Eihän NS2 varmaan mikään kertakaikkisen ylivertainen rengas ole, kuten ei mikään muukaan rengas. Valinnassa pitää vain asettaa kriteerit joilla valinta tehdään. Jos haluaa välitöntä tuntumaa tiehen, hyviä kaarreominaisuuksia ja parasta märkäpitoa, kannattaa NS2 unohtaa heti. Jos haluaa tunteettomuutta urille ja hiljaisuutta, NS2 on hyvä vaihtoehto ja on sääli jos hinta muodostuu esteeksi ostaa ne.
Märän asfaltin jarrutusmatkoissa pidon suhteen suhteen huonoimman ja parhaan renkaan ero 80km/h nopeudesta on 5 metrin luokkaa. Jos haluaa korostaa eron suuruutta, voi visioida että huonolla renkaalla ajava törmää 20-30 km/h nopeudella esteeseen 80-luvun ruosteisella autollaan ja kuolee, kun sen sijaan hyvillä renkailla ajava saa autonsa pysähtymään. Toisaalta tuon viiden metrin eron voi kompensoida pitämällä 5 metriä pitempää etäisyyttä edellä ajavaan tai aloittamalla jarrutus 0.2 sekuntia aikaisemmin tai pudottamalla ajonopeutta muutaman km/h. Ei mitään mahdottomia vaatimuksia sinänsä jos tietää renkaan pidon olevan muuta kuin paras mahdollinen.
Märän asfaltin jarrutusmatkoissa pidon suhteen suhteen huonoimman ja parhaan renkaan ero 80km/h nopeudesta on 5 metrin luokkaa. Jos haluaa korostaa eron suuruutta, voi visioida että huonolla renkaalla ajava törmää 20-30 km/h nopeudella esteeseen 80-luvun ruosteisella autollaan ja kuolee, kun sen sijaan hyvillä renkailla ajava saa autonsa pysähtymään. Toisaalta tuon viiden metrin eron voi kompensoida pitämällä 5 metriä pitempää etäisyyttä edellä ajavaan tai aloittamalla jarrutus 0.2 sekuntia aikaisemmin tai pudottamalla ajonopeutta muutaman km/h. Ei mitään mahdottomia vaatimuksia sinänsä jos tietää renkaan pidon olevan muuta kuin paras mahdollinen.
Comment