Talvirengaskeskustelu 4

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Driver22
    replied
    Originally posted by LT View Post
    Blizzak Spike on/oli tosiaan Bridgestonen itse tekemä ja tuo Noranza 001 on taas Nokian tekemä.
    Vaikka se vanha Noranza oli Nokian tekemä niin kyllä siinä varmaan muutakin eroa oli Hakkapelittaan kuin kuvio.
    Eikös se vanha Spike ollut myös Nokian tekemä, joka oli Bridgestonen itse hiukan jatkokehittelemä Hakkapeliitta nelosesta? Liekkö tuo uutuus jälleen pohjautuu johonkin Nokian "vanhaan" malliin :think jokatapauksessa hyvä tulos mutta hintakaan ei enää ole halpa vrt. hakkapeliitta 8 tai muut "merkkirenkaat".

Hinta-laatusuhteeltaan Hankook on edelleen aika ylivoimainen, reviring.ee 101e/kpl 225/45-17 koossa.
    Last edited by Driver22; 23-09-2016, 07:38.

Leave a comment:

• LT
    replied
    Blizzak Spike on/oli tosiaan Bridgestonen itse tekemä ja tuo Noranza 001 on taas Nokian tekemä.
    Vaikka se vanha Noranza oli Nokian tekemä niin kyllä siinä varmaan muutakin eroa oli Hakkapelittaan kuin kuvio.

Leave a comment:

• Driver22
    replied
    Onkos tuo Bridgestonen Noranza 001 heidän oma kehittämänsä rengas? Se vanhempi taisi olla Hakkapeliitta 4 käytännössä.

Leave a comment:

• Tojopa
    replied
    Laitetaas tuoreen TM:n tähdet ja pisteet tännekin näytille:

Nastarenkaat
    Continental IceContact 2 ****, 8,6
    Nokian Hakkapeliitta 8 ****, 8,6
    Bridgestone Noranza 001 ****, 8,4
    Pirelli Ice Zero ****, 8,3
    Hankook Winter I*Pike RS+ ***, 8,2
    Goodyear Ultragrip Ice Arctic ***, 8,1
    Gislaved Nord Frost 200 **, 7,7
    Michelin X-Ice North 3 **, 7,7
    Toyo Observe G3-Ice **, 7,4
    Kumho WinterCraft Ice Wi31 *, 7,1

Kitkarenkaat
    Continental ContiVikingContact 6 **, 7,6
    Nokian Hakkapeliitta R2 **, 7,5
    Goodyear Ultra Grip Ice 2 **, 7,4
    Michelin X-Ice XI3 **, 7,4
    Bridgestone Blizzak WS80 *, 7,0
    Sava Eskimo Ice *, 6,9
    Hankook Winter i*cept IZ2 *, 6,9
    Pirelli Ice Zero FR -, 6,7
    Landsail Winter Lander -, 6,5
    Yokohama Ice Guard ig50 Plus -, 6,5
    Nankang Ice Activa Ice-1 -, 6,3

Leave a comment:

• vgran
    replied
    Hankookin W616 kitkat olisi nyt kiikarissa. Toivottavasti ensi viikolla ilmestyvä tm-lehdessä tämä malli olisi mukana siinä rengastesteissä...

Leave a comment:

• timppa_s
    replied
    Originally posted by Midas View Post
    Kuivalla kelillä kuitenkin lämpenee, kun vetelee 200-400km siivuja pysähtymättä.
    Tuo on se syy miksi kaavailen Keski-Euroopan kumeja. Nokian R:t kuumeni myös ja rengas alkoi palaa etelän karkealla tiellä ihan normaalisti kurvatessa. Muutaman polttokerran jälkeen pito sitten heikkeni reippaasti.

Leave a comment:

• Midas
    replied
    Originally posted by sailor View Post
    Tulevaksi talveksi pitäisi ostaa sekä Mondeoon että E39:iin uudet nastarenkaat. Olin jo testitulosten perusteella päätynyt Misukoihin niiden kulutuskestävyyden vuoksi, mutta miten Good Yearit kestää kulutusta? Vanhat GY:t kesti kyllä...mutta mites nämä uudet?
    Ajelin viime talven lokakuusta keväälle about 35tkm GY:n sarjalla ja pintaa oli muistaakseni joku 5-6mm jäljellä. Erona Misukoihin, että pinta tosiaan väheni. mutta pito silti parempi, kuin Misuilla. Nyt syksyksi pistän vielä vanhan sarjan alle ja sitten lumien tullen vaihdan uusiin. Hyvä kestävyys mielestäni, vaikka reippaampaa matkavauhtia tulee pidettyä. Kuivalla kelillä kuitenkin lämpenee, kun vetelee 200-400km siivuja pysähtymättä.

Leave a comment:

• 1031
    replied
    Originally posted by timppa_s View Post
    Michelinin kitkat kovettuu vissiin, merkille ominaiseen tyyliin hurjasti jo yhdessä vuodessa. Contin CVC ei juurikaan?

Jotain kitkaa tarttis alle... Onko kenelläkään kokemusta Contin TS850 renkaasta? Siitä on tullut ens talveksi parannettu 860 versio joka vois olla mielenkiintoinen.
    Ei ole nykyisistä Conteista kokemusta, mutta Gislavedin Soft Frost (soft frost 2 muistaakseni) oli minulle edellisen auton alla positiivinen yllätys, 5 talvea alla kunnes oli lähes sakkorajalla, kumi edelleen pehmeää ja pitoa lähes kuin uutena. Laitoin noiden jälkeen Soft Frost 3:set alle, mutta niillä ei paljon ehtinyt kokemusta kertyä kun auto meni myyntiin.

Leave a comment:

• sailor
    replied
    Originally posted by Midas View Post
    Misukoilla tuli vedettyä useampi talvi. Niin nastoilla, kuin kitkoillakin about 30-40tkm talvessa. Varsin tuohon kovettumiseen ei minulla ole omakohtaista kokemusta, kun joka talvelle sai uuden setin laittaa alle, mutta nykyisellään ajelen GY:n kitkoilla, niin onhan noiden misukoiden loskaominaisuudet aivan ala-arvoiset verrattuna Good Yeareihin. Täysin varoittamatta hyppäsi aina loskaliirtoon, mikäli vähänkään rapsakampaa matkavauhtia halusi pitää yllä. Ei siis ole tullut yhtään ikävä noita renkaita. Suosittelen lämpimästä Good Yeareita.
    Tulevaksi talveksi pitäisi ostaa sekä Mondeoon että E39:iin uudet nastarenkaat. Olin jo testitulosten perusteella päätynyt Misukoihin niiden kulutuskestävyyden vuoksi, mutta miten Good Yearit kestää kulutusta? Vanhat GY:t kesti kyllä...mutta mites nämä uudet?

Leave a comment:

• Midas
    replied
    Originally posted by timppa_s View Post
    Michelinin kitkat kovettuu vissiin, merkille ominaiseen tyyliin hurjasti jo yhdessä vuodessa. Contin CVC ei juurikaan?

Jotain kitkaa tarttis alle... Onko kenelläkään kokemusta Contin TS850 renkaasta? Siitä on tullut ens talveksi parannettu 860 versio joka vois olla mielenkiintoinen.
    Misukoilla tuli vedettyä useampi talvi. Niin nastoilla, kuin kitkoillakin about 30-40tkm talvessa. Varsin tuohon kovettumiseen ei minulla ole omakohtaista kokemusta, kun joka talvelle sai uuden setin laittaa alle, mutta nykyisellään ajelen GY:n kitkoilla, niin onhan noiden misukoiden loskaominaisuudet aivan ala-arvoiset verrattuna Good Yeareihin. Täysin varoittamatta hyppäsi aina loskaliirtoon, mikäli vähänkään rapsakampaa matkavauhtia halusi pitää yllä. Ei siis ole tullut yhtään ikävä noita renkaita. Suosittelen lämpimästä Good Yeareita.

Leave a comment:

• Tojopa
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Näillä kriteereillä yksi selvästi ylitse muiden: Hankook Winter iPike RS2
    Onko tästä loistavasta renkaasta tullut nyt kakkosmalli?

Leave a comment:

• BMW_Harrastaja
    replied
    Kiitokset vastauksista. Pitää harkita ostoksilla käyntiä, ellen vahingossa löydä vähän ajettuja joltain yksityiseltä.

Leave a comment:

• zener
    replied
    Ja 225/50-17 käy kyllä myös hyvin E39:iin.

Leave a comment:

• Hemi
    replied
    Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
    Mitkä on tällä hetkellä hyvät ja laadukkaat nastarenkaat, mutta kuitenkin hyvä hintalaatu?
    Näillä kriteereillä yksi selvästi ylitse muiden: Hankook Winter iPike RS2

Leave a comment:

• JermuS
    replied
    Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
    Oletteko käyttäneet perus E39:ssä talvirenkaina vakiokokoa 235/45/17 vai onko tuolle jokin muukin vaihtoehto?
    225/50/17?

Mitkä on tällä hetkellä hyvät ja laadukkaat nastarenkaat, mutta kuitenkin hyvä hintalaatu?
    Mulla on e39 alla talvella Kumho Wi31 235/45R17 koossa eikä voi moittia! sitä ennen oli hkpl7 225/50R17 mut enemmän mä kumhoista oon tykänny.
    Last edited by JermuS; 11-09-2016, 13:37.

Leave a comment:

Working...
X