Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topic II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Petri.Kekkonen
    replied
    Ilmaisella Deep OBD -applarilla sain luettua koodit:

    DSC (Dynamic stability controlMK60):
    Error code: 5DB3
    DSC: Wheel-speed sensor: plausibility, rear left, Fault currently not present, no matching fault symptom

    Molemmat etuanturit olenkin muistaakseni jo vaihtanut joten onhan se tietysti taka-anturin vuoro.
    Last edited by Petri.Kekkonen; 05-07-2023, 16:49.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    E92 sytytti eilen ABS/luistoneston merkkivalot ja MHD:n softalla näyttää vain koodia 32C9 - Rough road detection: no wheel rpm signal received

    Vuosi sitten toukokuussa oli samanlainen vika ja silloin MHD:llä näki myös minkä pyörän signaali oli hukassa ja sai sitten ABS-anturin vaihdettua mikä korjas ongelman. Mutta nyt ei sano muuta koodia kuin tuon. Tänään nollasin koodit ja niin muutaman metrin ajon päästä valot syttyi taas mutta vaikka sitten kauppareissun ajelee niin ei tule muita koodeja näkyviin.

    Pitäiskö kenties lukea koodit jollain fiksummalla systeemillä vai auttaako sekään? Oisko Androin BimmerLink esim. hyvä? Sen pitäis toimia tuolla MHD:n oranssilla mokkulalla kai mikä mulla jo on.
    Katso live-dataa ajossa antureilta. Veikkaisin turvonnutta ABS kehää.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    E92 sytytti eilen ABS/luistoneston merkkivalot ja MHD:n softalla näyttää vain koodia 32C9 - Rough road detection: no wheel rpm signal received

    Vuosi sitten toukokuussa oli samanlainen vika ja silloin MHD:llä näki myös minkä pyörän signaali oli hukassa ja sai sitten ABS-anturin vaihdettua mikä korjas ongelman. Mutta nyt ei sano muuta koodia kuin tuon. Tänään nollasin koodit ja niin muutaman metrin ajon päästä valot syttyi taas mutta vaikka sitten kauppareissun ajelee niin ei tule muita koodeja näkyviin.

    Pitäiskö kenties lukea koodit jollain fiksummalla systeemillä vai auttaako sekään? Oisko Androin BimmerLink esim. hyvä? Sen pitäis toimia tuolla MHD:n oranssilla mokkulalla kai mikä mulla jo on.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Jaskalla View Post
    Eiköhän mutta ei läheskään kaikilla Tarkoitit testerillä korjaamoon tarkoitettua laitetta. Luulisi jokaisen ymmärtävän etten ole korjaamo tason laitetta hankkimassa öljyn vaihdon kuittaukseen. Ei tästä enempää. Ei tuo vikakoodi menoa haittaa joten unohdetaan sen olemassa olo.
    Eiköhän tältä foorumilta löytyne joku jolta se löytyy ja voi sen nollata. Kannattaa kysäistä oman alueen topikista. En tarkoittanut, että tuollaisia pitäisi hankkia, mutta tarkoitin ettei se ista nyt ainut ole. Monelta korjaamoltakin löytyy autel ym. korjaamotesteriä jolla sen voi nollata. Tuskin nyt ihan mahdottomia maksaa jollain korjaamolla nollauttaa tuo öljyn vaihto. En siis tarkoita merkkiliikettä, moni todella osaavia itsenäisiä BMW korjaamoja löytyy. BMW kanssa ne halvat motonet/biltema ym. testerit ei vaan ole kovin kummoisia. Riippuen vähän autosta voi hyvin onnistua myös bmw tarkoitetulla app:lla, näistä ei tosin itsellä ole kokemusta öljyjen nollauksesta joten en osaa sanoa millä niistä sen saisi nollattua. Kannattaa se kuitenkin nollata, niin toimii kuten kuuluu.

    Leave a comment:


  • Jaskalla
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Liian paljon listattavaksi. Eiköhän kaikki paremmat korjaamoon tarkoitetut tuon osaa, tosin hinta näissä taitaa olla 1000€+. Itse olen nollaillut ISTA yleensä, lähinnä BMW softia tulee BMW kanssa itse käytettyä.
    Eiköhän mutta ei läheskään kaikilla Tarkoitit testerillä korjaamoon tarkoitettua laitetta. Luulisi jokaisen ymmärtävän etten ole korjaamo tason laitetta hankkimassa öljyn vaihdon kuittaukseen. Ei tästä enempää. Ei tuo vikakoodi menoa haittaa joten unohdetaan sen olemassa olo.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Jaskalla View Post
    Osaatko HTK12 sanoa millä testerilla onnistuu?
    Liian paljon listattavaksi. Eiköhän kaikki paremmat korjaamoon tarkoitetut tuon osaa, tosin hinta näissä taitaa olla 1000€+. Itse olen nollaillut ISTA yleensä, lähinnä BMW softia tulee BMW kanssa itse käytettyä.

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Siellä on kyllä "LMV (longitudinal torque distribution) transfer case" mutta sen alla ei ole mitään ainakaan omaan autoon.


    Istalla nollasin itse jakolaatikon öljyt.
    Last edited by Rattiukko; 30-06-2023, 17:36.

    Leave a comment:


  • Jaskalla
    replied
    Viittitkö Rattiukko vielä kertoa millä nimellä tuo löytyy tuolta service functionista. BimmerLinkissä on myös service functionissa vaikka kuin paljon valittavaa. Jos vaikka en vaan löydä sitä sieltä. Olen ymmärtänyt että BimmerLink ja BimmerTool on saman tekijän sovellukset. Toinen on androidille ja toinen iOSille. Saatan olla väärässä ja varmaan olenkin.

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Jonkun sopeutuslenkin voi ajaa, ei tartte muuta tehdä kuin kertoa että öljyt vaihdettu. Vikakoodin nollaus ja jakolaatikolle kertominen että öljyt on vaihdettu on kaksi eri asiaa. "LMV (longitudinal torque distribution) transfer case" löytyy bimmer toolista.
    Last edited by Rattiukko; 30-06-2023, 17:35.

    Leave a comment:


  • Jaskalla
    replied
    Onko Bimmer-Toolissa joku erillinen sopeutus jakolaatikoolle millä autolle kerrotaan että öljyt on vaihdettu. Vaiko pelkästään jakolaatikon vikakoodin kuittaus. BimmerLinkissä ja Carlyssa on ainoastaan 5224 vikakoodin kuittausa. Mutta pelkkä vikakoodin poistaminen ei auta mitään kun se tulee heti takaisin. Bimmer-Toolia en pääse kokeilemaan sitä kun ei saa omena puhelimeen

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Edit. Bimmer toolista löytyy "LMV (longitudinal torque distribution) transfer case" mutta sen alla ei ole mitään ainakaan E61 LCi:lle.
    Last edited by Rattiukko; 30-06-2023, 17:12.

    Leave a comment:


  • Jaskalla
    replied
    Osaatko HTK12 sanoa millä testerilla onnistuu?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Jaskalla View Post
    Jakolaatikon öljyt on nyt vaihdettu. Vaatiiko 5225 Istan että öljyn vaihdo saa kuitatuksi. Eikö onnisti mitenkään muuten.
    Vaatii testerin, toki onnistuu se muillakin kuin istalla, mutta ei läheskään kaikilla. ISTA:lla onnistuu varmasti ja todella monelta foorumilaiselta se löytyy.

    Leave a comment:


  • Jaskalla
    replied
    Originally posted by JiiVee92 View Post
    https://bmwfault.codes/

    Tuo antaa "Transfer box (VTG): Oil wear"
    Tarvinnee testerillä jakovaihteiston öljynvaihdon kertomisen, sen jälkeen saa sitten tuon koodin pois.
    EDIT: Ja kannattaa ne jakolaatikon öljyt sitten oikeastikkin vaihtaa, niin ei sitten vehkeet mene rikki.
    Jakolaatikon öljyt on nyt vaihdettu. Vaatiiko 5225 Istan että öljyn vaihdo saa kuitatuksi. Eikö onnisti mitenkään muuten.

    Leave a comment:


  • Nipea
    replied
    Originally posted by Junor View Post
    Pojalle hankittiin syksyllä 205000km ajettu E87 116i. Talven toimi ongelmitta mutta nyt alkanut sytytellä vikavaloja.
    Ensin kesärenkaiden jälkeen sytytti satunnaisesti CC-ID 24, 35 ja 50. Jonkin ajan päästä nämä jäivät jatkuvasti palamaan. Epäilin että liittyyisi renkaanvaihtoon varsinkin kun alkuun oli suositeltua suuremmat rengaspaineet (2,4bar).
    Nyt sytytti myös CC-ID 97 ( MRS Restraint Systems Faulty). Alkoi epäilyttämään olisiko jokin boksi vika ennemmin kuin oikeasti noissa kaikissa ongelmaa?

    Ajatuksia mitä tehdä? Käytössä vain yleismallin OBD-lukija joka ei löydä mitään koodeja. Taitaa olla korjaamoreissu, suosituksia PK-seudulla pajasta joka ymmärtäisi tällaisten päälle?


    Jos asialla ei kiire tai et mahdollisesti saa ketään lukemaan vikakoodeja, niin laita mulle yv. Koitetaan vaikka huomenna lukea koodeja.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎