Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topic II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • asis
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    Kaikissa tuo lukema on jotakin 524000km
    Mikäs idea siinä on? :think

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by asis View Post
    Kattelin tossa istalla E87:aa ja pisti silmään FRM:n kilometrilukema, joka oli aikalailla tasan 300tkm enemmän kuin mittarissa ja DDE:llä ym. Voiko sanoa suoraan, että mittarilukema muutettu vai?
    Kaikissa tuo lukema on jotakin 524000km

    Leave a comment:


  • asis
    replied
    Kattelin tossa istalla E87:aa ja pisti silmään FRM:n kilometrilukema, joka oli aikalailla tasan 300tkm enemmän kuin mittarissa ja DDE:llä ym. Voiko sanoa suoraan, että mittarilukema muutettu vai?

    Leave a comment:


  • balanced
    replied
    Originally posted by balanced View Post
    Eli koodina 4501 ja potilas e46 2004 330xda. Moottori m57n. Koodi viittaa käsittääkseni siihen ettei egr aukea tarpeeksi.
    Vastaanpa itselleni. Oman tutkimisen jälkeen selvisi että korjaamolta oli jäänyt solenoidille menevänä alipaineletku imusarjan alle puristuksiin. Korjasivat tämän ja ei näkyis enää valot palavan eikä koodiakaan ainakaan heti tullut. Sormet ristissä reissuun.

    Leave a comment:


  • kp21121
    replied
    Originally posted by Kiwes View Post
    sellanen vinkki, et 7 ja 8 väliin katkaisija (mikäli haluat ruveta modaa kaapelia, etkä osta valmista jossa on kykin) vanhemmissa 7 ja 8 pitää olla yhessä ja uudemmissa erillään, 39 ja 90 jo näkyy ero, ja näissä tullu kokeiltuakin. itellä -02 e39 ja porukoilla -12 e90
    Kiitos vinkistä. Toki E34:ni tarvitsee vielä mainitun ADS:n, joten voi olla minulta turhaa haihattelua toivoa lukulaitteen lukevan ko vehjettä mitenkään 20-pin > Obd > ads > usb > obd . Mutta hyvä tietää jatkoa ajatellen, kun noita laitteita tulee vastaan.

    Leave a comment:


  • Kiwes
    replied
    Originally posted by kp21121 View Post
    Heh, tulipa säästettyä väärässä kohtaa. Halpisadapterista E34:een puuttuu ilmeisesti olennaisia kytkentöjä ja siltoja. Kolvasin jo 20->17->2 ja vielä täytyisi netin mukaan kytkeä obd -päässä 7 ja 8 samaan sekä 1 ja 2 samaan. Tämä vaatii liittimen rungon rikkomista, koska en halua vahingoittaa mitenkään kunnollista vastakkaista obd-kaapelia.

    sellanen vinkki, et 7 ja 8 väliin katkaisija (mikäli haluat ruveta modaa kaapelia, etkä osta valmista jossa on kykin) vanhemmissa 7 ja 8 pitää olla yhessä ja uudemmissa erillään, 39 ja 90 jo näkyy ero, ja näissä tullu kokeiltuakin. itellä -02 e39 ja porukoilla -12 e90

    Leave a comment:


  • kp21121
    replied
    Originally posted by kp21121 View Post
    X3 vikakoodinluku lähti pelittämään. 29EB00. Egr cooler bypass valve faulty or cooler efficiency low.

    Tämä on tullut egr vaihdon jälkeen. Voiko johtua jäähdytysjärjestelmän puutteellisesta ilmauksesta?

    Nollasin ja katsotaan tuleeko uusiksi.
    No fault code nollauksen ja 40km ajon jälkeen. Ehkä kevyt huokaisu helpotuksesta, toistaiseksi.

    Leave a comment:


  • kp21121
    replied
    Originally posted by Dualfun View Post
    Et kertonut mikä X3 kyseessä, mutta oletan että jokin 2007->
    Siinä pitää olla 7 ja 8 pin erillään jotta väylän kommunikointi pelaa.

    E34 saitkin jo vastauksen, tarvitset ADS kaapelin.
    F25 2012. Kiitos vastauksesta. Lähti kuitenkin tosiaan kummasti toimimaan ja ainoa mitä tein erilailla oli että pistin ensin virrat päälle ja vasta sitten iCarsoft 2.0:n kaapelin kiinni.

    Leave a comment:


  • luikas
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Onko tilanne kuvantunlainen myös toisen sähköisen avaimen kanssa?
    Kyllä, sama juttu molemmilla avaimilla. Toinen avain on pränikkä joka toimi hetken normaalisti.

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Originally posted by kp21121 View Post
    Huolestuttavampaa on, että X3:sta löytyt muutamia moduleita mutta ei kuitenkaan moottorin ohjausta, vaikka ne juuri luettiin korjaamolla. Näinköhän meni rahat hukkaan, jää nähtäväksi.
    Et kertonut mikä X3 kyseessä, mutta oletan että jokin 2007->
    Siinä pitää olla 7 ja 8 pin erillään jotta väylän kommunikointi pelaa.

    E34 saitkin jo vastauksen, tarvitset ADS kaapelin.

    Leave a comment:


  • kp21121
    replied
    X3 vikakoodinluku lähti pelittämään. 29EB00. Egr cooler bypass valve faulty or cooler efficiency low.

    Tämä on tullut egr vaihdon jälkeen. Voiko johtua jäähdytysjärjestelmän puutteellisesta ilmauksesta?

    Nollasin ja katsotaan tuleeko uusiksi.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by luikas View Post
    Pariston vaihtaminen ja avaimen opettaminen autolle ei auta.

    Vikakoodina:

    Fault Code: D90D1E
    Fault Explanation: :LIN Bus Error FBD receiver 1
    Fault Code: 9307BA
    Fault Explanation: :One or more DAYS closed due game protection

    Olisiko jokin vastaanotin huonossa kontaktissa? Sisällä/ ulkona?
    Onko tilanne kuvantunlainen myös toisen sähköisen avaimen kanssa?

    Leave a comment:


  • luikas
    replied
    F07 CAS temppuilee

    Auton (F07 -11) hankinnasta lähtien ollut satunnaista vikaa comfort accessin kanssa, välillä toiminut aivan kuten pitää. Avain taskussa kahvaan tarttumalla on auennut ovet ja käynnistys on onnistunut myös avain taskussa. Toisinaan käy niin että avain menee täysin mykäksi, ei toimi keskuslukko -> rauta-avaimella sisään ja ohjauspylvääseen avain kiinni ja start. Näinä kertoina iDrivessa lukenut Remote not present tms. Pariston vaihtaminen ja avaimen opettaminen autolle ei auta.

    Vikakoodina:

    Fault Code: D90D1E
    Fault Explanation: :LIN Bus Error FBD receiver 1
    Fault Code: 9307BA
    Fault Explanation: :One or more DAYS closed due game protection

    Olisiko jokin vastaanotin huonossa kontaktissa? Sisällä/ ulkona?

    Leave a comment:


  • balanced
    replied
    4501

    Kysytäänpäs täältä kun ei meinaa omin voimin ja korjaamon avulla selvitä.

    Eli koodina 4501 ja potilas e46 2004 330xda. Moottori m57n. Koodi viittaa käsittääkseni siihen ettei egr aukea tarpeeksi. Sytyttää keltaisen moottorivalon.

    Tehty seuraavaa: vaihdettu egr:n solenoidi, egr puhdistettu, alipainepumppu vaihdettu uuteen kun tuotto oli jo vähän kyykähtänyt, alipaineletkut tarkisteltu ja vuotoa ei ole kuulemma löytynyt mistään. Egr pitää alipaineen ja aukeaa käsipumpulla testattuna. N. -0,6 bar tarvii että aukeaa kokonaan.

    Viime korjaamokäynnillä havaittiin egr testiä ajettaessa että egr ei avautunut eikä saanut alipainetta uudesta solenoidista huolimatta. Imusarja pois taas ja letkujen tarkistus, jotka kuulemma kunnossa. Kokeeksi tehtiin uusitun solenoidin vaihto toiseen. Tämän jälkeen alkoi egr avautumaan. Vaihto takaisin aiemmin uusittuun solenoidiin, joka sekin nyt toimii. Liittimien puhdistelua ja nyt kuulemma näyttää kaikki pelaavan. Auto kasaan ja koeajolla ei kuulemma ongelmia ilmene. Maksu kassalle ja auto käyntiin, 20m pihasta niin valo palaa taas ja koodina 4501.

    Mitäs tuossa nyt kannattais tehdä. Tietysti voi etsiä josko joku koodais koko egr:n pois toiminnasta, mutta olis tuo mukava saada toimimaan.

    Leave a comment:


  • kp21121
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Joo E34 tarvitsee ads yhteyttä.

    Millä sofilla ja kaapelilla tuota nyt koitat?
    iCarsoft 2.0 BMW -lukijalla ja sen kaapelilla + ebayn BMW 20 pin to obd -adapterilla. ICarsoft väitti tukevansa myös E34:sta, naiivisti ehkä uskoin siihen, mutta selkeä virhe oli ostaa vieläpä halpisadapteri. En tosin tiedä toimisiko iCarsoftinkaan adaptrerilla sen paremmin.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎