Announcement

Collapse
No announcement yet.

kokemuksia kdFi V1.3 PNP?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KBMW
    Bimmer Rookie
    • Oct 2008
    • 26
    • Porvoo

    kokemuksia kdFi V1.3 PNP?

    elikkäs tässä oon nyt vertaillu eri mootoriohjauksia ja nyt löysin tämän ja vaikuttaa ihan asialliselta kapistukselta mutta voisko tätä esim miettiä tatechin tilalle? hinta ero on aika suuri noiden kahen välillä joten voisko joku valaista mua pikkasen enemmän ja kyseesä on http://www.k-data.org/kdfi-pnp-bmw-m50tu.html


    vai laitanko 1.5k euroja palamaan tatechiin?
    Last edited by KBMW; 15-12-2010, 17:17.
    2x 325 Coupe M&A
  • Expansion
    Bimmer Rookie
    • May 2010
    • 68
    • Finland

    #2
    Joo itekki pitäs tilata tommonen setti just PNP:nä bemariin... mitä eroa on muuten tolla M50 ja M50TU koneella?

    Comment

    • Pasi_K
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2003
      • 686
      • Tyrnävä

      #3
      Kaverille ollaan ilmeisesti M30 laittamassa kans tuota.
      Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

      Tsekkaa myytävät osat tästä

      Comment

      • KBMW
        Bimmer Rookie
        • Oct 2008
        • 26
        • Porvoo

        #4
        Originally posted by Expansion View Post
        Joo itekki pitäs tilata tommonen setti just PNP:nä bemariin... mitä eroa on muuten tolla M50 ja M50TU koneella?

        TU on vanoksilliseen
        2x 325 Coupe M&A

        Comment

        • Juzbe
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 1066
          • Pori

          #5
          Nostellaas vanhaa topicia ettei uutta tarvitse tehdä.

          Eli,kokemuksia tuosta PNP purkista kaivataan kun on nyt oikeasti tarvetta tuollaiselle.

          Toimitus? Laatu? Toimivuus? kaikki kiinnostaa.

          Comment

          • Sene
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2003
            • 925
            • Enschede, The Netherlands

            #6
            kdFi kamat perustuu MegaSquirttiin että siltä linjalta voi tietty lähteä kokemuksia hakemaan, MS extran ominaisuuksia on purkissa.

            Mut nää nyt on vaan tehty suoraan auton omaan boksiin ja perussofta on laitettu valmiiks sisään eli helpottaa huomattavasti vrt. itse lähteä kasaamaan jne.

            Toimitukset varmaan pelaa kuin saksasta muutenkin. Paikalliselta jälleenmyyjältä tosta kyselin aikoinaan eikä sieltä ainakaan mitään pahaa puhetta tullu muuten kuin JAW:n käyttämisestä laajakaistana, joka siis alla.


            "I have worked on several units but the readings are most of the time just way off and the readings are very unstable. It is spiking a lot, not a good thing. The JAW is just the poorest thing in the market where the techedge is one of the best i have worked with, hence that i sell them, and I completely stopped selling JAWs even though I do have a chip and a complete jaw here, please do not buy them from me, you will be sorry."


            Eli suosittelee techedgeä jos laajakaistan haluaa.
            F11 LCI 535xi


            Ex.

            E36 320i sedan
            E36 LCI 328i coupe
            E61 LCI 530xi

            Comment

            • HC-Tuning
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 267
              • Itärajalla

              #7
              Tietääkö kukaan saako tuota k-dataa suomesta vai pitääkö tilata tuolta? Onkos näistä porukoilla jo kokemusta? Onko kellään turbotetussa tuollasta ja mitä tarvii että saa toimimaan? Kannattaako enemmin alkaa kasailee se mega suoraan ku tuota valmista purkkia laittelee?

              Comment

              • Sene
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2003
                • 925
                • Enschede, The Netherlands

                #8
                Originally posted by HC-Tuning View Post
                Tietääkö kukaan saako tuota k-dataa suomesta vai pitääkö tilata tuolta? Onkos näistä porukoilla jo kokemusta? Onko kellään turbotetussa tuollasta ja mitä tarvii että saa toimimaan? Kannattaako enemmin alkaa kasailee se mega suoraan ku tuota valmista purkkia laittelee?

                Kannattaa laittaa niille mailia ja kysyä onko suomen jälleenmyyjää. Listoista ei tosin näy et lähin olis ruotsissa www.masensmotor.se .

                Hintansa puolesta jo en lähtis megaa itse kasaamaan. Ilman kotelota non-plug and play malli on € 249.00.

                Itsellä ei oo mitään kokemusta muuta ku mitä siitä tuli selvää otettua aikoinaan.
                F11 LCI 535xi


                Ex.

                E36 320i sedan
                E36 LCI 328i coupe
                E61 LCI 530xi

                Comment

                • jaki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 2978
                  • Uusimaa

                  #9
                  Jatketaan samaa. Siis valmis purkki M50TU koneeseen alta 400 euroa. Millään matematiikalla ei kyllä kannata alkaa itse tinaamaan ellei itse väsääminen kiinnosta.
                  Omassa kipurissa pitää jossakin vaiheessa uusia IMM, mutta tuohan ei edes käytä sitä. Hemskutti, eikös tuollainen IMM maksaa jo melkein 300 eur? Ajatuksena oli laittaa tuollainen säädettävä ruisku joskus ensi vuonna tai myöhemmin, mutta tuollainenhan kannattaisi laittaa melkein heti.
                  Tyhmä kysymys, johon vastaan itse:
                  Jos tuollaisella varustetun vie säädettäväksi esim Hariselle, pystyykö ne säätämään sen? Vastaus: pitääpä kysyä, vai onko juttu itsestään selvä?
                  Vai, onko Suomessa jotain "MS-taitavia" penkkisäätäjiä?
                  Oma auto sinällään on helppo tapaus, koska on ihan vakiovapari M50B25TU.

                  Hinta paikanpäällä on sen verran edullisempi kuin postitettu, että melkein jo kiinnostuksen vuoksi voisi lähteä käymään siellä. Ostaisikohan joku muukin samalla kertaa?
                  BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                  Comment

                  • Sene
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2003
                    • 925
                    • Enschede, The Netherlands

                    #10
                    Originally posted by jaki View Post
                    Jatketaan samaa. Siis valmis purkki M50TU koneeseen alta 400 euroa. Millään matematiikalla ei kyllä kannata alkaa itse tinaamaan ellei itse väsääminen kiinnosta.
                    Omassa kipurissa pitää jossakin vaiheessa uusia IMM, mutta tuohan ei edes käytä sitä. Hemskutti, eikös tuollainen IMM maksaa jo melkein 300 eur? Ajatuksena oli laittaa tuollainen säädettävä ruisku joskus ensi vuonna tai myöhemmin, mutta tuollainenhan kannattaisi laittaa melkein heti.
                    Tyhmä kysymys, johon vastaan itse:
                    Jos tuollaisella varustetun vie säädettäväksi esim Hariselle, pystyykö ne säätämään sen? Vastaus: pitääpä kysyä, vai onko juttu itsestään selvä?
                    Vai, onko Suomessa jotain "MS-taitavia" penkkisäätäjiä?
                    Oma auto sinällään on helppo tapaus, koska on ihan vakiovapari M50B25TU.

                    Hinta paikanpäällä on sen verran edullisempi kuin postitettu, että melkein jo kiinnostuksen vuoksi voisi lähteä käymään siellä. Ostaisikohan joku muukin samalla kertaa?

                    Jos on laajakaista asennettu voi säätäjät pistää auton rullille ja sit säätöhommiin vaan. Eli eiköhän Harinen sen osaa tehdä, kannattaa kysyä suoraan tietty ensin. Tupla vanoksen ohjausta ei tossa tosin taida olla eli siinä häviää sit jommasta kummasta päästä jonkunverran tehoa/vääntöä.
                    F11 LCI 535xi


                    Ex.

                    E36 320i sedan
                    E36 LCI 328i coupe
                    E61 LCI 530xi

                    Comment

                    • jaki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 2978
                      • Uusimaa

                      #11
                      Originally posted by Sene View Post
                      Jos on laajakaista asennettu voi säätäjät pistää auton rullille ja sit säätöhommiin vaan. Eli eiköhän Harinen sen osaa tehdä, kannattaa kysyä suoraan tietty ensin. Tupla vanoksen ohjausta ei tossa tosin taida olla eli siinä häviää sit jommasta kummasta päästä jonkunverran tehoa/vääntöä.
                      Öö, eikös tuo käytä auton omaa lambdaa? Joo, pitääpä vähän vielä asiaa opiskella.
                      Vai tarkoitatko, että olisi erikseen lambda-mittari? Ainakin Malinen laittoi anturin putken päähän, kun otettiin vedot. Silloin tosin ei säädetty mitään.
                      Mutta: sinällään, tuollainen mittari pitää varmaan myös laittaa, ettei vahingossa mene laihalle, kun kuitenkin on pakko itse jossakin vaiheessa jotain karttaa kokeilla
                      Minun mylly on ihan single vanos, niin tuossa ei tule ongelmaa.
                      Last edited by jaki; 19-02-2012, 18:29.
                      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                      Comment

                      • Tonton
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 9101
                        • Raisio

                        #12
                        Originally posted by Sene View Post
                        Jos on laajakaista asennettu voi säätäjät pistää auton rullille ja sit säätöhommiin vaan. Eli eiköhän Harinen sen osaa tehdä, kannattaa kysyä suoraan tietty ensin. Tupla vanoksen ohjausta ei tossa tosin taida olla eli siinä häviää sit jommasta kummasta päästä jonkunverran tehoa/vääntöä.
                        ei kai m50 konetta ole edes saanut tuplavanoksella

                        Originally posted by jaki View Post
                        Öö, eikös tuo käytä auton omaa lambdaa? Joo, pitääpä vähän vielä asiaa opiskella.
                        Vai tarkoitatko, että olisi erikseen lambda-mittari? Ainakin Malinen laittoi anturin putken päähän, kun otettiin vedot. Silloin tosin ei säädetty mitään.
                        Mutta: sinällään, tuollainen mittari pitää varmaan myös laittaa, ettei vahingossa mene laihalle, kun kuitenkin on pakko itse jossakin vaiheessa jotain karttaa kokeilla
                        Minun mylly on ihan single vanos, niin tuossa ei tule ongelmaa.
                        vaatii laajakaista anturin, maksaa about 170€ tai lainaa joltain
                        sigpic
                        M-B Vito -22
                        Transit Custom -18
                        Yamaha vx ho cruiser -22
                        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                        [email protected]

                        Comment

                        • jaki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 2978
                          • Uusimaa

                          #13
                          Originally posted by Tonton View Post
                          vaatii laajakaista anturin, maksaa about 170€ tai lainaa joltain
                          Eli oma anturi ja mittari ohjaamoon. Joku tuommoinen?
                          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                          Comment

                          • Tonton
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 9101
                            • Raisio

                            #14
                            Originally posted by jaki View Post
                            Eli oma anturi ja mittari ohjaamoon. Joku tuommoinen?
                            http://www.fmioy.fi/
                            pelkkä anturi riittää
                            eikä sitäkään tarvita muutoin kun siinä säätämisessä
                            sigpic
                            M-B Vito -22
                            Transit Custom -18
                            Yamaha vx ho cruiser -22
                            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                            [email protected]

                            Comment

                            • JH.
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2007
                              • 790
                              • PKS

                              #15
                              Perus-vakio ns. kapeakaista-lambda toimii tarkasti vain hyvin kapealla alueella optimiseossuhteen (n. 14,7:1) tuntumassa. Tämä ei riitä säätäessä, vaan tarvitaan laajakaista-lambda.
                              MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
                              Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
                              BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

                              Käyttis i4 eDrive40
                              Kesällä E36 M3
                              Radalla E36 325i track day tool

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎