulmassa sellainen pikku lirpake josta vetämällä löytyy käyttöohjevihkonen monella kielellä, mielestäni melko selkeät sellaiset
      Melko mainio vinkki. Jälleen ei voinut tajuta jotain yksinkertaistakaan..
      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

      Comment

      • AMP
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2006
        • 536
        • Turku

        #63
        Mitä ainetta kannattaa lätkäistä e46 uuteen rättiin? Tarkoitus olis saada joku suojaus sille kankaalle tai jotain sinneppäin. Tuskin pesua tarvitsee tehdä jos kangas uusi?
        e65 730d

        Ex. e21 316,e30 316,e30 318i, e36 325i, e36 325i, e36 328i, e39 530d, e46 320ci, e46 316i...

        Comment

        • pouri
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2007
          • 370
          • 06 area

          #64
          Löytyykö kokemuksia miten toimii avo E46 hardtopilla talvikäytössä? Onko ongelmia jään kertymisen suhteen tuonne kovan katon ala/takareunaan. Ei ole mitään käsitystä tuosta rakenteesta. Entä ovien lasit eikös noissa laske lasit hieman kun ovet avaa. Mahtaako olla ongelmia tiedossa.

          Entä ihan yleisellä tasolla kesäkäytössä onko noissa nitinöitä riippumatta katosta vai onko enempi kyse yksilöistä. Autokatos löytyy joka suojaa enimmiltä sateilta, mutta onko talveksi kuitenkin järkevämpi hommata toinen auto.

          Mistä muuten AMP hommasit uuden katon? Vaihdoitko itse?
          Diesel, fuel of satin man

          Comment

          • Supra^
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 5150
            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

            #65
            Originally posted by kmn View Post
            Ja perkule! apparin ikkunahan homman oppi, vaan takalasit ei tule vieläkään kertapainalluksella ylös! alas kyllä menee, piru! toimiiko kellään cäpissä toi systeemi, eli onko koko ominaisuutta olemassa?
            Paina niitä nappeja vähän tarkemmin, huomaat että etuikkunoissa on ylös/alas 2-vaiheinen nappi. Siinä napissa mikä ohjaa kaikkia ikkunoita on ainoastaan alaspäin 2-vaiheinen nappi. Takaikkunoissa taas on ihan normaalit on-off-napit, eli joutuu pitää pohjassa. Näin ainakin omassa vm.96
            Musti 8HP
            Nokivasara M47
            TeiniCoupé DCT
            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

            Ex:
            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

            Comment

            • K2Ri
              BTCF Member
              • Oct 2007
              • 1829
              • London, UK & Germany

              #66
              Originally posted by AMP View Post
              Mitä ainetta kannattaa lätkäistä e46 uuteen rättiin? Tarkoitus olis saada joku suojaus sille kankaalle tai jotain sinneppäin. Tuskin pesua tarvitsee tehdä jos kangas uusi?
              BMW:n omaa ainetta heti alkuun! En tiedä saako niitä kahta pulloa ostettua erikseen, mutta jatkoa ajatellen ei ole haittaa ostaa tuo 2:n puollon paketti kerralla. Siinä on kyllä selkeät ohjeet mukana, mutta pähkinänkuoressa lantraat sen "suoja-aineen" veteen ja vetelet pesusienen palasella tasaisesti katolle ja jätät auringonpaisteeseen kuivumaan. Olen viime kesänä tehnyt tuon käsittelyn ja hyvä tuli, nyt pitäisi tehdä uudelleen kunhan kelit olisivat vaan suosiolliset. Käsittelyn jälkeen vesipisarat eivät imeydy kankaaseen, vaan jäävät pisaroiksi katolle. Kerran-kaksi kesässä tuolla käsittelylllä riittää.

              Myöskin netistä bongattuna Renovo -merkkinen aine tuntuisi olevan melko hyvää kamaa soft topille. Mutta BMW:n omalla aineellakin pääsee jo pitkälle..

              Originally posted by pouri View Post
              Löytyykö kokemuksia miten toimii avo E46 hardtopilla talvikäytössä? Onko ongelmia jään kertymisen suhteen tuonne kovan katon ala/takareunaan. Ei ole mitään käsitystä tuosta rakenteesta. Entä ovien lasit eikös noissa laske lasit hieman kun ovet avaa. Mahtaako olla ongelmia tiedossa.

              Entä ihan yleisellä tasolla kesäkäytössä onko noissa nitinöitä riippumatta katosta vai onko enempi kyse yksilöistä. Autokatos löytyy joka suojaa enimmiltä sateilta, mutta onko talveksi kuitenkin järkevämpi hommata toinen auto.
              Hyvin toimii! Ei itellä ole ollut ainakaan minkäänlaisia ongelmia tuon kanssa. Lasit tosiaan laskevat/nousevat ovien mennessä auki/kiinni. Soft topin ja hard topin vaihtuessa kannattaa ohjelmoida aina tuo systeemi uusiksi, koska kovakaton ja rätin reuna ei välttämättä ihan samalle tasolle jää. Ohjelmoidaan jotenkin näin, että ikkunat auki ja ovet kiinni. Avain kuskinoveen ja kääntää avainta oikealle ja pitää siellä niin kauan kunnes ikkunat lähtevät nousemaan ylös ja ovat kokonaan ylhäällä. Tämän jälkeen vielä muutaman sekunnin pitää avainta "oikealle" niin ohjelmointi tapahtuu.. Ohjekirjasta varmasti löytyy ohjeet, en nyt ole ihan varma tuosta toiminnasta.. Nitinöitä ei ole esiintynyt. Mulla oli auto huollossa BMW:llä (normi öljynvaihto) ja laittoivat automaattisesti jotain rasvaa katon mekanismeihin. Ei ole nitinöitä esiintynyt, ennenkuin nyt viime aikoina vähän. Kattelin että vähän kuivat alkaa jo saranat olee, joten pitäisi ehkä käydä BMW:ltä pyytämässä/kysymässä tuota rasvaa mitä käyttivät viime keväänä kattooni.
              sigpic
              BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

              Comment

              • AMP
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2006
                • 536
                • Turku

                #67
                Originally posted by pouri View Post
                Löytyykö kokemuksia miten toimii avo E46 hardtopilla talvikäytössä? Onko ongelmia jään kertymisen suhteen tuonne kovan katon ala/takareunaan. Ei ole mitään käsitystä tuosta rakenteesta. Entä ovien lasit eikös noissa laske lasit hieman kun ovet avaa. Mahtaako olla ongelmia tiedossa.

                Entä ihan yleisellä tasolla kesäkäytössä onko noissa nitinöitä riippumatta katosta vai onko enempi kyse yksilöistä. Autokatos löytyy joka suojaa enimmiltä sateilta, mutta onko talveksi kuitenkin järkevämpi hommata toinen auto.

                Mistä muuten AMP hommasit uuden katon? Vaihdoitko itse?


                Car Hood Warehouse, Englannista tais tulla. 1/3 osaan marmorin hinnasta tais tulla. Vielä vaihtamatta mutta pitäis vaihtaa ite tai vaihdattaa. Pikainen tutustuminen kattoon loi uskoa "itse vaihtamiseen", Näytti että tulee suurimmaksi osaksi kiinni ruuveilla ja parilla vaijerilla. Voi olla että poikki kiinnitykset joutuu liimaamaan. Pitää tutkia asiaa.

                Mun kattoa ei ilmeisesti koskaan suojattu tms tai sitten käytetty pirusti koska lähes läpi nirhaumat "c" pilarin kohdasta jossa kangas taittuu. myös puolivälissä katon reunoissa kuluma jäljet.

                No uusi katto täysin samaa kangasta kuin alkuperäinen ja samanlainen lämmitettävällä lasilla että kai se taas alkaa hyvältä näyttään kun rätin vaihtaa ja käsittelee oikea oppisesti.
                e65 730d

                Ex. e21 316,e30 316,e30 318i, e36 325i, e36 325i, e36 328i, e39 530d, e46 320ci, e46 316i...

                Comment

                • Haju69
                  Administrator
                  • Nov 2005
                  • 16361
                  • Leppävirta

                  #68
                  Hah, koitti se päivä kun tulee vettä kuin esterin perseestä. Molemmat cabit taivas alla. Noh, silti se ikävä tosiasia tuli ilmi että jostain tulee vettä sisään.. Molemmissa ,vaikka katot kiinni..

                  Mitäs elvyttävää toimenpidettä osaisi tehdä?

                  Oireet on molemmissa samat paitsi vastapuolilla:

                  E36: kuskinoven puolelta katon etukulmasta vissiin tiiviste antaa periksi. En kokeillut rätin kanssa mutta ainakin kovan katon kanssa sieltä rupee tipluttamaan penkille kun tarpeeksi kauan on sateessa parkissa.

                  E30: apukuskin puolelta sama tilanne kuin E36:ssa. Tässä on jotenkin havaittavissa tiivistämisen pienimuotoinen epäonnistuminen rätin vaihdon yhteydessä(ei minun toimesta). Ja tiputtelee vettä penkille myös tarpeeksi kauan seisottuaan runsaassa sateessa.

                  Varmaankin olisi suotavaa joskus noita tiivisteitä "käsitellä" jollain..? silikoni? vai mikä? Auttaakohan se näissä tapauksissa yhtään että jos se tiiviste sitten asettuisi paremmin paikoilleen kattoja sulkiessa?

                  E30 oli viime kesänä sateessa kuitenkin jonkun kerran ja ei silloin mielestäni tullut vettä sisään mistään paitsi ovia aukoessa siitä katon reunalta viskas hiukan tippoja. Tosin tuolloin viime kesänä auto on ollut parkissa keula "ylämäkeen" kun sattui olemaan sateessa. Kun taas tänään se oli selvästi keula alamäkeen.

                  Muuten kaikki näyttäisi olevan kunnossa ja tiivisteet molemmissa ehjän näköiset mutta silti se välilöistä löytää tiensä sisälle.

                  Oisko apuja? Vai pitääkö se perkules vielä ruveta kahtelemaan umpikorista kesällekin.

                  Eihän tämä täytenä yllätyksenä tullut, kun vanhat autot jo kyseessä. Mutta kyllähän se silti hieman vitutti. Kun ei voi tintata päätäkään täyteen kun pitäs töihinkin aamulla kyetä.
                  Last edited by Haju69; 13-06-2010, 08:18.
                  LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                  E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                  B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                  Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                  Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                  Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                  Comment

                  • Haju69
                    Administrator
                    • Nov 2005
                    • 16361
                    • Leppävirta

                    #69
                    Eikö kellään vastaavia kokemuksia?
                    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                    Comment

                    • Heguli
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2003
                      • 815
                      • www.e30m3.fi

                      #70
                      Itse lähtitisin tutkimaan tarkemmin sitä (E30) katon etureunan isoa tiivistettä, eli kuvassa osaa numero 1 : http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...g_top_gaskets/

                      Saattaa näyttää ehjältä päällepäin mutta on kulunut puhki etukulmista kankaan alta kun tarkemmin tutkiskelee. Omassa M3 cabriossa alkoi vuotamaan pikkuhiljaa samoista paikosta ja tiivisteen irroittaminen paljasti että tiiviste oli puhki.

                      Uusi tiiviste ja veden tulo loppui siihen, samalla tiivistyi etusivulasien yläreunatkin.
                      Die beste fahrt mit hosen an, BMW

                      Comment

                      • Haju69
                        Administrator
                        • Nov 2005
                        • 16361
                        • Leppävirta

                        #71
                        Originally posted by Heguli View Post
                        Itse lähtitisin tutkimaan tarkemmin sitä (E30) katon etureunan isoa tiivistettä, eli kuvassa osaa numero 1 : http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...g_top_gaskets/

                        Saattaa näyttää ehjältä päällepäin mutta on kulunut puhki etukulmista kankaan alta kun tarkemmin tutkiskelee. Omassa M3 cabriossa alkoi vuotamaan pikkuhiljaa samoista paikosta ja tiivisteen irroittaminen paljasti että tiiviste oli puhki.

                        Uusi tiiviste ja veden tulo loppui siihen, samalla tiivistyi etusivulasien yläreunatkin.
                        Onkos tuo millainen vaihtaa? Tarviiko siinä jotain liimoja? Varmaankin samainen tiiviste sökö tuossa E36:ssa kun samallalailla vuotaa.
                        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                        Comment

                        • U. Turhapuro
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2002
                          • 1161

                          #72
                          Samanlaisia ongelmia kuin Haju69:llä. Pieni sade ei haittaa, mutta kokeeksi jätin yöksi rankkasateeseen ja testasin katon kuntoa. Katto ei vuoda mistään, mutta ikkunan tiivisteestä kuskin puolelta tulee penkille vettä. Ajaessa myöskin kuulee pienen suhinan kuskin ikkunasta maantiellä.

                          Hegulin laittaman linkin osa nro 1 näyttäisi olevan sopiva osa, kun siinä tulee myöskin ikkunatiivisteet. Kiinnostaisi myös minkälainen vaihtaa ja mitä suunnillen maksaa.

                          Comment

                          • Dj Niksperi
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 2437
                            • Salo, Finland

                            #73
                            Originally posted by Haju69 View Post
                            Onkos tuo millainen vaihtaa? Tarviiko siinä jotain liimoja? Varmaankin samainen tiiviste sökö tuossa E36:ssa kun samallalailla vuotaa.
                            Tiitisteessä oli muistaakseni jonkin verran kulmissa liimaa, mutta muuten ihan kolossaan ilman mitään liimoja. Kannattaa olla olla joku ohut, tylppä ja tylsä lasta apuna millä sen uuden tiivisteen painaa koloonsa. Tiivisteen kolo on todella tiukka sovite.
                            BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
                            Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

                            -Team Pussihousu-
                            Salo///Works
                            sigpic

                            Comment

                            • Heguli
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2003
                              • 815
                              • www.e30m3.fi

                              #74
                              Tiivistettä ei ole millään tavalla liimattu, eikä ole mitään silikoneja yms. muita ylimääräisiä tahnoja välissä.

                              Tiivisteessä on pieni "huullos" joka pujotetaan katon rungossa olevaan uraan, ei ole edes vaikea vaihtaa, taisi mennä joku puolituntia kun sen pujotteli paikoilleen. Toki pitää muistaa että mitä ehjempänä saa vanhan tiivisteen irti, sitä nopeammin saa uuden tilalle kun ei tarvitse vanhan jämiä ronkkia pois sieltä urasta.
                              Sama tiiviste tosiaan kulkee myös etuikkunoiden yläreunassa joten niidenkin tiiviys parani kertaheitolla. Ei tule vesi enään sisään vaikka pesee autoa ja kattoa kunnolla painepesurilla.

                              Hinta ei mielestäni ollut mikään paha saavutettuun hyötyyn nähden, olisko ollut jotain 80 euron tietämillä - bcf alennukset Laakkosella.

                              Toki viisas tilaa ulkomailta ja säästää
                              Die beste fahrt mit hosen an, BMW

                              Comment

                              • Haju69
                                Administrator
                                • Nov 2005
                                • 16361
                                • Leppävirta

                                #75
                                Tein sen rätin hoito operaation tuossa parisen viikkoa sitten. Pesu ja kylläste. Olevinaan ainakin yritin operaation suorittaa purkeissa olleiden ohjeiden mukaan. Mutta en minä huomannut tämän jälkeen sitä että vesi jäisi helmeilevänä pintaan.. Tai no satoi tosin aika perkeleesti kun sitä kattoa tutkin.. Onko ne niin pieniä "helmiä" sitten? Vai olenko taas tehnyt jotain väärin?
                                Entä voiko sitä kylläste/vesi sekoitusta säilöä? ohjeessa oli että n.3 korkillista litraan vettä, en minä kyllä saanut koko määrää lotrattua siihen kattoon. Meinaan että säilyykö se jotenkin jos pulloon tai purkkiin laittas. Niin ei menisi hukkaan..

                                Eli:

                                Pesu
                                Kyllästeen laitto sienellä, ylimääräiset pois sienellä pyyhkäisten.
                                Kuivatus auringossa

                                Näinhän se kai piti mennä?

                                Pitänee vielä harjoitella tuohon toiseenkin cabiin.

                                Tuotteet mitä käytin ovat siis marmorilta haettu BMW:n omat avoauton hoito settiin kuuluvat mömmöt.
                                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎