Virallinen vikakoodi topic II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Päästömittauksen mukaan katit toimii kuten pitääkin, arvot kohdallaan eikä auto käynyt kuin joutokäyntiä hetken ennen mittausta konttorilla. Lambdat on Boschin ja aivan uudet, kaikki neljä. Katit on ajettu nyt 1500km.

    Vikakoodi tulee aina noin 120km ajon jälkeen ja sytyttää moottorin vikavalon mittaristoon samalla, torgue ohjelmasta tabletilla poisto ja sama toistuu tasaisin väliajoin noin 120km.

    Pitää tutkia, ajattelin että olisi ilmavuoto jossain ja jälkimmäiset anturit saa happea. Moottori käy ja kukkuu hienosti, vedot tallella ja vastaa kaasuun kuten pitää.
    Saisikohan tuosta logitettua tietoa vaikka test-o:lla jos jokin arvo jostain syystä heilahtaa jossain kohtaa.

    Kuitenkin aika lyhyt matka tuo 120km jos aina sen jälkeen saa nollailla vikavaloa.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Kattien jälkeisillä lambdoillahan noita.valvotaan. Joko siis vika niissä tai katit eivät pelaa kuten kuuluu.
    Päästömittauksen mukaan katit toimii kuten pitääkin, arvot kohdallaan eikä auto käynyt kuin joutokäyntiä hetken ennen mittausta konttorilla. Lambdat on Boschin ja aivan uudet, kaikki neljä. Katit on ajettu nyt 1500km.

    Vikakoodi tulee aina noin 120km ajon jälkeen ja sytyttää moottorin vikavalon mittaristoon samalla, torgue ohjelmasta tabletilla poisto ja sama toistuu tasaisin väliajoin noin 120km.

    Pitää tutkia, ajattelin että olisi ilmavuoto jossain ja jälkimmäiset anturit saa happea. Moottori käy ja kukkuu hienosti, vedot tallella ja vastaa kaasuun kuten pitää.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by MarkusM View Post
    Mikähän mahtaa olla vikana kun auto on tuottanut seuraavat koodit:

    229 Battery Charge Low 201868
    557 Rolling Possible, Secure Vehicle 201868
    370 4X4, DSC, ABS and EBV Failure 201868
    50 *Tyre Monitoring Failure, Runflat Indicator Failed 201868
    505 201868
    726 201868
    295 Adaptive Cornering Lights Failure 201868
    369 4X4, DSC and ABS Failure 201868
    661 201868


    Auto on ollut kyseisellä kilometrilukemalla liikkeen pihassa, liekkö akku olisi tyhjentynyt?
    Matala jännite aiheuttaa kaikenlaista vikakoodia, kuten tässä huomataan. Kun auto on nollauksen jälkeen toiminut jo yli 1000km, niin eiköhän se johtunut pelkästään tuosta.

    Leave a comment:


  • Shatter
    replied
    Originally posted by MarkusM View Post
    Jes, nämä vikakoodit löytyi tallennettuna ajotietokoneeseen, vikakoodit on jo nollattu ja ajettu yli 1000km tuon mittarilukeman jälkeen.

    Mietin vain onko tuo juuri akun alhaisesta jännitteestä vai onko jokin isompikin ongelma ilmennyt.

    Syy taitanee lukea jo ihan ensimmäiessä vikakoodissa eli alhainen jännite, jos ei mittariston merkkivalot pala ja auto on jo pelannut normaalisti sen tuhat kilometriä koodien luvun jälkeen niin kovaa ajoa vain.

    Leave a comment:


  • MarkusM
    replied
    Originally posted by salmol View Post
    Alhainen akkujännite aiheuttaa nipun vikailmoituksia. Akku lataukseen, vikakoodien nollaus ja sitten vasta ihmettelee enemmän.
    Jes, nämä vikakoodit löytyi tallennettuna ajotietokoneeseen, vikakoodit on jo nollattu ja ajettu yli 1000km tuon mittarilukeman jälkeen.

    Mietin vain onko tuo juuri akun alhaisesta jännitteestä vai onko jokin isompikin ongelma ilmennyt.

    Leave a comment:


  • salmol
    replied
    Originally posted by MarkusM View Post
    Mikähän mahtaa olla vikana kun auto on tuottanut seuraavat koodit:

    229 Battery Charge Low 201868
    557 Rolling Possible, Secure Vehicle 201868
    370 4X4, DSC, ABS and EBV Failure 201868
    50 *Tyre Monitoring Failure, Runflat Indicator Failed 201868
    505 201868
    726 201868
    295 Adaptive Cornering Lights Failure 201868
    369 4X4, DSC and ABS Failure 201868
    661 201868


    Auto on ollut kyseisellä kilometrilukemalla liikkeen pihassa, liekkö akku olisi tyhjentynyt?
    Alhainen akkujännite aiheuttaa nipun vikailmoituksia. Akku lataukseen, vikakoodien nollaus ja sitten vasta ihmettelee enemmän.

    Leave a comment:


  • MarkusM
    replied
    Mikähän mahtaa olla vikana kun auto on tuottanut seuraavat koodit:

    229 Battery Charge Low 201868
    557 Rolling Possible, Secure Vehicle 201868
    370 4X4, DSC, ABS and EBV Failure 201868
    50 *Tyre Monitoring Failure, Runflat Indicator Failed 201868
    505 201868
    726 201868
    295 Adaptive Cornering Lights Failure 201868
    369 4X4, DSC and ABS Failure 201868
    661 201868


    Auto on ollut kyseisellä kilometrilukemalla liikkeen pihassa, liekkö akku olisi tyhjentynyt?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    M54b30
    Shmiedman katalysaattorit

    Pidemmän ajon jälkeen, ~120km.
    Vikakoodit:
    catalytic converter efficiency bank 1
    catalytic converter efficiency bank 2

    Kaikki livedata arvot ok
    Lambdat toimii

    Mistä etsiä ?
    Kattien jälkeisillä lambdoillahan noita.valvotaan. Joko siis vika niissä tai katit eivät pelaa kuten kuuluu.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Tuplat

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    M54b30
    Shmiedman katalysaattorit

    Pidemmän ajon jälkeen, ~120km.
    Vikakoodit:
    catalytic converter efficiency bank 1
    catalytic converter efficiency bank 2

    Kaikki livedata arvot ok
    Lambdat toimii

    Mistä etsiä ?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by 314da View Post
    Tuommoinen vikakoodi tullut vastaan useammassa alkupään B48 moottorisessa.
    Autojen toiminnassa tuo ei ole näkynyt joten maksaako vaivaa lähteä marmoritiskille ihmettelemään? Netistä läytyvän SI B12 13 18 perusteella poistuu ohjelmistopäivityksellä.
    Jos tuo menee takuu työnä, niin kannattaahan se marmorilla käyttää. Jos ei, niin sitten saa sen päivityksen ilman marmoriakin.

    Leave a comment:


  • 314da
    replied
    FC 21A02D - Combustion control

    Tuommoinen vikakoodi tullut vastaan useammassa alkupään B48 moottorisessa.
    Autojen toiminnassa tuo ei ole näkynyt joten maksaako vaivaa lähteä marmoritiskille ihmettelemään? Netistä läytyvän SI B12 13 18 perusteella poistuu ohjelmistopäivityksellä.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by V3lmu View Post
    Hei!


    Lähisuvussa+ystäväpiirissä olisi tarvetta bemarille tarkoitetulla vikakoodilukijalla (Ei yleismallin tai bluetooth/kapula yhistelmiä)


    Olen katsonut jo valmiiksi paria eri vaihtoehtoa. Vikakoodien luku+koodaus+anturi arvojen tutkinta olisi tarvis pystyä tekemään.


    1. BimCOM
    2. Bavarian Technic


    Budjetti n. 700€? INPA/ISTA? Onko muita vaihtoehtoja olemassa? Onko nuo vaihtoehdot hyviä? Plussat ja miinukset?
    Paras vaihtoehto on laittaa BMW omat softat eli INPA/ISTA vikakoodien lukemiseen/nollaamiseen, live-dataan jne. Koodailuihin sitten NCS expert ja E-sys. Mukaan toki sitten Tool32, Winkfp jne.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by alpine3 View Post
    On kyllä, tuolla kysyjän samasta aiheessa aloittamassa threadissäkin samaa jo ehdotettu.
    Se on kyllä hyvä että voi kysyä samaa kymmenessä eri paikassa. On modellekkin hommia siivoamisessa kun samaa löytyy useasta paikasta

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Komea budjetti.

    Kannattaa melkein katsella foorumin myynti osiolta valmis diagnostiikka läppäri bmw:n softilla.
    Jos oikein hienoksi laitteet tahtoo hankkii sitten vielä icom:in.
    On kyllä, tuolla kysyjän samasta aiheessa aloittamassa threadissäkin samaa jo ehdotettu.

    Leave a comment:

Working...
X