Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Behex
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 31
    • Espoo

    Originally posted by mekstrm View Post
    Vaikka Nangkang NS-2 saattaa suurissa tuumakoissa toimia niin pieninä en ainakaan suosittele.
    Koko itsella 205-50/15. Hiljainen ja PEHMEÄ! Siis sellainen hengenvaarallinen nulju että moro. Kovissa jarrutuksissa ei ole mitään tolkkua mihin se haluaa mennä. Ja flatspot-ilmiö löytyy.
    Poltetaan pois ja palataan vaikka Falkeniin.
    Hyvä tietää. Onko kenelläkään kokemusta 225/50 R 16 -koosta? Sellaiset on nyt Dunlopina ja mun makuun aivan liian uraherkät ja meluisat(melko vanhat ja kovettuneet renkaat tosin jo). Kovuus ajettavuuden suhteen on taas aika hyvä kompromissi meikäläiselle, eli kerran vuoteen pitäisi viitsiä radallekin mennä + tunto normiajossakin on plussaa.

    Eli työnnänkö nyt sormeni siihen itseensä, jos Nankangit tuossa koossa laitan? Auto 328i -99 sedan.

    Comment

    • mekstrm
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2003
      • 836
      • Vantaa

      Originally posted by Behex View Post
      Hyvä tietää. Onko kenelläkään kokemusta 225/50 R 16 -koosta? Sellaiset on nyt Dunlopina ja mun makuun aivan liian uraherkät ja meluisat(melko vanhat ja kovettuneet renkaat tosin jo). Kovuus ajettavuuden suhteen on taas aika hyvä kompromissi meikäläiselle, eli kerran vuoteen pitäisi viitsiä radallekin mennä + tunto normiajossakin on plussaa.

      Eli työnnänkö nyt sormeni siihen itseensä, jos Nankangit tuossa koossa laitan? Auto 328i -99 sedan.
      On sen verran kova tarjous Nokian NRVi:stä rengasonlinessa että ei tarviis itse miettiä mitä kokeilee. 56€ kappale! Ja on vielä XL eli tukevuuttakin voisi olettaa löytyvän.
      Since 1994 : 520i e28 -83, 316 e30 -85, 316i e30 -89,316 e30 -87, 318i e30 touring -89, 325i e30 cabrio -87, 320i e36 touring -96,325i e30 cabrio -88, 316i e30 bavaria -91, 325i cabrio -87, 318i e36 touring -95, 325i sedan -91, 320i e36 touring -97, e39 525ia touring -01, e46 318i touring -02 , 316ti compact -03 Nyt e61 525i touring, e46 318i cabrio -04

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7434
        • Oulu

        Originally posted by exodus View Post
        Nyt alla on Nokian Z:t ja ovat testaamistani E39:n kumeista ylivoimaisesti parhaat.
        Itse kun kyselin keväällä Vianorilta niin kovasti kauppasivat Nokian NRY:tä. Eikös tuo Z ole vanhempi malli vai miten nämä meni? Pitää tutkia noitakin lisää. Olikos niissä Michelin Primacy HP:ssa jotain erityistä vikaa?

        Originally posted by mauritius bleu View Post
        joo nyt on kahta halppista vertailla.
        hankook K104 sport ventus ja nankang NS-2 sport
        Kiinnostava vertailu. Aiempien täällä kirjoitettujen perusteella oisin voinut harkita Hankook:ia seuraavaksi renkaaksi, mutta nyt sitä pitää taas miettiä jos kerran ovat sulla olleet märällä jopa liukkaammat kuin Nankangit. Vaikea kyllä käsittää miten tuota liukkaampia enää edes voi olla, kun munkin auton tehoilla voi helposti sladitella märällä 80-90 km/h vauhdissakin.

        Originally posted by zener View Post
        Tai sitten 325:ssa on vaan niin paljon tehoja, että repii tyhjää vielä 3-vaihteella.
        Niin, onhan se tietysti kiva että voi ajaa märällä niin kuin ois tehokkaampikin auto alla...
        Last edited by Petri.Kekkonen; 05-09-2007, 21:52.
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • Stone
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 4074
          • Helsinki

          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
          Vaikea kyllä käsittää miten tuota liukkaampia enää edes voi olla, kun munkin auton tehoilla voi helposti sladitella märällä 80-90 km/h vauhdissakin.
          Mikähän tässä nyt on kun en Touringin kanssa tällaista huomannut. Sillä piti kyllä hieman vääntää ja polkea, että tuntui 265 leveä NS-2 liukkaalta.. Kyllähän sen sutimaan tietenkin sai, mutta ei mitenkään liian herkästi kuitenkaan. Onkohan touringin perä vaan niin paljon painavampi..:think
          E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
          VW Pornstarter (työjuhta)
          Dodge RAM Cummins (venejuhta)
          Finnmaster T8







          Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10059
            • KVLA

            Itselleni tulee ainakin mieleen,että rengasseoksen laatu vaihtelee.Tällöin ominaisuudet muuttuu jopa valmistuserä mukaan???Siis kun puhutaan noista ihan halpiksista.

            Comment

            • S.P.R
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2003
              • 1009
              • Oulu area

              Nokian Z:tan edeltäjä NRZ-i oli ainakin todella hyvä rengas e39:in alla ainakin 17" orggis koossa. Kokemusta kahdesta eri autosta ja noin 25tkm. NRY taitaaa olla uusin "high performance" rengas. On varmasti kokeilemisen arvoinen, kunhan vain löytäisi jostain sopivaan hintaan

              edit. itse asiassa tuo NRY näyttäisi rengas-onlinessa ainakin 235/40/18 koossa olevan jopa halvempi kuin Falken tai Hankook..

              Comment

              • Throes
                Newbiemmer
                • Jul 2007
                • 14
                • Lappeenranta

                Originally posted by Behex View Post
                Eli työnnänkö nyt sormeni siihen itseensä, jos Nankangit tuossa koossa laitan? Auto 328i -99 sedan.
                Eiks näistä ala olemaan täällä jo sen verran kritiikkiä että voi vetää johtopäätöksen että työnnät. 225/40/18 koossakin ne on liian lurjut. Toimii ok < 80km/h vauhdissa. Radalle en lähtis. 140 vauhdissa pelottaa jo oikeesti. Ja mulla oli vielä RF malli..
                E46 328i
                sigpic

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7434
                  • Oulu

                  Originally posted by Throes View Post
                  Toimii ok < 80km/h vauhdissa. Radalle en lähtis. 140 vauhdissa pelottaa jo oikeesti.
                  En ihan vieläkään tajua miksei nuo mulla tuntuneet mitenkään erityisen ikäviltä ja pelottavilta kun ajeltiin serpentiiniteitä (välillä sen verran lujaa että luistonestokin vilkkui kaarteissa) täysi kuorma autossa. Sitten kun taas lähti ajaan Nürburgringiä tyhjällä autolla niin pelotti kyllä. Voiko se olla kiinni siitä että yksittäiset mutkat menee vielä OK, mutta nopeat mutkasarjat on myrkkyä jos renkaat on löysät ja joustaa liikaa?
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • Martti
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2005
                    • 787
                    • Suomi

                    Originally posted by Throes View Post
                    Eiks näistä ala olemaan täällä jo sen verran kritiikkiä että voi vetää johtopäätöksen että työnnät. 225/40/18 koossakin ne on liian lurjut. Toimii ok < 80km/h vauhdissa. Radalle en lähtis. 140 vauhdissa pelottaa jo oikeesti. Ja mulla oli vielä RF malli..
                    vitun posket. mulla on tuossa e34:ssa 225/40 koossa edessä ns-2 ja ne ei kyllä mitkään löysät ole. en tiiä sit jos jollain kilon paineilla vetelee niin kai ne taipuu alle kaikki kumet. 3,5-3,8bar paineilla ei kyllä mitään löysyyttä ainakaan mun persetuntumalla ole havaittavissa.

                    ja kysyn vaan että kuinka monesti normaali liikenteessä joudut vetämään niinkuin vedät radalla?? siis toistuvia helvetin tiukkoja ja nopeita mutkia. käsittääkseni nuo ei kuitenkaan ratarenkaiksi ole tehty? jos radalle olisin menossa, niin kyllä valinta mullakin kohdistuisi johonkin muuhun merkkiin/rengastyyppiin.
                    ja nyt kuitenkinkin joku itkee, että voi voi kun mites siinä ennalta-arvaamattomassa tilanteessa, jossa kumin ominaisuudet punnitaan, esmes nopeassa väistöliikkeessä. noh, hirveäkin olen väistäny noilla kumeilla semmosesta 120km/h vauhdista enkä siinäkään mitään ihmeellistä huomannut, joka viittaisi tuohon täällä lähes käsittämättömän löysänä pidettyyn runkoon?

                    ja sen kummemmin puolustelematta, onkait sitä kritiikkiä esitetty lähes jokaisesta "merkkirenkaastakin" tässäkin viestiketjussa.

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      Originally posted by Heguli 31 View Post
                      Itselleni tulee ainakin mieleen,että rengasseoksen laatu vaihtelee.Tällöin ominaisuudet muuttuu jopa valmistuserä mukaan???Siis kun puhutaan noista ihan halpiksista.
                      Tai sitten pitovaihtelu syntyy erilaisista/poskellaan olevista camberkulmista, jolloin ainoastaan renkaan sisäkantit ovat käytännön pitoaluetta....

                      Comment

                      • exodus
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2003
                        • 774
                        • Oulu

                        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                        Itse kun kyselin keväällä Vianorilta niin kovasti kauppasivat Nokian NRY:tä. Eikös tuo Z ole vanhempi malli vai miten nämä meni? Pitää tutkia noitakin lisää. Olikos niissä Michelin Primacy HP:ssa jotain erityistä vikaa?
                        Mulle ne ainakin kaupattiin niin, että Z on Y:tä uudempi malli.
                        Y:t olisinkin saanut halvemmalla, mutta ei se kovempi nopeusluokka houkutellut yhtään.

                        Primacy HP:n vika oli kulumiskesto tai sen puute siis, ja nokian renkaat tuntuu hiljaisemmalta eikä ainakaan uutena
                        vetele yhtään.
                        Ongelmana on nyt vaan se, että toinen takavanne on saanut iskua ja se pitäisi saada oikaistua kun ei uusia samanlaisiakaan enää saa.

                        Comment

                        • ongelmalapsi
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 1063
                          • Hämeenlinna

                          Itellä e39 535i:ssä takana Gt-radial champirot, kokoa 255/40/17 ja hyvät ovat mielestäni olleet. ei pahemmin vetele pysyvät muodossaan riippuu toki pyöränkulmista.
                          -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                          -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                          -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                          -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                          -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                          Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                          GMC Topkick C6500 rollback -95
                          Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                          E46 330xiA -02
                          Chrysler neon -99

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16465
                            • Asikkala

                            Originally posted by Martti View Post
                            vitun posket. mulla on tuossa e34:ssa 225/40 koossa edessä ns-2 ja ne ei kyllä mitkään löysät ole. en tiiä sit jos jollain kilon paineilla vetelee niin kai ne taipuu alle kaikki kumet. 3,5-3,8bar paineilla ei kyllä mitään löysyyttä ainakaan mun persetuntumalla ole havaittavissa.

                            ja kysyn vaan että kuinka monesti normaali liikenteessä joudut vetämään niinkuin vedät radalla?? siis toistuvia helvetin tiukkoja ja nopeita mutkia. käsittääkseni nuo ei kuitenkaan ratarenkaiksi ole tehty? jos radalle olisin menossa, niin kyllä valinta mullakin kohdistuisi johonkin muuhun merkkiin/rengastyyppiin.
                            ja nyt kuitenkinkin joku itkee, että voi voi kun mites siinä ennalta-arvaamattomassa tilanteessa, jossa kumin ominaisuudet punnitaan, esmes nopeassa väistöliikkeessä. noh, hirveäkin olen väistäny noilla kumeilla semmosesta 120km/h vauhdista enkä siinäkään mitään ihmeellistä huomannut, joka viittaisi tuohon täällä lähes käsittämättömän löysänä pidettyyn runkoon?

                            ja sen kummemmin puolustelematta, onkait sitä kritiikkiä esitetty lähes jokaisesta "merkkirenkaastakin" tässäkin viestiketjussa.
                            Joo, laitanpa minäkin "puolustuspuheen" hankookille. Alla e36 coupessa k 104 215/45-17, paineet takana 2,4 ja edessä 2,6 toimii joka tilanteessa vaikka edessä on camber -2 ast., myös ahvenistolla ajettu näillä renkailla. Hinta/laatusuhde erittäin hyvä (käytettynä 200€ kesän ajetut), tottakai noilla pyöränkulmilla vetelee urissa mutta ei auto etene motarilla poikittain/sinnetänne kuten suurinpiirtein joka toinen e36 jos postauksia seuraa, testivoittajia en voi haukkua/kehua niinkuin en muitakaan renkaita joista ei ole kokemuksia. Harkinnassa hankkia seuraaviksi renkaiksi z 212 vai mitkä ne on ja ajaa niilläkin radalla, töihin jne. eli ko. merkistä TUOSSA koossa ei ole pahaa sanottavaa, muita kokoja en pysty kommentoimaan.

                            Comment

                            • Murska
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2004
                              • 382
                              • Savo

                              Nankang NS-II(takarenkaat, 255/35/18 90W), lähtee maanantaina takaisin rengas-onlineen ja siitä valmistajalle reklamoitavaksi. Mulle on aivan sama korvaavatko ne niitä vai eivät, pääasia on etten enää koskaan näe noita kumikiekkoja.

                              Olin joutua onnettomuuteen pari kertaa matka-ajossa noiden paskojen takia, auto meinaa ohituksissa lähteä tappisladiin +100 vauhdeissa. DSC valo vilkkuu kun ylittää kaistaviivoja maantiellä. jne jne...
                              Renkaat on todella löysät ja muljuvat miten sattuu...edes kitkarenkailla kuivalla asfaltilla ei pääse samoihin fiiliksiin...

                              nimim. Ensimmäiset ja viimeiset PingPong-kumet
                              Last edited by Murska; 07-09-2007, 12:50.
                              e61 530i touring M-sport LCI -08
                              Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
                              Ex:e46 330i -01 Sedan
                              Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

                              Comment

                              • himonussija
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2005
                                • 392
                                • Finland

                                Originally posted by Murska View Post
                                Nankang NS-II(takarenkaat, 255/35/18 90W), lähtee maanantaina takaisin rengas-onlineen ja siitä valmistajalle reklamoitavaksi. Mulle on aivan sama korvaavatko ne niitä vai eivät, pääasia on etten enää koskaan näe noita kumikiekkoja.

                                Olin joutua onnettomuuteen pari kertaa matka-ajossa noiden paskojen takia, auto meinaa ohituksissa lähteä tappisladiin +100 vauhdeissa. DSC valo vilkkuu kun ylittää kaistaviivoja maantiellä. jne jne...
                                Renkaat on todella löysät ja muljuvat miten sattuu...edes kitkarenkailla kuivalla asfaltilla ei pääse samoihin fiiliksiin...

                                nimim. Ensimmäiset ja viimeiset PingPong-kumet
                                Minkälaisilla paineilla olet Nankangeja käyttänyt? En pysty mitenkään uskomaan kirjoittamaasi mikäli olet käyttänyt oikeanlaisia rengaspaineita. Tai sitten sulla on jotain totaalisen pielessä joko korvien välissä tai auton alustassa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎