memebuy23buy

Kesärenkaat

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Suomeen pehmeämpi, eli hiljainen ja mukava rengas uraisile teille. Keski-eurooppaan kovempi seos. Runko kaiketi sama.
    Green ja blue on sitten eri renkaita kuin tässä mainitus Hakka H, V ja Z. Myös Saksassa myydään Greeniä ja Blueta.
    Eikö tuolla aikaisemmin ollut jo "Nokialaisen" vastaus eroita:

    - erilainen kulutuspintasekoitus
    - erilainen vyöpaketti kulutuspinnan alla
    - hieman korkeampi vierintävastus

    Eli myös runkoon vaikuttava tekijä tuo renkaan vyörakenne on erillainen.Vaikkakin vain kulutuspinnan alla(?),mutta silti.
    Eli ihan omana mutuiluna voisi kuvitella,että suurempien nopuksien baanoilla tarvitaan myös tukevampi kudosrakenne estämään keskipakovoimia "pullistelemista" renkaan kulutuspintaa.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by kuoppala View Post
    sehän vaan on päinnvastoin, ainakin kerrottu. eurooppaan pehmeämpi seos=sileemmät tiet . kovempi seos pohjoismaihin kovempi seos=huonommat tiet=parempi km tulos

    renkaathan on eroteltu

    pohjoismaihin myydään hakka lisänimellä.
    ja h ja v ei myydä suomessa kun on hakka green ja hakka blue
    Suomeen pehmeämpi, eli hiljainen ja mukava rengas uraisile teille. Keski-eurooppaan kovempi seos. Runko kaiketi sama.
    Green ja blue on sitten eri renkaita kuin tässä mainitus Hakka H, V ja Z. Myös Saksassa myydään Greeniä ja Blueta.

    Leave a comment:


  • Ravermeister
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    En silti tällä syömisellä usko että Suomessa tai jossain muualla ajettaisiin täysin erilaisella saman kantavuuden H-nopeusluokan renkaalla kuin
    H-nopeusluokan renkaalla keskieuropassa(tarkemmin missä?).
    Miten tämä merkitään renkaan mallissa erikseen?
    Eli esim.rengastesteissä voisi olla kahden täysin eri tekniikan rengasta, ilman että kukaan tietäisi sitä mistään? Tai jollain autossaan tämän vuoksi eri tyyppien "sekarengastus"???
    Mistä siis se keskieuroopan kuluttaja tietää mikä rengas on alla...uskaltaako ajaa motarilla vai ei?
    Eli jos onkin "Suomi, eikä Saksarakenne" renkaassa, katastrofi uhkaa? Eli et mistään tiedä onko kannettu ase ladattu vai ei???
    Nämä erottaa siitä pienestä asiasta että toisessa lukee kyljessä Nokian Hakka H ja toisessa Nokian H. Ihan samalla tuo homma menee myös V:ssä ja Zetassa.
    Nokian Hakka H:ta myydään tehtaalta ainoastaan pohjoismaihin kun taas Nokian H:ta muualle eurooppaan.
    Edit: Ja jostain syystä noi ilman hakka-merkintää olevat on aikalailla edullisempia, Turussakin yksi pieni rengasliike niitä muualta euroopasta tuo ja "unohtaa" myydessään niitä kertoa että onkin kysymys eri renkaasta kuin muilla rengaskauppiailla...
    Last edited by Ravermeister; 12-10-2012, 05:08.

    Leave a comment:


  • kuoppala
    replied
    Originally posted by Thuppu View Post
    Voi aivan mahdollista olla et suomeen tehdään eri seoksella olevaa nopeammin kuluvaa rengasta et saadaan "tyhmille" kotimaan markkinoille enemmän läpimenoa kun kerta täällä se on niin kovettu brändi et sitä ostetaan riemusta kiljuen +100% hintaan. Keskieuroopassa on ehkä kovempi kilpailu ja pitää oikeasti panostaa kulutusketävyyteen, ja jopa kilpailla hinnallakin... Todennäköisesti joku tämmönen salaliitto on kyseessä... :think
    sehän vaan on päinnvastoin, ainakin kerrottu. eurooppaan pehmeämpi seos=sileemmät tiet . kovempi seos pohjoismaihin kovempi seos=huonommat tiet=parempi km tulos

    renkaathan on eroteltu

    pohjoismaihin myydään hakka lisänimellä.
    ja h ja v ei myydä suomessa kun on hakka green ja hakka blue

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Voi aivan mahdollista olla et suomeen tehdään eri seoksella olevaa nopeammin kuluvaa rengasta et saadaan "tyhmille" kotimaan markkinoille enemmän läpimenoa kun kerta täällä se on niin kovettu brändi et sitä ostetaan riemusta kiljuen +100% hintaan. Keskieuroopassa on ehkä kovempi kilpailu ja pitää oikeasti panostaa kulutusketävyyteen, ja jopa kilpailla hinnallakin... Todennäköisesti joku tämmönen salaliitto on kyseessä... :think

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Samat nopeusluokat niissä on. H, V, W ja Y.
    En silti tällä syömisellä usko että Suomessa tai jossain muualla ajettaisiin täysin erilaisella saman kantavuuden H-nopeusluokan renkaalla kuin
    H-nopeusluokan renkaalla keskieuropassa(tarkemmin missä?).
    Miten tämä merkitään renkaan mallissa erikseen?
    Eli esim.rengastesteissä voisi olla kahden täysin eri tekniikan rengasta, ilman että kukaan tietäisi sitä mistään? Tai jollain autossaan tämän vuoksi eri tyyppien "sekarengastus"???
    Mistä siis se keskieuroopan kuluttaja tietää mikä rengas on alla...uskaltaako ajaa motarilla vai ei?
    Eli jos onkin "Suomi, eikä Saksarakenne" renkaassa, katastrofi uhkaa? Eli et mistään tiedä onko kannettu ase ladattu vai ei???

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Väitän kuitenkin että kyse on korkeammasta nopeusluokasta ja sen mukanaan tuomasta rakenteellisesta eroavaisuudesta.
    Samat nopeusluokat niissä on. H, V, W ja Y.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Ravermeister View Post
    Nokian Renkaiden teknisen päällikön Matti Morrin vastaus kun kysyin aiheesta: On se hyvä että Hemi tietää tämänkin asian paremmin
    Väitän kuitenkin että kyse on korkeammasta nopeusluokasta ja sen mukanaan tuomasta rakenteellisesta eroavaisuudesta.

    Leave a comment:


  • Ravermeister
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Höpö höpö.
    Toki korkeamman nopeusluokan ja/tai kantavuuden renkaissa voi kumilaatukin muuttua, mutta muuten ne keskieuroopan renkaat on kyllä identtisiä kotimaisten kanssa.
    Nokian Renkaiden teknisen päällikön Matti Morrin vastaus kun kysyin aiheesta:
    Moro

    Nokian H / Nokian V / Nokian Z on suunniteltu Keski-Euroopan oloja silmälläpitäen.

    Renkaissa on verrattuna Hakka- tuotteisiin :

    - erilainen kulutuspintasekoitus
    - erilainen vyöpaketti kulutuspinnan alla
    - hieman korkeampi vierintävastus
    On se hyvä että Hemi tietää tämänkin asian paremmin

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Ravermeister View Post
    Ainakin tehtaalla meille väittivät että on täysin eri renkaita, ulospäin saman näköisiä mutta eurooppaan menevissä eri (kovemmat) kumiseokset. Ja vianor on nokian renkaiden omistama jakeluyhtiö, niitten tehtävä onkin pitää hintatasoa yllä
    Höpö höpö.
    Toki korkeamman nopeusluokan ja/tai kantavuuden renkaissa voi kumilaatukin muuttua, mutta muuten ne keskieuroopan renkaat on kyllä identtisiä kotimaisten kanssa.
    Vianor=Nokia, joten kaikki se otetaan mistä kuluttaja on valmis maksamaan.
    Tuotteen brandin vahvuus siis määrttelee hintatasoa kulloisessakin myyntimaassa.

    Leave a comment:


  • Ravermeister
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Mahtaakohan olla höpöjuttu? Suomessa myydään Hakka Z, H ja V, muualla pelkkä Z, H ja V. Kai ne samoja renkaita on oltava? Vai onko Vianorin +100% hinnoille oikeasti peruste?
    Ainakin tehtaalla meille väittivät että on täysin eri renkaita, ulospäin saman näköisiä mutta eurooppaan menevissä eri (kovemmat) kumiseokset. Ja vianor on nokian renkaiden omistama jakeluyhtiö, niitten tehtävä onkin pitää hintatasoa yllä

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Ravermeister View Post
    Rengasonlinessa näkyy olevan myynnissä tosiaan Nokian Z, missä on täysin eri kumiseos kuin ainoastaan pohjoismaihin myytävällä Hakka Zetalla. Tosin minulla ei ole vielä tietoa mitä mahtaa olla Hakka Zetan vastaavat arvot...
    Mahtaakohan olla höpöjuttu? Suomessa myydään Hakka Z, H ja V, muualla pelkkä Z, H ja V. Kai ne samoja renkaita on oltava? Vai onko Vianorin +100% hinnoille oikeasti peruste?

    Leave a comment:


  • Ravermeister
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Nyt on ilmestynyt rengasonlineen EU rengasmerkinnät kesärenkaisiin. Onkohan ne ihan hatusta vedettyjä? Ilmeisesti jokainen rengastehdas itse testaa EU normien mukaan ja ilmoittaa nuo tiedot? Esim. Nokian Z joka oli TM testissä todella hiljainen ja pieni vierintävastus, on noiden merkintöjen mukaan ihan muuta. Samoin rengaskoko ei näytä vaikuttavan meluun mitenkään.
    Rengasonlinessa näkyy olevan myynnissä tosiaan Nokian Z, missä on täysin eri kumiseos kuin ainoastaan pohjoismaihin myytävällä Hakka Zetalla. Tosin minulla ei ole vielä tietoa mitä mahtaa olla Hakka Zetan vastaavat arvot...

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Nyt on ilmestynyt rengasonlineen EU rengasmerkinnät kesärenkaisiin. Onkohan ne ihan hatusta vedettyjä? Ilmeisesti jokainen rengastehdas itse testaa EU normien mukaan ja ilmoittaa nuo tiedot? Esim. Nokian Z joka oli TM testissä todella hiljainen ja pieni vierintävastus, on noiden merkintöjen mukaan ihan muuta. Samoin rengaskoko ei näytä vaikuttavan meluun mitenkään.

    Leave a comment:


  • Ha2
    replied
    Minä oon ajellu nyt 2 kesää Point-S ketjun myymillä Fortuna F2000-renkailla 235/45R17 XL 97W-koossa tuolla E39 530i touringilla. Ei ole pahaa sanottavaa nuista renkaista. Alusta kunnossa ja säädettynä ei vetele uriin. Nyt alkavat toki olla käyttöikänsä loppupuolella, koska meillä tulee kilometrejä aika reilusti vuodessa. Alle puolet on kulutuspinnasta jäljellä. Nyt kuluneena ja syksyllä alle 10 asteen lämpötiloissa sateella on aika herkästi vikutellut risteyksissä DSC:n valoa. Jonkin verran pääsivät viime kesänä kulumaan enempi keskeltä, mutta se oli täysin omaa tyhmyyttä ja huolimattomuutta, kun ei tullut rengaspaineita tarkistettua tarpeeksi usein. Aluksi kuluivat hitaasti ja tasaisesti.

    Maksoin noista 370 euroa sarjasta tasapainotettuna ja allepantuna. Saatanpa ostaa ensi keväänä samanlaiset uudet.

    Leave a comment:

Working...
X