
Virallinen vikakoodi topic II
Collapse
X
-
Kertokaas mitä tarkoittaa vikakoodi 005224 vtg. Auto X1 23d automaatti vm 2010.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by [elle] View Post
- takavalot ovat pimeät, johdot tarkistettu (FRM- >valot) ne ovat OK mutta virta ei tuu...
(polttimot ovat ehjät)
Ettei siellä olisi nyt FRM takavalot ns. lukossa, jolloin FRM ei yritä edes sytyttää niitä. Kannattaa se ainakin nyt ensimmäisenä tarkistaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Silmaauki View PostTämä lienee se pienin ongelma, jos edes on mikään ongelma. Mulla tämä koodi tulee aian silloin tällöin molempiin E9x-sarjan autoihin. Ongelma liittyy
ymmärtääkseni sisäilmasuodatimen vieressä olevaan tunnistimeen. Sen tunnistimen voisin ehkä vaihtaa, mutta ei maksa vaivaa.Kiitos!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by [elle] View Post00A6CF JBE: AUC sensor
ymmärtääkseni sisäilmasuodatimen vieressä olevaan tunnistimeen. Sen tunnistimen voisin ehkä vaihtaa, mutta ei maksa vaivaa.
Leave a comment:
-
-
eka postaus täällä ja heti vikakoodien kimppuun....
bimmeistä erittäin vähän kokemusta, audeista ja evoista enemmän... mutta nyt sattuisi useista syistä esiintyä bimmi myös meikäläisten pihalle
123d E82 vuosimalli 2008 ajettu 266466 km
Auto ostettu ruttutukusta (palovaurio) ja siinä varmasti osasyy miksi ei käyttädy ihan niin kuin pitäisi
Auto lähtee käyntiin, käy muuten nätisti mutta muutama vikakoodi herjaa ja sitten on muutama vikaa mitä ei anna vikakoodeja, eikä oikein selviää mistä ne johtuu...
mutta ensin vikakoodit:
00A6CF JBE: AUC sensor
0093FB No message (vehicle speed) from DSC, ACSM receiver / MRS5, DSC transmitter
0049F2 DDE: Message (speed, 0xCE)
004A74 LIN/BSD, message: preheating control unit: Missing
004A79 LIN/BSD, message: preheating control unit: Missing
005DC0 DSC: Wheel-speed sensor: supply, rear right
005DC0 DSC: Wheel-speed sensor: supply, front left
00A0B5 CAS: Fault, road speed signal
00A8C3 FRM: Second brake light / adaptive brake light, left, faulty
Wheel-speed sensorit tarkistettu, antureissa ei ole vikaa.. johdot (ABS yksikkö-sensori) OK.. Todennäköisesti ABS-yksikkö sökönä
Viittaako 004A74 ja 004A79 ohjausyksikköön vai hehkutulppiin? Jos tulpiin, niin mistä tietää kumpi / kummat niistä ei toimi?
Vikoja josta ei tule vikakoodeja:
- radio on täysin mykkä... ostimme käytetyn stereon, vaihdomme sen ja hetkeksi toimi... ja kuoli taas. Ei anna minkäänlaista varoitusäänejäkään
- takavalot ovat pimeät, johdot tarkistettu (FRM- >valot) ne ovat OK mutta virta ei tuu...
(polttimot ovat ehjät)
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jka View PostSeuraava vikakoodi parkkijarrun ohjainyksikössä ja vikavalo palaa vaikka kaikki jarrut yms pelaa moitteetta. Olisin erittäin kiitollinen jos löytyisi ratkaisu
------
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Silmaauki View Post^En tosta juuri mitään ymmärrä, mutta nopea googlailu ehdotti mm. käsijarrun resetointia.
https://www.youtube.com/watch?v=6LLq2oB2Ovo
Leave a comment:
-
-
^En tosta juuri mitään ymmärrä, mutta nopea googlailu ehdotti mm. käsijarrun resetointia.
Leave a comment:
-
-
Seuraava vikakoodi parkkijarrun ohjainyksikössä ja vikavalo palaa vaikka kaikki jarrut yms pelaa moitteetta. Olisin erittäin kiitollinen jos löytyisi ratkaisu
-------------------------------------------------------------
E R R O R M E M O R Y
---------------------------------------
Date: 23.11.2020 10:49:56
ECU: EMF_70
JobStatus: OKAY
Variant: EMF_70
-------------------------------------------------------------
RESULT: 1 error in error memory !
-------------------------------------------------------------
6022 PER_WHEEL_SPEED
Error counter: 1
Mileage 312408 km
Testfall Fehler Master unbekannter Fehler 0-n
Testfall Fehler Slave unbekannter Fehler 0-n
Block number Data Error unbekannter Fehler 0-n
Block number Soft Error unbekannter Fehler 0-n
Relativzeit 39794.00 Sek
Klemme 30 Motor Spannung 14.80 Volt
Zuendung Spannung 14.30 Volt
RDZ 255.00 km/h
Leiterplatten Temperatur 0.00 Grad Celsius
Motor Ueberwachung Spannung 7.00 Volt
Taste Zustand digital S1 open and no failure 0-n
Taste Zustand digital S2 open and no failure 0-n
Taste Zustand digital S3 open and no failure 0-n
Taste Zustand digital S4 open and no failure 0-n
Motor Zustand unbeschaeftigt 0-n
Motor blockiert 0.00 0/1
Motor Unterspannung 0.00 0/1
Motor Strom 0.00 0/1
Position Handverstellung 0.00 0/1
Nullposition kalibriert 1.00 0/1
Anziehen Taste gedrueckt 0.00 0/1
Loesen Taste gedrueckt 0.00 0/1
SCS active 0.00 0/1
Zuendung 1.00 0/1
Unterspannung 0.00 0/1
Aktuator Zustand Geloest 0-n
Stilllegungsstufen Normaler Modus 0-n
LOFO_EMF keine Anforderung 0-n
ENB_STG_ACT Stellvorgang sperren 0-n
HW Freigabe Anziehen V < V_Anziehen_erlaubt 0-n
MILE_KM ungueltig 0.00 0/1
ENB_STG_ACT 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
LOFO_EMF 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
ST_BRG_DYN_2 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
ST_CFFU_EMF_2 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
ST_HYD_RETA_2 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
RQ_PPOS_GRB_2 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
ST_VEH_DVCO 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
V_VEH 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
ST_INTF_DSC_EMF 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
ST_KEY_PLGD 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
ST_KL_15 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
ST_KL_R 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
RPM_GRB_NEGL 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
ST_KL_50 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
ST_CT_BRPD 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
BRP1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
ST_GR_GRB 1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
FLLUPT_GPWSUP1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
T_SEC_COU_REL1 entspricht ungueltig 0.00 0/1
nicht benutzt 0.00 0/1
nicht benutzt 0.00 0/1
nicht benutzt 0.00 0/1
nicht benutzt 0.00 0/1
SlaveGeschwindigkeit ok 0-n
SlaveStellanforderung ok 0-n
SlaveGetriebedaten ok 0-n
SlaveKlemmenstatus ok 0-n
kein Signal oder Wert
Testbedingungen erfüllt
Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert
Fehler würde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Error code: 60 22 E4 01 98 8B 28 10 FF FF 9B 72 94 8F FF 00
46 00 81 28 A1 00 00 00 00
================================================== ===========
Leave a comment:
-
-
Imuvuotoa jossain päin E46 330cia
Auto -02 E46 330cia
Moottorivaloa sytyttänyt pari kertaa ja nyt omalla vikakoodin lukijalla koodit CB ja E4. Lisäksi nyt tankin ollessa aika tyhjänä, niin tankissa imua sen verran, että saa oikeesti vääntää tankin korkkia irti.
Auto kävi äskettäin vanoksen uusinnassa.
Leave a comment:
-
-
Mystinen vaihteistokoodi, kellään tietoa?
Auto: E39 535ia -97, M62 mosa.
Vaihteisto A5S440Z, vaihteiston ohjain GS855
Lukulaite: INPA ja ISTA
Vikakoodi EGS:
121 Gear Check GLUE0
Label byte 21: 163
Gearbox oil temp: 57
Output speed: 1152
Aski toimii normaalisti, mutta tuo koodi ilmestyy takaisin (koodin alla viimeisimmät koodin ilmestymistiedot)
Tästä ei saa mitään selitystä ulos kummallakaan softalla, eikä googletus auta yhtään enempää englanniksi eikä saksaksi.
Mikä siellä nyt hiertää? Vai vittuileeko ohjainlaite vaan huvikseen että on liimattu kasaan...
Leave a comment:
-
-
E90 N43 antaa seuraavan koodin ja se tulee uudestaan.
2EFE Electric fan control
Inpalla mm. seurasin puhaltimen toimintaa ja yritin myös niitä sieltä löytyviä testiarvoja (15, 50 ja 90%). Koko ajan Inpa kertoo tuulettimen olevan 2% teholla (riippumatta esim. em. testiarvoista), eikä tuuletin näytä pyörivän lainkaan. Katsoin sulakkeita hansikaslokeron takaa ja oman tulkintani mukaan kaikki jäähdyttimen tuulettimen liittyvät sulakkeet olisivat ehjiä. Tuo 2% vaan ihmetyttää. Mistä Inpa sen arvon saa? Sitä mietin, että olisko mahdollista, että tuulettimen sijasta jokin muu osa (lämpötila-anturi tms.) olisi rikki tai jossain liittimessa huono kontakti. En nyt viitsisi uutta tuuletinta ostaa vain todetakseni ettei siinä ollut vikaa.
Onko mitään valistuneita arvauksia mikä on vialla? Onko vaan toi tuuletin entinen?
Leave a comment:
-
Leave a comment: