Virallinen vikakoodi topic II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • röi
    replied
    IHKA koodeja

    Tässä webaston sielunelämää tutkiskellessani huomasin lukaisin IHKA:lta koodit ja sain vastauksena seuraavaa:

    10 AUC Sensor

    30 Zusatzwasserpumpe

    50 Zuheizer

    AUC sensori ilmeisesti ilman haistelija, toinen lisävesipumppu ja kolmas on lisälämmitin. Kaikissa Erros Frequency 254 niin pisti ihmettelemään, että onko tämä joku IHKA:n vika vai mikä juttu.
    En tiedä liittyykö Webastoon mitenkään nämä koodit muuta kun nimeltä.
    Lämmittimeltä ilmoittaa tarkennuksena maadoitus vikaa ja lisävesipumpulle ilmeisesti virransyötön ongelmaa.
    Webasto on nyt ollut poissa pelistä ainakin kesän ajan.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Olen aiemmin tehnyt Bimmerprofsin ohjeiden mukaan testin (https://bimmerprofs.com/problems-per...ck-nox-sensor/ ) ja sen mukaan nox sensori pitää vaihtaa. Sattuneista syistä sitä ei ole vielä vaihdettu, mutta nyt on kaksi kertaa kylmäkäynnistyksen yhteydessä tullut puolimoottorivalo ja nelossylinterin missfire 29D0. Oireet täsmäävät aika hyvin siihen mitä Bimmerprofs kuvaa (https://bimmerprofs.com/n43-cold-start-crash/ ). Kone täristää, kierrokset seilaa ja kone saattaa jopa sammua. Kun ajaa vaikka minimissään 500m (riippuu vähän lämpötiloista, luulen) sammuttaa ja uudelleen käynnistää koneen niin ongelma on ohi.

    Ja sitten kysymykseen. Mistä mä näen Installa mikä DME:n softaversio tuossa on ja mistä mä näen mitä uudempia versioita on ja mistä ne löytyy? Vai onko tää nyt jonkin muun softan hommia eikä Instan?

    Ai niin, meinasin unohtaa. 4-sylinterin suutin on kuulemma vaihdettu just keväällä.
    Last edited by Silmaauki; 23-10-2020, 16:27.

    Leave a comment:


  • janycaa
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Mistä autosta nuo on luettu? Onko nuo kaikki aktiivisia koodeja, eli tulevatko nollauksen jälkeen takaisin?

    e46 320d 2004. Hauskinta täs on, etten osaa vastata varmaksi, koska korjaamo, joka nää vikakoodit on ottanu ulos, ei kertonu/tarkentanu mulle yhtään mitään lykätessään 2 lappuu vikakoodeja käteen. Voisin olettaa, et toinen lappu on ennen nollausta ja toinen jälkeen, ja nuo koodit on siinä, joka ois ennen nollausta. Toisessa lapussa noita ei oo.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by janycaa View Post
    Haluaisko joku kiva kertoo mulle mitä nää meinaa sillee et mistä lähtisin etsimään vikaa ja korjaamaan sen/ne?


    005E21 ABS-DSC Pressure sensor 2
    005E24 ABS-DSC Pressure sensor
    005E40 ABS-DSC Steering angle implausible
    005E43 ABS-DSC Steering-angle sensor, internal
    Mistä autosta nuo on luettu? Onko nuo kaikki aktiivisia koodeja, eli tulevatko nollauksen jälkeen takaisin?

    Leave a comment:


  • janycaa
    replied
    Haluaisko joku kiva kertoo mulle mitä nää meinaa sillee et mistä lähtisin etsimään vikaa ja korjaamaan sen/ne?


    005E21 ABS-DSC Pressure sensor 2
    005E24 ABS-DSC Pressure sensor
    005E40 ABS-DSC Steering angle implausible
    005E43 ABS-DSC Steering-angle sensor, internal

    Leave a comment:


  • kp21121
    replied
    F10 2010-2011:

    - alternator, model incorrect (näkyi olevan alkuperäinen laturi)
    - Terminal 15N from CAS, signal: not switched

    Ovatko huolestuttavia?

    Leave a comment:


  • Jaeske
    replied
    Can-bus

    Tuota can bus erroria antaa inpa nii eikös tuo voi vain johtua siitä kun abs moduuli ei saa nyt pyörännopeustietoa ja sama laatikko ei saa nopeustietoa minkäänlaista silloinhan moduulit ei keskenään kommunikoi oikein.. Koittanu päästä jyvälle tuo rakkineen sielunelämästä.. Abs takaa ei rokkase laakereiden takia kun inpalla koodit luin ja niihi yrittäny perehtyä ja tosiaan tota can bussia. Olenko täysin hakoteillä..?

    Leave a comment:


  • MikkoJII
    replied
    Originally posted by Jaeske View Post
    E39 530d 1999, luin inpalla koodit ja seuraavaa




    Ilmanmassa mittarin vika on tiedossa ja abs ongelma (takalaakerit)
    Originally posted by Jaeske View Post
    Inpa anto vikakoodin 272 temperature sensor, onko tää siis imuilman vai veden lämpötila tunnistin?
    Ilman massamittarin piuha on irti koska se on kappaleina ja uusi tulossa joten voiko se sotkee tai antaa ton 272 temperature sensor koodin kun air mass meterin plugi irti.
    En tunne moottoria sen tarkemmin, mutta veikkaisin tuon kuvasi koodin perusteella, että se on jäähdytysnesteen lämpötila-anturi. Ei vaikuta ilmamassamittarin koodi lämpötila-anturin toimintaan. Viisaammat korjatkoon jos meni metsään mun päättelyt.

    Leave a comment:


  • Jaeske
    replied
    272 Tempature sensor

    Inpa anto vikakoodin 272 temperature sensor, onko tää siis imuilman vai veden lämpötila tunnistin?
    Ilman massamittarin piuha on irti koska se on kappaleina ja uusi tulossa joten voiko se sotkee tai antaa ton 272 temperature sensor koodin kun air mass meterin plugi irti.

    Leave a comment:


  • Jaeske
    replied
    Vikakoodit

    E39 530d 1999, luin inpalla koodit ja seuraavaa




    Ilmanmassa mittarin vika on tiedossa ja abs ongelma (takalaakerit)

    Leave a comment:


  • Juntunen89
    replied
    Lukaisin inpalla vikakoodit tuosta kiukuttelevasta E39 540:stä
    Moottorinohjaukselta antoi seuraavat
    213 Klopfsensor 4 sensorsignal
    27 lambdaregler - adaption ti additiv
    112 nockenwellengeber
    115 heissfilmluftmassenmesser
    139 endstufe kennfeldkuehlung


    vähän googlen käätäjällä kokeilin selventää suuntia mitä mahtaisi mikäkin tarkoittaa, mutta varsinaiset vikakoodilistat antaa vähän ristiriitaista tietoa kun vertaa käännöksiin.
    Mutta vissiinkin jotain häikkää ainakin ilmanmassamittarissa ja nakutusanturissa löytyy jos oikein käänsin ja päättelin.

    Leave a comment:


  • samppa90
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Ihan ensimmäisenä lukemaan ne koodit kunnon laitteella, se motomaatti nyt ei vaan ole se paras paikka näiden selvittelyyn. Joku foorumilainen lukaisee ISTA:lla, niin paljon paremmin tolkkua.
    No näin mä vähän epäilinkin, mutta ajattelin koittaa näin ekaksi. Täytyypä mennä kyselemään tuolta tän alueen puolelta jos löytyis joku lukaseen.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by samppa90 View Post
    Moro! Potilaana -10 E87 116i automaattilodjulla ja pistetään heti ekaan postaukseen parit koodit ja toivon mukaan näille löytyisi selityksiä ja päteviä toimenpiteitä Koodit saatu motomaatista:

    !2AF6 Typpioksidianturi, lambda binäärinen 1
    !2AF2 Typpioksidianturi, lambda lineaarinen 1
    !2AF4 Typpioksidianturi, sähköinen 1
    *2AF4 Typpioksidianturi, sähköinen 255
    *2AF2 Typpioksidianturi, lambda lineaarinen 255
    *2AF6 Typpioksidianturi, lambda binäärinen 255
    *2A99 Kampiakselin asentoanturi; pakopuolen nokka-akseli, korrelaatio 6
    *2AF9 Typpioksidianturi, hidastus tarkastus 1
    *30EA DeNox-katalysaattori, rikkimyrkyttyminen 17
    *A559 Virransyöttö MPM-rele

    Olihan lista
    Näistä siis *-merkityt on saatu poistettua, ei ainakaan ole vikavaloja vielä syttynyt nollauksen jälkeen. Lisäksi takakontin avaus ei onnistu kahvasta, ei kuulu edes inahdusta, avaimella kyllä moottori hyrähtää ja lunkka aukeaa. :think voisiko tuo mpm-rele vaikuttaa jotenkin siihen?
    Ja toivottavasti nyt sattui oikeaan paikkaan tämä postaus
    Ihan ensimmäisenä lukemaan ne koodit kunnon laitteella, se motomaatti nyt ei vaan ole se paras paikka näiden selvittelyyn. Joku foorumilainen lukaisee ISTA:lla, niin paljon paremmin tolkkua.

    Leave a comment:


  • samppa90
    replied
    Moro! Potilaana -10 E87 116i automaattilodjulla ja pistetään heti ekaan postaukseen parit koodit ja toivon mukaan näille löytyisi selityksiä ja päteviä toimenpiteitä Koodit saatu motomaatista:

    !2AF6 Typpioksidianturi, lambda binäärinen 1
    !2AF2 Typpioksidianturi, lambda lineaarinen 1
    !2AF4 Typpioksidianturi, sähköinen 1
    *2AF4 Typpioksidianturi, sähköinen 255
    *2AF2 Typpioksidianturi, lambda lineaarinen 255
    *2AF6 Typpioksidianturi, lambda binäärinen 255
    *2A99 Kampiakselin asentoanturi; pakopuolen nokka-akseli, korrelaatio 6
    *2AF9 Typpioksidianturi, hidastus tarkastus 1
    *30EA DeNox-katalysaattori, rikkimyrkyttyminen 17
    *A559 Virransyöttö MPM-rele

    Olihan lista
    Näistä siis *-merkityt on saatu poistettua, ei ainakaan ole vikavaloja vielä syttynyt nollauksen jälkeen. Lisäksi takakontin avaus ei onnistu kahvasta, ei kuulu edes inahdusta, avaimella kyllä moottori hyrähtää ja lunkka aukeaa. :think voisiko tuo mpm-rele vaikuttaa jotenkin siihen?
    Ja toivottavasti nyt sattui oikeaan paikkaan tämä postaus

    Leave a comment:


  • msalojaa
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Vikakoodit voi vilkaista, jos kiinnostaa mistä auto herjaili.
    Vihdoin sain aikaiseksi vilkaista. "482944: vertical acceleration sensor - front right - value above threshold". Neljä kertaa ollut ja viimeksi ~300km sitten. Nollasin koodit, toivottavasti pysyy poissa.

    Leave a comment:

Working...
X