Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jax_KiBez
    BTCF Member
    • Jan 2010
    • 2061
    • Pirkanmaa

    Originally posted by Bmw Master View Post
    Ei ainakaan testin mukaan pidä mitään. http://www.ta-rengas.fi/wp-content/u...testi-2016.pdf Perus Kiinalaiset on parempia.
    Mä nyt edelleen perustan omaan kokemukseen kadulla ja radalla. En toisen tekemään testiin 205/55R16 H-luokan renkaalla.
    Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
    Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

    _____________________________________
    Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
    Tästä mun kaluston showroomiin
    Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

    Comment

    • Antsah
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1776
      • Oulu

      Originally posted by Bmw Master View Post
      Ei ainakaan testin mukaan pidä mitään. http://www.ta-rengas.fi/wp-content/u...testi-2016.pdf Perus Kiinalaiset on parempia.
      Kuten sanoin aikaisemmin niin mun mielestä noista ei kyllä kannata maksaa yhtään enempää kuin halvimmista kiinalaisistakaan.

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        Originally posted by nullzwei View Post
        Autobild 5/2016, 50 kesärengasta



        linkissä lehden sivu 22:

        Vaikka kalleimman ja halvimman rengassarjan hintaero on vain 120 euroa, hinta on tärkeä tekijä kustannusosiossa.

        Arvioimme hintaa suhteessa ajokilometrimäärään. Lopputulos: ajo on halvinta Yokohaman ja Hankookin renkailla ja kalleinta Pirellin renkailla.
        Testin kuitenkin voittaa taas kerran testin toiseksi halvin Hankook ja sillä tuli myös samalla toiseksi halvin halvin ajosuorite, eli se kummallinen väite siitä että ”halpiksilla” ei olisi halpaa ajaa, tulee tässäkin todistettua liehuvin lipuin vääräksi.
        Varsinkin kun testin halvin, eli Nexen, tuli lisäksi Hinta/ajomäärässä heti kolmanneksi(ja tätä saa tästä ryhmästä tiskiltä oikeasti paljon halvemmalla).

        Tuossa testin voittajan, eli "halpis" Hankookin Vahvuudet:

        Originally posted by Autobild
        Hankook Ventus Prime3 91 V. 280€:
        Testivoittaja parhailla ajo-ominaisuuksilla kuivalla ja märällä, hyvä hinta- laatusuhde, tarkka ohjattavuus, dynaaminen ajettavuus, lyhyimmät jarrutus- matkat märällä ja kuivalla, hyvä ajokilometrimäärä.
        Last edited by Hemi; 30-08-2016, 14:21.

        Comment

        • Jax_KiBez
          BTCF Member
          • Jan 2010
          • 2061
          • Pirkanmaa

          Originally posted by Hemi View Post
          Testin kuitenkin voittaa taas kerran testin toiseksi halvin Hankook ja sillä tuli myös samalla halvin ajosuorite, eli väite siitä että ”halpiksilla” ei olisi halvinta ajaa, tulee tässäkin todistettua liehuvin lipuin vääräksi.
          Erityisesti kun testin halvin eli Nexen, tuli kaiken lisäksi testissä kolmanneksi.

          Tuossa voittajan, eli "halpis" Hankookin Vahvuudet:
          Hankook on kyllä esimerkillinen "ei-premium"-rengas, mä jo pitkään on laskenut sen halvaksi premium-renkaaksi, en koskaa pahemmin mitään huonoa kuullut, pari kertaa ollut jotain meidän asiakkailla ongelmia ensiasennus-Hankookkien tasapainoituksessa, aina loppunut renkaan vaihdon jälkeen ongelmat, nämä ongelmatkaan eivät 100% varmuudella silti ole olleet juuri Hankookin aiheuttamia. Myös Fulda tuosta testistä hyppii silmiin, en ole koskaa tuota juuri minään kovin erikoisena renkaana pitänyt, lähinnä keskiluokan tuotteena, silti noinkin hyvät tulokset.

          Mutta nämä yksittäistapauksia, kaikilla merkeillä on mahdollisuus saada huonompi yksilö/yksilöitä autoon.
          Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
          Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

          _____________________________________
          Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
          Tästä mun kaluston showroomiin
          Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            Originally posted by Jax_KiBez View Post
            Hankook on kyllä esimerkillinen "ei-premium"-rengas, mä jo pitkään on laskenut sen halvaksi premium-renkaaksi, en koskaa pahemmin mitään huonoa kuullut, pari kertaa ollut jotain meidän asiakkailla ongelmia ensiasennus-Hankookkien tasapainoituksessa, aina loppunut renkaan vaihdon jälkeen ongelmat, nämä ongelmatkaan eivät 100% varmuudella silti ole olleet juuri Hankookin aiheuttamia. Myös Fulda tuosta testistä hyppii silmiin, en ole koskaa tuota juuri minään kovin erikoisena renkaana pitänyt, lähinnä keskiluokan tuotteena, silti noinkin hyvät tulokset.

            Mutta nämä yksittäistapauksia, kaikilla merkeillä on mahdollisuus saada huonompi yksilö/yksilöitä autoon.
            Siis Hankookin tuotteet lähes kautta linjan ovat oikeasti olleet jo vuosia ”ykköspremiumia” jos puhutaan renkaiden todellisista ominaisuuksista, eikä hinnasta.
            Se vain on niin että kuluttajat mieltävät ”premiumiksi” tuotteen josta myyjä kehtaa pyytää ”premium” hintaa keskinkertaisin ominaisuuksin ja osaa keskinkertaisuuden paikata mielikuvamarkkinoinnilla parhaiten(kuluttaja kaiken lisäksi itsehän maksaa häneen suunnatun markkinoinnin ko.tuotteissa).
            Vielä kun näihin testeihin sisällytettäisiin varsinkin isommissa vannekokoluokissa meitä suomalaisia kiinnostavan uraherkkyyden, niin nämä mielletyt ”premiumit” olisivat vieläkin huonompia ja niiden korkeampi hinta olisi perusteltavissa vielä huonommin.
            Ne kun perinteiseti ovat ominaisuuksiltaan painotettu juurikin lehtien testipistetaulukon prosenttiosuuksien mukaan, joka tarkoittaa nopeaa ja agressiivista reagointia....joka taas tarkoittaa Suomessa uraherkkyyttä, varsinkin käytettynä.

            Tämäkin on kuitenkin näiden ”premium merkkien” oman markkinoinnin tulosta että kuluttajat oikeasti kuvittelee saavansa pidemmän ajosuoritteen maksamalla tuotteestaan ”premium” hinnan.
            Näin ei kuitenkaan todellisuudessa ole ja tämä että varsinkin Autobild on nyt ottanut testeihin mukaan myös nämä kulutustestit, ovat monen ”premium-merkin” markkinoinnillinen painajainen.
            Eli sekään markkinoinnillinen ”suonenisku” ei enään oikein toimi, kun testistä toiseen näyttää selvästi siltä että hinta ei todellisuudessa suinkaan korreloidu pidempänä ajosuoritteena.

            Eli tässäkin testissä nähdään se että maksamalla enemmän....saat vain huonomman, joka suhteessa.
            Tämä tarkoittaa sitä että varsinkaan köyhän ei kannata perustaa paremmuutta kovimpaan hintaan, vaan oikeasti siihen mitä sillä eurollaan tuotteesta saa oikeasti, ei vain markkinamiesten luomissa illuusioissa.

            Comment

            • Jax_KiBez
              BTCF Member
              • Jan 2010
              • 2061
              • Pirkanmaa

              Nyt kun kerkesin ajatuksella tutkia tätä jaettua rengastestiä niin siihen mitä aikaisemmin puhuin mm. kiinalaisten kesto vs. märkäpito, niin Yokohama, paras mitattu kestävyys ja kaikista huonoin märällä. Juuri tätä hain, että näitä löytyy ikävästi missä uhrataan niistä vähistä ominaisuuksista mielestäni ne tärkeimmät eli turvallisuus taka-alalle.

              Mikähän aivopieru tässäkin toimittajalla tullut, kun testi on 205/55R16 H-luokan renkaista, silti nämä 15 parasta on V-luokkaisia.
              Ei sillä että eihän sillä nyt niin merkitystä ole kun kerran kaikki on samaa.

              Kyllähän tossa hienosti muutenkin näkee noiden kompromissien aihettuman eron, Pirelli on loistava sateella, mutta vähemmän kestävä kuin muut. Bridgestone loistaa märällä, muttei kuivalla tai kestävyydessä.

              Mitä itse renkaita olen myynyt vajaa kymmenen vuotta niin yleensä on sama kaava, perus-Pentti ja -Liisa hakee turvallista ja hiljaista rengasta, harvoin kukaan kestävyydestä puhuu mitään, ellei ole ollut poikkeuksellisen huono kokemus jostain merkistä, jolloin etsii toista merkkiä tilalle. Kun renkaat ovat loppu tullaan ostamaan lisää, harvoin kukaan kommentoi että odottivat että kestävät pidempään.
              Nuoret etsii joko halvinta mustaa ja pyöreää kyselemättä muutakuin hintaa tai sitten haluavat jonkun mistä netistä lukivat ja seniori-ihmiset haluavat usein vain samanmerkkistä premium-rengasta jota ovat vuosikaudet käyttäneet.
              Sporttirenkaissa taas mennään siihen että pitäis tietää haluaako oikeasti sporttisen ajettavuuden vai edelleen sen mukavan, koska yleensä ovat kaksi eri rengasta.
              Paras hintalaatusuhde on yleensä ns. keskiluokan renkailla missä hinta on yleensä suht paljon halvempi kuin Premium, ja oikeastaan suurin ero tulee vierintävastuksessa ja joskus kestossa, riippuu niin kovin mitä vertaillaan keskenään.
              Musta on aika tyhmää osta halvin mikään tuote mitä rahalla saa ja sitten itkeä kuinka se ei täytä odotuksia, pitäis vähän suhteuttaa kysymällä, miksi se on halpa.
              Harvoin tulee paskaa ostettua jos ostaa tunnetun premium-tuotteen, mutta joskus vois saada vähintään samaa laatua myös halvemmalla.

              Ei millään pahalla Hemi, mutta välillä kuulostaa että joku markkinamies on sut persraiskannut ja sulla on traumat siitä, kun noin vouhotat, että myyntipuheet on pelkkää paskaa. Mä en tiedä miten ja mitä muut markkinoi, mutta mä hyödynnän meidän asiakaspalautetta myyntipuheissani, eli jos tulee paljon paskaa niskaan jostain tuotteesta niin aika vähillä lupauksilla sitä viitsin myydä edespäin, tiedän kyllä että saatan olla pisara valtameressä ja on näitä myyjiä jotka näkevät vain euroja silmissään ja manipuloivat asiakkaan ostamaan mitä myyjä haluaa.
              Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
              Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

              _____________________________________
              Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
              Tästä mun kaluston showroomiin
              Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                Originally posted by Jax_KiBez View Post
                Nyt kun kerkesin ajatuksella tutkia tätä jaettua rengastestiä niin siihen mitä aikaisemmin puhuin mm. kiinalaisten kesto vs. märkäpito, niin Yokohama, paras mitattu kestävyys ja kaikista huonoin märällä. Juuri tätä hain, että näitä löytyy ikävästi missä uhrataan niistä vähistä ominaisuuksista mielestäni ne tärkeimmät eli turvallisuus taka-alalle.
                Katsotaanpa mitä itse asiassa oikeasti sanoit ja mihin tartuin:

                Originally posted by Jax_KiBez View Post
                Näinhän se aina on ollut ja tulee olemaan ettei köyhän kannata ostaa halpaa.

                Kyllähän kaikki halppikset on kuluvaa sorttia, tai jos ei kulu niin ei pidäkkään, ikävä luonnonlaki.
                Nyt kun pidetään tämä Autobildin testi mielessä, niin miten niin ...”köyhän ei pidä ostaa halpaa”...?:

                Testin toiseksi halvin rengas, eli Hankook kuitenkin voitti koko testin?

                Tai miten tämä pitää paikkansa: ...."Kyllähän kaikki halppikset on kuluvaa sorttia, tai jos ei kulu niin ei pidäkkään, ikävä luonnonlaki”...

                Testivoittaja Hankookilla pääsi kuitenkin ko.testissä kolmanneksi pisimmälle, vaikka mm.jarrutusmatkat niin kuivalla kuin märälläkin olivat testin toiseksi lyhyimmät....eli ei todellakaan väittää niin että KAIKKI ”halppikset” olisivat automaattisesti ”kuluvaa sorttia, tai jos ei kulu, eivät pidäkkään”...

                Eli, se mitä minä ajoin takaa oli se että tuo :..”köyhän ei pidä ostaa halpaa”...ei todellakaan ainakaan rengaskaupoilla pidä nykyään paikkaansa ja ko.slogan pitäisi kääntää niin että: ...”köyhän ei pidä ostaa keskinkertaista premiumhintaan”...

                Comment

                • mikron
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 2171
                  • Himas

                  Ongelmahan on se, että nykyään ei mistään tiedä, kannattaako köyhän ostaa halpa vai kallis. Hinta ei missään tuotteessa tunnu olevan enää mikään mittari.
                  F11 530dA xDrive M-sport -13
                  Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                  Ex: E38 740iA -98
                  Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                  Ex: E39 523i -96
                  Ex: E34 520i -89

                  Comment

                  • Jax_KiBez
                    BTCF Member
                    • Jan 2010
                    • 2061
                    • Pirkanmaa

                    Originally posted by Hemi View Post
                    Katsotaanpa mitä itse asiassa oikeasti sanoit ja mihin tartuin:

                    Nyt kun pidetään tämä Autobildin testi mielessä, niin miten niin ...”köyhän ei pidä ostaa halpaa”...?:

                    Testin toiseksi halvin rengas, eli Hankook kuitenkin voitti koko testin?

                    Tai miten tämä pitää paikkansa: ...."Kyllähän kaikki halppikset on kuluvaa sorttia, tai jos ei kulu niin ei pidäkkään, ikävä luonnonlaki”...

                    Testivoittaja Hankookilla pääsi kuitenkin ko.testissä kolmanneksi pisimmälle, vaikka mm.jarrutusmatkat niin kuivalla kuin märälläkin olivat testin toiseksi lyhyimmät....eli ei todellakaan väittää niin että KAIKKI ”halppikset” olisivat automaattisesti ”kuluvaa sorttia, tai jos ei kulu, eivät pidäkkään”...

                    Eli, se mitä minä ajoin takaa oli se että tuo :..”köyhän ei pidä ostaa halpaa”...ei todellakaan ainakaan rengaskaupoilla pidä nykyään paikkaansa ja ko.slogan pitäisi kääntää niin että: ...”köyhän ei pidä ostaa keskinkertaista premiumhintaan”...
                    Okei, en nyt ihan tarkoittanut sitä että testi antaa ilmi että halparenkaat olisivat ”kuluvaa sorttia, tai jos ei kulu, eivät pidäkkään” vaan mm. Yokohama kyllä hirveästi muistuttaa ominaisuuksiltaan kovaa halparengasta ja niiden tyypillistä toimintaa.

                    Hankook, eikä mikään testin top 15 päässyt ole halppisrengas, vaan kaikki edustavat sitä vähintään keskitason osiota, jos testissä olisi ollut Accelera, Autogrip tai joku muu oikeasti halparengas eli renkaiden halvinta ääripäätä edustava rengas. Niin näkyisi vielä selvemmin nämä mahtavat ominaisuudet.

                    Jokainen luottakoon mihin luottaa, kuka sitten luottaa testiin tai kuka myyjän puheisiin. Itse en perusta hirveästi uskoa kiinalaiseen ennenkuin selkeät todisteet sen ylivertaisuudesta lyödään tiskiin, ei ole tullut vastaan vakuuttavaa vielä. En kiellä etteikö jotkut ole ominaisuuksiltaan hyviä, mutta väkisin kiinalainen joutuu enempi siihen hintaa tekemään enemmän kompromisseja.

                    Jos 205/55R16 kokoon etsii rengasta niin onhan sillä pirusti merkitystä mitä ylipäätään etsii, jos meillä esimerkiksi voisi Michelin-sarja maksaa töineen 450€, BF Goodrich 370€, Tigar 290€ ja Sunfull 250€
                    Noihin rahoihin saa todennäköisesti neljä hyvinkin erilaista rengasta, tottakai lompakon koko määrää yleensä sen seuraavan vaiheen. Ja sittenkun sulla on jokaisen noista tilalle vähintää neljä vaihtoehtoa niin kyllähän sillä saa pään kipeäksi kun mietit mihin "sijoittaa".

                    Kun sanoin "Harvoin tulee paskaa ostettua jos ostaa tunnetun premium-tuotteen, mutta joskus vois saada vähintään samaa laatua myös halvemmalla."
                    Pätee tämä edelleen minulla, jos joku haluaa ottaa riskin sen kerran kun renkaihin sulloo rahansa, että ehkä se LingLong, Kumho tai joku muu voisi olla hyvä kun niistä netissä puhutaan, ja sit jos pettyy ominaisuuksiin vaikka oli mielessä premium-tuote, mutta halusi säästää rahoissaan.
                    Jos ostat sen premium-renkaan niin tuotteeseen ei yleensä pety, olisi ehkä jonkun toisen halvemmalla saanut, mutta vähemmän päänvaivaa näin päin.

                    Tää nyt rupee menee todella offtopiciksi täällä halppisketjussa...Liputa sinä halpojen renkaiden puolesta niin minä perustan premium-renkaisiin. Kukin itse tehköön sen päätelmän kannattaako ostaa esimerkiksi Michelin, Hankook vai LingLong, ja mitä sillä rahalla uskoo saavansa.
                    Testit on ihan hyvä mittari, kun muistaa että niissä mitataan senttejä ja nopeuden eroja 1-3km/h erolla. Harva niin tarkasti ominaisuuksia pääsee ikinä testaamaan perseensä alla. Testejä jos rupee käymään lävitse niin kyllä vähän ihmetyttää kun välillä merkki X samalla tuotteella sijalla 1. tai sitten sijalla 7. välillä taas sija 3.
                    Ei testausmenetelmät oikein anna suoraa kuvaa siitä mikä on todellinen paremmuusjärjestys, yhdellä testillä ei tee mitään.

                    Mutta jännä juttu kuitenkin kun testejä tutkii niin melkeinpä aina kärjessä Contintental, Goodyear, Dunlop, Pirelli ja Michelin. Eli ne tutut ja tunnetut premium-merkit milloin missäkin järjestyksessä. Ja saman vuoden testeissä, renkaathan usein eri vuosina saattaa olla eri kumiseosta.
                    http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre-Tests/

                    http://www.tyrereviews.co.uk/Article...-Tyre-Test.htm
                    Tässä testissä sijat 9.-13. kaikissa huonoina puolina pito märällä ja kaikki kiinalaisia. Tai no Toyon T1S valmistusmaata en tiedä.
                    Last edited by Jax_KiBez; 31-08-2016, 08:31.
                    Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                    Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                    _____________________________________
                    Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
                    Tästä mun kaluston showroomiin
                    Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                    Comment

                    • Driver22
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 2098
                      • *

                      Kaikkein koomisinta porukkaa tuttavapiirissä ovat nämä jotka vannovat "premium" kesäkumien nimeen ja verrataan metrin-kahden eroja jarrutusmatkoissa mitä jossain testissä on saatu. Ja sitten talvella ajetaan kitkoilla "kun ne on niin hiljaiset". Yksikin 30v rekkaa ajanut sankari oli yksi perus-talvipäivänä ojanpohjalla kitkarenkaineen mutta on kuulemma hiljaiset ja pitoa vähintäänkin yhtä paljon tai ehkä 2x enemmän, kun kitkat on kuulemma niin paljon nastoja edellä kehityksessä Ainakin täällä pohjoisessa tiet on jääpolanteessa aika pitkän matkan talvea ja kitkoja ei kannata alle laittaa jos ei halua olla tientukkeena... ja sitten tietkin on niin urilla (kiitos toki nastarenkaiden ja muutenkin valtavan tiestön korjausvelan) että mielummin tinkii "äärimmäisestä ajettavuudesta" kuin mukavuudesta.
                      F31 330D Xdrive M-Sport

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by Jax_KiBez View Post
                        Tää nyt rupee menee todella offtopiciksi täällä halppisketjussa...Liputa sinä halpojen renkaiden puolesta niin minä perustan premium-renkaisiin. .
                        Niin, niin, nyt kain ollaankin halpisrengastopikissa jossa tämä ”premiumin liputtaminen” on lähinnä absurdia.
                        Sen ”Premiumin” liputtamisenhan voi sitten tehdä premiumrengastopikissa, eikä provota niiden ”ylivertaisuudesta” topikissa joka juuri pyrkii löytämään ne hyvän hinta/laatusuhteen tuotteet jotka oikeasti riittää arkiajoon.
                        Eli tämä premiumeiden hehkutus on vain väärässä topikissa ja sitä varten on ihan oma topikkinsa jotta vältytään tältä lapselliselta juupaeipäs väittelyltä ja keskitytään itse asiaan.

                        Eli tuossa ihan oma topic sille ”premium” hehkutukselle:http://www.btcf.fi/forum/showthread....remium+renkaat

                        Comment

                        • timppa_s
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2013
                          • 33
                          • Vantaa

                          Ihan ansiokas testi saksalaisilla. Kumeilla on jopa ajettu 10 tkm ja katsottu kauanko ne kestäis.

                          Testin painotukset vaikuttaa aika kummallisilta. Jarrutus (kuivalla) 14 %, kaarrevesiliirto 2 %. Olisin ajatellu toisinpäin. Painotuksen avulla ehkä haluttiin saada oman maan Conti voittajaksi mutta ei ihan onnistunu.

                          Se tuosta näkyy että vesiliirrossa huonoimmat kumit, Yokohama ja Hankhook kestivät kaikkein pisimpään.

                          Comment

                          • nullzwei
                            BTCF Member
                            • Oct 2002
                            • 11056
                            • ?

                            Originally posted by timppa_s View Post
                            Ihan ansiokas testi saksalaisilla. Kumeilla on jopa ajettu 10 tkm ja katsottu kauanko ne kestäis.

                            Testin painotukset vaikuttaa aika kummallisilta. Jarrutus (kuivalla) 14 %, kaarrevesiliirto 2 %. Olisin ajatellu toisinpäin. Painotuksen avulla ehkä haluttiin saada oman maan Conti voittajaksi mutta ei ihan onnistunu.

                            Se tuosta näkyy että vesiliirrossa huonoimmat kumit, Yokohama ja Hankhook kestivät kaikkein pisimpään.
                            Painotuksia pohdin itsekin. Valittu mikä valittu. Suureet on testissä näytillä joten exceliin siirrettynä voi tehdä ihan omat prosenttipainotukset, vieläpä omilla tinkaushinnoillakin jos niikseen tulee.

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              ADAC:in uusimmassa 17":ten testin kallein rengas, eli Misukan PS3 vasta 11:sta eikä näytä kulutuksen kesto olevan kummoinen, eikä oikein sadekelin pidotkaan?(”halpisrengas” kuitenkin kakkosena):



                              Köyhän ei siis varmasti kannata ostaa kalleinta.
                              Last edited by Hemi; 01-09-2016, 12:48.

                              Comment

                              • Antsah
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2009
                                • 1776
                                • Oulu

                                Goodyerin halpismerkki Sava parempi kuin Nokian. Varmaan Nokialla ollaan tyytyväisiä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎