Originally posted by mikkod
View Post
Cabriolet Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
X
-
Heips, monta kysymystä, toivottavasti osaisitte auttaa
Kävi tossa e36 cabin kanssa syksyllä sillei että vähän repsottanut takaikkuna lähti nyt sitten kokonaan irti, ja nimenomaan siten että se vetoketju irtos sen sisäkaton ja ulkokaton välistä. Onko kukaan ikinä ommellu sitä takasin, tai onnistuuko se muutenkaan paikoillaan ollessa? joku verhoilija kerkes väittää että se ei siinä käsin ompelemalla pysy?
Paljon paskaakaan noi ei näyttäs noi ulkokatotkaan maksavan, että sellasen laitan jos joudun tuon pois ottamaan. Mutta mistä sitten sellanen kannattas tilata, ja mitä laittaa samalla? Sisäkattokaan nyt ei häävi ole mutta hitto että alkaa paketille tulla hintaa, vai onko joku niitä löytänyt jostain inhimilliseen hintaan? Näytti jossain maksavan saman kun ulkokatto.
Tuohan ottaa avaus ja sulkuvaiheessa siihen katon päälle tulevaan luukkuun. Jotenkin päädyin siihen tulemaan että se johtus niistä kaasujousista, eikä tensionstrapeista?
Ja jotta ei ois tossa katossa mitään hyvää niin ne tangotkin on vääntyny vituralleen eikä se siis enää laske eikä nouse ollenkaan. Lähtee vaan surraa kieroks heti kun ajaa sähköllä. Onko kellään ideaa miten ne käännetään suoraks? tai siis mekaaninen kääntö onnistuu mutta siis että olisivat oikeassa asennossa? Malliautosta mitat vai? Ei kellään sellasia olis? Jos saa tangot suoriks niin mitenkäs se hienosäätö niistä uniball:eista sitten tehdään?
JOS joku haluais esitellä ehjä e36 cabin kattomekanismeja, eli lähinnä niitä tankoja joko kuopion tai jyväskylän alueella niin nakkaappa YV!
Comment
-
-
Originally posted by Sasumeil View PostHeips, monta kysymystä, toivottavasti osaisitte auttaa
Kävi tossa e36 cabin kanssa syksyllä sillei että vähän repsottanut takaikkuna lähti nyt sitten kokonaan irti, ja nimenomaan siten että se vetoketju irtos sen sisäkaton ja ulkokaton välistä. Onko kukaan ikinä ommellu sitä takasin, tai onnistuuko se muutenkaan paikoillaan ollessa? joku verhoilija kerkes väittää että se ei siinä käsin ompelemalla pysy?
Paljon paskaakaan noi ei näyttäs noi ulkokatotkaan maksavan, että sellasen laitan jos joudun tuon pois ottamaan. Mutta mistä sitten sellanen kannattas tilata, ja mitä laittaa samalla? Sisäkattokaan nyt ei häävi ole mutta hitto että alkaa paketille tulla hintaa, vai onko joku niitä löytänyt jostain inhimilliseen hintaan? Näytti jossain maksavan saman kun ulkokatto.
Tuohan ottaa avaus ja sulkuvaiheessa siihen katon päälle tulevaan luukkuun. Jotenkin päädyin siihen tulemaan että se johtus niistä kaasujousista, eikä tensionstrapeista?
Ja jotta ei ois tossa katossa mitään hyvää niin ne tangotkin on vääntyny vituralleen eikä se siis enää laske eikä nouse ollenkaan. Lähtee vaan surraa kieroks heti kun ajaa sähköllä. Onko kellään ideaa miten ne käännetään suoraks? tai siis mekaaninen kääntö onnistuu mutta siis että olisivat oikeassa asennossa? Malliautosta mitat vai? Ei kellään sellasia olis? Jos saa tangot suoriks niin mitenkäs se hienosäätö niistä uniball:eista sitten tehdään?
JOS joku haluais esitellä ehjä e36 cabin kattomekanismeja, eli lähinnä niitä tankoja joko kuopion tai jyväskylän alueella niin nakkaappa YV!
Omassani sisäkatto repsotti, takaosa kolahti kanteen laskuvaiheessa ja sisäkatto ei taittunut kokonaan "koteloon" vaan jäi n. 1cm verran sisäkatto pilkottamaan kannen välistä. Kaasujouset otin irti ja olin jo uusia tilaamassa mutta kuin ne sain käsiini niin olin varma ettei vika ole niissä koska voimaa kaasujousista löytyi kyllä kunnolla. Suosittelen ottamaan ne irti ennenkuin tilaa uusia nimittäin ei ole ilmaisia. Vaihdoin kattomekanismin "holkin" josta löytyykin tarinaa täältä foorumilta paljon, strapsejen rinnalle vedin uudet kuminauhat, tilasin sisäkaton muoviosat jotka olivat halkeilleet ja vaihdoin ne ja pistin muijan korjaamaan siinä kuskin ja repsikanpenkin kohdalla olevat "hihnat" jotka olivat revenneet katosta irti eli siis tämmöisen mikä näkyy kuvassa vasemmalla. Nykyään katto toimii täydellisesti ja on kyllä hieno fiilis kun napista painaa eikä mitään jumita tai mene kohdalleen
Mutta siis vastaus sun kysymykseen mun mielestä on se että ota ensin toinen puoli kaasujousista irti ja kokeile toimiiko ja sitten toinen.. Jos toimii niin saa kyllä voimaa käyttää että saa jousen pohjaanLast edited by hakala-; 02-02-2016, 20:12.F15 M50D
E36 328 turbo
E34 535 turbo
Comment
-
-
Originally posted by hakala- View PostNäissä katto-ongelmissa kantsii se asia muistaa ettäkun joku asia ei toimi esim tuo että kolahtaa kanteen laskuvaiheessa, niin jos sitä ei korjaa mahd äkkiä on varmasti tiedossa paljon muitakin ongelmia katon kanssa.
Omassani sisäkatto repsotti, takaosa kolahti kanteen laskuvaiheessa ja sisäkatto ei taittunut kokonaan "koteloon" vaan jäi n. 1cm verran sisäkatto pilkottamaan kannen välistä. Kaasujouset otin irti ja olin jo uusia tilaamassa mutta kuin ne sain käsiini niin olin varma ettei vika ole niissä koska voimaa kaasujousista löytyi kyllä kunnolla. Suosittelen ottamaan ne irti ennenkuin tilaa uusia nimittäin ei ole ilmaisia. Vaihdoin kattomekanismin "holkin" josta löytyykin tarinaa täältä foorumilta paljon, strapsejen rinnalle vedin uudet kuminauhat, tilasin sisäkaton muoviosat jotka olivat halkeilleet ja vaihdoin ne ja pistin muijan korjaamaan siinä kuskin ja repsikanpenkin kohdalla olevat "hihnat" jotka olivat revenneet katosta irti eli siis tämmöisen mikä näkyy kuvassa vasemmalla. Nykyään katto toimii täydellisesti ja on kyllä hieno fiilis kun napista painaa eikä mitään jumita tai mene kohdalleen
Mutta siis vastaus sun kysymykseen mun mielestä on se että ota ensin toinen puoli kaasujousista irti ja kokeile toimiiko ja sitten toinen.. Jos toimii niin saa kyllä voimaa käyttää että saa jousen pohjaanEli tuo joka on tolla sokalla kiinni. Ei osunut realoemistakaan silmään.
Comment
-
-
hakala-
Kiitos infosta, tostahan löyty paljon hyödyllistä. Tarkentasin muutamaa kohtaa.
Eli olin mittaavinani tuon puslan ehjäks, mutta siihen en mittoja ikinä saanut. Joten onko sulla tietoa mikä sen halkasija on kerta sen uusit?
Miten pääsit noihin kaasujousiin järkevästi käsiks? näyttäs olevan vittumaisessa paikassa, mutta en kyllä ole sen tarkemmin tutkinut
Katon muoviosat, mitä tarkoitat? taakse ne mitkä kiristää sen sisäkaton takaosan vai mitä muita?
Mitä ajat tolla kuvalla takaa? Mitkä nauhat tosta korjautit ja mitä ne tekee? Mulla katto istuu muuten nätisti, mutta repsotti takareunasta ja edestä. Edestä liimailin sen kylmästi sinne taakse pienten tukien kanssa ja nyt ois hyvä, taakse en kerinny ennen kovakattokautta tekemään mitään. Nyt vaan pelottaa että tuota on varmaan liimailtu sieltä sun täältä, että mitä käy kun tuon avaan.
Onko sulla kuvaa siitä stensionstrappien viereltä, et millaset kuminauhat laitoit?
Mistä tilasit noita sun osias?
_____________________
Tosiaan tarkotus ois että sähköllä ei ajella ennen kun joka paikka on oikeasti kunnossa, joten menee manualina ennen kun saan tangot suoriks ja sen takaluukku ongelman kuntoon.
Onko muilla muuten ollut ongelmaa että se luukku ei tahdo oikein mennä kiinni kun moottorit on vapautettu? jäis vähän raolleen.
_________________________
Sain toiseltakin verhoilijalta mielipiteen että vaihtoon vaan koko paska, ei onnistu paikoillaan.
Joten mitä muuta sinne nyt samalla vaihellaan, vaihdetaanko esim ne strapit vai laitellaanko niihi vaa lisäkuminauhaa, jos niin mistä ja millasta? Mistä ootte noita osia tilannu? ite en oo osannu ku ebaysta kattella. Onko noissa hyvät ohjeet ja mitenkäs laatu? Tarvisko jotain muuta tietää?
Jos joku jolla toi katon vaihto on tuoreessa muistissa haluais jakaa kokemuksiaan vaikkapa puhelimitse niin nakkaappa yv numeroa!
Että mua ottaa päähän, ja suoraan sanottuna vähän pelottaa koko homma, mutta ei kai se auta kun rueta osia kattelemaan ja tilata ne, kunhan nyt tietää mitä kaikkea siihen itse rätin vaihtoon pitää laittaa. :roll:
Comment
-
-
En muista näin ulkoa mutta yleensä siihen tulee kunnon urat siihen holkkiin ja omassani oli jo halkeamakin. Foorumilla joku oli mittaillu searchil löytyy.
Kaasujouset on vittumaisessa paikassa itellä meni joku tunti että sai ne käsiin sieltä kun hermot oli vähän koetuksella.
Juurikin ne muoviosat jotka kiristää sisäkaton, ne halkeilee ja narut katkee jolloin katto jää repsottaan.
Kuvassa näkyy musta remmin pätkä minkä toinen pää on tension strapsissä kiinni. Se voi olla revennyt irti katosta jolloin vaikuttaa sekin siihen kuinka katto laskee
Jos vaihdat kattoa niin suosittelen vaihtamaan uudet tension strapsit kokonaan niin on vähemmän virityksiä mutta siis molemmille puolille vain semmoista parin sentin levyistä kuminauhaa käyttäen tai mustekalalla. Googlettamalla löytyy hyviä ja selkeitä ohjeita
Osat tilasin eurotop kaupasta. Ebaysta saa varmasti edullisimmalla hinnalla noita uusia strapseja.
Kyllä se katto kannattaa kunnolla korjauttaa koska se katto on vähän niinku cäbin ideaF15 M50D
E36 328 turbo
E34 535 turbo
Comment
-
-
Noniin kiitos!
Tosiaan sillähän tällänen vehje on ostettu jotta sillä vois avona ajella, joten kyllä se laitetaanvaikka mullahan tää on kyllä ihan ympärivuotisessa käytössä kun on kovat katot, lohkolämppärit ja pelit.
Omassani holkki ei yhtään urilla.
Edelleen noihin edellisen viestin loppuosan kysymyksiin kaipaisin katon vaihtoa tehneiden mielipiteitä :think Lisäksi kiinnostaisi tietää, että kun uuden katon tilaa, niin täytyykö se tilata tällä vanhalla leikkauksella mikä omassani on, vai voiko ottaa uudella leikkauksella? onko niillä jotain muutakin eroa siis.
Comment
-
-
Miten rätti on kestänyt olla monta kuulauta auki-asennossa siellä kovankaton alla? Minulla e46 cab ja ajelen nyt kolmatta talvea rätillä. Aluksi ajattelin ostaa kovankaton, mutta tiedän pari tapausta (z3), jossa rätti on mennyt syksyllä ehjänä auki ja keväällä kiinnilaitettaessa revennyt?--Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--
E46 320 Cab
Comment
-
-
Jaa-a, paha sanoa. Viime kevään tuo oli 3kk kovan katon alla, mutta rätti oli jo valmiiksi repeämässä tosta ikkunan kohdalta. Syysykuussa se sitten repes. Nyt en oo koko rättiin vilkassu sitten syyskuun, ensimmäistä talvea kun mulla nyt on. Mutta miksei se kestäs? Sitä varten kai tuo kova katto tuohon on suunniteltu että puoli vuotta sen kanssa toimii. Kovempi rasitus kai se rätille on jos esim. pakkasella veivaa sitä edestakas :think
Comment
-
-
Originally posted by Sasumeil View Posthakala-
Kiitos infosta, tostahan löyty paljon hyödyllistä. Tarkentasin muutamaa kohtaa.
Eli olin mittaavinani tuon puslan ehjäks, mutta siihen en mittoja ikinä saanut. Joten onko sulla tietoa mikä sen halkasija on kerta sen uusit?
Miten pääsit noihin kaasujousiin järkevästi käsiks? näyttäs olevan vittumaisessa paikassa, mutta en kyllä ole sen tarkemmin tutkinut
Katon muoviosat, mitä tarkoitat? taakse ne mitkä kiristää sen sisäkaton takaosan vai mitä muita?
Mitä ajat tolla kuvalla takaa? Mitkä nauhat tosta korjautit ja mitä ne tekee? Mulla katto istuu muuten nätisti, mutta repsotti takareunasta ja edestä. Edestä liimailin sen kylmästi sinne taakse pienten tukien kanssa ja nyt ois hyvä, taakse en kerinny ennen kovakattokautta tekemään mitään. Nyt vaan pelottaa että tuota on varmaan liimailtu sieltä sun täältä, että mitä käy kun tuon avaan.
Onko sulla kuvaa siitä stensionstrappien viereltä, et millaset kuminauhat laitoit?
Mistä tilasit noita sun osias?
_____________________
Tosiaan tarkotus ois että sähköllä ei ajella ennen kun joka paikka on oikeasti kunnossa, joten menee manualina ennen kun saan tangot suoriks ja sen takaluukku ongelman kuntoon.
Onko muilla muuten ollut ongelmaa että se luukku ei tahdo oikein mennä kiinni kun moottorit on vapautettu? jäis vähän raolleen.
_________________________
Sain toiseltakin verhoilijalta mielipiteen että vaihtoon vaan koko paska, ei onnistu paikoillaan.
Joten mitä muuta sinne nyt samalla vaihellaan, vaihdetaanko esim ne strapit vai laitellaanko niihi vaa lisäkuminauhaa, jos niin mistä ja millasta? Mistä ootte noita osia tilannu? ite en oo osannu ku ebaysta kattella. Onko noissa hyvät ohjeet ja mitenkäs laatu? Tarvisko jotain muuta tietää?
Jos joku jolla toi katon vaihto on tuoreessa muistissa haluais jakaa kokemuksiaan vaikkapa puhelimitse niin nakkaappa yv numeroa!
Että mua ottaa päähän, ja suoraan sanottuna vähän pelottaa koko homma, mutta ei kai se auta kun rueta osia kattelemaan ja tilata ne, kunhan nyt tietää mitä kaikkea siihen itse rätin vaihtoon pitää laittaa. :roll:
Luukun ei kuulukaan lukittautua jos moottorit on vapautettu. Kun luukku on kiinni avaa kontti ja vedä niistä vaijereistahuomaat mitä tapahtuu.
Katon vaihto hiljakseen tehtyä lämpimässä tallissa 3-5 päivän homma. Mulla saattaa olla ohje jossain tallessa. Mutta yksinkertaisesti - poraa niitit irti, ruuvaa muutama ruuvi irti, pujota narut, asenna strapit. Aivan vittumainen homma mutta tehtävissä perustyökaluilla.
Uusi katto + uusi sisäkatto + uudet strapit + liimat yms. n 1000e
C-pilarien korjaussarja:
Strapit
Sisäkatto
Katto
https://www.verdeck.de/de/cabrioverd...w-3er-e36.html Täältä saat tilattu kaikki kerralla.Helkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
-
Jaa-a, pahapa sitäkin testailla kun kova katto päällä, mut pitää kokkeilla kun pääse johkin talliin.
Kiitos sulle noista linkeistä, tutkaillaanpas hiljakseen! Perkale että alkaa nuukaks käydä, jos pitää vielä siirtotangot ja kaasujousetkin laittaa nii ei puolitoistatonnia riitä
E. jos löydät sen ohjeen niin et viittis sitä skannailla ja pistää yleiseen jakoon?
Comment
-
-
Sori tuplaposti. Eikös noita ulkokattoja oo välillä saanu reilusti alle 500e, vai kuvittelenko vaan? Onkohan noissa paljon laatueroja? Mites kun noissa on aina vaan että 93-99 mutta näissähän tosiaan on kahta eri leikkausta, niin käykö tuo nyt varmasti tähän vanhempaankin vaikkei päällepäin näytä aivan samalta?
E. jälleen. Onhan noita tosiaan pirusti myynnissä 2-400e, mutta tulevat jenkkilöistä mihin tulee tulleja päälle vissiin kivasti. Näkyy vaan olevan suurinosa ettei oo semmosella vetoketjullisella ikkunalla. Menneepäs valihteminen hankalaksLast edited by Sasumeil; 11-02-2016, 20:14.
Comment
-
-
Toi mistä mä ostin uuden katon laittoi tällaisen kuvan:
Mun katon hinta:
Voin sanoa että oli laadukas. Sisäkatto oli jopa hieman "paksumpi" kuin orkkis.
Tossa se mitä tuossa paketissa mukana
Helkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
-
Noniin, hyvältä näyttää ainakin setti.
Anteeks kun vähän jankkaan mutta mitä noi eriversiot sitten meinaa? Ei kai noita nyt kolmea erilaista pitänyt olla? Mites oliko sulla vetoketjullinen se takaikkuna?
Onkos kellään tietoa miten esim. KL varaosista saatava tensionstrappien korjaussarja eroaa sitten ihan noista uusista strapeista?
Comment
-
Comment