Originally posted by Juhiz1
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
alustan muutoskatsastus - mitä tarvitaan
Collapse
X
-
En nyt osaa lainata edellistä tekstiä mut niin mä inssin jutut käsitin.
Ens viikolla ollaan viisaampia kun omaan autoon saadaan tai ei saada leimaa.E61 535d - 05 - Carbonschwarz
E34 520i -95 -Oxfordgrün-
E28 518i -86 "Rusty BAE"
E34 520i Touring -92
entiset:
E28 520i -86 -Diamantschwarz-
E36 318i -92 -Lagunengrün-
E36 316i -94 -Brilliantrot-
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostVai on nyt värilläkin väliä. Seuraavaksi varmaan pitää vääntää rautalangasta malli mukaan.Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho
Comment
-
-
Voin ihan kokemuspohjaisesti sanoa useamman kolariauton rekisteröintikatsastaneena, että suurin osa katsastusmiehistä ei tajua MITÄÄN niiden pyöränsuuntauslappujen numeraalisista arvoista. Hyvin usein on joutunut selittämään mitä ne asteet ja minuutit tarkoittaa... Surullista mutta totta. Tätä taustaa vasten ymmärrän vaatimuksen väreistä paremmin kuin hyvin!
Toki sittemmin olen vaihtanut asemaa sellaiseen jossa on vähän enemmän ammattitaitoa, eikä minun tarvitse tehdä katsastusmiehen töitä hänen puolestaanVain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä
Comment
-
-
Originally posted by [Snowboarder] View PostTuohonhan jo melkein vittuilessaan vois kääntää värit toisin päin ja laittaa ohjearvojen ulkopuolelle vihreälle
Sattuu viellä punavihersokea inssi kohdalle niin soppa valmisLast edited by jakeluvesimies; 16-05-2018, 21:24.
Comment
-
-
Tää inssi kenen kanssa juttelin niin on ihan harrastajaystävällinen kaveri ja itekkin se sano et ei ne trafin kaverit ymmärrä siitä käytännöstä mitään ja vihreellä olevan lapun ne haluu nähdä.E61 535d - 05 - Carbonschwarz
E34 520i -95 -Oxfordgrün-
E28 518i -86 "Rusty BAE"
E34 520i Touring -92
entiset:
E28 520i -86 -Diamantschwarz-
E36 318i -92 -Lagunengrün-
E36 316i -94 -Brilliantrot-
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostAinoa väri on punainen kehys.
Arvot näyttäisi olevan tehtaan arvojen sisällä kai.
Maanantaina pitäisi viedä nippu lappuja konttorille jotta saa leiman.
Comment
-
-
Ihan pitää kyllä kysyä täältäkin, onko muille tullut ta tecnix säädettävän alustasarjan muutoskatsastuksesta tuv todistuksen kelpaamattomuudesta hylkyä. Autona e36 cabriolet, kuulemma ei kelpaa koska tuv todistuksessa lukee, jottai kori/alustan voi mahdollisesti laskea 70mm. Trafin ohjeistuksessa ei muuta verkkosivuilla mainita kun max madalluksen määrä(51mm). Auton napakaari mitat nyt etu 335 ja taka 315, joten oltas viellä sallitussa alueella.
Comment
-
-
Originally posted by arttup View PostIhan pitää kyllä kysyä täältäkin, onko muille tullut ta tecnix säädettävän alustasarjan muutoskatsastuksesta tuv todistuksen kelpaamattomuudesta hylkyä. Autona e36 cabriolet, kuulemma ei kelpaa koska tuv todistuksessa lukee, jottai kori/alustan voi mahdollisesti laskea 70mm. Trafin ohjeistuksessa ei muuta verkkosivuilla mainita kun max madalluksen määrä(51mm). Auton napakaari mitat nyt etu 335 ja taka 315, joten oltas viellä sallitussa alueella.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostEi napakaari mitalla pitäsi olla mitään merkitystä, auton saa laskea niin alas että pohjan ja maan väliin jää 80mm. TUV lapun pitää olla vain sitä alustasarjaa koskeva jolla sarja speksataan ajoneuvoon soveltuvaksi. Napakaarimitta merkitään otteeseen vain että virkavalta voi tienpäällä todeta onko säätöjä muuteltu, muuta en merkitsemiselle keksi syyksi.
Comment
-
-
Tarttis selvittää onko tuo mainittu 51 mm mallisarjakohtainen vai autokohtainen mitta. Jos se on autokohtainen ja kyseinen auto on varustettu tehtaalla madallusjousilla, niin silloinhan sitä saa madaltaa lakien mukaan vielä 51 milliä lisää.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Tiedustelin asiaa taannoin paikalliselta konttorilta. Sovimme että käyn mittauttamassa napa-kaari -mitan konttorilla ennen alustan asennusta. Näin ollen ei tarvi muutoskatsastuksen yhteydessä arpoa madaltuiko 51 vai 52mm. Tässäkin tapauksessa oli jo valmiiksi joku miedosti madaltava alkuperäinen alusta alla. 35 - 65mm pudottavalla sarjalla madaltui noin 30mm kun ruuvasi tolpat ihan äärialas. Kertoivat myös että todellisuudessa mittauksissa on kyllä jonkin verran pelivaraa kun ei noita kuitenkaan voi millilleen mitata. 55 - 60mm:n madallus olisi ollut ihan ok, kunhan maavaraa olisi jäänyt vähintään 80mm.
Comment
-
Comment