Taka-akselin puslat e30

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• petteriu
    replied
    Originally posted by full View Post
    saikos noita puslia powerflexiltä? siis juurikin näitä isoja?...
    Saa niitä jo nykyisin. PFR5-807 jos nyt ulkoa muistan oikein.

Petteri

Leave a comment:

• [Riku]
    replied
    Omasta e30 mennyt kanssa noi puslat. Olisko kenelläkään suositella tampereelta paikkoja missä vaihdattaa? Löytyiskö foorumilta ketään kuka ne vois sopivaa korvausta vastaan ne vaihtaa. Itsellä ei ole paikkaa moiseen operaatioon.

Leave a comment:

• Bmw Master
    replied
    noniin olin melko varma että jossain olin nähnyt tietoa että powerflexiltä saa E28 puslia.. vaikuttas jopa "kohtuuhintasilta"
    ikävä kyllä ei ole nätä isoja :(

http://www.btcf.fi/forum/showthread....&highlight=e28
    "Nyt on saatavilla myös E28 etupään puslia. Taakse ainoastaan vakaajan puslat."

Ja ja...?

Leave a comment:

• soda
    replied
    Meikäläisen e30:ssä kolahtaa liikkelle lähdettäessä ja vaihdejarrutuksissa lujaa. Ja perse tuntuu elävän omaa elämäänsä vähän liikaakiin, aivan kuin olisi nelipyöräohjaus. Eli perseen kaikki puslat vaihtoon tuossa vaiheessa?

Itsellä ei tarvittavia työkaluja/aikaa (seliseli..), paljonkohan ko. operaation hinta olisi asiantuntevassa (vinkit tervetulleita) paikassa?

Leave a comment:

• full
    replied
    noniin olin melko varma että jossain olin nähnyt tietoa että powerflexiltä saa E28 puslia.. vaikuttas jopa "kohtuuhintasilta"
    ikävä kyllä ei ole nätä isoja :(

Leave a comment:

• Bmw Master
    replied
    saikos noita puslia powerflexiltä? siis juurikin näitä isoja?

mites kun itellä ammattikoulun poijjaat aikanaan nuo asensi eikä oikeanpuoleinen ole edes ihan pohjassa asti että onko tuolla minkälainen vaikutus ajoon? itse en ole kyllä mitään suurempia huomannut kun peräpäässä alusta on muutenkin elellyt omaa elämäänsä mutkissa
    Ei taida e28:siin saada powerflexiä, tai jos e30 pusla sopii...?

Ei se pohjassa kuulukkaan olla, n.sentti vajaa ja kun autoa keinuttaa niin liikkuu hiukan.

Leave a comment:

• full
    replied
    saikos noita puslia powerflexiltä? siis juurikin näitä isoja?

mites kun itellä ammattikoulun poijjaat aikanaan nuo asensi eikä oikeanpuoleinen ole edes ihan pohjassa asti että onko tuolla minkälainen vaikutus ajoon? itse en ole kyllä mitään suurempia huomannut kun peräpäässä alusta on muutenkin elellyt omaa elämäänsä mutkissa

Leave a comment:

• Bmw Master
    replied
    Oisko kellään lainata sopivaa työkalua tai haluisko joku vaihtaa ne mulle kohtuu korvauksella? Tarjoan asennus kaljat ja röökit ja kyydin paariin...

Leave a comment:

• GOOFY
    replied
    Originally posted by SledgeHammer82 View Post
    Miten ne tunkilla menee takaisin? Mun kokemusten mukaan nousee kyllä koko auto ennen kuin pusla uppoaa tunkilla sisään, vaikka on annettu lämpöakin apurungolle,
    no jos auto meinaa nousta niin laittaa liinan tai kettingin takapalkista tunkkiin kiinni...

Leave a comment:

• Vaiski_Dsm
    replied
    ......
    Last edited by Vaiski_Dsm; 16-07-2025, 11:05.

Leave a comment:

• SledgeHammer82
    replied
    Originally posted by GOOFY View Post
    kyllä se sieltä lähtee bilteman 13 euron ulosvetäjällä pois ja tunkilla takaisin
    Miten ne tunkilla menee takaisin? Mun kokemusten mukaan nousee kyllä koko auto ennen kuin pusla uppoaa tunkilla sisään, vaikka on annettu lämpöakin apurungolle,

Leave a comment:

• GOOFY
    replied
    Originally posted by Violin View Post
    Oisko kellään myydä tai lainata noita puslatyökaluja E34:n puslien vaihtoa varten? Myös halpoja korjaamoja Oulun seudulla saa ehdottaa. Vepsäläinen arvioi hinnaksi reilut 300 euroa ja Wetterin merkkihuolto noin 250 euroa. Aika hapokasta. Ja nämä hinnat ilman osia.
    kyllä se sieltä lähtee bilteman 13 euron ulosvetäjällä pois ja tunkilla takaisin

Leave a comment:

• Violin
    replied
    Oisko kellään myydä tai lainata noita puslatyökaluja E34:n puslien vaihtoa varten? Myös halpoja korjaamoja Oulun seudulla saa ehdottaa. Vepsäläinen arvioi hinnaksi reilut 300 euroa ja Wetterin merkkihuolto noin 250 euroa. Aika hapokasta. Ja nämä hinnat ilman osia.

Leave a comment:

• JuRi
    replied
    No nyt on apurungon puslat vaihdettu. Oli keskiöt irti molemmilta puolilta. Olikin jo jonkin aikaa kolahdellut perästä kun lähtiessä laittoi vaihteen päälle. Myös risteyksiin tultaessa laatikon vaihtaessa pienemmälle kolahteli.
    Puslat olivat kyllä todella tiukassa. Mutta ilman ulosvetäjää homma olisi ollut todella v..tumainen. Kiitokset sille joka oli tehnyt kuvat . Ensimmäistä puslaa vedettäessä sillä "prikalla" mistä oli hiottu kummaltakin puolelta sain vedettyä vain puslan sisukset. Onneksi ulosvetosatsissa oli puslan ulkomitan kokoinen "prikka". Ensin kun vanhan puslan yläpäästä talttasi ne "kumikorvat" pois ja sitten sillä isolla "prikalla" veti puslaholkin pois. Menihän siinä yksi M12 kierretanko poikki,(olin tehnyt niitä useampia varalle) ja se "prikkakin" vääntyi hiukan.
    Ompa kiva ajella kun ei kolise enää. Aikaa meni minulla kaksi tuntia/puoli ja tuli säästettyä noin (paikallisen korjaamon tuntihinta 45e) 180e. Osat maksoi 140e postikuluineen.

Leave a comment:

• JuRi
    replied
    Kiitos tiedoista

Leave a comment:

Working...