Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auton madallus taulukko *EI OT KESKUSTELUA!!!*

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SuperFive
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 50

    Kutoseen matalammat jouset

    Olin hieman pettynyt, kun näin uuden M kutoseni eka kerran. Autohan on törkeän korkea ja vieläpä Coupena näyttää jopa M5:stakin korkeammalta , johtuen korin muodosta.
    Jouset menevät saman tien vaihtooon ja tilalle Eibachin tai H&R:n madallusjouset. Eibach ei ehkä madalla ihan riittävästi, joten taidan kallistua H&R-jousiin.

    Otan kuvan autosta ennen ja jälkeen madalluksen, niin siitä voi sitten nähdä eron. Madallus olisi 30 ja 25 mm.

    Comment

    • Markus
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 235
      • Mouhijärvi

      E36 325 -93

      Alusta Vmaxx korkeussäädettävä.

      Korkeus kaaresta pyöränkeskiöön:
      Edessä 310 mm
      Takana 300 mm

      Tuosta saisi ohjeiden mukaan laskea keulaa noin 10 mm. Takana säätövaraa olisi noin 15 mm alaspäin.

      Pari kuvaa:

      Keulan korkeus tolppa paikallaan ilman jousta (makaa pohjaanlyöntikumin varassa):


      Ja muutama kuva autosta madallettuna:


      Last edited by Markus; 15-04-2008, 23:40.

      Comment

      • Lapa735ia
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2007
        • 303
        • Martinniemi

        E32 735 vm.88

        Alusta Gts Performance 55/35. KAW jouset Kyb iskarit "Gts:n muokkaamat"

        Korkeus kaaresta pyöränkeskiöön:
        Edessä 325 mm
        Takana 325 mm
        E39 525 TDSA touring
        Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735

        Comment

        • Slonko
          Bimmer Rookie
          • Mar 2007
          • 116
          • Lappeenranta

          Auto BMW e46 coupe -99

          Alusta: GTS säädettävä
          Vanteet edessä 8x19 (225/40/18) takana 9x18 (255/35/18) ET 40

          Madallusta
          Edessä -45mm
          takana -10mm

          Ja hyvin mahtuu pyörimään.
          BMW E91 325i Touring

          Comment

          • reekoon
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 3426
            • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

            E39 540iA sedan
            Alusta D2
            vanteet 8x18 235/40 9x18 265/35

            Edessä 325 takana 315 inssin mittaama.

            Ei raavi mistään ja alusta on löysimmällä asetuksella. Laskea voisi niin paljon, että auto varmaan makaisi pohjan varassa ja nostaa pystyy noin 3-4cm
            E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
            JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


            E36 316i Compact Hellrot

            Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
            Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

            Comment

            • Tume3
              Bimmer Rookie
              • Jan 2006
              • 141
              • Iisalmi

              Auto E46 316i -00

              Alusta H&R 35/20 jouset ja vakioiskarit
              Edessä 355mm
              Takana 350mm

              Alkuperäiseen jousitukseen verrattuna putosi edestä jonkun verran mutta takaa ei juuri ollenkaan.

              Vanteet edessä 8x18 225/40 ja takana 9x18 235/40 ET 40 ja ongelmitta siellä pyörivät.

              Comment

              • Nuuskis
                BTCF Member
                • Sep 2007
                • 99
                • Kuortane

                Auto E39 525i -01

                Alusta 30/15 H&R jouset ja Boge Turbo iskarit (m-sport)
                Orkkis 15" vanteet

                Katsastuksessa tänään mitattiin:
                Edessä 340mm
                Takana 340mm

                Ajettavuus parani vakioalustaan nähden todella paljon
                tais kyllä pudota vähän enemmän mitä sarja lupas?
                E39 525i -01

                Comment

                • Silli
                  Bimmer Rookie
                  • May 2003
                  • 101
                  • Vantaa

                  E36 328 Touring M-Sport alusta ja jomin -15mm lautaset edessä.(Tehdasiskarit Sach advantage) Edessä 345, takana 315

                  Päivitys
                  Eibach sport line -50 mm (Suosittelen m-sportin jälkeen vähän jäykempi ja progressiivisempi)Kumit 225/45/17, vanne 8/et 35 ei ota kiinni.
                  Edessä 325, takana 295
                  Kuva eibachien kanssa.
                  Attached Files
                  Last edited by Silli; 13-08-2008, 00:22.
                  sigpic
                  E91 320D /// M-SPORT Touring
                  Ex: E36 328 /// Touring Ex harraste, nykyinen kiertopalkinto
                  Ex: E30 325 Touring

                  Comment

                  • Camo
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 1662
                    • Lahti

                    E36/7 Z3 2.8 Roadster

                    Alusta: H&R -30mm jouset ja M-Suspension iskarit (vakiot)
                    Renkaat ja vanteet: edessä 9x17" (215/40), takana 10x17" (245/35)
                    Etäisyys kaaresta keskiöön: edessä 315mm, takana 330mm
                    Maavara: n. 70mm matalimmasta kohtaa, eli X-Bracen kohdalta.

                    Current:
                    Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
                    DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


                    Previous:
                    Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
                    E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
                    Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
                    E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

                    Comment

                    • antsajtp
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2007
                      • 107
                      • Lahti

                      BMW 523i E39 Sedan 1999
                      H&R 40/15 madallusjouset (29742-1), iskarit Boge (motonetistä).

                      edessä 350mm
                      takana 350mm

                      Melko mukava ja sopusuhtainen alusta omaan makuuni. Onhan niitä jäykempiäkin alustoja koettu, mutta tämä on hyvä kompromissi.

                      Ja sivukuva vakiolla 16" pyörillä:
                      Last edited by antsajtp; 27-05-2011, 21:40.
                      Myynnissä E39/E36-osia
                      ***Optiikka löytyy kamerasta, ei autosta***

                      Comment

                      • peltone
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 8092
                        • Willähde

                        Originally posted by antsajtp View Post
                        BMW 523i E39 Sedan 1999
                        H&R 40/15 madallusjouset (29742-1), iskarit Boge (motonetistä).

                        edessä 350mm
                        takana 350mm

                        Melko mukava ja sopusuhtainen alusta omaan makuuni. Onhan niitä jäykempiäkin alustoja koettu, mutta tämä on hyvä kompromissi.

                        Ja sivukuva vakiolla 16" pyörillä:
                        Mistäs tilasit? :think
                        E30 316 -87
                        E91 325i -06
                        E61 530d -06
                        F10 520d -14
                        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                        Comment

                        • antsajtp
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2007
                          • 107
                          • Lahti

                          Originally posted by peltone View Post
                          Mistäs tilasit? :think
                          Jouset Kitupiikistä ja iskarit Motonetin tiskiltä. Kitupiikistä on myös saatavilla toista versiota jonka pitäisi madaltaa vielä enemmän (M-sport alustalle luvattu 30 mm etu, 15mm taka valmistajan mukaan).
                          Ja mainittakoon vielä että minulla oli ennen sarjan asennusta vakioalusta, joka oli ~380mm edessä ja ~380mm takana.
                          JOS olisin tilannut tuon M-sportille tarkoitetun H&R-madallusjousisarjan, olisivat mm-lukemat olleet käsittääkseni ~330/330 (joku sarjan omistaja voinee korjata jos olen väärässä?)
                          .
                          Myynnissä E39/E36-osia
                          ***Optiikka löytyy kamerasta, ei autosta***

                          Comment

                          • Guest's Avatar

                            Originally posted by isoR View Post
                            Mulla oli kans coupe vakioalustalla matalampi kuin porukoiden sedan jossa kans vakioalusta. Kumpaankin laitettiin suunnileen yhtä aikaa lesjöforssin madallus jouset (-30/15) ja coupe laski noin 15mm enempi ku sedan
                            Navasta kaareen nyt coupessa 330 ja 280 vakiona oli n.365 ja n. 315. Nyt ainakin omaan silmään korkeus aika sopiva. Sedanin vakio mittoja ei ole laitettu mihinkään muistiin niin niistä en puhu sitte mitää. Nii autot: coupe 325ia -92 ja sedan 320i -92
                            Taas sitä tuli vaan toivottavasti ei liikaa
                            Keulaan lisätty super sprintin madaltavat jousilautaset -15mm, nyt on keula sopiva...

                            Comment

                            • unskelotti
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2007
                              • 92
                              • Espoo

                              E46 330iA Touring '01 (10/2000), M-Sport-alusta, Eibach Pro-Kit -jouset:

                              - edessä 335 mm
                              - takana 320 mm
                              E91 325d (04/2008)
                              Ex: E46 330iAT (10/2000)

                              Comment

                              • ChilileipÄ
                                BTCF Member
                                • Mar 2007
                                • 2014
                                • jyväskylä

                                316i -89
                                fk 60/40 ja jomin iskarit
                                edessä 330mm
                                takana 310mm
                                noin mittas katsastuksessa mut perässä oli painoo jonkiverran eli todellisuus ehkä takana 315-320mm
                                F11 530D M-Sport ’11
                                E39 525iA touring M-Sport '02
                                ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎