Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oma proggis: graafista live-dataa TestO:lla. *Päivitys 26.06.2017*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2678
    • Tampere

    Originally posted by atcc View Post
    Voikos tuon moottorin tyypin jostain tarkistaa että on oikea esim. ISTA:lla :think. Minä vain oletin että tunnisti oikein.
    ISTA lukee ainakin itselläni moottorinohjaimen tiedot ja oli se tyyppi jo ennaltakin tiedossa. Hämmästys oli kieltämättä suuri kun Testo ilmoitti toisen ECU:n. Mistä lie sen tiedon kaivaa?
    B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • pheno
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1985
      • Tampere

      Originally posted by JaniLap View Post
      Datan tarkastelua varten onko mahdollista luoda merge -kuvaaja samaa parametria koskien mikäli haluaa tarkastella useampien loggausten dataa samassa kuvaajassa?
      No ei ole tullut mieleen tehdä tollasta, olishan tuosta kyllä hyötyä. Eli tarkotat varmaan sitä 'Log viewer' näkymää, ja että siihen voisi ladata useamman login ja valita mitkä parametrit näkyy samaan aikaan.

      Originally posted by JaniLap View Post
      Kiitos, tämä oli hyödyllinen tieto kun toistaiseksi olen päätynyt hylkäämään koko taulukon ja aloittamaan custom jobin alusta.

      Kehitysehdotuksena graafiseen käyttöliittymään voisi lisätä painikkeen (esim. "Delete Parameter") jolla lisättyjä parametreja saa poistettua?
      Kiitos ehdotksesta, kuulostaa kyllä tosi järkevältä! täytyy lisätä tollanen nappi.
      Last edited by pheno; 08-09-2018, 14:19.

      Comment

      • JaniLap
        BTCF Member
        • Sep 2012
        • 2678
        • Tampere

        Originally posted by pheno View Post
        Eli tarkotat varmaan sitä 'Log viewer' näkymää, ja että siihen voisi ladata useamman login ja valita mitkä parametrit näkyy samaan aikaan.
        Juuri sitä ja tosiaan voisi olla hyödyllinen työkaluna jonkun toistuvan ilmiön tarkastelua varten, jos useammasta erillisestä loggauksesta saisi piirrettyä päällekkäisiä kuvaajia. Onnistuuhan tuollainen plottaus vaikka Excelissäkin, mutta ohjelmaa täydentäisi mielestäni hienosti. Usein vastaavien ohjelmien kehityskaari on sellainen, jossa parametrien seuranta ja datan keruu on saatu teknisesti hyvin kohdalleen ja seuraavat parannukset kohdistuvat kerätyn datan visualisoinnin kehittämiseen ja monipuolistamiseen

        Esim. tähän tyyliin:
        Last edited by JaniLap; 09-09-2018, 01:39.
        B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
        Tampere

        Comment

        • Hezman
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2012
          • 708
          • Jyväskylä

          Megalogviewer on hyvä yksittäisen csv-tiedoston tarkasteluun. Ilmaisversion huonopuolena rajoitettu login pituus.

          File loggerista kun laittaa ruksin "Use comma as decimal separat" kohtaan, niin saa datan suoraan excelissä muokattavaan luku-muotoon. Siittä on sitte helppo laskea esim. pyydetyn ja toteutuneen välistä eroa uuteen sarakkeeseen.

          Comment

          • pheno
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1985
            • Tampere

            Originally posted by Hezman View Post
            Megalogviewer on hyvä yksittäisen csv-tiedoston tarkasteluun. Ilmaisversion huonopuolena rajoitettu login pituus.

            File loggerista kun laittaa ruksin "Use comma as decimal separat" kohtaan, niin saa datan suoraan excelissä muokattavaan luku-muotoon. Siittä on sitte helppo laskea esim. pyydetyn ja toteutuneen välistä eroa uuteen sarakkeeseen.
            Kyllä joo ja varsinkin toi maksullinen versio Megalogvieweristä tarjoaa tosi monipuolisia näkymiä. Tässä omassa ohjelmassa ajatus ollut tarjota jonkinlainen perusnäkymä josta näkee oleelliset tiedot. Mutta tosiaan File logger:illa saa tuon datan ulos jota voi oman maun mukaan jatkojalostaa esim. excelissä, tai MLV:ssä yms.

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4181

              M62TU:ssa testo näyttää ilmamassan KG/h -arvolla. Saako sieltä mitenkään näkymään paljonko voltit, vai kääntäänkö ecu sen jo tuohon muotoon, ennen ulostulevaa tietoa?


              Kyllähän siellä jossain ecun parametreissä/kartoissa on se pitkä taulukko jossa jännite/ilmamäärä, mutta jos tuota jännitetietoa ei saa pihalle mitenkään, niin varmaan se jännitteen mittaaminen on ainoa vaihtoehto. :think

              Osaisi vähän haarukoida tarpeellisia korjauksia/muutoksia. Että riittääkö 10% vai pitääkö enemmän saada näyttämää muutettua. Ei liian paljonkaan ole hyvä, kun hankaloituu tyhjäkäynnin/osakaasun ilmavirrat ja niiden säätö/ohjelmointi.
              Last edited by bemmeri; 18-10-2018, 15:27.
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • pete95zhn
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2007
                • 208
                • Boostby

                Mulla on koneelle ladattuna uusin stadalone-versio, päivätty syyskuulle 2016. Valikosta ei löydy DDE8:aa, eli F10/11d:n purkkia. Onko joskus tulossa, vai enkö vain osaa?
                Pete

                Menneet:
                E36 320iT '97 E46 320dT '03 E91 320iT '06 E61 525dTA '08 M-sport
                Nyt:
                F11 530 dTA '11 M-Sport
                0,33x E46 M3 '01
                G31 530eX TA '21 M-sport
                996 turbo

                fortistuning.fi

                ERIKOISMOOTTORI.fi:n ohjelmaviritysten virallinen jälleenmyyjä

                Comment

                • pheno
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1985
                  • Tampere

                  Originally posted by pete95zhn View Post
                  Mulla on koneelle ladattuna uusin stadalone-versio, päivätty syyskuulle 2016. Valikosta ei löydy DDE8:aa, eli F10/11d:n purkkia. Onko joskus tulossa, vai enkö vain osaa?
                  Koita ensin 'ecu detect'- toimintoa, niin tunnistaa ECU:n nimen. Lisää sitten se tiedostoon: testo\jobs\eculist.txt, niin pitäis tulla näkyville. Tuolta voi poistaa myös ylimääräiset ecut.

                  Standalone- versio ei tue ENET- ajuria.
                  Last edited by pheno; 12-01-2019, 20:02.

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10949
                    • Joensuu

                    Ilmeisesti tuo ME7.2 ei tue tuota custom jobia? Tässä vähän ajatellut jos siirtyisi viinalla ajelemaan kunhan kelit lämpenee, niin tämän avulla olisi näppärä vähän hieroa.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • ptikkala
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2007
                      • 1568

                      ¨Mikä versio tukee enet ajuria

                      Comment

                      • pheno
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 1985
                        • Tampere

                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Ilmeisesti tuo ME7.2 ei tue tuota custom jobia? Tässä vähän ajatellut jos siirtyisi viinalla ajelemaan kunhan kelit lämpenee, niin tämän avulla olisi näppärä vähän hieroa.
                        Mikäs .prg filen nimi on ? voin tsekkailla tukeeko, mut jos toi oli se M62 koneen ecu niin ei muistaakseni tue.

                        Comment

                        • pheno
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 1985
                          • Tampere

                          Originally posted by ptikkala View Post
                          ¨Mikä versio tukee enet ajuria
                          Se Ediabas versio :-)

                          Comment

                          • bemmeri
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4181

                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Ilmeisesti tuo ME7.2 ei tue tuota custom jobia? Tässä vähän ajatellut jos siirtyisi viinalla ajelemaan kunhan kelit lämpenee, niin tämän avulla olisi näppärä vähän hieroa.
                            Meinaatko ihan softaa puukotella vai muilta osin hieroa?
                            EVERYTHING | WORKS

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10949
                              • Joensuu

                              Originally posted by pheno View Post
                              Mikäs .prg filen nimi on ? voin tsekkailla tukeeko, mut jos toi oli se M62 koneen ecu niin ei muistaakseni tue.
                              M62TU, eli Bosch ME 7.2. Muistelisin, että oli ME72KWP0/ME72KWP1.

                              Originally posted by bemmeri View Post
                              Meinaatko ihan softaa puukotella vai muilta osin hieroa?
                              Varmaan joutuu softaa vähän hieromaan jo siirtyy puhtaasti E85 ajelemaan. Homma vielä vähän mietinnässä. Mitä olen tässä vähän kysellyt, niin kukaan ei tunnu oikein tuohon E85 softaa tekevän. Kukas sulla muuten hiero softaa?
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • bemmeri
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 4181

                                Originally posted by HTK12 View Post
                                M62TU, eli Bosch ME 7.2. Muistelisin, että oli ME72KWP0/ME72KWP1.



                                Varmaan joutuu softaa vähän hieromaan jo siirtyy puhtaasti E85 ajelemaan. Homma vielä vähän mietinnässä. Mitä olen tässä vähän kysellyt, niin kukaan ei tunnu oikein tuohon E85 softaa tekevän. Kukas sulla muuten hiero softaa?
                                Laitoin privaa
                                EVERYTHING | WORKS

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎