Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topic II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • furi
    replied
    Auto aloitti epätasaisen tyhjäkäynnin, tapahtuu usein kylmänä ja kuumana, mutta ei kuitenkaan aina. Aivan aamun ensimmäisessä käynnistykessä käynti on normaalia. Alkanut myös viime aikoina sauhuttaa kylmänä aika paljon, sellaista valkoista sauhua.

    Luin vikakoodit DeepOBD:lla:
    DME/DDE (Digital Diesel Electronics):
    Error code: 4C2E
    DDE control unit internal, Fault currently not present
    Environmental conditions:
    - Frequency: 16
    - Logistics counter: 40
    - Mileage/km reading: 256008 km | 257576 km
    - Engine speed: 3010.5 1/min | 1967.5 1/min
    - Coolant temperature (sensor value before correction): 87.09 degC | 63.08 degC
    - maximum rail pressure of last 10 ms (1 byte): 1673.76 bar | 1312.29 bar
    - Fuel injection quantity - setpoint value without quantity-compensation control (1 byte): 75.74 mg/Hub | 72.6 mg/Hub

    DME/DDE (Digital Diesel Electronics):
    Error code: 4C29
    DDE control unit internal, Fault currently not present
    Environmental conditions:
    - Frequency: 16
    - Logistics counter: 40
    - Mileage/km reading: 256008 km | 257576 km
    - Engine speed: 3010.5 1/min | 1967.5 1/min
    - Coolant temperature (sensor value before correction): 87.09 degC | 63.08 degC
    - maximum rail pressure of last 10 ms (1 byte): 1673.76 bar | 1312.29 bar
    - Fuel injection quantity - setpoint value without quantity-compensation control (1 byte): 75.74 mg/Hub | 72.6 mg/Hub

    DME/DDE (Digital Diesel Electronics):
    Error code: 4C2F
    DDE control unit internal, Fault currently not present
    Environmental conditions:
    - Frequency: 15
    - Logistics counter: 40
    - Mileage/km reading: 256008 km | 257576 km
    - Engine speed: 3017.5 1/min | 1964.5 1/min
    - Coolant temperature (sensor value before correction): 87.09 degC | 63.08 degC
    - maximum rail pressure of last 10 ms (1 byte): 1673.76 bar | 1328.01 bar
    - Fuel injection quantity - setpoint value without quantity-compensation control (1 byte): 76.13 mg/Hub | 72.6 mg/Hub

    DME/DDE (Digital Diesel Electronics):
    Error code (Shadow): 41FD
    DDE: DDE control module internal, Fault currently present, Program-version check not OK, Fault does not trigger a driver information at the moment.

    DME/DDE (Digital Diesel Electronics):
    Error code (Shadow): 41ED
    DDE: DDE control module internal, Fault currently present, Data-record check not OK, Fault does not trigger a driver information at the moment.

    DME/DDE (Digital Diesel Electronics):
    Error code (Shadow): 4CA4
    4CA4 Abgasrückführventil, Plausibilität, Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert

    KOMBI (Instrument cluster):
    Error code: A559
    Dashboard: Dashboard: voltage supply switched off, Fault currently not present
    Environmental conditions:
    - Frequency: -1
    - Mileage/km reading: 256888 km
    - Power supply: 12.1 V

    LM (Lights Module):
    Error code: 9CC5
    LM: No LIN message (RLS), Fault not currently present
    Environmental conditions:
    - Frequency: 59
    - Mileage/km reading: 257472 km
    - Battery voltage: 12.49 V
    - Sensor voltage: 0 V
    Mistähän alkaisi painimaan ensimmäisenä?

    Leave a comment:


  • Jka
    replied
    Mistä mahtaa tämä dme ssä useasti oleva koodi johtua?
    Attached Files

    Leave a comment:


  • JipJip
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Pakovanos ei mene pyydettyyn arvoon. Katin jälkeiseltä lambalta ei tule signaalia (kein signal), eli tarkista ensimmäisenä johdotukset, sen jälkeen katsomaan miltä ne lamdat arvot näyttää. Vertaa vaikka bank2 arvoihin.
    Kiitoksia ohjeista tämä auttaa ton lamda homman kans ette päin mutta tohon vanokseen viä sen verran että osaatko sanoa mistä johtuu ettei mene pyydettyyn arvoon tai miten lähtee selvittään ongelmaa?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by JipJip View Post
    Terve,osaisko joku neuvoo mistä vika koodit voisi johtua,ja miten saisi korjattua. Antaa koodit 215 lamda sensor bank 1, 104 vanos error- exhoust camshaft, 125 Activation electric fan. Auto on e39 528i touring -99.
    Pakovanos ei mene pyydettyyn arvoon. Katin jälkeiseltä lambalta ei tule signaalia (kein signal), eli tarkista ensimmäisenä johdotukset, sen jälkeen katsomaan miltä ne lamdat arvot näyttää. Vertaa vaikka bank2 arvoihin.

    Leave a comment:


  • JipJip
    replied
    E39 m52b28tu vikakoodit

    Terve,osaisko joku neuvoo mistä vika koodit voisi johtua,ja miten saisi korjattua. Antaa koodit 215 lamda sensor bank 1, 104 vanos error- exhoust camshaft, 125 Activation electric fan. Auto on e39 528i touring -99.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • [elle]
    replied
    Stereo mykkä - vikakoodi 00ABCC

    Baby bimmin stereo on edelleenkin mykkä..

    Nyt antaa vikakoodin 00ABCC RAD: short circuit at aerial power supply

    Stereoon tulee virta, mutta ääntä sieltä ei tuu..
    Jostain luin että tuo vikakoodi voi tarkoittaa että antennivahvistin on rikki.. no se (ne, kolme yksikköä) on vaihdettu.. ei vaikuttanut asiaan ollenkaan (toki osat otettu purkuautosta, niin..)

    Jos pelkkä antennivahvistin olisi rikki ymmärtäisin että radiokanavat ei löytyisi, mutta kun nyt ei tule minkäänlaista ääntä niin epäilen että on jotain muuta vikaa..

    Stereoyksikkö on vaihdettu kaksi kertaa eli niitä löytyy nyt kolme kappaletta.. samat oireet kaikilla.. Hetkeksi toimi stereo nro 2 mutta sekin mykistyi..

    Stereo on Business CD, onko tietoa jos näissä on joku tyyppivika?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by [elle] View Post
    Juu, tarkistettu INPAlla että FRM_70.

    [ATTACH]160204[/ATTACH]




    Ja WinKFP en osa käyttää
    (En väitä että osaan käyttää INPA tai Tool32 tai muita ohjelmiakaan.. mutta yritän ...)
    Mutta mitä mä nyt youtubestä löysin niin pitäisi ”import PABD”-tiedostot ja siinä vaiheessa mä jo tipuin kärryltä...



    laskurit ei anna mitään... (katso vastaukseni HTK12:lle)



    .. ja vikakoodeja ei ole...
    Teet importin sillä koneella olevalla BMW coding toolilla, niin jää säätö vähemmälle.

    Leave a comment:


  • [elle]
    replied
    Originally posted by [elle] View Post
    eka postaus täällä ja heti vikakoodien kimppuun....

    Vikoja josta ei tule vikakoodeja:

    - radio on täysin mykkä... ostimme käytetyn stereon, vaihdomme sen ja hetkeksi toimi... ja kuoli taas. Ei anna minkäänlaista varoitusäänejäkään

    - takavalot ovat pimeät, johdot tarkistettu (FRM- >valot) ne ovat OK mutta virta ei tuu...
    (polttimot ovat ehjät)
    Ainakin takavalo-ongelma voimme unohda tässä vaiheessa... ei anna vikakoodeja, mutta todettu että LEDit herjaavat.. jostain syystä.

    Radio edelleenkin mykkä.

    Leave a comment:


  • [elle]
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Oletettavasti autossa on FRM2-moduuli, mutta kuinka valitsit tarvittavan FRM.prg -toiminnon Tool32:lla? Toisin sanoen tarkistitko ensin INPAlla mikä FRM.prg tarvitaan, kun niitä on ainakin FRM_70.prg ja FRM_87.prg?
    Juu, tarkistettu INPAlla että FRM_70.

    Click image for larger version

Name:	C5A787D0-BDEA-4CC1-AE80-20DE3E8FF344.jpg
Views:	1
Size:	144.8 KB
ID:	4838732


    Originally posted by JaniLap View Post
    Auton VIN-koodia ei nähtävästi ole koodattu FRM-moduuliin. Sen voi fläshätä sinne WinKFP:llä (kunhan tietää mitä tekee).
    Ja WinKFP en osa käyttää
    (En väitä että osaan käyttää INPA tai Tool32 tai muita ohjelmiakaan.. mutta yritän ...)
    Mutta mitä mä nyt youtubestä löysin niin pitäisi ”import PABD”-tiedostot ja siinä vaiheessa mä jo tipuin kärryltä...

    Originally posted by JaniLap View Post
    Laskurien resetoinnin osalta samaan lopputulokseen voi päästä muitakin reittejä, mutta itse tarkistaisin ensin polttimoiden laskurit Tool32 funktiolla: status_lampen_kurzschluss_counter

    Sitten kun on päästy selvyyteen mistä polttimoista on kyse, niin laskurin resetointi polttimoiden sijaintia vastaavilla hex-argumenteilla ja funktiolla: steuern_reset_kurzschluss_sperre
    laskurit ei anna mitään... (katso vastaukseni HTK12:lle)

    Originally posted by JaniLap View Post
    Lopuksi poistat vikakoodit moduulista.
    .. ja vikakoodeja ei ole...
    Last edited by [elle]; 19-12-2020, 18:54.

    Leave a comment:


  • [elle]
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Itse tarkistaisin sillä tool32 ne laskurit ensin. Kuulostamaa mukavalta "pikku" projektilta
    on tarkistettu... mutta näköjään vika ei ole siinä...


    apiJob("FRM_70","status_lampen_kurzschluss_counter ","","")

    Satz : 0
    OBJECT = frm_70
    SAETZE = 1
    JOBNAME = status_lampen_kurzschluss_counter
    VARIANTE = FRM_70
    JOBSTATUS =
    UBATTCURRENT = -1
    UBATTHISTORY = -1
    IGNITIONCURRENT = -1
    IGNITIONHISTORY = -1
    Satz : 1
    JOB_STATUS = OKAY
    STAT_FL_LINKS_SHORT_CIRCUIT_COUNTER = 0 00 00 ..
    STAT_FL_RECHTS_SHORT_CIRCUIT_COUNTER = 0 00 00 ..
    STAT_AL_LINKS_SHORT_CIRCUIT_COUNTER = 0 00 00 ..
    STAT_AL_RECHTS_SHORT_CIRCUIT_COUNTER = 0 00 00 ..
    STAT_BEGRL_LINKS_SHORT_CIRCUIT_COUNTER = 0 00 00 ..
    STAT_BEGRL_RECHTS_SHORT_CIRCUIT_COUNTER = 0 00 00 ..
    STAT_NSW_LINKS_SHORT_CIRCUIT_COUNTER = 0 00 00 ..
    STAT_NSW_L_PL3_0714_SA5A1_SA896_BL_L_SHORT_CIRCUIT _COUNTER = 0 00 00 ..
    STAT_NSW_RECHTS_SHORT_CIRCUIT_COUNTER = 0 00 00 ..
    STAT_NSW_R_PL3_0714_SA5A1_SA896_BL_R_SHORT_CIRCUIT _COUNTER = 0 00 00 ..
    STAT_FRA_LINKS_VORN_SHORT_CIRCUIT_COUNTER = 0 00 00 ..
    STAT_FRA_RECHTS_VORN_SHORT_CIRCUIT_COUNTER = 0 00 00 ..
    STAT_FRA_LINKS_HINTEN_SHORT_CIRCUIT_COUNTER = 0 00 00 ..
    STAT_FRA_RECHTS_HINTEN_SHORT_CIRCUIT_COUNTER = 0 00 00 ..
    STAT_BREMSLICHT_LINKS_SHORT_CIRCUIT_COUNTER = 0 00 00 ..
    STAT_BREMSL_L_PL3_0714_SA5A1_SA896_TFL_SHORTCIRCUI T_COUNTER = 0 00 00 ..
    STAT_BREMSLICHT_RECHTS_SHORT_CIRCUIT_COUNTER = 0 00 00 ..
    STAT_BREMSL_R_PL3_0714_SA5A1_NSW_SA896_TFL_R_SHORT C_COUNTER = 0 00 00 ..
    STAT_BREMSLICHT_MITTE_SHORT_CIRCUIT_COUNTER = 0 00 00 ..
    STAT_SL_BL_LINKS_1_SHORT_CIRCUIT_COUNTER = 0 00 00 ..
    STAT_SL_BL_RECHTS_1_SHORT_CIRCUIT_COUNTER = 0 00 00 ..
    STAT_E70_SL_BL_LINKS_2_R56_SML_VL_HR_SHORT_CIRCUIT _COUNTER = 0 00 00 ..
    STAT_E70_SL_BL_RECHTS_2_R56_SML_VR_HL_SHORT_CIRCUI T_COUNTER = 0 00 00 ..
    STAT_KZL_SHORT_CIRCUIT_COUNTER = 0 00 00 ..
    STAT_IB_SHORT_CIRCUIT_COUNTER = 0 00 00 ..
    STAT_NSL_LINKS_SHORT_CIRCUIT_COUNTER = 0 00 00 ..
    STAT_NSL_RECHTS_SHORT_CIRCUIT_COUNTER = 0 00 00 ..
    STAT_RFL_LINKS_SHORT_CIRCUIT_COUNTER = 0 00 00 ..
    STAT_RFL_RECHTS_SHORT_CIRCUIT_COUNTER = 0 00 00 ..
    STAT_BFD_LINKS_SHORT_CIRCUIT_COUNTER = 0 00 00 ..
    STAT_BFD_RECHTS_SHORT_CIRCUIT_COUNTER = 0 00 00 ..
    STAT_DRL_LINKS_SHORT_CIRCUIT_COUNTER = 0 00 00 ..
    STAT_DRL_RECHTS_SHORT_CIRCUIT_COUNTER = 0 00 00 ..
    STAT_R56_CS_ORANGE_SHORT_CIRCUIT_COUNTER = 0 00 00 ..
    STAT_R56_CS_BLAU_SHORT_CIRCUIT_COUNTER = 0 00 00 ..
    STAT_KLEMME_58G_SHORT_CIRCUIT_COUNTER = 0 00 00 ..
    STAT_BIX_SHORT_CIRCUIT_COUNTER = 0 00 00 ..
    STAT_VERSORGUNG_SMCS_SHORT_CIRCUIT_COUNTER = 0 00 00 ..
    _TEL_ANTWORT = 42 Bytes
    0000 : A6 F1 72 70 22 01 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 ¦ñrp"... ........
    0010 : 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 ........ ........
    0020 : 00 00 00 00 00 00 00 00 00 9C ........ .?

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by [elle] View Post
    Tämä on kokeiltu Tool32-ohjelmalla
    (FRM70_70.prg / Tabellen-info Lampfunktexte [3][10] _reser_kurzschluss_sperre - rueckfarhlcht)

    —-> JOB_STATUS = OKAY

    (Kuva liitteenä)

    Ei auttanut..

    Mutta INPAssa FRM:llä on VIN numero yyyyyy :think
    Tuskin hyvä... mutta en saa sitä koodattuakaan..
    Oletettavasti autossa on FRM2-moduuli, mutta kuinka valitsit tarvittavan FRM.prg -toiminnon Tool32:lla? Toisin sanoen tarkistitko ensin INPAlla mikä FRM.prg tarvitaan, kun niitä on ainakin FRM_70.prg ja FRM_87.prg?

    Auton VIN-koodia ei nähtävästi ole koodattu FRM-moduuliin. Sen voi fläshätä sinne WinKFP:llä (kunhan tietää mitä tekee).

    Laskurien resetoinnin osalta samaan lopputulokseen voi päästä muitakin reittejä, mutta itse tarkistaisin ensin polttimoiden laskurit Tool32 funktiolla: status_lampen_kurzschluss_counter

    Sitten kun on päästy selvyyteen mistä polttimoista on kyse, niin laskurin resetointi polttimoiden sijaintia vastaavilla hex-argumenteilla ja funktiolla: steuern_reset_kurzschluss_sperre

    Lopuksi poistat vikakoodit moduulista.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by [elle] View Post
    Tämä on kokeiltu Tool32-ohjelmalla
    (FRM70_70.prg / Tabellen-info Lampfunktexte [3][10] _reset_kurzschluss_sperre - rueckfahrlicht)

    —-> JOB_STATUS = OKAY

    (Kuva liitteenä)

    Ei auttanut..

    Mutta INPAssa FRM:llä on VIN numero yyyyyy :think
    Tuskin hyvä... mutta en saa sitä koodattuakaan..
    INPA:ssa näillä moduuleillakin on väärä /puutteellinen VIN: JBBF MRS DSC CAS FZD MASK/CCC PDC

    Eli ennemän virheellisiä kuin oikeat..

    Tällä autolla on ollut raskas elämä ennen kuin se tuli meille ... DSC ja PDC moduulit olemme vaihtaneet, mutta VIN-koodit emme ole onnistuneet koodata


    [ATTACH]160202[/ATTACH]

    [ATTACH]160203[/ATTACH]

    edit.... ja myös kokeiltu LAMPNRTEXTE[3][39].. ei sekään auttanut
    Itse tarkistaisin sillä tool32 ne laskurit ensin. Kuulostamaa mukavalta "pikku" projektilta

    Leave a comment:


  • [elle]
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Ettei siellä olisi nyt FRM takavalot ns. lukossa, jolloin FRM ei yritä edes sytyttää niitä. Kannattaa se ainakin nyt ensimmäisenä tarkistaa.
    Tämä on kokeiltu Tool32-ohjelmalla
    (FRM70_70.prg / Tabellen-info Lampfunktexte [3][10] _reset_kurzschluss_sperre - rueckfahrlicht)

    —-> JOB_STATUS = OKAY

    (Kuva liitteenä)

    Ei auttanut..

    Mutta INPAssa FRM:llä on VIN numero yyyyyy :think
    Tuskin hyvä... mutta en saa sitä koodattuakaan..
    INPA:ssa näillä moduuleillakin on väärä /puutteellinen VIN: JBBF MRS DSC CAS FZD MASK/CCC PDC

    Eli ennemän virheellisiä kuin oikeat..

    Tällä autolla on ollut raskas elämä ennen kuin se tuli meille ... DSC ja PDC moduulit olemme vaihtaneet, mutta VIN-koodit emme ole onnistuneet koodata


    Click image for larger version

Name:	A6126C9E-3D22-458B-8AB4-E96B6ED2E7BB.jpeg
Views:	1
Size:	289.8 KB
ID:	4838730

    Click image for larger version

Name:	8C65D10B-0DBE-4EB4-827A-F2ED4530FEEB.jpeg
Views:	1
Size:	115.6 KB
ID:	4838731

    edit.... ja myös kokeiltu LAMPNRTEXTE[3][39].. ei sekään auttanut
    Last edited by [elle]; 19-12-2020, 18:01.

    Leave a comment:


  • bmw47
    replied
    Originally posted by bmw47 View Post
    Auto -02 E46 330cia

    Moottorivaloa sytyttänyt pari kertaa ja nyt omalla vikakoodin lukijalla koodit CB ja E4. Lisäksi nyt tankin ollessa aika tyhjänä, niin tankissa imua sen verran, että saa oikeesti vääntää tankin korkkia irti.
    Auto kävi äskettäin vanoksen uusinnassa.
    Uusittu Aktiivihiilisuodatin, aktiivihiilisäiliön tuuletusventtiili ja huohotinventtiili ja letkut.

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Originally posted by mikkod View Post
    Mikäs toi alimmainen voisi olla. Penkki siis toimii normaalisti.

    Penkin adaptaatio Mä sanoisin että penkin ääriasennot on hukassa. Katso mitä ISTA:n huolto-ohje kertoo tuosta koodista? Mä väittäisin että ajamalla penkin ääriasentoihin kertaalleen nollaa tuon "vian".

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎