Virallinen vikakoodi topic II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HTK12
    replied
    Originally posted by msalojaa View Post
    Sigun auto sanoi eilen ~500km ajon jälkeen seuraavassa käynnistyksessä "Chassis function restricted. Possible to continue journey.". Tänään ei enää valittanut. Jos ei ala toistumaan, niin ei ehkä tarvitse välittää? Google vihjasi ongelman olevan iskareiden anturien suunnalla.
    Vikakoodit voi vilkaista, jos kiinnostaa mistä auto herjaili.

    Leave a comment:


  • msalojaa
    replied
    Sigun auto sanoi eilen ~500km ajon jälkeen seuraavassa käynnistyksessä "Chassis function restricted. Possible to continue journey.". Tänään ei enää valittanut. Jos ei ala toistumaan, niin ei ehkä tarvitse välittää? Google vihjasi ongelman olevan iskareiden anturien suunnalla.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by -jacko- View Post
    Tosiaan unohdin mainita että nuo koodit tulevat vaihdelaatikosta. Onko näissä jokin järki olemassa että tuo can fault engine intervention tulee tuon pyörintänopeus anturin tai ratti akselin anturin rikkoontuessa ? Tosiaan ei sytytä mitään koneen vikavaloa. vaihdelaatikon vikavalo syttyy kun lyö automaatti asennon päälle. Nopeusrajoittui 85km/h ja ja 1 & 2 vaihteilla tuli kierrosrajoitin 4000rpm. luistonestot ynm toimii normaalisti. eli jokin vikatila päällä. vakkarikin toimii
    Eiköhän tuo nyt herjaa laatikon sisäistä anturia, ei ABS-anturia. Siksi luistonestot , nopeusmittarit jne. ABS liittyvät toimii kuten kuuluu.

    Leave a comment:


  • -jacko-
    replied
    Originally posted by -jacko- View Post
    Hei,

    Tällaiset vikakoodit bmw E46 330 SMG 2002. Sulakkeet kävin läpi ja kolmeen kertaa nollasin koodit mutta pysyvät aktiivisena.

    - 005082 Steering wheel schaltung
    - 004EF5 Sensor waehlwinkel
    - 0051B6 CAN fault engine intervention

    Noi kaksi ensimmäistä ovat ihan selviä mutta miltään ABS anturilta ei tule koodia esimerkiksi niin luulisi nopeus tiedon olevan OK. Kaikki nämä yhtä aikaa niin ei äkkiä uskoisi loogisesti tulevan kaikki samaan rahaan. Koitin googlettaa mutta en kyllä päässyt kiinni mitä lähtisi yrittämään. Sulakkeet menin tosiaan läpi koko autosta ja kaikki olivat ehjiä.
    Tosiaan unohdin mainita että nuo koodit tulevat vaihdelaatikosta. Onko näissä jokin järki olemassa että tuo can fault engine intervention tulee tuon pyörintänopeus anturin tai ratti akselin anturin rikkoontuessa ? Tosiaan ei sytytä mitään koneen vikavaloa. vaihdelaatikon vikavalo syttyy kun lyö automaatti asennon päälle. Nopeusrajoittui 85km/h ja ja 1 & 2 vaihteilla tuli kierrosrajoitin 4000rpm. luistonestot ynm toimii normaalisti. eli jokin vikatila päällä. vakkarikin toimii
    Last edited by -jacko-; 16-06-2020, 19:05.

    Leave a comment:


  • -jacko-
    replied
    Hei,

    Tällaiset vikakoodit bmw E46 330 SMG 2002. Sulakkeet kävin läpi ja kolmeen kertaa nollasin koodit mutta pysyvät aktiivisena.

    - 005082 Steering wheel schaltung
    - 004EF5 Sensor waehlwinkel
    - 0051B6 CAN fault engine intervention

    Noi kaksi ensimmäistä ovat ihan selviä mutta miltään ABS anturilta ei tule koodia esimerkiksi niin luulisi nopeus tiedon olevan OK. Kaikki nämä yhtä aikaa niin ei äkkiä uskoisi loogisesti tulevan kaikki samaan rahaan. Koitin googlettaa mutta en kyllä päässyt kiinni mitä lähtisi yrittämään. Sulakkeet menin tosiaan läpi koko autosta ja kaikki olivat ehjiä.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by pmtk View Post
    X3 3.0D vuosimallia 2006, INPAlla vikakoodit:

    3FF1 Luftmassenmesser
    4530 Ladedruckregelung

    Mittarissa 220 000 km. Mistä lähtis vikaa etsimään?

    EDIT: ja moottorin vikavalo tietenkin palaa.
    Ilmamassamittaria ja turbon paineen säädintä se herjaa.

    Leave a comment:


  • pmtk
    replied
    M57D30 vikakoodit

    X3 3.0D vuosimallia 2006, INPAlla vikakoodit:

    3FF1 Luftmassenmesser
    4530 Ladedruckregelung

    Mittarissa 220 000 km. Mistä lähtis vikaa etsimään?

    EDIT: ja moottorin vikavalo tietenkin palaa.
    Last edited by pmtk; 05-06-2020, 22:41.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Wildzuria View Post
    7B activation Map cooling

    Mistä kannattaisi lähteä vikaa paikantamaan? Termostaatti ehjä.
    Valittaa siis siitä termostaatin sähköisestä osasta. Voi siellä toki olla huono kontakti tai johtokin poikki.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Wildzuria View Post
    e39 ja m54, autocomilla luettu.
    Lue ne koodit vaikka Inpalla, tuo autocom ei ole se paras mahdollinen näiden kanssa.

    Leave a comment:


  • Wildzuria
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Mikä auto? Luettu ilmeisesti jollain yleislukijalla. Veikataan, että valittaa siitä termostaatin sähköisestä avaamisesta.
    e39 ja m54, autocomilla luettu.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Wildzuria View Post
    7B activation Map cooling

    Mistä kannattaisi lähteä vikaa paikantamaan? Termostaatti ehjä.
    Mikä auto? Luettu ilmeisesti jollain yleislukijalla. Veikataan, että valittaa siitä termostaatin sähköisestä avaamisesta.

    Leave a comment:


  • Wildzuria
    replied
    7B activation Map cooling

    Mistä kannattaisi lähteä vikaa paikantamaan? Termostaatti ehjä.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Oliko sinulla jotkin pitkät peltisarjat ja katit auton alla? En tiedä miten paljon vaikuttaa verrattuna normi sarjoihin ja kattien sijoitukseen.
    On peltisarja ja katit vaihdelaatikon jälkeen takapäässä. Nyt ajelin 190km eikä vikakoodeja ilmaantuntu, pidin vähän korkeampia kierroksia 3500-4000. Lämpöön vikakoodit luultavasti liittyy. Kone käy todella hienosti ja silkin pehmeästi joutokäynniltä rajoittajaan.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Eilen ajelin höntsää 500km pikkuteitä. Syttyi yhden kerran ajelujen aikana. Nopea poistaa konsolissa sijaitsevalta tabletilta joka yhteydessä obd mokkulalla ecuun, kaksi painallusta ja voi tehdä ajaessa. Mutta vikan haluan selville kuitenkin ja valon pois. Täytyy ajaa livedataa. Eilen valo syttyi kahvitauon jälkeen ~15km ajossa, epäilen kattien lämpenemisen olevan syy ?
    Samalla tavalla vikakoodit ilmaantuu tasaisella ajolla 80-90kmh nopeudella maantiellä, vaikuttaisi että katit jäähtyy :think
    Oliko sinulla jotkin pitkät peltisarjat ja katit auton alla? En tiedä miten paljon vaikuttaa verrattuna normi sarjoihin ja kattien sijoitukseen.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Saisikohan tuosta logitettua tietoa vaikka test-o:lla jos jokin arvo jostain syystä heilahtaa jossain kohtaa.
    Kuitenkin aika lyhyt matka tuo 120km jos aina sen jälkeen saa nollailla vikavaloa.
    Eilen ajelin höntsää 500km pikkuteitä. Syttyi yhden kerran ajelujen aikana. Nopea poistaa konsolissa sijaitsevalta tabletilta joka yhteydessä obd mokkulalla ecuun, kaksi painallusta ja voi tehdä ajaessa. Mutta vikan haluan selville kuitenkin ja valon pois. Täytyy ajaa livedataa. Eilen valo syttyi kahvitauon jälkeen ~15km ajossa, epäilen kattien lämpenemisen olevan syy ?
    Samalla tavalla vikakoodit ilmaantuu tasaisella ajolla 80-90kmh nopeudella maantiellä, vaikuttaisi että katit jäähtyy :think

    Leave a comment:

Working...
X