Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6325
    • P-Pohjanmaa

    Mulla oli kaksi kesää sitten nankang:it alla kesän ,ja nyt viime kesän oli alla kumhot.
    Molempiin muuten tyytyväinen mutta kuluessaan melu nousee aika kovaksi,nyt on kumhoissa edessä pintaa n 6-7mm ja takana 4-5 ha melua varsinkin takaa kuuluu ihan riitävästi.
    Koko edessä 235\40-18 ja takana 255\35-18 ja auto E39
    näistä kahdesta selvä voittaja kumho,koska on hiljaisempi kuluessaan sekä huomattavasti kulutuskestävämpi !

    Tossa E36:ssa on alla edessä hankookit ja nyt laitoin kaveriksi taakse uudet nexenit,nämä kokoa 225\45-17.
    Kommentit voin laittaa kun saan siihen kesäfillarit vaihdettua.
    Last edited by veku; 15-04-2007, 08:21.
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7434
      • Oulu

      Originally posted by veku View Post
      näistä kahdesta selvä voittaja kumho,koska on hiljaisempi kuluessaan sekä huomattavasti kulutuskestävämpi !
      Kumhollahan on paljon eri malleja, joten varmaan niissäkin on eroja keskenään. Mutta itsellä oli kuluneet Nankang NS-2:t takana (tosin 17") viimekesänä ja ei niistä minusta kyllä juuri melua kuulunut. Ehkä Maxxis-eturenkaiden meteli vain peitti sen.
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • Antti O
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6937
        • N/A

        Nojoo.. mites tälläset?



        Olen uutta rengaspakettia tilaamassa ja vanteita myöskin.
        Katsoin että noillahan on noutopiste Mikkelissä, tarkoittaneekohan se sitä että voin käydä autosommasta tilaamassa ne ja hakemassa sitten kun ne saapuvat?

        Onkos noista kumeista kellään kokemuksia? ei ois meinaan pahan hintaset. :think

        Comment

        • Terou
          BTCF Member
          • May 2005
          • 791
          • Tampere

          Originally posted by Antti O View Post
          Noita mietin itsekin kun niitä oli tarjolla suht edukkaasti tuossa lähimmässä rengasliikkeessä. Mutta sitten katsoin tuolta Kumhon kotisivuilta, http://www.kumhotyre.co.uk/Tyres/TyreByTyre.html niin siellä nuo on rankattu ihan valmistajan toimesta meluisaksi ja epämukavaksi. Ainakin verrattuna muihin malleihin. Jonkin sortin "sporttirenkaat" nuo on olevinaan?

          No lopulta itse löysin Nankangia vielä halvemmalla niin ei tarvinnut sen enempää pohtia.
          E46 M3 perän lukkoyksikkö
          Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

          www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

          Comment

          • veku
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6325
            • P-Pohjanmaa

            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
            Kumhollahan on paljon eri malleja, joten varmaan niissäkin on eroja keskenään. Mutta itsellä oli kuluneet Nankang NS-2:t takana (tosin 17") viimekesänä ja ei niistä minusta kyllä juuri melua kuulunut. Ehkä Maxxis-eturenkaiden meteli vain peitti sen.
            Nankangit oli juuri tuo NS-2 malli ja koko oli silloin 235\40-18
            Osa syy meluun mulla on molemmissa tapauksissa se että oli väljää alustassa ja pääsivät kulumaan ns harjalle edestä sisäreunoista.
            Nyt ennen joulua on eteen vaihdettu alustaan kaikki uutta sekä nelipyöräsuuntaus joten tuo kuluminen pitäisi olla nyt hallinnassa.
            Voi olla että aika tekee sen että kumho tuntui hiljaisemmalta,toki nyt 16" contin 215\55 kitkojen jälkeen nuo on todella meluisat
            F11 M550D
            E39 M5
            F26 3.0 Da M-Sport
            E61 535D M-Sport

            Comment

            • Kale83
              Bimmer Rookie
              • Jun 2003
              • 57
              • Hämeenlinna

              Itsekin voisin kantaa korteni kekoon tässä rengasasiassa. Kokemukset tulevat Pösöpuolelta mutta enivei. Yhdet Marangoni Zeta Lineat ostaneina ja loppuun asti ajaneina, rengaskoossa 205/45/16 Peugeot 306 S16:n alla voisin kertoa että ensinnäkin ajoin niillä melkein 50tkm, kovaa ajoa (rataa ympäri ja kovia kanttailuja tuolla tien päällä). Aikaa tähän kulutin 3 kesää ja loppua kohden ne muuttuivat, tottakai, huonoiksi. Eka kesä mentiin todella mallikkaasti, ei mitään valittamista. Toisena kesänä ne muuttuivat loppua kohden märällä hieman lipoisan tuntuisiksi mutta eivät häiritsevästi. Kolmantena kesänä päätin sitten siirtyä pykälää isompiin vanteisiin KW Variante 2 alustasarjan myötä ja näille ostinkin sitten Goodyearin Eagle F1:t Saksasta. Ihan lopussa nuo Zetat rupesi olemaan hieman jopa pelottavatkin kun sain auton sutimaan lyömällä vitosella kaasun pohjaan vähän kovemmalla sateella . Pintaa oli vetävissä pyörissä sen verran että pysty nyt kuvion erottamaan, toisissa oli vielä 4mm, eli ihan ymmärrettävää kyllä. Mutta asiansa hoitivat ja aikansa palvelivat.

              Eli nuo Zetat pahat renkaat ollut, sinänsä jos nyt olisin samassa tilanteessa niin en ostaisi niitä koska samassa hintaluokassa saa Saksasta rengas-onlinen kautta monia muitakin vaihtoehtoja, nuo olivat vain silloin fiksuimman tuntuinen vaihtoehto kesällä 2003 kun sain ne 480e allelaitettuna.. (nuo 17" Eagle F1 renkaat kustansi kotiinkannettuna 530e viime kesänä).

              Itse viime keväänä ostin tuon kesäauto 605 SV24:n alle orkkis 16" alut joiden mukana seurasi Nangangin NS-2:t koossa 215/55/16. En tiedä tarkalleen kuinka vanhat ne renkaat oli ja olihan ne aika huonolla pinnalla mutta en kyllä tykännyt tässä tapauksessa niistä yhtään. Hirveän meluisat ja vetelivätkin (saattaa johtua pyöränkulmistakin). Tosiaan tässä tilanteessa jättivät vähän huonon maun suuhun, enkä välttämättä tohtisi ostaa uusiakaan tuommoisia kun lueskellut noita miten noille käy radalla jne. kovassa ajossa jota oma ajoni aina on suurimmaksi osaksi :think.
              BMW E36 318iS '93
              Audi TT 3.2 quattro '07
              Audi A6 2.7 biturbo quattro '02
              Peugeot 306 S16 2.0 16v '94
              Peugeot 605 SV24 3.0 24v V6 '91
              VW Caravelle T3 1.9 TD '87

              Comment

              • Tenox
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 1732

                Oletteko huomanneet sekarengastuksen kanssa ongelmia? Itsellä tuli auton mukana uudenkarheat kesärenkaat, edessä Nankang 235/45/17 ja takana Good Year 255/40/17. Eli käsittääkseni E34:n ihan normaali upgrade koot. Kesärenkailla on ilmennyt vähän sellaista, että luistoneston valo vilkkuu tilanteissa joissa luistoa ei esiinny. Voisiko johtua renkaista? Itse mietin, että olisiko anturi menossa, mutta tuli tällainenkin sitten mieleen.

                Ajossa tuo rengastus on OK, ei vetele, eikä vaella, ääntää ehkä vähän enemmän kuin kitkat. Jämäkkä (M-alusta) ja hyvä ajaa kaikinpuolin. Ei tärise eikä kolise tai mitään.

                EDIT: Esimerkkitilanne: Lievä kiihdytys menossa ja ylämäki, ei luistoa paljas kuiva asvaltti. Luistoneston valo vilkahtaa muutaman kerran, mutta ei esim. leikkaa tehoja tms.
                Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                Comment

                • Stone
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 4074
                  • Helsinki

                  Tuli sitten ostettua Falkenin 452:et 20". Saas nähdä miten toimii nankangeihin verrattuna. Ilmeisesti ovat kulumiselle herkät, mutta eipä tuo nyt itseäni haittaa.
                  E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                  VW Pornstarter (työjuhta)
                  Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                  Finnmaster T8







                  Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                  Comment

                  • chorrus
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2003
                    • 565
                    • 00100

                    Originally posted by Stone View Post
                    Tuli sitten ostettua Falkenin 452:et 20". Saas nähdä miten toimii nankangeihin verrattuna. Ilmeisesti ovat kulumiselle herkät, mutta eipä tuo nyt itseäni haittaa.
                    Mulla on E32:ssa Falkenin 17" kumit, ostin uutena siihen. Niistä pelkkää hyvää sanottavaa, pito, hiljaisuus, ym, hyvä hintalaatusuhde.
                    Ensin siinä oli Kumhon kumit, jäi paskan maku suuhun ehkä jo pelkästä renkaan kulmikkaan muodon tekemästä ajotuntumasta, raapi kaariin ym.

                    Nyt E38:ssa edellisen omistajan valinnalla jotkut Hankookit, ja melu on kun E30:ssä ilman ovipahveja.. :think Hakkapeliitta 2:set 235/40/18 koossa olivat hiljaisemmat. Pitää saada nuo nopeasti kulumaan niin saa uutta...
                    Last edited by chorrus; 15-04-2007, 13:15.

                    AUDI TT Roadster 3.2
                    PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
                    PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ

                    ex.
                    E38 740iA cosmosschwarzmetallic
                    E38 740iA bmw schwarz II
                    E39 530dAt titansilbermetallic
                    E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
                    E32 735iA - lachssilbermetallic
                    E24 635CSI polarismetallic
                    AUDI A6 TDI
                    SAAB 'takemenow' 900i
                    CITROËN XSARA VTS
                    CITROËN JUMPER
                    FORD MONDERO
                    ALFA ROMEO 159 2.4JTDM

                    + 23 x Peugeot

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7434
                      • Oulu

                      Rengaspainesuosituksissa näyttää tapahtuneen pientä muutosta jos vertaa ennen (ylempi) ja jälkeen (alempi) 9/98 523i:tä. Konsensus lienee se että aivan noita alarajan paineita ei kuitenkaan kannata edes yrittää käyttää? Viimekesänä uraherkkyys vaati muistaakseni 2,4-2,5 baria eteen. En muistanu sitten kuvata facelift 525i:n painetarraa vielä.



                      Originally posted by Tenox View Post
                      Oletteko huomanneet sekarengastuksen kanssa ongelmia?
                      Eipä ole vielä ainakaan huomannu tuota ongelmaa, samat rengakoot siis E39:ssä mulla.

                      EDIT: Tässä vielä E60 525i:n painetarra

                      Last edited by Petri.Kekkonen; 31-03-2009, 18:04.
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • teropa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 3855
                        • Oulu

                        Semmonen pieni off-topic kyssäri tuli mieleen, että moneenko kiloon kirraatte nuo pyöränpultit ?

                        En viitsi kertoa, kuin kireälle itse laitoin, ennenkuin kuulen onko se pahasti metsässä .

                        Tero

                        ps> nyt on Semperit alla kolmatta päivää, ja ihan hyviltä nuo tuntuu. Karkealla asfaltilla on ehkä vähän melua, mutta ei ainakaan vetele (jos vetelee, niin ehkä aaiiiiivan hitusesti siis oikein uraisella tiellä). Mutta kun vertailukohtana on ollut 30mm kapeampi rengas, niin sopii odottaakin pientä eroa... Ja melumittaus käy mulle milloin vain.
                        E60 520dA M-sport
                        ---Ex
                        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                        E90 330iA, 325iA, 320dA
                        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                        PPL(A)

                        Comment

                        • SledgeHammer82
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 1651
                          • Pk-seutu

                          Originally posted by teropa View Post
                          Semmonen pieni off-topic kyssäri tuli mieleen, että moneenko kiloon kirraatte nuo pyöränpultit ?

                          En viitsi kertoa, kuin kireälle itse laitoin, ennenkuin kuulen onko se pahasti metsässä .
                          Tehtaan ohjeiden mukaan 110 Nm momenttiin ja 100 km jälkeen aluvanteilla jälkikiristys.

                          PS. Taitaa kilogrammametreinä olla 11,2.
                          Last edited by SledgeHammer82; 15-04-2007, 14:35. Reason: Näppäilyvirhe.

                          Comment

                          • teropa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 3855
                            • Oulu

                            Olrait... Laitoin 13kg:oon momenttiavaimen nyt kun laitoin 18" kesävanteet alle. Ei siis pahastikkaan metikköön.

                            Tero
                            E60 520dA M-sport
                            ---Ex
                            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                            E90 330iA, 325iA, 320dA
                            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                            PPL(A)

                            Comment

                            • SledgeHammer82
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 1651
                              • Pk-seutu

                              Originally posted by teropa View Post
                              Olrait... Laitoin 13kg:oon momenttiavaimen nyt kun laitoin 18" kesävanteet alle. Ei siis pahastikkaan metikköön.
                              Kyllä tuossa vähän turhan paljon on. Voi olla avaaminen tiukassa syksyllä. Itse asiassa tehtaan virallinen suositus taisi olla 100+/-10 Nm, mutta ainakin 90 Nm "tuntuu" turhan vähältä kiinnilaitettaessa.

                              Comment

                              • sirkus
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2004
                                • 2195
                                • kaustinen

                                Peltivanteet laiteaan yleensä 90-110Nm aluvanteet 120-140Nm. En ainakaan uskaltais ajella aluilla jotka on 90Nm. Yks paikallinen korjaaja joutu ostaa uudet vanteet asikkaalle ku laitto momenttisauvalla (90Nm) alut kii. Ja kyl 140Nm ainakin meikälle tuntuu avatessa tosi löysältä. Pulttipyssyllä menee 1:selläki herkästi lujempaan
                                Chrysler 300c crd touring 2010
                                Daily driver
                                Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                                Man cave on wheels
                                Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                                Built not bought
                                V8, only juice&milk come in 2 litres

                                Kawasaki zzr1100 fighter


                                Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎