Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • miyli
    BTCF Member
    • Dec 2008
    • 2089
    • Naantali

    Originally posted by ErkkiE View Post
    Onko kokemuksia Kumhon PS91:stä? Tuosta ihan kohtuullisia käyttäjien arvioita maailmalta. Ilmeisesti varsin sporttinen rengas, niin onkohan Suomen oloissa siedettävä? Hinnat näyttää varsin kohtuulliselta.

    Hakusessa siis kohtuuhintaiset (ei tarvi olla ihan lowest cost) 245/40/18 neliveto-E61:een, johon talven aikana hiukan tarkoitus laittaa alustaa freesimmäksi (H&R --35mm, Bilstein). Pitäisi löytyä tuollaiseen alustaan "yhteensopiva" rengastus, jossa olisi kohtuullista tarkkuutta ajettavuudessa ja toimiva päivittäiseenkin ajoon. Nelivedossa harvemmin urat on haitanneet (varsin tunnoton niille), niin sen puoleen ei tarvinne etsiä niitä urille kaikkein tunteettomimpia.

    E
    Zetassa menossa jo toinen kierros ps91 ja ei pahaa sanottavaa, paitsi tuo aamu jumputus.
    Originally posted by Ceeray View Post
    Kumhoissa on mun mielestä paska laatu, aina hirveet flatspotit aamulla autossa..
    Flaspotit pitää kyllä paikkaansa, mutta minusta muuten hyvä rengas.
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Mikä malli kyseessä? Itsellä ei ole ollut ko.ongelmia.
    Mulla ainakin ku39 ja ps91 molemmissa tuota aamu jumputusta esiintynyt.
    Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
    Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
    Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

    Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
    Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



    Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
    1/4 maili 11.8 / 205 km/h
    0-200km/h 11.40s
    100-200km/h 6,00s
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

    Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      Katsokaa TW luku renkaista. Jos 400-500 niin aamujumputus johtuu tästä aika pitkälle, rengas on melko kovaa kumia joka vasta lämmetessään palaa yön aikaisesta pyöreäksi. Lämpimillä ilmoilla jumputus pitäisi olla pienempää. Nämä kiinarenkaat on tehty lämpimiin oloihin, jotkut TW100 tai alle renkaat sulaa jo parkkiruutuun kiinni siellä.

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4629
        • Tampere

        Originally posted by BMW525Xda View Post
        Katsokaa TW luku renkaista. Jos 400-500 niin aamujumputus johtuu tästä aika pitkälle, rengas on melko kovaa kumia joka vasta lämmetessään palaa yön aikaisesta pyöreäksi.
        Ei pidä paikkaansa. Kyse on renkaan rungossa käytettävän polyesteri koordin venymisestä. Sillä kohdalla missä rengas on painautuneena maata vasten koordi ei ole ole samalla tavalla venytyksessä kuin muualla missä paine vaikuttaa renkaaseen enemmän. Kun rengas/koordit lämpevät niin muoto palautuu.

        Renkaan kyljessä on merkintä mitä aineita siinä on käytetty.



        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • BMW525Xda
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 8681
          • Xxxxxx

          Varmasti rakentellakin oma merkityksensä. Useiden rengas sarjojen kokemuksella kuitenkin on tullut huomioitua että yli TW280-> alkaa jumputus viileillä alle +20 lämpötiloilla.

          Comment

          • Ceeray
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 1400
            • Kuopio

            Ku31 ja ku39 sarjat olleet alla. Ei enää. Samoin ku39 hankki kahteen renkaaseen runkovian, molemissa sisäkantti antautui vaikka kulmat kunnossa. Tuli sellanen 1/3 kierroksen painauna yhteen ja toisesta hajos kasaan koko kantti ja oli rakkuloilla asti..
            Last edited by Ceeray; 07-11-2018, 07:51.
            Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4629
              • Tampere

              Originally posted by BMW525Xda View Post
              Varmasti rakentellakin oma merkityksensä. Useiden rengas sarjojen kokemuksella kuitenkin on tullut huomioitua että yli TW280-> alkaa jumputus viileillä alle +20 lämpötiloilla.
              Korjataan sen verran että kyse on nylonista eikä polyesteristä.
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • BMW525Xda
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 8681
                • Xxxxxx

                Originally posted by fraatti View Post
                Korjataan sen verran että kyse on nylonista eikä polyesteristä.
                Tässä ilmesesti sellainen rakenne joka ”jämähtää” ja jumputtaa nylonista johtuen ?

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17529
                  • Turku

                  Originally posted by miyli View Post
                  Zetassa menossa jo toinen kierros ps91 ja ei pahaa sanottavaa, paitsi tuo aamu jumputus.

                  Flaspotit pitää kyllä paikkaansa, mutta minusta muuten hyvä rengas.

                  Mulla ainakin ku39 ja ps91 molemmissa tuota aamu jumputusta esiintynyt.
                  Kyllä kyllä, mutta kuluvat myös aika nopeasti.
                  Näillä mennään:
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • miyli
                    BTCF Member
                    • Dec 2008
                    • 2089
                    • Naantali

                    Originally posted by Laku View Post
                    Kyllä kyllä, mutta kuluvat myös aika nopeasti.
                    Tuo on totta, mutta pito on hyvä jota juurikin itse haen kun rengas on pehmeä. Myöskin hyvät ajaa maantiellä ei vetele.
                    Taka renkaita menee 2 kesässä ja etuset riittää 2 kesäksi. Kilometrejä tulee yleensä 10000 km kesässä.
                    Tulee käytyä varmaan 4-5 ratapäivät kesässä, sekä 5 varttimaili kisat joissa 5-6 vetoa.
                    Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                    Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                    Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                    Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                    Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                    Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                    1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                    0-200km/h 11.40s
                    100-200km/h 6,00s
                    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                    Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                    Comment

                    • fraatti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 4629
                      • Tampere

                      Originally posted by BMW525Xda View Post
                      Tässä ilmesesti sellainen rakenne joka ”jämähtää” ja jumputtaa nylonista johtuen ?
                      Jep. Eli terävöiden päällä oleva käärintä/JLB (jointless bandage) koostuu kehänsuuntaisesta kumitetusta tekstiilistä joka mahdollistaa nopean ajon renkaalla. Tämän tarkoitus on estää renkaan mutdonmuutos keskipakoisvoiman takia.

                      Kuvassa numero 4.


                      Tässä suunta näkyy hiukan paremmin.


                      Eiku olihan täällä suomeksikin sama...

                      kuva täältä: https://www.theseus.fi/bitstream/han...tila.Mikko.pdf
                      F11 535dX LCI
                      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                      Comment

                      • BMW525Xda
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 8681
                        • Xxxxxx

                        Tässä renkaassa ei nylonia ole ollenkaan. Pitäisi olla jumputtamaton malli ilmeisesti.

                        Comment

                        • BMW525Xda
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 8681
                          • Xxxxxx

                          Tässä tuleekin se ihmettelyn aihe.

                          Ylemmässä kuvassa oleva TW280 jumputtaa hetken jos auto parkkeerattu pariksi päiväksi esim. renkaat hieman käännettynä, viileillä ilmoilla.

                          Alempi ei jumputa koskaan vaikka auto seisoo tallissa välillä kuukauden kaksi.
                          TW140.

                          Kuvista on helppo päätellä mistä aikaisemmin mainituista renkaista on kyse.

                          Comment

                          • fraatti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 4629
                            • Tampere

                            Originally posted by BMW525Xda View Post
                            Tässä renkaassa ei nylonia ole ollenkaan. Pitäisi olla jumputtamaton malli ilmeisesti.
                            Kyllä polyamidillä pitäisi olla pienempi taipumus moiseen. Materiaaleja on toki muitakin olemassa.

                            F11 535dX LCI
                            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                            Comment

                            • Ozzy #69#
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2006
                              • 1642
                              • Pirkanmaa

                              Renkaat tätyisi taas hankkia kesäksi.

                              Mitäs raati mieltä näistä vaihtoehdoista:
                              Eteen:
                              LANDSAIL LS588 UHP

                              235/35/19


                              Taakse:
                              Nankang ns-20

                              265/30/19

                              Meneekö metsään vai pitäisikö laittaa samaa merkkiä ympäriinsä?
                              G20 330e M-Sport sunset orange

                              Comment

                              • Dualfun
                                Moderator
                                • Jan 2003
                                • 17845
                                • PKS

                                Originally posted by Ozzy #69# View Post
                                Meneekö metsään vai pitäisikö laittaa samaa merkkiä ympäriinsä?
                                Mä en ole koskaan ymmärtänyt sekarenkaistusta, näyttää lähinnä omituiselle kun renkaat ovat erilaiset (sekä kyljestä, "venystä", vannesuojasta ja pinnaltaan). :think Miksi et laittaisi samanlaista ympäri auton?
                                E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                                E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                                E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                                ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                                ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                                ½
                                G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
                                Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                                Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎