IHKA koodeja
Tässä webaston sielunelämää tutkiskellessani huomasin lukaisin IHKA:lta koodit ja sain vastauksena seuraavaa:
10 AUC Sensor
30 Zusatzwasserpumpe
50 Zuheizer
AUC sensori ilmeisesti ilman haistelija, toinen lisävesipumppu ja kolmas on lisälämmitin. Kaikissa Erros Frequency 254 niin pisti ihmettelemään, että onko tämä joku IHKA:n vika vai mikä juttu.
En tiedä liittyykö Webastoon mitenkään nämä koodit muuta kun nimeltä.
Lämmittimeltä ilmoittaa tarkennuksena maadoitus vikaa ja lisävesipumpulle ilmeisesti virransyötön ongelmaa.
Webasto on nyt ollut poissa pelistä ainakin kesän ajan.
Virallinen vikakoodi topic II
Collapse
X
-
Olen aiemmin tehnyt Bimmerprofsin ohjeiden mukaan testin (https://bimmerprofs.com/problems-per...ck-nox-sensor/ ) ja sen mukaan nox sensori pitää vaihtaa. Sattuneista syistä sitä ei ole vielä vaihdettu, mutta nyt on kaksi kertaa kylmäkäynnistyksen yhteydessä tullut puolimoottorivalo ja nelossylinterin missfire 29D0. Oireet täsmäävät aika hyvin siihen mitä Bimmerprofs kuvaa (https://bimmerprofs.com/n43-cold-start-crash/ ). Kone täristää, kierrokset seilaa ja kone saattaa jopa sammua. Kun ajaa vaikka minimissään 500m (riippuu vähän lämpötiloista, luulen) sammuttaa ja uudelleen käynnistää koneen niin ongelma on ohi.
Ja sitten kysymykseen. Mistä mä näen Installa mikä DME:n softaversio tuossa on ja mistä mä näen mitä uudempia versioita on ja mistä ne löytyy? Vai onko tää nyt jonkin muun softan hommia eikä Instan?
Ai niin, meinasin unohtaa. 4-sylinterin suutin on kuulemma vaihdettu just keväällä.Last edited by Silmaauki; 23-10-2020, 16:27.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostMistä autosta nuo on luettu? Onko nuo kaikki aktiivisia koodeja, eli tulevatko nollauksen jälkeen takaisin?
e46 320d 2004. Hauskinta täs on, etten osaa vastata varmaksi, koska korjaamo, joka nää vikakoodit on ottanu ulos, ei kertonu/tarkentanu mulle yhtään mitään lykätessään 2 lappuu vikakoodeja käteen. Voisin olettaa, et toinen lappu on ennen nollausta ja toinen jälkeen, ja nuo koodit on siinä, joka ois ennen nollausta. Toisessa lapussa noita ei oo.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by janycaa View PostHaluaisko joku kiva kertoo mulle mitä nää meinaa sillee et mistä lähtisin etsimään vikaa ja korjaamaan sen/ne?
005E21 ABS-DSC Pressure sensor 2
005E24 ABS-DSC Pressure sensor
005E40 ABS-DSC Steering angle implausible
005E43 ABS-DSC Steering-angle sensor, internal
Leave a comment:
-
-
Haluaisko joku kiva kertoo mulle mitä nää meinaa sillee et mistä lähtisin etsimään vikaa ja korjaamaan sen/ne?
005E21 ABS-DSC Pressure sensor 2
005E24 ABS-DSC Pressure sensor
005E40 ABS-DSC Steering angle implausible
005E43 ABS-DSC Steering-angle sensor, internal
Leave a comment:
-
-
F10 2010-2011:
- alternator, model incorrect (näkyi olevan alkuperäinen laturi)
- Terminal 15N from CAS, signal: not switched
Ovatko huolestuttavia?
Leave a comment:
-
-
Can-bus
Tuota can bus erroria antaa inpa nii eikös tuo voi vain johtua siitä kun abs moduuli ei saa nyt pyörännopeustietoa ja sama laatikko ei saa nopeustietoa minkäänlaista silloinhan moduulit ei keskenään kommunikoi oikein.. Koittanu päästä jyvälle tuo rakkineen sielunelämästä.. Abs takaa ei rokkase laakereiden takia kun inpalla koodit luin ja niihi yrittäny perehtyä ja tosiaan tota can bussia. Olenko täysin hakoteillä..?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jaeske View PostOriginally posted by Jaeske View PostInpa anto vikakoodin 272 temperature sensor, onko tää siis imuilman vai veden lämpötila tunnistin?
Ilman massamittarin piuha on irti koska se on kappaleina ja uusi tulossa joten voiko se sotkee tai antaa ton 272 temperature sensor koodin kun air mass meterin plugi irti.
Leave a comment:
-
-
272 Tempature sensor
Inpa anto vikakoodin 272 temperature sensor, onko tää siis imuilman vai veden lämpötila tunnistin?
Ilman massamittarin piuha on irti koska se on kappaleina ja uusi tulossa joten voiko se sotkee tai antaa ton 272 temperature sensor koodin kun air mass meterin plugi irti.
Leave a comment:
-
-
Lukaisin inpalla vikakoodit tuosta kiukuttelevasta E39 540:stä
Moottorinohjaukselta antoi seuraavat
213 Klopfsensor 4 sensorsignal
27 lambdaregler - adaption ti additiv
112 nockenwellengeber
115 heissfilmluftmassenmesser
139 endstufe kennfeldkuehlung
vähän googlen käätäjällä kokeilin selventää suuntia mitä mahtaisi mikäkin tarkoittaa, mutta varsinaiset vikakoodilistat antaa vähän ristiriitaista tietoa kun vertaa käännöksiin.
Mutta vissiinkin jotain häikkää ainakin ilmanmassamittarissa ja nakutusanturissa löytyy jos oikein käänsin ja päättelin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostIhan ensimmäisenä lukemaan ne koodit kunnon laitteella, se motomaatti nyt ei vaan ole se paras paikka näiden selvittelyyn. Joku foorumilainen lukaisee ISTA:lla, niin paljon paremmin tolkkua.Täytyypä mennä kyselemään tuolta tän alueen puolelta jos löytyis joku lukaseen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by samppa90 View PostMoro! Potilaana -10 E87 116i automaattilodjulla ja pistetään heti ekaan postaukseen parit koodit ja toivon mukaan näille löytyisi selityksiä ja päteviä toimenpiteitäKoodit saatu motomaatista:
!2AF6 Typpioksidianturi, lambda binäärinen 1
!2AF2 Typpioksidianturi, lambda lineaarinen 1
!2AF4 Typpioksidianturi, sähköinen 1
*2AF4 Typpioksidianturi, sähköinen 255
*2AF2 Typpioksidianturi, lambda lineaarinen 255
*2AF6 Typpioksidianturi, lambda binäärinen 255
*2A99 Kampiakselin asentoanturi; pakopuolen nokka-akseli, korrelaatio 6
*2AF9 Typpioksidianturi, hidastus tarkastus 1
*30EA DeNox-katalysaattori, rikkimyrkyttyminen 17
*A559 Virransyöttö MPM-rele
Olihan lista
Näistä siis *-merkityt on saatu poistettua, ei ainakaan ole vikavaloja vielä syttynyt nollauksen jälkeen. Lisäksi takakontin avaus ei onnistu kahvasta, ei kuulu edes inahdusta, avaimella kyllä moottori hyrähtää ja lunkka aukeaa. :think voisiko tuo mpm-rele vaikuttaa jotenkin siihen?
Ja toivottavasti nyt sattui oikeaan paikkaan tämä postaus
Leave a comment:
-
-
Moro! Potilaana -10 E87 116i automaattilodjulla ja pistetään heti ekaan postaukseen parit koodit ja toivon mukaan näille löytyisi selityksiä ja päteviä toimenpiteitäKoodit saatu motomaatista:
!2AF6 Typpioksidianturi, lambda binäärinen 1
!2AF2 Typpioksidianturi, lambda lineaarinen 1
!2AF4 Typpioksidianturi, sähköinen 1
*2AF4 Typpioksidianturi, sähköinen 255
*2AF2 Typpioksidianturi, lambda lineaarinen 255
*2AF6 Typpioksidianturi, lambda binäärinen 255
*2A99 Kampiakselin asentoanturi; pakopuolen nokka-akseli, korrelaatio 6
*2AF9 Typpioksidianturi, hidastus tarkastus 1
*30EA DeNox-katalysaattori, rikkimyrkyttyminen 17
*A559 Virransyöttö MPM-rele
Olihan lista
Näistä siis *-merkityt on saatu poistettua, ei ainakaan ole vikavaloja vielä syttynyt nollauksen jälkeen. Lisäksi takakontin avaus ei onnistu kahvasta, ei kuulu edes inahdusta, avaimella kyllä moottori hyrähtää ja lunkka aukeaa. :think voisiko tuo mpm-rele vaikuttaa jotenkin siihen?
Ja toivottavasti nyt sattui oikeaan paikkaan tämä postaus
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostVikakoodit voi vilkaista, jos kiinnostaa mistä auto herjaili.
Leave a comment:
-
Leave a comment: