Originally posted by Bmw Master
View Post
Kesärenkaat
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Antsah View PostEnkä itse ehkä niputtaisi e39 samaan painokastiin pick-uppien ja maastureiden kanssa. Niissä kun omamassakin on reilusti yli 2000kg pääsääntöisesti. Omassa e39 taisi olla jotain reilut 1570kg.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Antsah View PostNiin nimenomaan voi olla. Mutta kun ei taida olla yksikään esim. 17" Luokkaa A. Taitaa suurinosa olla luokka C tai E. Todellisuudessa ero siis kapenee aika paljonkin. Enkä itse ehkä niputtaisi e39 samaan painokastiin pick-uppien ja maastureiden kanssa. Niissä kun omamassakin on reilusti yli 2000kg pääsääntöisesti. Omassa e39 taisi olla jotain reilut 1570kg.
Toisessa koossa samat erot Nokian ja Bridgestonen välillä. Ei tarvitse olla venäläinen trukinrengas ollakseen G. Merkkirenkaidenkin välillä helposti ero voi olla melkein maksimi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostNiinhän ei siihen nyt hirveästi tarvitse laittaa lisää (~164€), mutta kun miettiin prosentteina niin esim. tuo kumho on ~59% kalliimpi (280€ vs 444€). Täällä kuitenkin monet hehkuttaa tuota NS2:sta niin onko se niin paljon huonompi, että normaali ajossa sen eron huomaisi? Tärkeimmät ominaisuudet itselle olisi, että kohtuullinen pito, hiljaisuus ja vetelemättömyys. Tämän foorumin kommenttien perusteella nuo ominaisuudet pitäisi NS2 renkaasta löytyä.
Kohtuullinen pito: on
Itse huomaan eron jäykkään renkaaseen (pirelli p zero rosso asymmetrico xl) ajaessa märällä kelillä mutkaan, esimerkkinä 2:s tieltä 1:s tielle helsinkiin päin ei pysty ajamaan kaarretta 80km/h vaan pitää keventää, koska pito ei riitä. Pito ei lopu heti vaan rengas alkaa luistaa pikkuhiljaa, joten mitään paniikkia noilla ei pääse syntymään.
Hiljainen: ehdottomasti, en tiedä vielä mitä tapahtuu kun rengas on kulunut kunnolla
Vetelemätön: kyllä
Muita huomioita:
Kun auto seisoo muutamia päiviä parkkisella, niin renkaisiin tulee selkeä "flat spot".
Normaaliajossa siis toimii moitteetta. Koska itse arvostan vetelemättömyyttä ja hiljaisuutta enemmän kuin satunnaista tarvetta ajella ramppeja märällä kelillä suurinta sallittua nopeutta käyttäen, ovat seuraavatkin renkaat todennäköisesti samaa mallia. Kuivalla kelillä myös rampit taittuvat suurinta sallittua nopeutta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostEu-rengasmerkinnässä huonoimman G ja parhaimman A välinen ero keskikulutuksessa voi olla 7,5%, raskaissa autoissa (pick-upit, maasturit, e39:sit) enemmänkin. Eli huonoimman ja parhaimman ero n.1l/100km.Last edited by Antsah; 17-10-2012, 13:42.
Leave a comment:
-
-
Eu-rengasmerkinnässä huonoimman G ja parhaimman A välinen ero keskikulutuksessa voi olla 7,5%, raskaissa autoissa (pick-upit, maasturit, e39:sit) enemmänkin. Eli huonoimman ja parhaimman ero n.1l/100km.
Leave a comment:
-
-
Tuulilasin jossakin numerossa vertailtiin näitä vierintävastuksia Nokian renkaiden eri kokoluokkien välillä. Minulla on kyllä hataramuistipohja, että ne olisi keskenään verrannollisia. Tulokset oli minustakin aika yllättävät mitä siitä testistä muistan, että renkaan leveys ei juurikaan vastusta nostanut. Vaikuttaisiko kapeamman renkaan kohdalla sitten vierintävastuksen suurentumiseen korkeampi profiili? Eli paras olisi kapea ja matala rengas?
Pitänee yrittää kaivella se lehti jostainLast edited by Antsah; 17-10-2012, 13:27.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by r.w. View PostSiis 9% ero vierintävastuksessa vaiko tosiaan 9% ero keskikulutuksessa?
Onko nuo Eu-rengasmerkinnät vertailukelpoisia erikokoisten renkaiden kesken?3 cm renkaan leveydessä ei näytä vaikuttavan vierintävastukseen? 175 Michelin energy C, 205 sama rengas B. Miten voi olla pienempi vierintävastus leveämmässä renkaassa? Tai nopeusluokka suurenee, vierintävastus pienenee. Eli onko merkintä vain koko ja nopeusluokka kohtainen?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostTestien mukaan parhaimman ja huonoimman ero voi olla 9%. Tekee reilun kympin keskikulutuksella litran sataselle, 20tkm matkalle 360€ eroa. Ei ihan pikkuero ja onhan se kiva katsella ajotietokoneesta pienempää lukemaa.
Leave a comment:
-
-
Testien mukaan parhaimman ja huonoimman ero voi olla 9%. Tekee reilun kympin keskikulutuksella litran sataselle, 20tkm matkalle 360€ eroa. Ei ihan pikkuero ja onhan se kiva katsella ajotietokoneesta pienempää lukemaa.
Leave a comment:
-
-
Onkos kukaan vertaillut sitten kuinka hyvin testit ja valmistajien ilmoitukset pitää paikkansa keskenään tuon vierintävastuksen suhteen? Ilmeisesti tuossa 17" kokoluokassa parhaat on luokkaa C (esim.goodyear). Nexeneissä näyttää olevan E-luokitus. Hintaero tuossa aiemmin mainitsemassani koossa on 2kpl renkaan kohdalla n.170e eli nexeneistä saa 4kpl samalla hinnalla. 235/45/17 kokoisena hintaero ei ole noin suuri.
Epäilen kyllä maksaako se tuon erotuksen takaisin, jos takarenkainakin N6000 pääsee yli 30tkm. Goodyeareista on itselle jäänyt ainakin mielikuva melko vauhdikkaasti kuluvasta renkaasta, mutta ei kokemusta tuosta nykyisestä mallista. Mahdollinen uraherkkyys ei myöskään kauheasti houkuttele edes kokeilemaan.Last edited by Antsah; 17-10-2012, 11:20.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Antsah View PostMistä nuo vierintävastukset näkee?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostSama homma, Nexen n6000 on ollut mielessä. Pikkuisen lisää ja saa testivoittaja Hankook k115. Samaan rahaan saisi myös Goodyearia. Molemmissa pienempi vierintävastus kuin Nexen/Nankang/Kumho, säästää hintaeron takaisin. Hankook testien mukaan huippurengas, 500e sarja 235/45-17.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostEnsi kesäksi pitäisi e39 alle varmaan katsella uudet renkaat 235/45/17 koossa, joten olisiko tuo NS2 hyvä vaihtoehto? Olisivat kyllä puoli-ilmaiset, jos tilaa camskill:stä..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostMikäs vika niissä on 15-16" koossa? Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen. Ensi kesäksi pitäisi e39 alle varmaan katsella uudet renkaat 235/45/17 koossa, joten olisiko tuo NS2 hyvä vaihtoehto? Olisivat kyllä puoli-ilmaiset, jos tilaa camskill:stä..
Eli se mikä NS2:n rakeneessa tekee siitä 15"-16" kokoluokissa velton, tekee siitä 17"-20" kokoluokissa varsin vetelemättömän/mukavan/ajettavan.
Eli 17" kokoluokissa NS2 alkaa varsinkin suhteutettuna hintaansa, olemaan kategoriassa: Suositeltava.
Omimmillaanhan se on vielä sitten tuumaa isommista vannekokoluokista alkaen ja tässä kohtaa myös hintaero alkaa olemaan varsin merkittävä mikäli oikeasti ajaa ison vannekoon pyörillä paljon.
Leave a comment:
-
Leave a comment: