Talvirengaskeskustelu 4
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
No nyrkkisääntönä voi sanoa että mitä leveämpi rengas niin sitä suurempi kantavuus, eli jämäkämpi runko. Saman ilmiön huomannut kapeilla talvirenkailla, e39 on painava auto joten laittaisin ehdottomasti tuon 225 leveän.
-
Sanokaas, pitäisikö e39 sedanin alla toimia paremmin vakiokoko 225/55R16 talvirenkaat verrattuna 205/60R16? Jotenkin tuntuu, että nuo jälkimmäiset ainakin talvirenkaina (HKPL7) on jotenkin huterat, varsinkin nopeissa edestakaisissa käännöksissä voi tuntua että perä tulee perässä verrattuna liikkeeseen. Kesärenkailla 235/45R17 efekti on huomattavasti pienempi. Jos oletetaan, että talvirenkaan tyyppi pysyisi täysin samana, mutta vaihtuisi tuosta 205:sta 225:een, onko ko. rengas jotenkin vähemmän sivuttain taipuva, ts. vaikuttaako leveys siihen? Nuo 16" kumithan ovat muuten keskenään halkaisijaltaan ja kumin paksuudeltaan samat. Vaikuttaako tuohon sivuttaistaipumaan seinämän rakenteen lisäksi myös leveys, vai onko oletettavissa samanlaista huojuntaa? En täksi talveksi vielä mitään vaihtele, mutta ehkä ensi talveksi.
Leave a comment:
-
Originally posted by timppa811 View Posthttps://www.vannetukku.fi/hakkapeliitta-r2-p-62674.html
Mielipiteitä dot13 kitkoista? Hintaa on kuitenkin puolet vähemmän verrattuna vastaaviin uusiin/nastoihin. Tuskin kuitenkaan puolet huonompia?
Asiantuntijoiden mukaan renkaat säilyttävät käyttämättöminä ja oikein varastoituna alkuperäiset tekniset ominaisuutensa jopa viisi vuotta."
Leave a comment:
-
Mielipiteitä dot13 kitkoista? Hintaa on kuitenkin puolet vähemmän verrattuna vastaaviin uusiin/nastoihin. Tuskin kuitenkaan puolet huonompia?
Leave a comment:
-
onko kokemuksia antares nastarenkaista? joku sano että pirellin valmistamia ja hyviä hintaansa nähden. hinta houkuttelis kun olisivat alla vaan tämän talven
Leave a comment:
-
Originally posted by timppa_s View PostSilti muakin ihmetyttää tuo 25-5 km/h jarrutus. Nasta luultavasti puree aivan eri tavalla 80 km/h vauhdissa kuin 25 kyydissä ja erilaisista renkaan ominaisuuksista on hyötyä.
Leave a comment:
-
Kerätkää kolehti ja tilatkaa Test Worldilta sellainen testi kuin haluatte, vaikka 200 vauhdista. Saa testiin mukaan halutut koot ja halutut merkit.
Leave a comment:
-
Originally posted by jani View PostKuinkas rata-autoilussa jarrutukset onnistuvat kierros toisensa jälkeen ilman ettei autot päädyt joka toinen kerta penkalle? Voisiko taustalla olla että jarrutusmatka on lähes aina sama jos vauhti on sama?
Silti muakin ihmetyttää tuo 25-5 km/h jarrutus. Nasta luultavasti puree aivan eri tavalla 80 km/h vauhdissa kuin 25 kyydissä ja erilaisista renkaan ominaisuuksista on hyötyä.
Leave a comment:
-
Originally posted by Hemi View PostJos ne rata-autoilijat ajaisivat kisaa 205/55-16” vakio Hyundai i30:llä nastarenkailla jäällä, mitäpä oikeasti luulet kuinka ”tarkkoja” ne jarrutukset oikeasti olisivat?
Tai edes saman kokoluokan kesärenkain ja samalla autolla kuivalla radalla.....
Et kait nyt väitä että kilparenkaat tehdään niin laadukkaasti että niissä on kerta toisensa jälkeen sama pito, mutta normaali maantieliikenne renkaat ovat kuraa ja niillä jarrutusmatkat tulee randomina?
Leave a comment:
-
Originally posted by jani View PostKuinkas rata-autoilussa jarrutukset onnistuvat kierros toisensa jälkeen ilman ettei autot päädyt joka toinen kerta penkalle? Voisiko taustalla olla että jarrutusmatka on lähes aina sama jos vauhti on sama?
Ps. Ei se ABC:n kuravesi kahvikaan muutu suuta hiveleväs herkus vaikka pannullisen jois...
Tai edes saman kokoluokan kesärenkain ja samalla autolla kuivalla radalla.....
Leave a comment:
-
Triangle Snowlinkit pyörähtää maanantaina vanteille. Hintaero 555e vs 800-1000e antoi aihetta kokeiluun. Tulevat 235/65-17 koossa Grand Cherokeen alle. Entiset talvirenkaat olivat General Grabber AT2:set. Pari talvea ne pitivät hyvin, viime talvena (kolmantena) alkoi varsinkin kevät puolella tuntua liukkautta.
Leave a comment:
Leave a comment: