Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pekuz
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2008
    • 687
    • Pirkanmaa

    Originally posted by Pekuz View Post
    Camskillissa ei oo 225/40R18 nankangia näköjään jostain syystä..

    Onko porukalla kokemuksia näistä:

    Kumho KU37



    Falken ZIEX ZE912



    Itellä on ollu autossa alla FK452set (19" ainaki oli aivan p*rseestä) ja sitten on ollut KU31set 17" ja 19" (näistä ei ole moitittavaa).

    Vertailua vaikka noihin ja NS-2seen.

    Ja ylipäätänsäkkin ominaisuudet. Fk452set on ollu kapeita ja KU31set leveitä, mitenkäs nuo sitten on?

    Tuo KU37 on peräti halvempi kuin tuo ZE912, mikä ihmetyttää kun falkenit on yleensä aina ollu kuitenkin melko lailla halvimmasta päästä.
    Originally posted by Antsah View Post
    Eikö nuo Falkenit ole todettu hieman uraherkiksi? Tietysti riippuu mikä malli kyseessä.
    Itseä kiinnostaa edelleenkin nuo ZE912set. Eikö kukaan ole vielä ajanut loppuun yhtään kierrosta, jotta voisi kertoa kokemuksia? FK452sia en voi suositella..

    Ja onko tuo ZE912nen myös malliltaan kapeahko, kuten FK452?
    ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11131
      • Oulu

      Originally posted by Ishvan View Post
      Ainakin FK-452 ovat varsit uraherkät. Lisäksi itsellä ja kaverin autossa tuollaiset joskus olivat ja molemmissa oli sama todella ärsyttävä piirre. Auto tuntui koko ajan suoraan ajaessa tekevän pientä sivuttaista "velloontaa" joka alkoi tosissaan käymään jossakin vaiheessa hermojen päälle. Sitten lähti kumit vaihtoon.
      Jaa minä en kyllä ainakaan ole huomannu tuollaista ollenkaan. Hyvin menee kuin kiskoilla vaikka camberitkin on useamman asteen pakkasella. Ainoastaan rengasmelua on noissa hieman enemmän kuin esim. hankookin k110:ssä.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        Originally posted by Ishvan View Post
        Ainakin FK-452 ovat varsit uraherkät. Lisäksi itsellä ja kaverin autossa tuollaiset joskus olivat ja molemmissa oli sama todella ärsyttävä piirre. Auto tuntui koko ajan suoraan ajaessa tekevän pientä sivuttaista "velloontaa" joka alkoi tosissaan käymään jossakin vaiheessa hermojen päälle. Sitten lähti kumit vaihtoon.

        452 on suht teräväolkainen ja jämäkkä kumi, että kulmat ja alusta pitää olla kunnossa. sama juttu myös monessa premium merkissä. mitkäs kumit tuli tilalle? :think
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • Ishvan
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 254

          Originally posted by bemu2000 View Post
          452 on suht teräväolkainen ja jämäkkä kumi, että kulmat ja alusta pitää olla kunnossa. sama juttu myös monessa premium merkissä. mitkäs kumit tuli tilalle? :think
          Tilalle tulivat Goodyearin F1:et tuolloin. Loppui vellonta siihen. Auto oli tuolloin vuoden vanha Accortti ja kulmat kunnossa. Varsinkin osa uusista Misukoista on tehnyt mielestäni samaa kuin mitä nuoi Falkenit tekivät.
          -21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport

          Comment

          • Driver22
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2006
            • 2098
            • *

            Muutama sata km ajettu 19" Nankangeilla (e60 245/35 ja 275/30) ja olen ollut kyllä erittäin tyytyväinen. Auto menee kuin juna pohjoisen uraisilla ja routaheittoisilla teillä. Lisäksi on kohtuu hiljaiset kokoisekseen eikä tuntumassa ole moittimista sport-alustalla
            F31 330D Xdrive M-Sport

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7531
              • Jyväshyvä

              Originally posted by Driver22 View Post
              Muutama sata km ajettu 19" Nankangeilla (e60 245/35 ja 275/30) ja olen ollut kyllä erittäin tyytyväinen. Auto menee kuin juna pohjoisen uraisilla ja routaheittoisilla teillä. Lisäksi on kohtuu hiljaiset kokoisekseen eikä tuntumassa ole moittimista sport-alustalla
              Hyvä tietää, 245/35-19" on tulossa E61:een joka kulmaan...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • Mlatvala
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 3553
                • Kuopio

                Originally posted by Ishvan View Post
                On toki tuttu ohjelma mutta muista että vetely ei tee ohjauksesta tunnotonta. Lisäksi tuo ratin heiluttelu ei sinänsä liity tunnottomuuteen vaan etuvetoisen tapaan puskea mutkissa. Puskeminen ei vie ohjaustuntoa. Bemarissa tai mersussa ei ole ollut koskaan mitenkään tunnokas ohjaus. Jos sinulla ei olisi niitä vaaleanpunaisia BMW laseja päässäsi ja kävisit oikeasti ajamassa joskus esim. Focus RS:ää voisit saada kuvan tunnokkaasta ohjauksesta yli 300hv etuvedossa joka ei sekään mitenkään erikoisesti vetele.
                Juu mä ajoin vuosi kaks sitten tällasella Focus Rssällä yhden illan yön ja viikonlopunkin..

                Muistaakseni oli ihan kiva ohjaus, ainut ongelma tosissaan oli kun kiihdytti niillä voimilla mitä autossa oli antaa urasella tiellä niin kaksin käsin sai pidellä ratista, anteeksi siitä..
                E61 535d alkuunsa viritetty.

                Comment

                • Marko.K
                  BTCF Member
                  • Jul 2006
                  • 1193
                  • Helsinki

                  Originally posted by bemu2000 View Post
                  muutaman kympin säästön takia eteen eri merkkiset? :think Falkenilta olisit saanut kohtuulliseen hintaan koko setin. onhan tuo Falkenin kumi aika lähelle vastaavalla kuviolla kuin nankang.
                  Kun tuli vasta huomattua eturenkaiden tilauksen jälkeen että hups 285 leveetä nankangia ei oo Oon joskus aiemminkin muistaakseni täältä jostain lukenut että falkeneita on haukuttu ura herkiksi, tosta yokohamasta ei oo minkäänlaista tietoa joten taidan kallistua hankookin tai goodyearin puolelle
                  Last edited by Marko.K; 31-05-2011, 20:22.
                  F11 535d -11 367hv/728nm
                  E39 M5 -99 Alpine White II
                  E65 730da -02
                  E60 530da -03
                  E39 530da -03 240hv/600nm
                  E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                  E38 740iaL -95
                  E39 530d -99 245hv/528nm

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17799
                    • Jämsä

                    Originally posted by Marko.K View Post
                    Kun tuli vasta huomattua eturenkaiden tilauksen jälkeen että hups 285 leveetä nankangia ei oo Oon joskus aiemminkin muistaakseni täältä jostain lukenut että falkeneita on haukuttu ura herkiksi, tosta yokohamasta ei oo minkäänlaista tietoa joten taidan kallistua hankookin tai goodyearin puolelle

                    no eipä se uraherkkyys takarenkailla haittaa. näyttää vähän hölmöltä, jos laitat täysin eri mallisella kuviolla olevat renkaat eteen ja taakse.
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • Eetu
                      Banned
                      • Oct 2008
                      • 2843

                      Tänään tuli uusiksi takarenkaiksi Nankang Ns2 245/40/17 koossa.. Saapi nähdä millaiset on,kun saan alle.. Nykyiset kumhot on täydet paskat, että jos on paremmat, kuin nuo niin hintansa väärtit ovat.

                      Comment

                      • Marko.K
                        BTCF Member
                        • Jul 2006
                        • 1193
                        • Helsinki

                        Originally posted by bemu2000 View Post
                        no eipä se uraherkkyys takarenkailla haittaa. näyttää vähän hölmöltä, jos laitat täysin eri mallisella kuviolla olevat renkaat eteen ja taakse.
                        No eipä ne kuviot näy samaa aikaa Ehkä tosin sillon jos auto on nosturin päällä. No sittenpähän se ei vissiin hirveesti haittaa, jos nuo falkenit sitten ottaisi taakse, saa nähä
                        F11 535d -11 367hv/728nm
                        E39 M5 -99 Alpine White II
                        E65 730da -02
                        E60 530da -03
                        E39 530da -03 240hv/600nm
                        E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                        E38 740iaL -95
                        E39 530d -99 245hv/528nm

                        Comment

                        • BeamR
                          BTCF Member
                          • Jul 2007
                          • 13363
                          • Espoon takametsät

                          Tuli ostettua sika säkissä ja seiskaan Falkenin uudempaa mallistoa ZIEX S/TZ01:t. Jumalavita että on pyöreet renkaat, koneessa ei ollut pysty- eikä sivuheittoa, painojakaan ei tarvittu paljon p*skaakaan. Hiljaisiltakin ja suht uraneutraaleilta vaikuttavat nyt +100km ajon perusteella.

                          katselin tarkemmin noita merkintöjä, ja nämä on Made in Japan, kun noi aikaisemmat Falkenit on olleet Made in Thailand, lieneekö silläkin merkitystä... :think

                          Kun vertaa aikaisempiin Vredestein Ultrac Sessanta -kumeihin niin ero on kuin yöllä ja päivällä: niissä oli painoja kohta puolen kehän mitalta eikä siltikään tuntuneet hyvältä, lisäksi noi Vredesteinit oikein haisteli uria maantiellä, tuntui että ne oikein kyttäs että "haa, tuolla kilometrin päässä onkin oikein hienot urat, aloitanpa jo nyt vetelyn ihan vain varmuuden vuoksi".
                          Toki leveys/profiilisuhde on eri näissä uusissa (tehtaan suosituskoko), mutta ei nuo Vredesteinitkaan nyt aivan metsässä olleet.

                          Katsotaas kun saa vähän maileja alle että millaisena tuntuma jatkuu, nyt tuntuu ainakin hyvältä!
                          F46 Gran Tourer -20
                          Boxster 2.5 -97

                          Comment

                          • _nixu_
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 8972
                            • Kellokoski

                            Originally posted by AlpinWeiss View Post
                            Kattoppas paljonko tommosissa uusissa Kormoraaneissa on pintaa! Halpiskumi se vaan aina jaksaa yllättää... Lopettakaa se niiden kanssa pelleily jo!
                            Kyllä noissa näkyy olevan pintaa uutenakin
                            Pääurassa 7mm ja reunoilla noin 6.8mm

                            Eli eteen tuli tuommoiset ja pikaisen koeajon perusteella ihan ok kumit.
                            Tarkempaa raporttia kun saa kilometrejä alle mutta ihan positiivinen ensivaikutelma.
                            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                            Comment

                            • Kaivo
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2003
                              • 866
                              • Helsinki/Nurmijärvi

                              Originally posted by BeamR View Post

                              Kun vertaa aikaisempiin Vredestein Ultrac Sessanta -kumeihin niin ero on kuin yöllä ja päivällä: niissä oli painoja kohta puolen kehän mitalta eikä siltikään tuntuneet hyvältä, lisäksi noi Vredesteinit oikein haisteli uria maantiellä, tuntui että ne oikein kyttäs että "haa, tuolla kilometrin päässä onkin oikein hienot urat, aloitanpa jo nyt vetelyn ihan vain varmuuden vuoksi".
                              Toki leveys/profiilisuhde on eri näissä uusissa (tehtaan suosituskoko), mutta ei nuo Vredesteinitkaan nyt aivan metsässä olleet.
                              Wtf, tätä en kyllä voi allekirjoittaa mitenkään. Missä koossa sun ultracit oli? mulla on 225/35/19 ja 265/30/19 ja motarilla voi huoletta ajaa ns. yhellä sormella?
                              E39 530iA 2001

                              Comment

                              • biglimited
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2006
                                • 1519
                                • Turku

                                205/45 17 ja 235/40 17 Nankang NS2 alle jo toista tuhatta eikä mitään pahaa sanottavaa
                                Deutchland uber alles!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎