Originally posted by suppari
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Virallinen vikakoodi topic II
Collapse
X
-
Originally posted by asis View PostKattelin tossa istalla E87:aa ja pisti silmään FRM:n kilometrilukema, joka oli aikalailla tasan 300tkm enemmän kuin mittarissa ja DDE:llä ym. Voiko sanoa suoraan, että mittarilukema muutettu vai?
Leave a comment:
-
-
Kattelin tossa istalla E87:aa ja pisti silmään FRM:n kilometrilukema, joka oli aikalailla tasan 300tkm enemmän kuin mittarissa ja DDE:llä ym. Voiko sanoa suoraan, että mittarilukema muutettu vai?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by balanced View PostEli koodina 4501 ja potilas e46 2004 330xda. Moottori m57n. Koodi viittaa käsittääkseni siihen ettei egr aukea tarpeeksi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kiwes View Postsellanen vinkki, et 7 ja 8 väliin katkaisija (mikäli haluat ruveta modaa kaapelia, etkä osta valmista jossa on kykin) vanhemmissa 7 ja 8 pitää olla yhessä ja uudemmissa erillään, 39 ja 90 jo näkyy ero, ja näissä tullu kokeiltuakin. itellä -02 e39 ja porukoilla -12 e90. Mutta hyvä tietää jatkoa ajatellen, kun noita laitteita tulee vastaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kp21121 View PostHeh, tulipa säästettyä väärässä kohtaa. Halpisadapterista E34:een puuttuu ilmeisesti olennaisia kytkentöjä ja siltoja. Kolvasin jo 20->17->2 ja vielä täytyisi netin mukaan kytkeä obd -päässä 7 ja 8 samaan sekä 1 ja 2 samaan. Tämä vaatii liittimen rungon rikkomista, koska en halua vahingoittaa mitenkään kunnollista vastakkaista obd-kaapelia.
sellanen vinkki, et 7 ja 8 väliin katkaisija (mikäli haluat ruveta modaa kaapelia, etkä osta valmista jossa on kykin) vanhemmissa 7 ja 8 pitää olla yhessä ja uudemmissa erillään, 39 ja 90 jo näkyy ero, ja näissä tullu kokeiltuakin. itellä -02 e39 ja porukoilla -12 e90
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kp21121 View PostX3 vikakoodinluku lähti pelittämään. 29EB00. Egr cooler bypass valve faulty or cooler efficiency low.
Tämä on tullut egr vaihdon jälkeen. Voiko johtua jäähdytysjärjestelmän puutteellisesta ilmauksesta?
Nollasin ja katsotaan tuleeko uusiksi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Dualfun View PostEt kertonut mikä X3 kyseessä, mutta oletan että jokin 2007->
Siinä pitää olla 7 ja 8 pin erillään jotta väylän kommunikointi pelaa.
E34 saitkin jo vastauksen, tarvitset ADS kaapelin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kp21121 View PostHuolestuttavampaa on, että X3:sta löytyt muutamia moduleita mutta ei kuitenkaan moottorin ohjausta, vaikka ne juuri luettiin korjaamolla. Näinköhän meni rahat hukkaan, jää nähtäväksi.
Siinä pitää olla 7 ja 8 pin erillään jotta väylän kommunikointi pelaa.
E34 saitkin jo vastauksen, tarvitset ADS kaapelin.
Leave a comment:
-
-
X3 vikakoodinluku lähti pelittämään. 29EB00. Egr cooler bypass valve faulty or cooler efficiency low.
Tämä on tullut egr vaihdon jälkeen. Voiko johtua jäähdytysjärjestelmän puutteellisesta ilmauksesta?
Nollasin ja katsotaan tuleeko uusiksi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by luikas View PostPariston vaihtaminen ja avaimen opettaminen autolle ei auta.
Vikakoodina:
Fault Code: D90D1E
Fault Explanation: :LIN Bus Error FBD receiver 1
Fault Code: 9307BA
Fault Explanation: :One or more DAYS closed due game protection
Olisiko jokin vastaanotin huonossa kontaktissa? Sisällä/ ulkona?
Leave a comment:
-
-
F07 CAS temppuilee
Auton (F07 -11) hankinnasta lähtien ollut satunnaista vikaa comfort accessin kanssa, välillä toiminut aivan kuten pitää. Avain taskussa kahvaan tarttumalla on auennut ovet ja käynnistys on onnistunut myös avain taskussa. Toisinaan käy niin että avain menee täysin mykäksi, ei toimi keskuslukko -> rauta-avaimella sisään ja ohjauspylvääseen avain kiinni ja start. Näinä kertoina iDrivessa lukenut Remote not present tms. Pariston vaihtaminen ja avaimen opettaminen autolle ei auta.
Vikakoodina:
Fault Code: D90D1E
Fault Explanation: :LIN Bus Error FBD receiver 1
Fault Code: 9307BA
Fault Explanation: :One or more DAYS closed due game protection
Olisiko jokin vastaanotin huonossa kontaktissa? Sisällä/ ulkona?
Leave a comment:
-
-
4501
Kysytäänpäs täältä kun ei meinaa omin voimin ja korjaamon avulla selvitä.
Eli koodina 4501 ja potilas e46 2004 330xda. Moottori m57n. Koodi viittaa käsittääkseni siihen ettei egr aukea tarpeeksi. Sytyttää keltaisen moottorivalon.
Tehty seuraavaa: vaihdettu egr:n solenoidi, egr puhdistettu, alipainepumppu vaihdettu uuteen kun tuotto oli jo vähän kyykähtänyt, alipaineletkut tarkisteltu ja vuotoa ei ole kuulemma löytynyt mistään. Egr pitää alipaineen ja aukeaa käsipumpulla testattuna. N. -0,6 bar tarvii että aukeaa kokonaan.
Viime korjaamokäynnillä havaittiin egr testiä ajettaessa että egr ei avautunut eikä saanut alipainetta uudesta solenoidista huolimatta. Imusarja pois taas ja letkujen tarkistus, jotka kuulemma kunnossa. Kokeeksi tehtiin uusitun solenoidin vaihto toiseen. Tämän jälkeen alkoi egr avautumaan. Vaihto takaisin aiemmin uusittuun solenoidiin, joka sekin nyt toimii. Liittimien puhdistelua ja nyt kuulemma näyttää kaikki pelaavan. Auto kasaan ja koeajolla ei kuulemma ongelmia ilmene. Maksu kassalle ja auto käyntiin, 20m pihasta niin valo palaa taas ja koodina 4501.
Mitäs tuossa nyt kannattais tehdä. Tietysti voi etsiä josko joku koodais koko egr:n pois toiminnasta, mutta olis tuo mukava saada toimimaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostJoo E34 tarvitsee ads yhteyttä.
Millä sofilla ja kaapelilla tuota nyt koitat?
Leave a comment:
-
Leave a comment: