Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topic II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • markok
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Mitäs kaikkea nämä koodit pitää sisällään. Nuo pari ylimmäistä varsinkin ihmetyttää.

    Auto toimii normaalisti kai. Kunhan ohimennen lukasin omasta koodit. Nollasin koodit ja nuo jäi tähteelle.
    Näyttäisi sille ettei saa yhteyttä mittaristoon ja vaihteistoon. Pääseekö Inpalla lukemaan koodeja näistä?

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Mitäs kaikkea nämä koodit pitää sisällään. Nuo pari ylimmäistä varsinkin ihmetyttää.

    Auto toimii normaalisti kai. Kunhan ohimennen lukasin omasta koodit. Nollasin koodit ja nuo jäi tähteelle.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Kuulostaa todellakin Double Lock Featureen liittyvältä vialta. Moduulin vaihdon lisäksi itselleni ei oikeastaan muuta tule mieleen kuin että onko moduulista mahdollista vaihtaa vikaantuneita komponentteja (releet?) esim. jonkun autoelektroniikkapajan toimesta? Saattaa toisaalta tulla kustannuksina lähelle käytetyn moduulin hankintakustannusta?
    Aika vähän löytyy aiheesta googlella, joten en tiedä olisiko pelkät releet miten helppo vaihtaa. Modulin vaihto taitaa mennä ihan perus koodauksilla, joten voisi olla helpompi ratkaisu vaihtaa koko moduli. Onko kukaan joutunut näitä vaihtamaan? Tarvitseeko muuta kuin varustelistan mukaisen koodauksen?

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Onko vika korjattavissa muuten kuin vaihtamalla KBM moduli?
    Kuulostaa todellakin Double Lock Featureen liittyvältä vialta. Moduulin vaihdon lisäksi itselleni ei oikeastaan muuta tule mieleen kuin että onko moduulista mahdollista vaihtaa vikaantuneita komponentteja (releet?) esim. jonkun autoelektroniikkapajan toimesta? Saattaa toisaalta tulla kustannuksina lähelle käytetyn moduulin hankintakustannusta?

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    E61 antanut vikakoodia a439 KBM moduulilta. Istalla koodin selitys on "Relay for central locking, double locking". Inpa:lla hieman eri selitys, mutta liittynee jotenkin tupla lukitukseen eli ovia ei saa sisäpuolelta auki. Onko vika korjattavissa muuten kuin vaihtamalla KBM moduli?

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Can vaylällä ei nyt nollat ja ykkoset oikein liiku.
    En nyt kattonu mitkä ohjainlaitteen se tuohon listaa mutta käytännössähän nuo ovat ohjainlaite ja piuhavikoja. Myös jotkin toimilaitteet jotka sisältävän ohjainlaitteen voivat tuollaisia koodeja aiheuttaa.

    Välttämättä nuo eivät estä auton toimintaa. Tosin tuossa on jo aika monta että lienee jossain jo ihan oikeaakin vikaa

    Edit: Joku viisaampi varmaan osaa sanoa mikä voisi aiheuttaa tuon kun vika on noin monen ohjainlaitteen alla.

    Leave a comment:


  • Poisonsloth
    replied
    E70 X5 -07vm ei käynnisty

    Päätti äxä yhtenä kauniina aamuna lopettaa starttaamisen. Nyt Istalla kävi kaveri lukasemassa vikakoodit, voisiko joku kertoa vähän osviittaa mitäköhän tarkoittaa 6 alimmaista koodia? Linkki kuvaan: https://imgur.com/a/OgRGTqc
    Eka vika ollukkin jo tiedossa kaasuläpästä, toinen vika ilmeisesti liittyy vaihdekeppiin?
    Iso kiitos jo etukäteen!

    Edit: Unohtui mainita että, yhden vikakoodin vielä lykkäsi tuntien ja monien nollauksien jälkeen: 00A6CF JBE Auc Sensor. Voi olla tosin että johtuu vain kun alkoi virta loppumaan akusta, niin alkoi heittelemään ilmoille kaikennäköistä "uutta" vikaa.
    Last edited by Poisonsloth; 25-09-2018, 21:55.

    Leave a comment:


  • Esjonne
    replied
    6e62

    E61 525d lci -08 315tkm. Mitäs tämmöset tarkottaa? Vikakoodit otettu koska automaattilaatikko tuntuu hitaasti kiihdyttäessä vaihteen vaihdon jälkeen vähän luistavan/nykäsevän. Nopeasti/sportilla tätä ei tunnu... nuo vaihteiston vikakoodit eivät enään näkyneet viikonpäästä tolla toisella ohjelmalla.
    Attached Files
    Last edited by Esjonne; 21-09-2018, 08:17.

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Originally posted by dewaq View Post
    Löytyi selitys noille koodeille eli ne viittasivat eccentic shaft sensoriin ja käytin moottorinsuojan irti ja koko liitin oli kytkemättä.

    Laitoin liittimen kiinni ja auton käyntiin -> koodit nollautui nyt pois. Pienen testilenkin perusteella alaväännöt paranivat, mutta sellainen oire minkä huomasin oli että kierrosten noustessa kone täristi ja luin koodit -> 4 sylinterin misfireä. Vaihdoin puolat ja tulpat ristiin 1->4, mutta silti misfireä 4 sylinteriin??

    Onkohan tuohon joku syy että on ketjuremontin yhteydessä jätetty irti? Joku sopeutus tekemättä?
    Paha ennustaa todellista syytä, mutta nuo oireet saattaisivat viitata siihen että venttiilinaukeamista säätävä Valvetronic ei pelaa kunnolla 4. sylinterissä. Syitä voisi olla esim. kulunut Valvetronic nokka.

    Ainoa sopeus on että Valvetronicille pitää opettaa äärirajat uusiksi jos kamat on irti. Ehkä siitä aloittaisin.

    Syy miksi se on irti, saatta olla siis että kone on saatu failsafe tilaan jossa kaasuläppä on saatu mukaan ohjaukseen ja jätetty Valvetronicilla ohjaus pois kokonaan.

    Leave a comment:


  • dewaq
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    No tuleeko nuo koodit takaisin jos ne nollaa? Millä kilometreillä nuo koodit on tulleet? Carly ei ole se paras tälläisten hankalampien ongelmien selvittämiseen kuten tämäkin osoittaat (nuo koodien selitteet on mitä on ym.)
    Löytyi selitys noille koodeille eli ne viittasivat eccentic shaft sensoriin ja käytin moottorinsuojan irti ja koko liitin oli kytkemättä.

    Laitoin liittimen kiinni ja auton käyntiin -> koodit nollautui nyt pois. Pienen testilenkin perusteella alaväännöt paranivat, mutta sellainen oire minkä huomasin oli että kierrosten noustessa kone täristi ja luin koodit -> 4 sylinterin misfireä. Vaihdoin puolat ja tulpat ristiin 1->4, mutta silti misfireä 4 sylinteriin??

    Onkohan tuohon joku syy että on ketjuremontin yhteydessä jätetty irti? Joku sopeutus tekemättä?
    Last edited by dewaq; 19-09-2018, 18:33.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by dewaq View Post
    Luin tänään Carly adapterin saavuttua pari viikkoa omistamani E46 316 -04 vikakoodit ja sieltä löytyi seuraavat:

    Engine / Motor

    Fault Code: 002A59
    Fault Explanation: CDKDVFFS - VVT Fuehrungssensor

    Fault Code: 002A5B
    Fault Explanation: CDKDVFRS - VVT-reference sensor

    Kone tuntuu toimivan normaalisti ei vikavaloja. Koneeseen tehty keväällä jossain ei BMW huollossa jakopää + vanosremontti, joten onko nuo koodit perua sieltä eli joku sopeutus tekemättä vai mistä tätä lähtisi selvittämään?
    No tuleeko nuo koodit takaisin jos ne nollaa? Millä kilometreillä nuo koodit on tulleet? Carly ei ole se paras tälläisten hankalampien ongelmien selvittämiseen kuten tämäkin osoittaat (nuo koodien selitteet on mitä on ym.)

    Leave a comment:


  • dewaq
    replied
    Vikakoodit: 002A59 ja 002A5B

    Luin tänään Carly adapterin saavuttua pari viikkoa omistamani E46 316 -04 vikakoodit ja sieltä löytyi seuraavat:

    Engine / Motor

    Fault Code: 002A59
    Fault Explanation: CDKDVFFS - VVT Fuehrungssensor

    Fault Code: 002A5B
    Fault Explanation: CDKDVFRS - VVT-reference sensor

    Kone tuntuu toimivan normaalisti ei vikavaloja. Koneeseen tehty keväällä jossain ei BMW huollossa jakopää + vanosremontti, joten onko nuo koodit perua sieltä eli joku sopeutus tekemättä vai mistä tätä lähtisi selvittämään?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by bimmerkni View Post
    Moro, e39 airbagin vikakoodiin pitäisi saada selvyyttä, inpa antoi seuraavanlaista vikakoodia:
    zuendkreis 0 -> fahrer airbag
    error frequency: 19
    grenzwertüberschreitung
    Kuskin turvatyyny, sytytyspiiri.

    Mahdollisesti risa slipring?

    Leave a comment:


  • bimmerkni
    replied
    Moro, e39 airbagin vikakoodiin pitäisi saada selvyyttä, inpa antoi seuraavanlaista vikakoodia:
    zuendkreis 0 -> fahrer airbag
    error frequency: 19
    grenzwertüberschreitung

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by nappe74 View Post
    Olikos kellään vinkkiä/tietoa??
    Kato ISTA:sta DDE sulakkeet ja tarkista ne. Jos kaikki ehjät, niin mittaa että tulee virta kaikkialle mihin pitää.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎