Virallinen vikakoodi topic II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mikkod
    replied
    Mikäs toi alimmainen voisi olla. Penkki siis toimii normaalisti.

    Leave a comment:


  • Jaskalla
    replied
    Kertokaas mitä tarkoittaa vikakoodi 005224 vtg. Auto X1 23d automaatti vm 2010.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by [elle] View Post

    - takavalot ovat pimeät, johdot tarkistettu (FRM- >valot) ne ovat OK mutta virta ei tuu...
    (polttimot ovat ehjät)

    Ettei siellä olisi nyt FRM takavalot ns. lukossa, jolloin FRM ei yritä edes sytyttää niitä. Kannattaa se ainakin nyt ensimmäisenä tarkistaa.

    Leave a comment:


  • [elle]
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Tämä lienee se pienin ongelma, jos edes on mikään ongelma. Mulla tämä koodi tulee aian silloin tällöin molempiin E9x-sarjan autoihin. Ongelma liittyy
    ymmärtääkseni sisäilmasuodatimen vieressä olevaan tunnistimeen. Sen tunnistimen voisin ehkä vaihtaa, mutta ei maksa vaivaa.
    ahaa, ei sit oteta mitään stressiä tästä Kiitos!

    Leave a comment:


  • [elle]
    replied
    Originally posted by Shatter View Post
    Tämä johtui itsellä aikoinaan rikkinäisestä hehkuboksista.

    Kiitos!

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by [elle] View Post
    00A6CF JBE: AUC sensor
    Tämä lienee se pienin ongelma, jos edes on mikään ongelma. Mulla tämä koodi tulee aian silloin tällöin molempiin E9x-sarjan autoihin. Ongelma liittyy
    ymmärtääkseni sisäilmasuodatimen vieressä olevaan tunnistimeen. Sen tunnistimen voisin ehkä vaihtaa, mutta ei maksa vaivaa.

    Leave a comment:


  • Shatter
    replied
    Originally posted by [elle] View Post
    004A74 LIN/BSD, message: preheating control unit: Missing
    004A79 LIN/BSD, message: preheating control unit: Missing
    Tämä johtui itsellä aikoinaan rikkinäisestä hehkuboksista.

    Leave a comment:


  • [elle]
    replied
    eka postaus täällä ja heti vikakoodien kimppuun....

    bimmeistä erittäin vähän kokemusta, audeista ja evoista enemmän... mutta nyt sattuisi useista syistä esiintyä bimmi myös meikäläisten pihalle

    123d E82 vuosimalli 2008 ajettu 266466 km
    Auto ostettu ruttutukusta (palovaurio) ja siinä varmasti osasyy miksi ei käyttädy ihan niin kuin pitäisi

    Auto lähtee käyntiin, käy muuten nätisti mutta muutama vikakoodi herjaa ja sitten on muutama vikaa mitä ei anna vikakoodeja, eikä oikein selviää mistä ne johtuu...

    mutta ensin vikakoodit:

    00A6CF JBE: AUC sensor
    0093FB No message (vehicle speed) from DSC, ACSM receiver / MRS5, DSC transmitter
    0049F2 DDE: Message (speed, 0xCE)
    004A74 LIN/BSD, message: preheating control unit: Missing
    004A79 LIN/BSD, message: preheating control unit: Missing
    005DC0 DSC: Wheel-speed sensor: supply, rear right
    005DC0 DSC: Wheel-speed sensor: supply, front left
    00A0B5 CAS: Fault, road speed signal
    00A8C3 FRM: Second brake light / adaptive brake light, left, faulty

    Wheel-speed sensorit tarkistettu, antureissa ei ole vikaa.. johdot (ABS yksikkö-sensori) OK.. Todennäköisesti ABS-yksikkö sökönä

    Viittaako 004A74 ja 004A79 ohjausyksikköön vai hehkutulppiin? Jos tulpiin, niin mistä tietää kumpi / kummat niistä ei toimi?

    Vikoja josta ei tule vikakoodeja:

    - radio on täysin mykkä... ostimme käytetyn stereon, vaihdomme sen ja hetkeksi toimi... ja kuoli taas. Ei anna minkäänlaista varoitusäänejäkään

    - takavalot ovat pimeät, johdot tarkistettu (FRM- >valot) ne ovat OK mutta virta ei tuu...
    (polttimot ovat ehjät)

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by Jka View Post
    Seuraava vikakoodi parkkijarrun ohjainyksikössä ja vikavalo palaa vaikka kaikki jarrut yms pelaa moitteetta. Olisin erittäin kiitollinen jos löytyisi ratkaisu

    ------
    Tarkista johtosarja, aiheesta on bulletin SI B34 07 16 (avaa pdf joka tulee linkin kautta tai googleta toi SI)

    Leave a comment:


  • Jka
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    ^En tosta juuri mitään ymmärrä, mutta nopea googlailu ehdotti mm. käsijarrun resetointia.
    https://www.youtube.com/watch?v=6LLq2oB2Ovo
    Kiitos vinkistä mutta tuotakin kokeiltu monesti tuloksetta.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    ^En tosta juuri mitään ymmärrä, mutta nopea googlailu ehdotti mm. käsijarrun resetointia.

    Leave a comment:


  • Jka
    replied
    Seuraava vikakoodi parkkijarrun ohjainyksikössä ja vikavalo palaa vaikka kaikki jarrut yms pelaa moitteetta. Olisin erittäin kiitollinen jos löytyisi ratkaisu

    -------------------------------------------------------------

    E R R O R M E M O R Y
    ---------------------------------------

    Date: 23.11.2020 10:49:56
    ECU: EMF_70
    JobStatus: OKAY
    Variant: EMF_70
    -------------------------------------------------------------

    RESULT: 1 error in error memory !
    -------------------------------------------------------------

    6022 PER_WHEEL_SPEED

    Error counter: 1

    Mileage 312408 km
    Testfall Fehler Master unbekannter Fehler 0-n
    Testfall Fehler Slave unbekannter Fehler 0-n
    Block number Data Error unbekannter Fehler 0-n
    Block number Soft Error unbekannter Fehler 0-n
    Relativzeit 39794.00 Sek
    Klemme 30 Motor Spannung 14.80 Volt
    Zuendung Spannung 14.30 Volt
    RDZ 255.00 km/h
    Leiterplatten Temperatur 0.00 Grad Celsius
    Motor Ueberwachung Spannung 7.00 Volt
    Taste Zustand digital S1 open and no failure 0-n
    Taste Zustand digital S2 open and no failure 0-n
    Taste Zustand digital S3 open and no failure 0-n
    Taste Zustand digital S4 open and no failure 0-n
    Motor Zustand unbeschaeftigt 0-n
    Motor blockiert 0.00 0/1
    Motor Unterspannung 0.00 0/1
    Motor Strom 0.00 0/1
    Position Handverstellung 0.00 0/1
    Nullposition kalibriert 1.00 0/1
    Anziehen Taste gedrueckt 0.00 0/1
    Loesen Taste gedrueckt 0.00 0/1
    SCS active 0.00 0/1
    Zuendung 1.00 0/1
    Unterspannung 0.00 0/1
    Aktuator Zustand Geloest 0-n
    Stilllegungsstufen Normaler Modus 0-n
    LOFO_EMF keine Anforderung 0-n
    ENB_STG_ACT Stellvorgang sperren 0-n
    HW Freigabe Anziehen V < V_Anziehen_erlaubt 0-n
    MILE_KM ungueltig 0.00 0/1
    ENB_STG_ACT 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
    LOFO_EMF 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
    ST_BRG_DYN_2 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
    ST_CFFU_EMF_2 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
    ST_HYD_RETA_2 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
    RQ_PPOS_GRB_2 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
    ST_VEH_DVCO 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
    V_VEH 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
    ST_INTF_DSC_EMF 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
    ST_KEY_PLGD 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
    ST_KL_15 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
    ST_KL_R 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
    RPM_GRB_NEGL 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
    ST_KL_50 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
    ST_CT_BRPD 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
    BRP1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
    ST_GR_GRB 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
    FLLUPT_GPWSUP1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
    T_SEC_COU_REL1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
    nicht benutzt 0.00 0/1
    nicht benutzt 0.00 0/1
    nicht benutzt 0.00 0/1
    nicht benutzt 0.00 0/1
    SlaveGeschwindigkeit ok 0-n
    SlaveStellanforderung ok 0-n
    SlaveGetriebedaten ok 0-n
    SlaveKlemmenstatus ok 0-n

    kein Signal oder Wert
    Testbedingungen erfüllt
    Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert
    Fehler würde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

    Error code: 60 22 E4 01 98 8B 28 10 FF FF 9B 72 94 8F FF 00
    46 00 81 28 A1 00 00 00 00
    ================================================== ===========

    Leave a comment:


  • bmw47
    replied
    Imuvuotoa jossain päin E46 330cia

    Auto -02 E46 330cia

    Moottorivaloa sytyttänyt pari kertaa ja nyt omalla vikakoodin lukijalla koodit CB ja E4. Lisäksi nyt tankin ollessa aika tyhjänä, niin tankissa imua sen verran, että saa oikeesti vääntää tankin korkkia irti.
    Auto kävi äskettäin vanoksen uusinnassa.

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Mystinen vaihteistokoodi, kellään tietoa?
    Auto: E39 535ia -97, M62 mosa.
    Vaihteisto A5S440Z, vaihteiston ohjain GS855
    Lukulaite: INPA ja ISTA

    Vikakoodi EGS:
    121 Gear Check GLUE0
    Label byte 21: 163
    Gearbox oil temp: 57
    Output speed: 1152

    Aski toimii normaalisti, mutta tuo koodi ilmestyy takaisin (koodin alla viimeisimmät koodin ilmestymistiedot)

    Tästä ei saa mitään selitystä ulos kummallakaan softalla, eikä googletus auta yhtään enempää englanniksi eikä saksaksi.

    Mikä siellä nyt hiertää? Vai vittuileeko ohjainlaite vaan huvikseen että on liimattu kasaan...

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    E90 N43 antaa seuraavan koodin ja se tulee uudestaan.
    2EFE Electric fan control

    Inpalla mm. seurasin puhaltimen toimintaa ja yritin myös niitä sieltä löytyviä testiarvoja (15, 50 ja 90%). Koko ajan Inpa kertoo tuulettimen olevan 2% teholla (riippumatta esim. em. testiarvoista), eikä tuuletin näytä pyörivän lainkaan. Katsoin sulakkeita hansikaslokeron takaa ja oman tulkintani mukaan kaikki jäähdyttimen tuulettimen liittyvät sulakkeet olisivat ehjiä. Tuo 2% vaan ihmetyttää. Mistä Inpa sen arvon saa? Sitä mietin, että olisko mahdollista, että tuulettimen sijasta jokin muu osa (lämpötila-anturi tms.) olisi rikki tai jossain liittimessa huono kontakti. En nyt viitsisi uutta tuuletinta ostaa vain todetakseni ettei siinä ollut vikaa.

    Onko mitään valistuneita arvauksia mikä on vialla? Onko vaan toi tuuletin entinen?

    Leave a comment:

Working...
X