Originally posted by Petri.Kekkonen
View Post
Virallinen vikakoodi topic II
Collapse
X
-
Lopulta sain sensorin vaihdettua. Vanhasta sensorista oli kulunut ihan selvästi muovia pois sivulta, eli se joku pinnoite joka sieltä ABS-kehältä on irronnut on sen varmaan syönyt. Yritin putsata ABS-kehää sen mitä nyt sensorin reiästä ohuella pulloharjan mallisella metalliharjalla ja ruuvimeisselillä sai. Pinnotteen paloja ja muutakin ryönää sieltä ropisi lattialle, joten ruosteessahan se tietysti on. Toimii uudella sensorilla toistaiseksi.Originally posted by HTK12 View PostJossain vaiheessa kyllä, mutta ensin se ilmarako muuttuu ja voi jo silloin aiheuttaa ongelmia vaikka ei vielä hankaisikaan anturiin. Melko yleinen vaiva jo näissä kun ikää on.
Leave a comment:
-
Ei kyllä näy mitään kuvaa. Kuten edellä todettiin, niin koodi viittaa ohjauskulma-anturiin. Seuraavaksi kokeilisin sille kalibrointia.Originally posted by Junor View Post005E40 taitaa olla koodi joka syynä. Kuvan mukaiset koodit jäi päälle vikakoodien poistamisen jälkeen
Leave a comment:
-
-
Koodeistahan se selviää miksi se valo palaa. Voi olla esim. ruostunut abs-kehä.Originally posted by Junor View PostNo sieltähän ongelma löytyi, Ediabas.ini:ssä oli väärä interface ja OBD.ini:ssä väärä portti.. Kiitoksia avusta. Airbagin valon sain pois mutta DSC vika palaa vielä. Taitaa johtua pyöränkulmista, tuossa on ratti hieman vinossa suoraa ajaessa..
Leave a comment:
-
No sieltähän ongelma löytyi, Ediabas.ini:ssä oli väärä interface ja OBD.ini:ssä väärä portti.. Kiitoksia avusta. Airbagin valon sain pois mutta DSC vika palaa vielä. Taitaa johtua pyöränkulmista, tuossa on ratti hieman vinossa suoraa ajaessa..Originally posted by JaniLap View PostEntä ISTA yhteysasetukset ja Ediabas?
Leave a comment:
-
Kaapeli on tämä:Originally posted by JaniLap View PostMillaisella kaapelilla yhdistät autoon ja miten olet määritellyt yhteysasetukset?
AntiBreak INPA K+ CAN Ediabas k d can Cable USB Switch k+dcan BMW USB obdii ediabas inpa dcan Cable (White)
USB sarjaportin asetukset oli ensin oletukset ja kokeilin sitten muuttaa latenssin 16ms --> 1ms.
Leave a comment:
-
Pääsin viimein ISTAn kanssa tutkimaan vikoja mutta en tullut juurikaan viisaammaksi.. Näyttäisi ettei ISTA saa luettua moduleita. Ohessa pari kuvaa, onkohan kyseessä joku väyläongelma vai jotain ISTAn asetuksissa?Originally posted by Junor View PostPojalle hankittiin syksyllä 205000km ajettu E87 116i. Talven toimi ongelmitta mutta nyt alkanut sytytellä vikavaloja.
Ensin kesärenkaiden jälkeen sytytti satunnaisesti CC-ID 24, 35 ja 50. Jonkin ajan päästä nämä jäivät jatkuvasti palamaan. Epäilin että liittyyisi renkaanvaihtoon varsinkin kun alkuun oli suositeltua suuremmat rengaspaineet (2,4bar).
Nyt sytytti myös CC-ID 97 ( MRS Restraint Systems Faulty). Alkoi epäilyttämään olisiko jokin boksi vika ennemmin kuin oikeasti noissa kaikissa ongelmaa?
Ajatuksia mitä tehdä? Käytössä vain yleismallin OBD-lukija joka ei löydä mitään koodeja. Taitaa olla korjaamoreissu, suosituksia PK-seudulla pajasta joka ymmärtäisi tällaisten päälle?
Leave a comment:
-
Yhteys pätkii sadetunnistin/valosensorilta valomoduulille. Ilmeisesti viallinen sadetunnistin. Tosin vika ilmenee yleensä vain pienellä akun jännitteellä eli ei silloin jos laturi lataa. Jännite 12,42V tuossakin. Joku sanoi että uudella sadetunnistimella lähtisi toimimaan. Laitoin käytetyn mutta tulee taas samaa virhettä. Mulla automaattivalot ei toimi jos vika päällä. Outoa että siellä toimii. Automaattipyyhkijät on toimineet mulla koko ajan. Sadetunnistimen puolikkaan voi irrottaa niin ettei tarvi lasiin liimailla uudestaan.Last edited by Rattiukko; 21-07-2023, 23:15.
Leave a comment:
-
Mikäs tällaisen koodin aiheuttaa? Automaattivalot toimii oikein ja sadetunnistin myös.
LM (Lights Module):
Error code: 9CC5
LM: No LIN message (RLS), Fault not currently present
Environmental conditions:
- Frequency: 81
- Mileage/km reading: 298176 km
- Battery voltage: 12.42 V
- Sensor voltage: 0 V
Leave a comment:
-
Jossain vaiheessa kyllä, mutta ensin se ilmarako muuttuu ja voi jo silloin aiheuttaa ongelmia vaikka ei vielä hankaisikaan anturiin. Melko yleinen vaiva jo näissä kun ikää on.Originally posted by Petri.Kekkonen View PostTämän kai tunnistaa siitä että sensorin päästä on kulunut pois muovia?
Leave a comment:
-
Tämän kai tunnistaa siitä että sensorin päästä on kulunut pois muovia?Originally posted by HTK12 View PostVeikkaisin turvonnutta ABS kehää.
Leave a comment:
Leave a comment: