Originally posted by Haju69
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Virallinen vikakoodi topic II
Collapse
X
-
-
-
-
Originally posted by JaniLap View PostKuulostaa todellakin Double Lock Featureen liittyvältä vialta. Moduulin vaihdon lisäksi itselleni ei oikeastaan muuta tule mieleen kuin että onko moduulista mahdollista vaihtaa vikaantuneita komponentteja (releet?) esim. jonkun autoelektroniikkapajan toimesta? Saattaa toisaalta tulla kustannuksina lähelle käytetyn moduulin hankintakustannusta?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by markok View PostOnko vika korjattavissa muuten kuin vaihtamalla KBM moduli?
Leave a comment:
-
-
E61 antanut vikakoodia a439 KBM moduulilta. Istalla koodin selitys on "Relay for central locking, double locking". Inpa:lla hieman eri selitys, mutta liittynee jotenkin tupla lukitukseen eli ovia ei saa sisäpuolelta auki. Onko vika korjattavissa muuten kuin vaihtamalla KBM moduli?
Leave a comment:
-
-
Can vaylällä ei nyt nollat ja ykkoset oikein liiku.
En nyt kattonu mitkä ohjainlaitteen se tuohon listaa mutta käytännössähän nuo ovat ohjainlaite ja piuhavikoja. Myös jotkin toimilaitteet jotka sisältävän ohjainlaitteen voivat tuollaisia koodeja aiheuttaa.
Välttämättä nuo eivät estä auton toimintaa. Tosin tuossa on jo aika monta että lienee jossain jo ihan oikeaakin vikaa
Edit: Joku viisaampi varmaan osaa sanoa mikä voisi aiheuttaa tuon kun vika on noin monen ohjainlaitteen alla.
Leave a comment:
-
-
E70 X5 -07vm ei käynnisty
Päätti äxä yhtenä kauniina aamuna lopettaa starttaamisen. Nyt Istalla kävi kaveri lukasemassa vikakoodit, voisiko joku kertoa vähän osviittaa mitäköhän tarkoittaa 6 alimmaista koodia? Linkki kuvaan: https://imgur.com/a/OgRGTqc
Eka vika ollukkin jo tiedossa kaasuläpästä, toinen vika ilmeisesti liittyy vaihdekeppiin?
Iso kiitos jo etukäteen!
Edit: Unohtui mainita että, yhden vikakoodin vielä lykkäsi tuntien ja monien nollauksien jälkeen: 00A6CF JBE Auc Sensor. Voi olla tosin että johtuu vain kun alkoi virta loppumaan akusta, niin alkoi heittelemään ilmoille kaikennäköistä "uutta" vikaa.Last edited by Poisonsloth; 25-09-2018, 21:55.
Leave a comment:
-
-
6e62
E61 525d lci -08 315tkm. Mitäs tämmöset tarkottaa? Vikakoodit otettu koska automaattilaatikko tuntuu hitaasti kiihdyttäessä vaihteen vaihdon jälkeen vähän luistavan/nykäsevän. Nopeasti/sportilla tätä ei tunnu... nuo vaihteiston vikakoodit eivät enään näkyneet viikonpäästä tolla toisella ohjelmalla.Last edited by Esjonne; 21-09-2018, 08:17.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by dewaq View PostLöytyi selitys noille koodeille eli ne viittasivat eccentic shaft sensoriin ja käytin moottorinsuojan irti ja koko liitin oli kytkemättä.
Laitoin liittimen kiinni ja auton käyntiin -> koodit nollautui nyt pois. Pienen testilenkin perusteella alaväännöt paranivat, mutta sellainen oire minkä huomasin oli että kierrosten noustessa kone täristi ja luin koodit -> 4 sylinterin misfireä. Vaihdoin puolat ja tulpat ristiin 1->4, mutta silti misfireä 4 sylinteriin??
Onkohan tuohon joku syy että on ketjuremontin yhteydessä jätetty irti? Joku sopeutus tekemättä?
Ainoa sopeus on että Valvetronicille pitää opettaa äärirajat uusiksi jos kamat on irti. Ehkä siitä aloittaisin.
Syy miksi se on irti, saatta olla siis että kone on saatu failsafe tilaan jossa kaasuläppä on saatu mukaan ohjaukseen ja jätetty Valvetronicilla ohjaus pois kokonaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostNo tuleeko nuo koodit takaisin jos ne nollaa? Millä kilometreillä nuo koodit on tulleet? Carly ei ole se paras tälläisten hankalampien ongelmien selvittämiseen kuten tämäkin osoittaat (nuo koodien selitteet on mitä on ym.)
Laitoin liittimen kiinni ja auton käyntiin -> koodit nollautui nyt pois. Pienen testilenkin perusteella alaväännöt paranivat, mutta sellainen oire minkä huomasin oli että kierrosten noustessa kone täristi ja luin koodit -> 4 sylinterin misfireä. Vaihdoin puolat ja tulpat ristiin 1->4, mutta silti misfireä 4 sylinteriin??
Onkohan tuohon joku syy että on ketjuremontin yhteydessä jätetty irti? Joku sopeutus tekemättä?Last edited by dewaq; 19-09-2018, 18:33.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by dewaq View PostLuin tänään Carly adapterin saavuttua pari viikkoa omistamani E46 316 -04 vikakoodit ja sieltä löytyi seuraavat:
Engine / Motor
Fault Code: 002A59
Fault Explanation: CDKDVFFS - VVT Fuehrungssensor
Fault Code: 002A5B
Fault Explanation: CDKDVFRS - VVT-reference sensor
Kone tuntuu toimivan normaalisti ei vikavaloja. Koneeseen tehty keväällä jossain ei BMW huollossa jakopää + vanosremontti, joten onko nuo koodit perua sieltä eli joku sopeutus tekemättä vai mistä tätä lähtisi selvittämään?
Leave a comment:
-
-
Vikakoodit: 002A59 ja 002A5B
Luin tänään Carly adapterin saavuttua pari viikkoa omistamani E46 316 -04 vikakoodit ja sieltä löytyi seuraavat:
Engine / Motor
Fault Code: 002A59
Fault Explanation: CDKDVFFS - VVT Fuehrungssensor
Fault Code: 002A5B
Fault Explanation: CDKDVFRS - VVT-reference sensor
Kone tuntuu toimivan normaalisti ei vikavaloja. Koneeseen tehty keväällä jossain ei BMW huollossa jakopää + vanosremontti, joten onko nuo koodit perua sieltä eli joku sopeutus tekemättä vai mistä tätä lähtisi selvittämään?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bimmerkni View PostMoro, e39 airbagin vikakoodiin pitäisi saada selvyyttä, inpa antoi seuraavanlaista vikakoodia:
zuendkreis 0 -> fahrer airbag
error frequency: 19
grenzwertüberschreitung
Mahdollisesti risa slipring?
Leave a comment:
-
-
Moro, e39 airbagin vikakoodiin pitäisi saada selvyyttä, inpa antoi seuraavanlaista vikakoodia:
zuendkreis 0 -> fahrer airbag
error frequency: 19
grenzwertüberschreitung
Leave a comment:
-
Leave a comment: