Originally posted by Murska
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Last edited by Petri.Kekkonen; 23-08-2007, 11:18.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostLuulisin että on, koska tällaista 255/35R18 94W XL versiota kaupataan:
http://www.tacamo.de/pages/viewartic...1158123-1.html
Tilausvahvistukselta tarkastin tuon tyypin;
Nankang NS-2 255/35 ZR18 90W TW (So)
Olen siis itse ilmeisesti sössinyt tämän keissin...e61 530i touring M-sport LCI -08
Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
Ex:e46 330i -01 Sedan
Ex:e36 328i Coupe sport edition -97
Comment
-
-
Muistetaan kuitenkin, että 2dB saatikka 6-7dB on valtava ero havaitussa metelissä. Kun siis n. 3dB nousu äänenpaineessa vastaa suunnilleen äänen intensiteetin tuplaantumista. Ja 10dB lisäys intensiteetin kymmenkertaistumista. Tosin ihmiskorva ei aivan yhtä herkästi havaitse intensiteetin kasvua, mutta kuitenkin.
TeroLast edited by teropa; 28-08-2007, 14:46.E60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Ei kahta deibeliä oikein mitenkään voi valtavaksi eroksi sanoa. Sehän on samalla korvan pienin havaitsema ero. Veikkaisin, että jos ei olla saatu tuota suurempia eroja mitattua, niin vika on ennemminkin mittauksissa. Ensimäisenä voisi olettaa, että ovat mitanneet jonkin laajemman kaistan neliöllistä keskiarvoa, jota yksittäinen kapea tajuuspiikki ei hirveästi muuta, vaikka tuon kyseisen taajuuspiikin muutos olisikin suuri.
Comment
-
-
Originally posted by NHB View PostSehän on samalla korvan pienin havaitsema ero.
Originally posted by NHB View PostEnsimäisenä voisi olettaa, että ovat mitanneet jonkin laajemman kaistan neliöllistä keskiarvoa, jota yksittäinen kapea tajuuspiikki ei hirveästi muuta, vaikka tuon kyseisen taajuuspiikin muutos olisikin suuri.
Pitäisikö tuo nyt sitten tulkita niin että matalilla jyrinöillä ei ole näihin rengasmelumittauksiin (ja automelumittauksiin yleisimminkään) mitään vaikutusta, kun tuo käyrä on jo 100Hz kohdalla noin alhaalla (melkein -20dB)?Last edited by Petri.Kekkonen; 28-08-2007, 20:03.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Totta olette oikeassa, vertasin tuota vain muihin logaritmisiin fysikaalisiin suureisiin.
Korva ilmeisesti havaitsee sen 2dB eron, ja 10dB:n kasvu koetaan äänen kaksinkertaistumisena. Että siinä mielessä 6-7dB nyt varmaan on selkeästi koettava melunkasvu, mutta toi 2dB ei tässä valossa lainkaan.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Kuulon fysiologian kannalta fon(i) kuvastaa paremmin äänen koettua voimakkuutta. Kuulo on herkin puheen ymmärtämisen takia tärkeillä keskitaajuuksilla, muutoin käyrä noudattelee perusperiaatteeltaan logaritmista Beli-asteikkoa. Painotuskäyrillä (A ja C) pyritään paremmin simuloimaan ihmisen kokemaa äänen voimakkuutta / häiritsevyyttä.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by NHB View PostVeikkaisin, että jos ei olla saatu tuota suurempia eroja mitattua, niin vika on ennemminkin mittauksissaBMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Jaahas... meikäläinenkin vois kertoa mitä itsellä on.
Elikä alla on näin kesällä rengasonlinesta hankitut Nankang NS-2:t koko on 245/40 R18. Ovat yllättävän hiljaiset eivätkä vetele lähes ollenkaan urissa.
Tosin joskus aamulla kun lähtee ajamaan tuntuu muutaman kilometrin pientä täristystä eli ihan kuin rengas menettäisi hieman muotoaan tuossa yön aikana auton seistessä...:think
Muuten OK renkaat ja eivät olleet kalliit tuon kaliiberin renkaiksi.
Comment
-
-
Pistetäänpäs kokemuksia nyt kun takana on parituhatta kilsaa pyörinyt nankangin ns-2:set(245/40 18).
*Ei mitään tärinöitä, paitsi kylmänä jos on seisonut esim. yön yli(rauhoittuu parin kilometrin aikana) ja kohtuu painoilla meni alle.
*Tuntuvat löysemmiltä kuin edelliset (235/40 18)kumho 712:set
*Märkäpito selvästi huonompi kuin kumhoissa
Tämän astisten kokemuksien perusteella kumhot olivat paremmat. Kulutuskestävyys voi vielä kallistaa vaakakupin nankangien puolelle!E46 320d sedan vm-02
museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68
Comment
-
-
Originally posted by Jarde View PostTämän astisten kokemuksien perusteella kumhot olivat paremmat. Kulutuskestävyys voi vielä kallistaa vaakakupin nankangien puolelle!
Itsellä on sellainen perstuntuma että takana ei ole nuo Nankangit juurikaan kuluneet tän kesän aikana. Eli ei tässä ihan heti pääse pitävämpiä hommaamaan jos ei noita myy pois.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Jarde View PostPistetäänpäs kokemuksia nyt kun takana on parituhatta kilsaa pyörinyt nankangin ns-2:set(245/40 18).
*Tuntuvat löysemmiltä kuin edelliset (235/40 18)kumho 712:set.
Lentävät mäkeen tai palavat katuune61 530i touring M-sport LCI -08
Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
Ex:e46 330i -01 Sedan
Ex:e36 328i Coupe sport edition -97
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostMelussa ei siis ole huomattavaa eroa? Entäs jossain nupukivillä tärinässä? Varmaan vaikea arvioida kumpaakaan jos vain taakse vaihdoit.
Pito on kyllä ihan oikeasti huonompi kuin niissä kumhoissa. Tänään onnistuin sammuttamaan auton valoihin "miljoona montussa", siitä ilahtuneena lähdin ripeästi kääntymään pois alta, ja kuinka ollakkaan meinas auto pyörähtää vielä ympäri, kun perä lähti alta luistonestosta huolimatta(ei satanut, mutta tie oli vähän märkä)!Ripeä vastaohjaus pelasti kuitenkin tilanteen, mutta vastaavaa ei kyllä kumhoilla saanut aikaiseksi kuin yrittämällä ja kytkemällä luistonesto pois päältä.
Originally posted by Murska View PostMikä kantavuusluokka renkaissasi on? Omissa takarenkaissa NS-2 255/35/18 W se on 90 (=600kg?), ja rungot tuntuvat todella löysiltä. Auton ajettavuus on totaalisesti pilalla, rengas-onlinen kanssa on neuvottelut käynnissä.
Lentävät mäkeen tai palavat katuun
Aika löysiltä nuo kuitenkin tuntuvat kumhoihin verrattuna, mutta onhan nuo aavistuksen korkeammatkin. Ei mulla ajettavuus kuitenkaan ihan pilalle mennyt, mutta näyttää vahvasti siltä ettei nankangeja tarvitse enään ostella.E46 320d sedan vm-02
museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68
Comment
-
Comment