Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kesärenkaat

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jva
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 1419

    Originally posted by Hemi View Post
    Kuten aiemmin totesin, Hankook tulee tulevaisuudessa olemaan todella monen ns.urheiluautomerkin ensiasennusrengas juuri edellä mainituista syistä, joten myös eurovalmistajien on pakko alkaa tilanteeseen herätä.
    Hankook onkin ihan toisen luokan valmistaja tuotekehittelyltään ja kehitystyöltään kuin joku Nankang. Hankook on jo vuosia ollut täysin vertailukelpoinen hintaluokassaan mihin tahansa muuhun rengasvalmistajaan..ja kuten jo aiemmin todettiin: keskihintaisten renkaiden ja ns premium-renkaiden erot ovat koko ajan kaventuneet ja ovat tänä päivänä useimpien kuluttajien käyttötarve huomioiden todella marginaalisia, useimmissa tapauksissa merkityksettömiä.

    Hankookin mahdollisuudet usean urheiluauton ensiasennusrenkaaksi sensijaan ei riipu yksinään siitä, miten hyviä renkaita se tekee. Kuten tiedät, ensiasennusrenkaaksi pääseminen on myös yhteistyökysymys..eli yksin se, että tuote on hyvä ei riitä, vaan tarvitaan myös molemminpuolista hyötyä siitä että joku rengas on ensiasennusrenkaana jossakin autossa. Näinollen kysymys on osin myös maantieteellinen..jossain päin maailmaa joku rengas voi olla ensiasennusrengas jossakin urheiluautossa - toisessa maanosassa se on joku toinen. Esimerkki: 911 C4S:n ensiasennusrenkaana kaukoidän markkinoilla on ollut Yokohama..Euroopassa yhtään 911 C4S:ää ei asiakkaalle toimiteta Yokohaman renkailla, vaan ne ovat tulleet Michelineillä.
    Varmasti jossain päin maailmaa urheiluautoja saatetaan toimittaa asiakkaille Hankookeilla joskus - jossain muualla todennäköisesti taas ei.

    Comment

    • jva
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2006
      • 1419

      Originally posted by Hemi View Post
      Olen itsekkin sitä mieltä että suurin osa vastaavista Kiinalaisista tuotteista pitäisi laittaa käyttökieltoon, mutta kun tästä nyt vielä muutama vuosi mennään vielä eteenpäin, niin myös sieltä alkaa tulemaan täysin ominaisuuksiltaan Suomen tyyppiolosuhteisiin riittäviä tuotteita.
      Tästähän on jo saatu pieniä viitteitä testeissä joissa merkkivalmistajien halpatuotteet on jo nyt joutuneet aika koville muutamien Kiinalaismerkkien puristuksessa ja tekniset mitattavat erot kärkeen jo samalle hehtaarille.
      Tästä olemme ehdottomasti samaa mieltä! Sanoisin että noin 10 vuotta tästä hetkestä eteenpäin meillä on monilla aloilla useita Kiinalaistuotteita jotka ovat laadullisesti huippuluokkaa!
      Kiinan valtiohan on aloittanut jo jokunen vuosi sitten aika voimakkaatkin toimenpiteet tämän asian edistämiseksi. Heitä (valtiota) häiritsee kovastikin se, että Kiinalaiset tuotteet yhdistetään maailmalla mielikuvissa lähinnä täysin laaduttomiksi piraattituotteiksi. Valtio on siellä siis jo käynnistänyt toimenpiteet asian korjaamiseksi - ja se tulee varmuudella korjaantumaan. Tulemme aivan varmasti näkemään Kiinalaisia huipputuotteita sekä renkaissa, että muilla tuotealoilla.

      Jep..ja kiitos Hemille siirtymisestä takaisin asiapitoiseen keskusteluun jossa vastakkain ovat asiat, eivät miehet

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        Originally posted by jva View Post
        Olen tässä keskustelussa kertonut kokemukseni Nankangista..ja verrannut sitä muihin renkaisiin joista kokemusta on kertynyt.
        Nankang ei pelannut missään olosuhteissa, eikä missään ominaisuuksissa autoni alla siten kuin renkaan kuuluu toimia.
        Tai no, toimihan ne siinä tarkoituksessa mihin ne ostinkin..eli vanteensuojina odotellessa niitä varsinaisia renkaita jotka autoon oli tarkoitus laittaa. Toimitusaika vain oli sillä kertaa sen verran pitkä, että laitoin nuo Nankang-merkkiset vanteensuojat odotusajaksi vanteiden päälle - kyllä ne siinä toimivat: Vanteet säilyivät ehjänä ja autoa pystyi liikuttelemaan paikasta toiseen..muuhun niistä ei sitten ollutkaan.
        Ok, se on nyt tullut meille kaikille todella selväksi että NS2 ei ole sinun renkaasi ja me kaikki voimme olla iloisia puolestasi siistä että olet vihdoin löytänyt itsellesi oikean tuotteen.
        En nyt henkilökohtaisesti edes ymmärrä miksi ihmeessä ko.autoon olet alunperinkään hankkinut NS2:et, mutta tämäkin on toki sinun valintasi, eikä kuulu minulle.
        Se on kuitenkin Fakta, että nimenomaan poikkeuksellisen moni NS2:sta käyttänyt kuluttaja valitsee saman tuotteen uudelleen tehdessään rengasvalintoja.
        Tämä nyt kertoo siitä, että heille ko.tuote on kuitenkin ollut HEIDÄN käyttövaatimiksiinsa tarkoituksenmukainen, joten meidän kaikkien on toki tätä päätöstä kunnioitettava.
        Ymmärrän hyvin sen tosiasian, että tässäkin maassa on tuhansia todella tyytyväisiä NS2 kuluttajia joiden olemassaolo kiukuttaa sinua ja monia varsinkin brändiuskovaisia(joille on tärkeätä/välttämätöntä kokea pieni rippunen ylemmyydentuntoa omassa pikkupikku elämässään edes sen renkaassa olevan tuotemerkin kautta).
        Se ei kuitenkaan tee näiden tyytyväisten kuluttajien valintaa mitenkään virheelliseksi tai epätäydelliseksi, että vain väittämällä ko.tuotetta paskaksi, se muuttuisi myös kaikkien muiden kuluttajien alla paskaksi.
        Itse olen iloinen siitä että olet joka tapauksessa löytänyt vihdoin juuri itsellesi sopivan tuotteen, joten loppu hyvin, kaikki hyvin.

        Comment

        • jva
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 1419

          Originally posted by Hemi View Post
          En nyt henkilökohtaisesti edes ymmärrä miksi ihmeessä ko.autoon olet alunperinkään hankkinut NS2
          Olen sanonut sen monta kertaa - viimeksi juuri äsken..
          Sanon vielä kerran:

          Niiden kesärenkaiden toimitusaika oli sillä kertaa jostain syystä suhteellisen pitkä jotka autoon halusin. Odotusajaksi ostin vanteensuojiksi halvimmat renkaat mitä oli tarjolla..se oli sillä kertaa Nankang. Valikoimasta ei tosin löytynyt edes oikeaa kokoa, mutta väliaikaisena vanteensuojana en katsonut sen haittaavan.
          Joten kyllähän Nankang tehtävänsä siis täytti - vanteet pysyivät ehjinä ja autolla pystyi liikkumaan paikasta toiseen. Siinä mielessä ihan ok -hankinta. Odotin kuitenkin aika paljon enemmän sen ominaisuuksilta mitä se sitten todellisuudessa olikaan.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            Originally posted by jva View Post
            H
            Hankookin mahdollisuudet usean urheiluauton ensiasennusrenkaaksi sensijaan ei riipu yksinään siitä, miten hyviä renkaita se tekee. Kuten tiedät, ensiasennusrenkaaksi pääseminen on myös yhteistyökysymysi.
            Näinhän se on nimenomaan perinteisesti aiemmin aina ollut, mutta nyt ei ole kysymys pelkästään tästä.
            Eli kyse on siitä samasta asiasta josta mm.itse olen täällä vuosia jauhanut ja joiden "hedelmät" nyt Nokian puhelinvalmistuksen tapaan ovat alkaneet realisoitumaan.
            Eli koska euroopassa renkaiden pääasiallinen kuluttajamarkkinointi on tapahtunut eri rengastestien kautta, on renkaiden kehitystä viety nimenomaan maksimoimaan testipisteiden metsästäminen.
            Kaikki ne renkaan ominaisuudet joista ei jaeta testipisteitä tai ne ovat alipainoitettuja(mm.kulumisnopeus, reaalimukavuus, uraherkkyys,jne), on kehitystyössä jätetty täysin toisarvoiseen asemaan.
            Kuluttajat kun kuitenkin valitsevat tuotteensa testien luomalla "premiumilluusiolla", ei lopputuotteen "sekundaarisilla ominaisuuksilla" ole ollut väliä.
            Samaa tahtia kuitenkin testilehdistöjen testattavien autojen testeissä ylikokorenkaita on haukuttu äänekkäiksi, uraherkiksi, nopeasti kuluviksi ja Suomessa jopa hengenvaarallisiksi.
            Samaa palautetta on tullut myös kuluttajilta ja varsin uusien autojen kuluttajilta kenen renkaat ovat jo hieman kuluneet.
            Ei ole ihan yksi tai kaksi kertaa kun uusista bemarinkin kolmisatasista on takuuaikana etsitty huolloissa vikoja hirvittävän vetelyn, metelin ja lähes hengenvaarallisen ajokäytöksen vuoksi, joten autonvalmistajien on nyt selkeästi tilanteelle pakko tehdä jotain.
            Varmasti tässä BMW:n ja Hankookin yhteistyössä on kyse myös bisneksestä itsessään, mutta BMW:llä asiasta on tiedoitettu nimenomaan pyrkimyksestä löytää teknisesti huipputuote, mutta jonka mukavuus/ajettavuus kuitenkin on samalla huippuluokkaa koko renkaan elinkaaren.
            Eurovalmistajillahan ei tällaisia tuotteita ole ollut enään pitkään aikaan, joten luonnollisesti BMW:kin katse kääntyi Koreanmaalle jossa myös onneksi kuluttajien mielipiteellä on vielä nuoresta tuotantokulyttuurista johtuen arvoa.
            Eurovalmistajat ovat isoissa vannekokoluokissa haistattaneet jo pitkään paskat kuluttajille ja pääasia on ollut vain tuottaa osakkeenomistajille maksimaalinen tuotto....ja sehän saadaan kun rakennetaan pelkästään testipisteitä keräävä tuote(uraherkkyydestä ja kulumisnopeudesta kun ei saa ainuttakaan testipistettä ja mukavuudestakin saa vain puolitetut pisteet).
            Tämä Hankookin juttu on sikäli loistava, että se kyllä nyt pakottaa myös eurovalmistajat ajattelemaan tuotefilosofiaan aivan uusiksi, nimenomaan isoissa vannekokoluokissa.
            Se kiveen hakattu tosiasia että ison vannekoon rengas olisi aina automaattisesti kova, epämukava, meluisa ja uraherkkä, on tullut Koran tuotteiden osalta onneksi kumottua ja vaikuttaa pitkässä juoksussa myös eurovalmistajien tuotteisiin, myös hinnassa.
            Kuluttajahan ei voi olla kuin riemuissaan Koralaisten menestyksestä joilla oikeasti on varsinkin Suomen tyyppiolosuhteisiin tämän hetken ehdottomasti parhaat tuotteet. Tämän siis tietää nyt myös BMW, jolle ottaminen Korealaisvalmistajan tuotteen ensiasennusrenkaana on varmasti ollut kova paikka. Onneksi itse tuote vain on niin ylivoimainen, joten tämä oli mahdollista .

            Comment

            • Bemaristi74
              Bimmer Rookie
              • Oct 2010
              • 38
              • Uusimaa

              Originally posted by Hemi View Post
              Mistä sinä tiedät mikä rengas kuluneena on ominaisuuksiltaan minkäkin tasoinen?
              Jos renkaan kyljessä lukee conti, niin sen ominaisuuksista et tiedä yhtään sen enempää kuin jos siinä sitten lukee Hankook.
              Nyt mä näkisin, että olet asian ytimessä. Tätähän minä olen tässä yrittänyt (rautalangasta) vääntää, että kaipaan puolueettoman, luotettavan, testilaitoksen vertailun aiheesta. Enkä ole missään vaiheessa väittänyt esim. Hankookin olevan huono, vai olenko? Se, että olet toistuvasti yrittänyt tarjota minulle uskontoa länsimerkkien osalta on ihan sinun oma tulkintasi.

              Originally posted by Hemi View Post
              Eurovalmistajillahan ei tällaisia tuotteita ole ollut enään pitkään aikaan, joten luonnollisesti BMW:kin katse kääntyi Koreanmaalle jossa myös onneksi kuluttajien mielipiteellä on vielä nuoresta tuotantokulyttuurista johtuen arvoa.
              Eurovalmistajat ovat isoissa vannekokoluokissa haistattaneet jo pitkään paskat kuluttajille ja pääasia on ollut vain tuottaa osakkeenomistajille maksimaalinen tuotto....ja sehän saadaan kun rakennetaan pelkästään testipisteitä keräävä tuote(uraherkkyydestä ja kulumisnopeudesta kun ei saa ainuttakaan testipistettä ja mukavuudestakin saa vain puolitetut pisteet).
              Tämä Hankookin juttu on sikäli loistava, että se kyllä nyt pakottaa myös eurovalmistajat ajattelemaan tuotefilosofiaan aivan uusiksi, nimenomaan isoissa vannekokoluokissa.
              Tästä väittämästä sinulla on varmaan esittää perusteet? Ei kait ne korealaisetkaan enää niin kommunisteja ole, että tekisivät hyväntekeväisyyttä varsinkaan länsimarkkinoilla.
              Antti

              Comment

              • jva
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 1419

                Originally posted by Hemi View Post
                Eli koska euroopassa renkaiden pääasiallinen kuluttajamarkkinointi on tapahtunut eri rengastestien kautta, on renkaiden kehitystä viety nimenomaan maksimoimaan testipisteiden metsästäminen.
                Tämä on joka sana aivan totta!

                Moni kuluttaja lukee rengastesteistä vain loppupisteet ja sijoitukset paneutumatta lainkaan itse testiin ja sen osatesteihin.
                Nykyiset testithän ovat kyllä jo aika kattavia testattavien ominaisuuksien osalta, mutta pisteiden painotuksilla rakennetaan halutunlainen lopputulos, joka loppujenlopuksi onkin siis testaajan/testiryhmän/ testin tilaajan mielipide.

                Testejä voi kuluttaja kuitenkin hyvin hyödyntää. Se edellyttää vain sitä, että painottaa eri ominaisuuksien painoarvot omien mieltymysten mukaisiksi. Olen monen testin kohdalla mielenkiinnosta näin tehnyt..sekä talvi- että kesärengastestien kohdalla. Lähes aina "voittajaksi" on tullut eri rengas kuin mikä on tämän julkaistun testin voittanut.

                Testit ovat siis kyllä erinomainen apuväline itse kullekin mieleisensä renkaan valitsemiseen - mutta se edellyttää sitä että painottaa itse eri osa-alueet mieltymyksiään ja tarpeitaan vastaavaksi.

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  Nankang on Taiwanista.

                  Kiinasta saa priimaa ja huippu tavaraa jos haluaa maksaa. Eurooppaan vaan tuodaan halvin mahdollinen romu.

                  Omasta kokemuksesta ainakin Michelin ja Bridgestone on liian jäykkä runkoisia Suomen uraisille teille. Etenkin Bridgestone on kuluneena hengenvaarallinen.

                  Comment

                  • slickwill
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2010
                    • 39
                    • vantaa

                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    Nankang on Taiwanista.

                    Kiinasta saa priimaa ja huippu tavaraa jos haluaa maksaa. Eurooppaan vaan tuodaan halvin mahdollinen romu.
                    Juurikin näin, kiinalaiset olivatkin jossain haastattelussa sanoneet, että voivat tehdä vielä halvemmalla ja vielä heikompaa, ja voivat tehdä parempaa jos vain ymmärretään että se ei ole myöskään niin halpaa.. eli ostaja saa ihan vapaasti valita
                    Kehonsiirtovälineitä: Dodge Ram 2500, '06 busa ja vääräuskoisten iloksi Taunus turboprokkis
                    Vikakoodinlukua Vantaan suunnalla, myös pienet korjaukset onnistuu.

                    Comment

                    • jva
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 1419

                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      Omasta kokemuksesta ainakin Michelin ja Bridgestone on liian jäykkä runkoisia Suomen uraisille teille. Etenkin Bridgestone on kuluneena hengenvaarallinen.
                      Allekirjoitan osittain. Muistaakseni taisin kokemuksia joskus 2007 kirjoitellakin kun sain 335i:n RF Potenzoilla..

                      Runflat potenzoilla E92 saattoi joskus vetäistä niin rajusti uraan, että pahimmillaan joka onnettomuusriski oli jonkinlaisena olemassa. Rengas oli todella uraherkkä ja veti pahimmillaan todella rajusti uriin.
                      No, sitten kävi tavallaan tuuri.. Yhdestä renkaasta meni naula läpi ja meni vielä sen verran pahasti ettei korjaaminen ollut mahdollista, eikä rf:a kai mielellään edes korjata.
                      Kyselin sitten uutta rf Potenzaa tilalle. Siihen aikaan rf:n hinta oli vielä niin huima, että totesin parin satasen lisäpanostuksella saavani koko sarjan muuten samaa Potenzaa, mutta ilman rf-ominaisuutta.
                      Niin sitten ostinkin kokonaan uuden sarjan.
                      Yllätys oli aika suuri sen suhteen miten paljon auto muuttui kun renkaasta jäi rf-ominaisuus pois. Auton uraherkkyys väheni dramaattisesti ja se yllättävä, raju vetely katosi täysin jne jne.
                      Kyseessä oli siis Bridgestone Potenza RE050 asymmetric sekä runflatina että ilman rf-ominaisuutta. TODELLA suuri ero noilla kahdella renkaalla kyllä oli.

                      Uraherkkyydesta kun puhutaan niin täytyy muuten huomioida myös se, että rakenteen lisäksi siihen tuntuu vaikuttavan aika paljon se, millainen on renkaan reunan profiili. Jyrkkä-/teräväreunainen rengas on uraherkkä, pyöreäreunainen rengas on huomattavasti tunnottomampi urille. Jos auton alustageometria on sellainen että se aiheuttaa uraherkkyyttä, niin kannattaa rengasvalinnoissa kiinnittää hiukan huomiota myös tuohon renkaan reunan muotoon.
                      Tosin ei sekään mikään autuaaksi tekevä asia ole. Alustageometrialla on iso merkitys. Yksikään kolmesta Porschemallista ei ole ollut uraherkkä, vaikka rengastuksen puolesta jokaisen olisi pitänyt sitä ehdottomasti olla. BMW E92 oli rf-rengastuksella todella urherkkä, ilman rf:ää suhteellisen tunnoton urille. CLK puolestaan oli oikeastaan kaikilla mahdollisilla eriparirengastuksilla lähes mahdoton uraveturi - tasarengastuksella tunnoton urille, SLK samoin.
                      Last edited by jva; 19-08-2012, 14:28.

                      Comment

                      • MSam
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2009
                        • 181
                        • Länsi-Suomi

                        Originally posted by Hemi View Post
                        Näin siis mikäli nämä bändiuskovaiset ei saa pidettyä oikeasti huonompien eurotuottajien päätä pinnalla ja kehitystä vetkuteltua.
                        Se että eurovalmistajatkin oikeasti joutuvat panostamaan tuotekehityksessään isojen vannekokojen renkaiden mukavuuteen ja hintaan, ei ole ollenkaan huono juttu kuluttajien näkökulmasta
                        Vastahan joku sivu sitten totesin, että Contin SC5 on selvästi mukavampi, mitä edellinen käyttämäni (Hankook)rengassarja? Toisaalta, S1 näyttää nousseen myöskin hinnaltaan ilmeisesti laadun mukaiseen luokkaan, joten maksaa se korealainenkin rengas, kun ominaisuudet ja paino laitetaan kohdalleen. Tämä tuskin yllätti ketään.

                        Se, että jostain Euroopan ulkopuolelta saadaan lisää kilpailua, on kyllä kuluttajien etu.
                        E60 523i

                        E10 kiitos ei.

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          Originally posted by Bemaristi74 View Post
                          Ei kait ne korealaisetkaan enää niin kommunisteja ole, että tekisivät hyväntekeväisyyttä varsinkaan länsimarkkinoilla.
                          Etelä-Koreassa on tainnut kommunistinen puolue/liike ollut jopa kielletty maailman sivun, toisin kuin esim.Suomessa.
                          Eli sieltä ei löydy nyt eikä aiemminkaan ainakaan avointa kommunistia=maanpetturi.
                          Ja tottahan toki myös Hankook tekee renkaita puhtaasti bisneksen vuoksi, mutta heidän kulttuurinsa/tapansa tehdä tuotteita on aina ensisijaisesti kuluttajalähtöistä...ei osakkeenomistajalähtöistä.
                          Tästä tietenkin kouriintuntuvin esimerkki on kännykkäpuolelta Samsung vst. Nokia, joiden yritysfilosofiat ovat täydellisen erilaiset.
                          Ok, kun vuosia kuluu, niin toki Koreassakin yrityskulttuuri pikku hiljaa luisuu nimenomaan osakkeenomistajien etua palvelevaksi, samalla kun pyllistetään kuluttajalle. Kuitenkin osakkeenomistajien ja kuluttajien edut ovat helposti hyvinkin jopa vastakkaiset.
                          Onneksi siinä kohtaa mm.Kiinasta varmasti alkaa itsessään tulla jo kilpailukykyistä tuotetta myös laadullisesti.
                          Muistan aikoinaan 2000-luvun puolivälissä kun Nokia mobile piti kokousta osakkeenomistajille ja Ollila ilmoitti että he pystyvät valmistamaan keskimäärin jopa 30% halvemmalla tuotteitaan kuin kilpailijat....saaden tästä kommentista raivoisat suosionosoitukset.
                          Samalla kun osakkeenomistajat nauttivat tuloksista, kuluttajat painivat Nokian tuotteiden kanssa joiden muotoilullinen elinkaari oli reilun vuoden, mekaaninen laatu oli saippualaatikkotasoa, jatkuvasti vikoja ja lopulta totaalipimeneminen oli alta kahden vuoden.
                          Silti monella luluttajalla oli kuitenkin rajaton luotto ja usko Nokian erinomaisuuteen, koska brändi oli niinkin vahva ja uskottava.
                          Tuote itsessään oli kuitenkin ihan kuraa, mutta pää pysyi pinnalla vahvan brändin avulla...siihen asti kunnes markkinoille tuli oikeasti laatutuotteita.
                          Rengaspuolella ollaan maailmalla ihan tismalleen samanlaisessa murroskohdassa jossa moni kuluttaja vielä sokeasti uskoo pelkän vanhan brändin voimaan, vaikka halvempia ja oikeasti parempia tuotteita on jo markkinoilla.
                          Se että eurooppalaiset autonvalmistajat alkavat valita ensiasennusrenkaansa muualta kuin euroopasta, kertoo siitä että tuotteen pitää oikeasti olla vähän pirusti parempi jotta tällaiseen imagosyistä ryhdytään.
                          Kaikki kuluttajat kun eivät todellakaan vielä ymmärrä niitä faktoja mitä autotehtaat jo tietävät ja uskovat edelleenkin vanhojen eurobrändien ylivoimaisuuteen...samoin kun uskoivat v.2004 Nokian ylivoimaisuuteen.
                          Eurovalmistajilla toki olisi resurssit ja keinot tehdä kuluttajille kokonaisvaltaisesti toimivampia, pitkäikäisempiä ja halvempia tuotteita, mutta niin kauan kun brändiuskovaisia riittää ja he ovat valmiita maksamaan selvää ylihintaa heikommasta tuotteesta, niin kauan sitä saa mitä pyytää.
                          Ok, nämäkin tuotteet toki jollain lailla toimivat testipisteominaisuuksien ulkopuolella keskisessä euroopassa jossa tiet eivät ole nastojen karhentamat ja urauttamat ja testut tehdään urattomilla moottoriradoilla.
                          Kuitenkin kaikki ne ominaisuudet mistä testipisteitä EI JAETA kuten uraherkkyys, jätetään kylmästi totaalisesti kehittämättä.
                          Korealaiset pärjäävät sillä ihan samalla menttaliteetillä millä Nokiakin maailmanmaineeseen aikoinaan nousi, eli yksinkertaisesti tehdä kuluttajille kokonaisvaltaisesti parempia/laadukkaimpia tuotteita ja vasta sen jälkeen katsotaan mitä jää osakkeenomistajille jaettavaa....ei päinvastoin.
                          Last edited by Hemi; 19-08-2012, 16:15.

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            Originally posted by MSam View Post
                            Vastahan joku sivu sitten totesin, että Contin SC5 on selvästi mukavampi, mitä edellinen käyttämäni (Hankook)rengassarja? Toisaalta, S1 näyttää nousseen myöskin hinnaltaan ilmeisesti laadun mukaiseen luokkaan, joten maksaa se korealainenkin rengas, kun ominaisuudet ja paino laitetaan kohdalleen. Tämä tuskin yllätti ketään.

                            Se, että jostain Euroopan ulkopuolelta saadaan lisää kilpailua, on kyllä kuluttajien etu.
                            Odota sitä hetkeä kun siinä CS5:ssakin on 3mm kulutuspintaa.
                            Palataan siinä kohtaa uudelleen aiheeseen.

                            Comment

                            • jva
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 1419

                              Originally posted by Hemi View Post
                              Onneksi siinä kohtaa mm.Kiinasta varmasti alkaa itsessään tulla jo kilpailukykyistä tuotetta myös laadullisesti.
                              Tuo on totta, muttei ehkä sittenkään ihan yksiselitteistä..
                              Kuten jo todettiin, Kiinalaisilla on valtiota myöten suuri halua päästä eroon "laaduton piraattituotevalmistaja" - maineestaan.
                              Varmuudelle he tulevat jo suhteellisen piankin tuottamaan laadullisesti huipputuotteita. Se kuitenkin väkisin tarkoittaa myös hintatason nousua..joka tosin liittyy myös Kiinan yhteiskunnalliseen kehitykseen jne jne..mutta jokatapauksessa siis siinä vaiheessa kun Kiinalainen tuote on huippulaatua, se on myös yhtä kallis kuin muukin huippulaatu.
                              Tällöin törmätään markkinoinnin kannalta samantien imago-ongelmaan. Se kyllä hoituu sekin, mutta se on pitkä ja kivisen hankala tie.
                              Hyvä esimerkki on Skoda. Skoda on autovalmistaja ja kauan sitten alkanut tuottaa täysin vertailukelpoisia autoja. Mutta kuinka pitkään menikään, että se pääsi vanhasta imagostaan eroon? Todella pitkään - jos ihan täysin on päässyt vieläkään.
                              Kiinalaisilla renkailla ja muilla tuotteilla tulee olemaan se sama ongelma edessään siinä vaiheessa kun laatu on jo huippua.

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                Originally posted by jva View Post
                                Tuo on totta, muttei ehkä sittenkään ihan yksiselitteistä..
                                Kuten jo todettiin, Kiinalaisilla on valtiota myöten suuri halua päästä eroon "laaduton piraattituotevalmistaja" - maineestaan.
                                Varmuudelle he tulevat jo suhteellisen piankin tuottamaan laadullisesti huipputuotteita. Se kuitenkin väkisin tarkoittaa myös hintatason nousua..joka tosin liittyy myös Kiinan yhteiskunnalliseen kehitykseen jne jne..mutta jokatapauksessa siis siinä vaiheessa kun Kiinalainen tuote on huippulaatua, se on myös yhtä kallis kuin muukin huippulaatu.
                                Tällöin törmätään markkinoinnin kannalta samantien imago-ongelmaan. Se kyllä hoituu sekin, mutta se on pitkä ja kivisen hankala tie.
                                Hyvä esimerkki on Skoda. Skoda on autovalmistaja ja kauan sitten alkanut tuottaa täysin vertailukelpoisia autoja. Mutta kuinka pitkään menikään, että se pääsi vanhasta imagostaan eroon? Todella pitkään - jos ihan täysin on päässyt vieläkään.
                                Kiinalaisilla renkailla ja muilla tuotteilla tulee olemaan se sama ongelma edessään siinä vaiheessa kun laatu on jo huippua.

                                Kiinalaisilla renkailla varmasti imagopuolella vie todella pitkään ennen kuin kuluttajien luottamus yleisesti on sillä tasolla että tuotteista myös maksetaan jotain.
                                Kuten kuitenkin totesin, niin itse tuotteet varmasti alkavat muutaman vuoden kuluttua olemaan teknisesti hyvinkin kilpailukykyisiä, vaikka imago vielä olisikin mitä on.
                                Kysehän ei ole siitä etteikö Kiinassa osattaisi tehdä aidosti premumtuotteita, koska niitä siellä tehdään jo nyt...ja tehtiin jo tuhansia vuosia sitten.
                                Nyt ne valmistuttajat ja itse tuotekehitys vain tulee muualta.
                                Eli heti kun Kiinalaiset alkavat valmistaa ja kehittää omia tuotemerkkejään tosissaan, pystytään siellä varmasti tuottamaan kuluttajille huipputuotteita.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎