Originally posted by Antsah
View Post
Talvirengaskeskustelu 4
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ollu tosiaan jo vuosia tuo käytäntö. TM:ssä näkyy aina testaavan nopeammasta vauhdista, viimeisimmästä testistä en tiedä onko edelleen. Mitä nopeammasta vauhdista tuo tehdään niin sitä useammin se joudutaan ilmeisesti testaamaan, koska virhemarginaali kasvaa.Originally posted by bemu2000 View Post25km/h kuulostaa todella matalalta nopeudelta testata jarrutusmatkaa. Testattu jossain parkkipaikalla? :think
Tuulilasissa on ainakin ilmoitettu, että tuo 25-5km/h korreloi hyvin myös nopeampaan vauhtiin. Eli erot kasvaa samassa suhteessa.Last edited by Antsah; 24-09-2016, 11:14.
Leave a comment:
-
Test world testannut, ainahan ne mitataan alhaisesta nopeudesta jotta hajonta pysyy pienenä. Kannattaa olla sinne yhteydessä jos testaus menetelmät ei vakuuta.Originally posted by bemu2000 View Post25km/h kuulostaa todella matalalta nopeudelta testata jarrutusmatkaa. Testattu jossain parkkipaikalla? :think
Leave a comment:
-
25km/h kuulostaa todella matalalta nopeudelta testata jarrutusmatkaa. Testattu jossain parkkipaikalla? :think
Leave a comment:
-
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/tria...jot-suoritettu Jostain luin nuo tulokset ja Triangle ei ollut hkpl 7 veroinen.Originally posted by bemu2000 View PostOlisi ollut mukava nähdä HKPL 7 samassa testissä. Triangle ei lopulta pisteissä jäänyt paljoa Michelinistä. Valmistajan testien mukaan Icelink olisi vähintään samalla viivalla HKPL 7:n kanssa.
EDIT: http://www.iltalehti.fi/autot/2016030821235880_au.shtml
Salaliitosta en tiedä, mutta esim. 1001 renkailta tilatut tulevat ilman nastoja. Varmasti on hyvä rengas myös vähemmillä nastoilla, mutta ei kuitenkaan sama mitä hehkutetaan testeissä. Jostain syystä rengasmyyjätkin usein jättävät mainitsematta että eri kokoisena ei ole testimenestys rengas.Originally posted by Driver22 View PostNo jo on melkoisia salaliittoteorioita
Last edited by Bmw Master; 24-09-2016, 08:02.
Leave a comment:
-
No jo on melkoisia salaliittoteorioitaOriginally posted by Bmw Master View PostEi vaan testeissä jo vuosia käytetty 205 55 16 xl ( myös D tai + merkitty) on 170 nastainen. Muut koot ja myös 205 55 16 normi kantavuudella vähemmillä nastoilla. Lisäksi nuo nastoittaa maahantuoja, eli on nastoitettava talvirengas. Kuka ja millaisella nastalla on nuo Virosta tilattavat tehnyt? Testeissä olevat 5D nastalla (Scason?).
eiköhän kyseessä ole ihan käyttäjäkohtaisestikin hyväksi todetut "oikeat" talvirenkaat ja vielä edulliset sellaiset. Minulla oli aikanaan Hankookin edelliset nastarenkaat (tuli auton mukana, pintaa oli hyvin mutta saattoi olla jo aika vanhat) ja ne oli todella liukkaat eikä jäänyt hyvä kuva, mutta ilmeisesti tämä W419 on jo ihan kunnollinen rengas. Ainakin jossain ruotsalaislehdessä oli 17" nastat testissä ja sen mitä siitä ymmärsin niin ihan kehuivat että hyvä pito on.
Leave a comment:
-
Icelink vs. Hakkapeliitta 7 olisi kieltämättä mielenkiintoinen asetelma, mutta sen verran kyseenenalaisin keinoin vannetukun kampanja viime syksynä pyöri, että näiltä tuoreilta testeiltä odottaisi kärkisijoituksia, että merkin edes vakavasti enäää noteeraisi..
Leave a comment:
-
Originally posted by Antsah View PostTuulilasin vastaavat:
Nokian Hakkapeliitta 8, 8,93p
Bridgestone Noranza 001, 8,83p
Continental IceContact 2, 8,75p
Goodyear Ultragrip Ice Arctic, 8,50p
Pirelli Ice Zero, 8,46p
Michelin X-Ice North 3, 7,91p
Sava Eskimo Stud, 7,86p
Triangle Icelink, 7,54p
Kitkarenkaat seuraavassa lehdessä.
Olisi ollut mukava nähdä HKPL 7 samassa testissä. Triangle ei lopulta pisteissä jäänyt paljoa Michelinistä. Valmistajan testien mukaan Icelink olisi vähintään samalla viivalla HKPL 7:n kanssa.
Leave a comment:
-
Tuulilasin vastaavat:Originally posted by Tojopa View PostLaitetaas tuoreen TM:n tähdet ja pisteet tännekin näytille:
Nastarenkaat
Continental IceContact 2 ****, 8,6
Nokian Hakkapeliitta 8 ****, 8,6
Bridgestone Noranza 001 ****, 8,4
Pirelli Ice Zero ****, 8,3
Hankook Winter I*Pike RS+ ***, 8,2
Goodyear Ultragrip Ice Arctic ***, 8,1
Gislaved Nord Frost 200 **, 7,7
Michelin X-Ice North 3 **, 7,7
Toyo Observe G3-Ice **, 7,4
Kumho WinterCraft Ice Wi31 *, 7,1
Nokian Hakkapeliitta 8, 8,93p
Bridgestone Noranza 001, 8,83p
Continental IceContact 2, 8,75p
Goodyear Ultragrip Ice Arctic, 8,50p
Pirelli Ice Zero, 8,46p
Michelin X-Ice North 3, 7,91p
Sava Eskimo Stud, 7,86p
Triangle Icelink, 7,54p
Kitkarenkaat seuraavassa lehdessä.
Leave a comment:
-
Vuosi sitten Virosta tilatut 225/50-17 kookit tulivat juuri noilla 5D-nastoilla. Yhden talven kokemuksella loistavat talvirenkaat, kuten oli aikaisempikin kookin malli.Originally posted by Bmw Master View PostEi vaan testeissä jo vuosia käytetty 205 55 16 xl ( myös D tai + merkitty) on 170 nastainen. Muut koot ja myös 205 55 16 normi kantavuudella vähemmillä nastoilla. Lisäksi nuo nastoittaa maahantuoja, eli on nastoitettava talvirengas. Kuka ja millaisella nastalla on nuo Virosta tilattavat tehnyt? Testeissä olevat 5D nastalla (Scason?).
Leave a comment:
-
Ei vaan testeissä jo vuosia käytetty 205 55 16 xl ( myös D tai + merkitty) on 170 nastainen. Muut koot ja myös 205 55 16 normi kantavuudella vähemmillä nastoilla. Lisäksi nuo nastoittaa maahantuoja, eli on nastoitettava talvirengas. Kuka ja millaisella nastalla on nuo Virosta tilattavat tehnyt? Testeissä olevat 5D nastalla (Scason?).
Leave a comment:
-
Aina ollut 205 55 16 jossa enemmän nastoja. Vai missä testissä joku muu koko?Originally posted by Driver22 View PostHyvinhän se tuokin malli on pärjännyt aikaisempina vuosina.
Leave a comment:
-
Se ei olekkaan testissä menestynyt + malli.Originally posted by Driver22 View Post
Hinta-laatusuhteeltaan Hankook on edelleen aika ylivoimainen, reviring.ee 101e/kpl 225/45-17 koossa.
Leave a comment:
Leave a comment: