Virallinen vikakoodi topic II

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Silmaauki
    replied
    Tuollaisen yleismallisen lukijan koodeja on hankala tulkita. Eikö olisi mahdollista lukea koodeja Istalla?

    Mitä vikavaloja autossa syttyy?

    Minkä vuosimallin auto?

    Onkohan autossa rengaspainevalvonta TMPS-antureilla vai abs-kehältä? Epäilen, että abs-kehältä. https://www.rengas-online.com/TPMS-r...0tietoa%20TPMS

    Leave a comment:


  • Junor
    replied
    BMW E87 116i alkanut sytyttää vikakoodeja

    Pojalle hankittiin syksyllä 205000km ajettu E87 116i. Talven toimi ongelmitta mutta nyt alkanut sytytellä vikavaloja.
    Ensin kesärenkaiden jälkeen sytytti satunnaisesti CC-ID 24, 35 ja 50. Jonkin ajan päästä nämä jäivät jatkuvasti palamaan. Epäilin että liittyyisi renkaanvaihtoon varsinkin kun alkuun oli suositeltua suuremmat rengaspaineet (2,4bar).
    Nyt sytytti myös CC-ID 97 ( MRS Restraint Systems Faulty). Alkoi epäilyttämään olisiko jokin boksi vika ennemmin kuin oikeasti noissa kaikissa ongelmaa?

    Ajatuksia mitä tehdä? Käytössä vain yleismallin OBD-lukija joka ei löydä mitään koodeja. Taitaa olla korjaamoreissu, suosituksia PK-seudulla pajasta joka ymmärtäisi tällaisten päälle?

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Voi olla. Vaihda yksi ja katso tuleeko siihen eloa?

    Leave a comment:


  • Vuuts
    replied
    Kolme vuotta seissyt auto, ei päässyt lukijoilla abs boxiin. Vaihdoin uuden boxin, mutta vikakoodia jäi kolmesta abs anturista. (17, 33 ja 65) Vasen taka ainoa josta ei ole vikakoodia, inpa antaa tästä dataa, muista ei.
    Voiko olla niin, että kolme anturia oisi mennyt pimeäksi?
    E46 vm1999 328i
    Last edited by Vuuts; 30-05-2023, 20:08.

    Leave a comment:


  • Juspa
    replied
    ---------------
    Last edited by Juspa; 09-02-2023, 11:28.

    Leave a comment:


  • JiiVee92
    replied


    Tuo antaa "Transfer box (VTG): Oil wear"
    Tarvinnee testerillä jakovaihteiston öljynvaihdon kertomisen, sen jälkeen saa sitten tuon koodin pois.
    EDIT: Ja kannattaa ne jakolaatikon öljyt sitten oikeastikkin vaihtaa, niin ei sitten vehkeet mene rikki.
    Last edited by JiiVee92; 26-11-2022, 19:10. Reason: lisäys

    Leave a comment:


  • Jaskalla
    replied
    Mikä vikakoodi on 5224
    Vaihdelaatikon öljyt vaihdettu ja nyt herjaa tuota vikakoodia. Tais herjata ennen öljynvaihtoakin. Carly ei suotu kuittaamaan tuota.

    Leave a comment:


  • Simpanssi
    replied
    Ei jostain syystä äsken liittänyt kuvia..
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Simpanssi
    replied
    E91 335D vuosimallia 08 pukkas vikakoodia 41AA, putsasin MAP anturin ja MAFin ja katselin INPAlla livedataa (tyhjäkäynnillä) ja näyttää tämän kaltaisia arvoja.







    Ilmamassa heittää huomattavasti, mutta samalla vikakoodissa teksti
    "nicht plausibel zu druck vor partikelfilter und umgebungsrudk" joka google kääntäjän mukaan kertoo "epäuskottava hiukkassuodattimen edessä olevan paineen ja ympäristön paineen suhteen"





    Autosta on poistettu DPF ja asennettu suora DP ohjelman asennuksen yhteydessä ja toiminut hyvin nyt vuoden ajan..
    Kysymys nyt viisaammille, onko kyseessä viallinen MAF vai dpf paineanturi joka kettuilee, vaikkakin DPF poistettu myös ohjelmasta (AJ tech), vai mahdollisesti jotain ihan muuta.

    Alipaine letkut uusittu viime syksynä, joten niissä tuskin on ongelmaa.

    Ei viitsisi arvalla osia tilailla :think

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Ranee View Post
    Vanhemmassa 530d E60 autossa tuli oheisissa kuvissa näkyvä vikakoodi. Vaihdoin vasemman takapyörän nopeus/ABS-anturin uuteen nähdäkseni oliko tässä vika. Se ei auttanut. Anturille tuleva johto on kunnossa ulkoa päin sillä matkalla mitä se on näkyvissä ilman lokasuojamuovien tai pohjalevyn poistamista.



    Onko johdon katkeaminen yleistä? Miten voisin varmistaa onko vika siinä?


    Mikä muu voisi olla ongelmana?
    Varmin tapa on käyttää oskilloskooppia.

    Leave a comment:


  • Ranee
    replied
    DSC: road speed signal, no signal or value

    Vanhemmassa 530d E60 autossa tuli oheisissa kuvissa näkyvä vikakoodi. Vaihdoin vasemman takapyörän nopeus/ABS-anturin uuteen nähdäkseni oliko tässä vika. Se ei auttanut. Anturille tuleva johto on kunnossa ulkoa päin sillä matkalla mitä se on näkyvissä ilman lokasuojamuovien tai pohjalevyn poistamista.



    Onko johdon katkeaminen yleistä? Miten voisin varmistaa onko vika siinä?


    Mikä muu voisi olla ongelmana?
    Attached Files

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by asis View Post
    -95 320i M52 E36:ssa ABS valot lävähti tauluun ja tämmöstä koodia Inpa antaa. Mitähän tämä nyt voisi olla suomeksi sanottuna?

    Edit: ilmeisesti abs pumpulta tuo toinen? Mitäs tuo toinen koodi mahdollisesti tarkottaa, jossa jännite 16,5v?
    Ensimmäinen meinaa, että jännite olisi ollut yli 16,5V. Voisi olla jännitteensäädin. Ei mikään ihme, että ABS valot tuolloin lävähtää tauluun.

    Leave a comment:


  • asis
    replied
    -95 320i M52 E36:ssa ABS valot lävähti tauluun ja tämmöstä koodia Inpa antaa. Mitähän tämä nyt voisi olla suomeksi sanottuna?

    Edit: ilmeisesti abs pumpulta tuo toinen? Mitäs tuo toinen koodi mahdollisesti tarkottaa, jossa jännite 16,5v?
    Attached Files
    Last edited by asis; 27-04-2021, 20:07.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by [elle] View Post
    Moi,

    Pikkubimmi (E82 123d) antaa seuraavat vikakoodit ja moottorin vikavalo palaa:

    004CF3 DDE Exhaust backpressure sensor, signal
    004C5E DDE Particulate filter system
    004B1C DDE Fuel filter heating, activation
    003FF1 Air mass measurement


    Auto toimii muuten hyvin, ei käyttäydy mitenkään oudosti.

    Ilmamassamittari on vaihdettu, ei vaikuttanut asiaan.

    Nyt auto ei ole mulla, eli en pääse tarkistamaan onko suuria määriä nokea..
    Viimeksi kun tarkistin ei ollut. Ja regenerointi oli ilmeisesti suoritettukin..

    Onko mahdollista että DPF on jotenkin ollut disabloitu ja nyt se on jostain syystä taas herännyt eloon? :think
    Teimme jonkun aikaa sitten boksien nollaus, niin sekin mahdollista..

    Jos näin on käynyt, miten saan se nyt disabloitu?
    Mitä tarkoittaa boksien nollaus? Akun kengän irroitus? Uusien softien ajo autoon? DPF vastapaineanturista herjaa, eli anturi luultavasti ei toimi kuten kuuluu. Veikkaisin, että siellä on DPF edelleen paikallaan, kun tuollaisia koodeja antaa. Eli DPF poltot on päällä. DPF polttoja ei voi ottaa pois ilman DPF fyysistä poistamista.

    Leave a comment:


  • [elle]
    replied
    E82 - 123d DPF vikakoodit

    Moi,

    Pikkubimmi (E82 123d) antaa seuraavat vikakoodit ja moottorin vikavalo palaa:

    004CF3 DDE Exhaust backpressure sensor, signal
    004C5E DDE Particulate filter system
    004B1C DDE Fuel filter heating, activation
    003FF1 Air mass measurement


    Auto toimii muuten hyvin, ei käyttäydy mitenkään oudosti.

    Ilmamassamittari on vaihdettu, ei vaikuttanut asiaan.

    Nyt auto ei ole mulla, eli en pääse tarkistamaan onko suuria määriä nokea..
    Viimeksi kun tarkistin ei ollut. Ja regenerointi oli ilmeisesti suoritettukin..

    Onko mahdollista että DPF on jotenkin ollut disabloitu ja nyt se on jostain syystä taas herännyt eloon? :think
    Teimme jonkun aikaa sitten boksien nollaus, niin sekin mahdollista..

    Jos näin on käynyt, miten saan se nyt disabloitu?

    Leave a comment:

Working...
X