Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rocroc
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 573
    • keminmaa

    Tänään tuli alle pyöräytettyä Nankang ns-2:et kokoa 235-45/17", ensikokeilut lupaa hyvää, mukavan hiljaiset, suuntavakaat ja kohtuu mukavatkin, oikein hyvän oloiset kumit, ainakin näin uutena.
    Hinta oli mielestäni edullinen: 334e asennettuna.

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7450
      • Oulu

      Originally posted by rocroc View Post
      Hinta oli mielestäni edullinen: 334e asennettuna.
      Halvat kyllä on, myykö joku alle Vannetukun hintojenkin?
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • nbo
        Bimmer Rookie
        • Oct 2006
        • 179
        • Seinäjoki

        kuinkas vannetukun ja rengas-onlinen dot luvut onko 05 loppusta vai 06 vai peräti 04:sta ja mitä mieltä olette tuosta vanhasta kumista? Luulis ettei se sisätiloissa varastoituna miksikään mene mutta fatkaa kehiin.. ja myös tuosta halpojen renkaiden vertailusta ja joidenkin kokemuksien erilaisuudesta. voiviko olla että huonot kokemukset on saatu vanhettuneella kumiseoksella?
        Ostetaan
        320d E91

        Comment

        • Suutari
          Bimmer Enthusiast
          • May 2003
          • 3064
          • Suomi

          vanhempihan kestää polttaa paremmin ja tulee kivempaa savua
          Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
          -Official BTCF-Sauna Team-
          -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
          -Team BTCF Top Alcohol-
          -Team Pimp My Bride-
          TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
          R.I.P. 1K MOTORSPORTS
          R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
          526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

          Comment

          • rocroc
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2003
            • 573
            • keminmaa

            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
            Halvat kyllä on, myykö joku alle Vannetukun hintojenkin?
            Polarparts, Rovaniemi, möi nuo nankangit

            Comment

            • Petri.Kekkonen
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 7450
              • Oulu

              Originally posted by nbo View Post
              kuinkas vannetukun ja rengas-onlinen dot luvut onko 05 loppusta vai 06 vai peräti 04:sta
              Näin mulla Rengas-Onlinesta:
              Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
              Eturenkaissa valmistusviikko oli kai 26/06 ja takarenkaissa toisessa 35/06 ja toisessa 42/05 (!) (jos merkintöjä oikein tulkitsin).
              Originally posted by rocroc View Post
              Polarparts, Rovaniemi, möi nuo nankangit
              Oho, oisin voinu kai säästää jonkinverran (~75€) ostamalla sieltä.
              Last edited by Petri.Kekkonen; 17-04-2007, 16:51.
              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
              E39 523i M Sport '00, Titansilber

              Comment

              • Tenox
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 1732

                Originally posted by kaol View Post
                Luistonesto ei ole DSC.
                Suurimmassa osassa tämän clubin E39:stä on pelkästään tuo ASC, ei ajonvakautusta.
                Vähän OT, mutta mikäs tuossa minun E34:ssä on tarkalleen, kun napissa lukee ASC ja Rinta-Joupin tulosteessa lukee ASC+T (Automatic Stability Control + Traction). Siis luistonesto vai ajonvakautus ja luistonesto?

                Ja muuten kun tuosta ikkunasta katson niin omassakin näyttää olevan takarenkaat matalemmat silmämääräisesti kuin etuset. Koot siis 235/45/17 (8") ja 255/40/17 (9"), vai liekö vaikuttavana seikkana sekarengastus. (E= Nankang NS-II, T= Good Year Eagle F1)
                Last edited by Tenox; 17-04-2007, 19:29.
                Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7450
                  • Oulu

                  Originally posted by Tenox View Post
                  Vähän OT, mutta mikäs tuossa minun E34:ssä on tarkalleen, kun napissa lukee ASC ja Rinta-Joupin tulosteessa lukee ASC+T (Automatic Stability Control + Traction). Siis luistonesto vai ajonvakautus ja luistonesto?
                  En tunne E34:sta, mutta E39:ssä on aina vähintään ASC+T, vaikka napissa lukeekin vain ASC. Liekö pelkkää ASC:tä koskaan ollutkaan...? Napissa pitäis olla DSC jos ajonvakautus löytyy. Sitä kai ei ole E34:een saanut.

                  Jos kiinnostaa niin kannattaa varmaan lukee tää:


                  Originally posted by Tenox View Post
                  Ja muuten kun tuosta ikkunasta katson niin omassakin näyttää olevan takarenkaat matalemmat silmämääräisesti kuin etuset. Koot siis 235/45/17 (8") ja 255/40/17 (9"), vai liekö vaikuttavana seikkana sekarengastus. (E= Nankang NS-II, T= Good Year Eagle F1)
                  Mulla E39:ssa samat koot NS-II:sta alla ja takarenkaat on myös pienemmät. En ole mitannut miten suuri ero on, mutta aion kyllä mittailla kun ehdin.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • Tenox
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 1732

                    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                    Mulla E39:ssa samat koot NS-II:sta alla ja takarenkaat on myös pienemmät. En ole mitannut miten suuri ero on, mutta aion kyllä mittailla kun ehdin.
                    Voisin ihan mielenkiinnosta mitata sitten itsekin vertailun vuoksi. Nankangit tai Kumhot on kai seuraavat renkaat. Itselle on aina kelvanneet vähän edullisemmatkin kumit autoon. En kai vaan sitten aja niin äärirajoilla.. :think

                    Onneksi noilla nykyisillä pitäisi kyllä 1-2 kesää pärjätä, kun liki uudenkarheat ovat.
                    Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                    Comment

                    • tuumas
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2007
                      • 2564
                      • Lapland, Finland

                      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                      En tunne E34:sta, mutta E39:ssä on aina vähintään ASC+T, vaikka napissa lukeekin vain ASC. Liekö pelkkää ASC:tä koskaan ollutkaan...? Napissa pitäis olla DSC jos ajonvakautus löytyy. Sitä kai ei ole E34:een saanut.
                      Sori OT mutta on minunki E46 ASC + T vaikka napissa lukee vain ASC.

                      Comment

                      • Stone
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 4074
                        • Helsinki

                        Originally posted by Stone View Post
                        Tuli sitten ostettua Falkenin 452:et 20". Saas nähdä miten toimii nankangeihin verrattuna. Ilmeisesti ovat kulumiselle herkät, mutta eipä tuo nyt itseäni haittaa.
                        Nyt on falkenit alla. Ensi vaiktelma on, että äänekkäät 17" RSi kitkojen jälkeen(ei mikään yllätys siis), yllättävän joustavan tuntuiset vaikka profiilia ei eturenkaissa ole juuri nimeksikään. Ei vetele ja muutenkin OK. Jos tulee moitteita niin palaan asiaan...
                        E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                        VW Pornstarter (työjuhta)
                        Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                        Finnmaster T8







                        Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                        Comment

                        • jsa014
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 1651
                          • Turun Pallivaha

                          Originally posted by Tenox View Post
                          Ja muuten kun tuosta ikkunasta katson niin omassakin näyttää olevan takarenkaat matalemmat silmämääräisesti kuin etuset. Koot siis 235/45/17 (8") ja 255/40/17 (9"), vai liekö vaikuttavana seikkana sekarengastus. (E= Nankang NS-II, T= Good Year Eagle F1)

                          Onhan noissa eroa, laskemalla E 643,3mm T 635,8mm. Siis halkaisijat. 265/40 menee samaan 235/45:n kanssa. Tietenkin riippuu rengasmerkistä myös tuo halkasija jonkum verran
                          316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                          Comment

                          • jsa014
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 1651
                            • Turun Pallivaha

                            Tänään meni E34:n alle eteen 235/35R19 Hankook Ventus ja taakse 265/30R19 Nankang NS-2. Ensituntumalta vetelee enemmän kuin viimekesän Nokian Nry 235/40R18, mutta nyt on alusta kokonaan uusittu, joten sekin tekee osansa kun ei palikat anna anteeksi mitään uria ym.
                            Muutoin ihan ookoo kumit tuntuu olevan.
                            316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                            Comment

                            • Petri.Kekkonen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 7450
                              • Oulu

                              Nankangeista on nyt selvästi huomannut sen että aamulla kun lähtee nollakelissä ajaan niin ovat huomattavasti kovemmat ja meluisemmat kuin esim. +10 asteen lämmössä päivällä. Samoin yön aikana painuu sen verran että alkumatka on ainakin näin kylmällä vähän kantikasta menoa. Kumpikaan ei liene erityisesti NS-2:n ongelma kuitenkaan.
                              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                              E39 523i M Sport '00, Titansilber

                              Comment

                              • Stone
                                BTCF Member
                                • Jan 2005
                                • 4074
                                • Helsinki

                                Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                                Nankangeista on nyt selvästi huomannut sen että aamulla kun lähtee nollakelissä ajaan niin ovat huomattavasti kovemmat ja meluisemmat kuin esim. +10 asteen lämmössä päivällä. Samoin yön aikana painuu sen verran että alkumatka on ainakin näin kylmällä vähän kantikasta menoa. Kumpikaan ei liene erityisesti NS-2:n ongelma kuitenkaan.
                                Kyllä tätä samaa teki myös NS-2:set. Kantit tasoittuu parin kilsan ajon jälkeen ja mitä lämpöisempi ilma sen hiljaisempaa on ajo.
                                E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                                VW Pornstarter (työjuhta)
                                Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                                Finnmaster T8







                                Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎