Tuli mieleen, kun olette tuolta camskilliltä tilaillu renkaita, niin tuleeko sieltä tulli maksuja tms? Aika halvallahan nuo näyttäisi muuten tulevan, noin kuudella punnalla
Tuli mieleen, kun olette tuolta camskilliltä tilaillu renkaita, niin tuleeko sieltä tulli maksuja tms? Aika halvallahan nuo näyttäisi muuten tulevan, noin kuudella punnalla
Sieltä pitää valita se onko yksityinen vai yritys ostamassa. Yritykselle luonnollisesti halvempi. Oisko ollu ~44€ rahti kun tuossa tovi sitten renkaat tilasin.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Niin varmaan ehkä yksittäisen liikkeen kate on jotain tuota luokkaa. Ketju/maahantuoja, yms instanssit on ennen liikettä vieneet omat siivunsa siitä vielä ennen sitä.
Pikaisesti vilkaistuna otin vertailuksi Goodyearin eagle f1 asymmetric 2 renkaan, jossa englannsta rahteineen säästöä 300e (500e vs 800e). Vianor vielä kertoo ottavan 100e renkaista asennettuna vanteille tuon 800e päälle, joten siinäkään ei häviä yhtään mitään kun asennutat ne ulkomailta tulleet renkaat vanteille. Tuo vianorin 100e hinta rengastöistä on kyllä ihan naurettava. Siinä on tuntitaksa melko kohdillaan.
Jokainen ostakoot renkaansa mistä parhaaksi näkee.. Minulle tuo 300e on kuitenkin summa jonka voi laittaa johonkin muuhunkin. Yleensä tuo ero vain suurenee jos valitsee renkaaksi jonkun muun kuin premium merkin. Varmaan jossain pienissä kokoluokissa erot ei ole näin suuria.
Pienet kokoluokat on edullisia Suomessakin. Nuo suuremmat on jostain syystä Suomessa todella kalliita, niinkuin tietty moni muukin asia. ALV ehkä yksi syy, mutta eihän se tuota selitä. Sen tiedän, että esim. Michelin myy Suomeen kalliimmalla, kuin esim. Saksaan.
Itse olin jo tilaamassa nuo TM testivoittaja Hankookit, mutta onneksi selvisi tuo niiden nopea kuluminen ennen tilausta (tuo Autobildin testi ja rengaskauppiaalta kuultuna).
Otin nyt uudelleen Hakka Z G2:t, samanlaiset olleet alla nyt sen 3 kesää ja ei pahaa sanottavaa niistä ollut. Vaikka niiden tuo polttoaineenkulutusmerkintä on huono, niin tuossa Autobildin testissä olivat siltäkin osin ihan hyvin pärjänneet, joten lienevät ihan keskitasoa kulutusvaikutuksen osalta. Myös ajomelumerkintä on niissä huono, mutta tuskin auton sisälle se melu paljoa enempää kantautuu kuin hiljaisimmista tuon koon renkaista.
Onko sillä väliä vaikka renkaat oiskin tehty Venäjällä? Tehtaan/valmistajan laadunvalvontahan sen laadun kuitenkin ratkaisee. On teillä kotonakin kuitenkin kämppä täynnä kiinassa tehtyä elektroniikkaa sun muuta kamaa vaikka siinä jonkun tunnetun valmistajan nimi päällä onkin.
Totta. Oli se tehdas suomessa, saksassa tai venäjällä, laadunvalvonta määrää sen mitä sieltä ulos pusketaan. Vaikka se venäläisten työmoraali onkin eriluokkaa mitä suomessa, niin pitkälti ne koneet hoitaa renkaan teon. Ihmiset vain huolehtii automaation toiminnasta ja siitä että tavaraa riittää.. Trukkikuskeja rengastehtaalla riittää
Melkoinen tuo vianorin kate renkaissa jos tuosta hinnassa on jo 55% alennusta.
Ostohinta vs. Pyyntihinta ja toteutunut kauppahinta on aivan eri juttu. Würth pulttitavarasta voi antaa 95% alennusta ja talolle jää vielä katetta. Se, että kaikki alat ovat kilpailtuja eivät tarkoita että siellä olisi kovat katteet. Myytävälle tavaralle on vain pakko laittaa joku hinta, mistä sitten lähdetään laskemaan alennukset.
Periaate netto + tietty prosentti perisuomalaisessa ajattelumallissa saisi lähes kaikki itsemurhan partaalle. Kyllä se toppahousuteppoa vituttaa maksaa maidosta 1,05e/purkki kun se maksoi sinne kauppaan 18c..
Kate rengasalalla on noin 25-40%, riippuen tuotteesta ja ajankohdasta. Eli ei nyt millään älyttömillä mennä, se ei kevyen puolen renkaissa montaa kymppiä sarjaa kohti välttämättä ole..
Ja tuota prosenttia nostaa työt. Renkaan kate tänäpäivänä kilpailun takia on perseestä.
Niin varmaan ehkä yksittäisen liikkeen kate on jotain tuota luokkaa. Ketju/maahantuoja, yms instanssit on ennen liikettä vieneet omat siivunsa siitä vielä ennen sitä.
Pikaisesti vilkaistuna otin vertailuksi Goodyearin eagle f1 asymmetric 2 renkaan, jossa englannsta rahteineen säästöä 300e (500e vs 800e). Vianor vielä kertoo ottavan 100e renkaista asennettuna vanteille tuon 800e päälle, joten siinäkään ei häviä yhtään mitään kun asennutat ne ulkomailta tulleet renkaat vanteille. Tuo vianorin 100e hinta rengastöistä on kyllä ihan naurettava. Siinä on tuntitaksa melko kohdillaan.
Jokainen ostakoot renkaansa mistä parhaaksi näkee.. Minulle tuo 300e on kuitenkin summa jonka voi laittaa johonkin muuhunkin. Yleensä tuo ero vain suurenee jos valitsee renkaaksi jonkun muun kuin premium merkin. Varmaan jossain pienissä kokoluokissa erot ei ole näin suuria.
Matalaprofiilisesta tuo 100e on vähän. Pitäisi kyllä ottaa enemmänkin. Tiedän monta rengasliikettä ketkä eivät alle 120e laita renkaita vanteille ja alle.
Valitettavasti tässäkin on yhtiön edustajan kannalta huono tilanne kilpailun takia, mutta kuluttajan takia hyvä.
Ihmisillä on paljon mielikuvia mikä on kallis ja mikä on halpa. Paras esimerkki on ilmastoinnin täyttöhuolto.
Itse en valita remonttimiehen hinnasta. Putkimies ryösti pikkuhommasta 1720e, mutta kyllä. En voinut sitä itse tehdä ja näinollen minä aukaisen lompakon nyörit ja annan laittaa hommat kuntoon. Sen mitä itse voin tehdä, niin hinnasta voin naurahtaa. (esim. auton maalaus).
Mutta itse asiaan.. Nokian Hakka Blackit taitaa tulla alle.. Kun tietää vaan että mihin.
Kyllä se toppahousuteppoa vituttaa maksaa maidosta 1,05e/purkki kun se maksoi sinne kauppaan 18c..
Ja tuota prosenttia nostaa työt. Renkaan kate tänäpäivänä kilpailun takia on perseestä.
Matalaprofiilisesta tuo 100e on vähän. Pitäisi kyllä ottaa enemmänkin. Tiedän monta rengasliikettä ketkä eivät alle 120e laita renkaita vanteille ja alle.
Valitettavasti tässäkin on yhtiön edustajan kannalta huono tilanne kilpailun takia, mutta kuluttajan takia hyvä.
Voin kertoa alalla töissä olleena, että kauppa itsessään ei 18c sitä saa sisään. Tässä on ihan sama juttu kuin noissa renkaissakin Suomessa, että suurimman katteen on vetänyt keskusliike ja tuotteen jatkojalostaja tässä maidon kohdalla (Valio). Ei päivittäistavarakaupan volyymituotteissa ole itse kaupalle korkeat katteet.
60e olen yleensä maksanut 17" renkaiden laitosta vanteelle, kuten bmw masterkin. Minusta tuo 60e max puolen tunnin hommasta on jo aika hyvin.
Katselin tuossa coupeen kesäsiä tassuja alle.. Camskillin valikoima ei nyt iskenyt haluamassani koossa.
Rengaskontista näyttäisi löytyvän Good yearia kierros alle kuuden sadan (2kpl 265/40/17 Eagle f1 supercar | 235/45/17 Eagle F1 asymmetric 2), mutta näistä takaset on paistettu jo 2009. Oikein säilytettynähän rengas käsittääkseni on viitisen vuotta hyvä ja kymmenessä hylkytavaraa, eli mulla olisi tuossa muutama vuosi aikaa siloitella noita takarenkaitakin.
Mitäs raati on mieltä rengaskontista kauppana yleisesti, ja rengasvalinnasta autoon erikseen? Onko esmes samanhintainen uusi falkeni huonompi/parempi, kuin muutaman vuoden varastoitu goodyeari?
Edit: niinkuin minulla monesti tuntuu olevan tapana, teen päätökset sitten kuitenkin odottelematta kovin kauaa vastauksia. Voinpahan sitten raportoida tuntemukset tuosta rengaskontti-firmasta.
Last edited by Haatainen; 27-03-2013, 16:22.
Reason: hätähousu
Kun kilometrejä coupeeseen kesäautona tulee varsin vähän, eikö kannattaisi ostaa halvemman pään renkaita, kun itsekin toteat, että renkaat vanhenevat alla :think?
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Kun kilometrejä coupeeseen kesäautona tulee varsin vähän, eikö kannattaisi ostaa halvemman pään renkaita, kun itsekin toteat, että renkaat vanhenevat alla :think?
Tämä oli nyt tällainen välimallin ratkaisu. Coupeen kahden vuoden otannalla tulee kilometrejä vuodessa viiden ja kymmenen tuhannen väliin, ja tykkään ihan ajaa sillä, joten renkaiden ominaisuuksillakin on merkitystä. Ennakoiduitu ajomäärä siis ennen noitten renkaitten arvioitua hylkyikää vuonna 2019 on tällä tahdilla luokkaa 35-70 tkm, jona aikana ne oletettavasti on muutenkin loppu.
Matkan aikana saattaa toki tulla pidenpiäkin seispmisia, mitkä "vanhentaa" renkaita suhteessa kilometreihin, mutta sitten tulee.
Ostin tuon kierroksen nyt sillä olettamuksella, että hinta ei ollut kamalasti kovempi kokonaisuutena kuin halparenkailla, ja toivon ominaisuuksien nyt ainakin muutaman vuoden olevan paremmat. Mutkatiet on kivoja.
Comment