Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4629
    • Tampere

    Originally posted by Murska View Post
    Noh, asia nyt vaan sattuu olemaan aikaisemmin mainitun kaltainen...liioittelematta. Etuakselilla on Potenzat, jotka on kyllä melko jäykät.

    Olen ollut itsekin aika ihmeissäni näiden renkaiden kanssa ja monttu auki ihmetellyt vaarallista ajokäytöstä. Ajo-ominaisuudet muuttuivat välittömästi kun renkaat laitettiin alle...ja kyllä, olen vieraillut rengasliikkeessä ihmettelemässä asiaa, asennukset ja renkaat tarkastettiin. Renkaita kuormitettiin testipenkissä, mahtuivat juuri ja juuri raja-arvojen sisään.

    Tiistaina tulee uudet kumet. Kirjoittelen tänne kuulumisia kun on vaihdettu, siihen saakka nämä taiwanilaiset ihmerenkaat yhdistettynä 330i touringiin on vaikka koeajettavissa täällä Savonlinnassa.

    hiukset on nyhdetty täälläkin pian päästä. Itsellä kokona 225/40/18 dunlop ja 255/35/18 nankang takana. dsc:n valo alkanut todellakin vilkkua pienemmästäkin sekä abs:t naputtamaan todella herkästi kaarteessa(esim moottoritien rampissa jarrutettaessa)

    lisäksi noin matalalla renkaalla luulisi ettei saisi tunnetta että kumi taittuu alle aikaiseksi..

    Alkaa olemaan todellakin ikävä vanhoja dunlopeja vaikka ne olivat loppuun ajetut.. auto muuttui todella ikäväksi ajaa näillä nankangeilla..

    No nyt on eteen vaihdettu tukivarret ja puslat sekä taakse aiemmin kesällä muutama pusla ja nyt takapyöränlaakeri mikä piti hiukan epäilyttävää ääntä. Väljää alustassa siis ei ole. Huomenna auto menee nelipyöräsuuntaukseen ja katsotaan olisiko siitä yhtään apua..
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • Murska
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2004
      • 382
      • Savo

      Originally posted by fraatti View Post
      hiukset on nyhdetty täälläkin pian päästä. Itsellä kokona 225/40/18 dunlop ja 255/35/18 nankang takana. dsc:n valo alkanut todellakin vilkkua pienemmästäkin sekä abs:t naputtamaan todella herkästi kaarteessa(esim moottoritien rampissa jarrutettaessa)

      lisäksi noin matalalla renkaalla luulisi ettei saisi tunnetta että kumi taittuu alle aikaiseksi..

      Alkaa olemaan todellakin ikävä vanhoja dunlopeja vaikka ne olivat loppuun ajetut.. auto muuttui todella ikäväksi ajaa näillä nankangeilla..

      No nyt on eteen vaihdettu tukivarret ja puslat sekä taakse aiemmin kesällä muutama pusla ja nyt takapyöränlaakeri mikä piti hiukan epäilyttävää ääntä. Väljää alustassa siis ei ole. Huomenna auto menee nelipyöräsuuntaukseen ja katsotaan olisiko siitä yhtään apua..
      Minkä painoluokan Nangkangit sinulla on? Tuo 90W(=600kg) tuntuu ainakin olevan tappokamaa painavassa autossa. Tänään tulee Dunlop Sport Maxit ja odotukset on suuret (vähän niinkuin joulua oottas).
      e61 530i touring M-sport LCI -08
      Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
      Ex:e46 330i -01 Sedan
      Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7434
        • Oulu

        Originally posted by Murska View Post
        Tänään tulee Dunlop Sport Maxit ja odotukset on suuret (vähän niinkuin joulua oottas).
        Siis vain taakse? Kerrotkin varmaan täällä miltä tuntuvat. Mulla ois tänään tullut Michelin Pilot Sport Cup:it taakse. Pitäisköhän jaksaa väännättää vielä tälle syksylle alle vai jättää kevääseen?

        Jotenkin ristiriitaista kun Michelin itse mainostaa että pitävät märälläkin (vaikka siis onkin tuollaiset semi-sliksit), mutta taas monet käyttäjät sanoo että eivät pidä. Muutenkin nuo on varmaan todella epäsopivat renkaat normaaliin ajeluun, mutta pakko saada testata vähän toisentyyppistäkin kumia joskus. Sitten voi päättää lähteekö kaikki Nankangit myyntiin vai nuo Misukat ja millaiset renkaat ehkä haluan seuraavaksi. Jos noilla Cupeilla voi ajaa kadulla OK niin sitten tarttis varmaan lähteä käymään ens keväänä jossain ratapäivillä, ja kesällä Nyrrellä.
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • Stone
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 4074
          • Helsinki

          Originally posted by Murska View Post
          Minkä painoluokan Nangkangit sinulla on?
          Mulla oli 93Y, liekö miten paljon vaukuttaa tuo luokitus? Vois kuvitella, että löysyys riippu aika paljon tuostakin.
          E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
          VW Pornstarter (työjuhta)
          Dodge RAM Cummins (venejuhta)
          Finnmaster T8







          Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16465
            • Asikkala

            Originally posted by Tenox View Post
            Vai onko siis 2.0 kaikkiin lähempänä oikeaa?
            Mulla aavistuksen painavampi kiesi (e36 318is) ja 215/45 renkaat, edessä 2,6 ja takana 2,4 (huom. painonjakauma 50/50). Sulla siis kevyempi auto mutta matalampi ilmatila renkaassa joten laita nuo samat, jos tuntuu kovilta niin pudota 0,2 ja koeajolle jne. Jos etuvetoinen(painoinen) niin taakse esim. 2,2. Liian kovat = vrt. ed.

            Comment

            • Petri.Kekkonen
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 7434
              • Oulu

              Tein pientä vertailua samankokoisten renkaiden mitoista ja painosta:

              Nankang NS-2 255/40R17 94V
              Michelin Pilot Sport Cup 255/40ZR17 94Y

              Code:
                                                 Nankang   Michelin
              Koko renkaan leveys [mm]               258        274
              Kulutuspinnan leveys [mm]              238        265
              Kulutuspinnan leveys ilman olkaa [mm]  210        248
              Vanteen kiinnityskohdan leveys         8,9"       9,2"
              Halkaisija [mm]                        638        632
              Paino [kg]                             11,8       11,1
              Michelin on siis samassa koossa todella paljon leveämpi. Jo kokonaisleveydessä on 16mm, mutta koska Nankang on huomattavan pyöreäolkainen, ja Michelin taas ei, on kulutuspinnan tiehen koskettavan osan leveydessä eroa jopa 38mm! Kuivapidon kannalta tämä on varmasti positiivinen asia, mutta melun, vierintävastuksen ja vesiliirto-ominaisuuksien osalta taas luultavasti lähinnä huono.
              Last edited by Petri.Kekkonen; 10-09-2007, 20:34.
              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
              E39 523i M Sport '00, Titansilber

              Comment

              • Stone
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 4074
                • Helsinki

                Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                Tein pientä vertailua samankokoisten renkaiden mitoista ja painosta:.
                Näppää vielä kuva vierekkäin niin näkee noin käytännössä tuon eron. Tuo 38mm on kyllä todella paljon!!
                E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                VW Pornstarter (työjuhta)
                Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                Finnmaster T8







                Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                Comment

                • Murska
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2004
                  • 382
                  • Savo

                  No niin, nyt on takarenkaiksi vaihdetty Dunlop Sport Maxx 255/35/18 ZR 94Y XL kiekot. Ajotuntuma Nankangeihin verrattuna on todellakin erilainen, renkaat eivät anna periksi ja tunnu "taipuvan alle", nyt voi ajaa yhdellä kädelläkin auto ei ole enää niin levoton ja ei lähde käsistä kanttailtaessa.

                  Auto oli tänään illalla nosturilla ja koko alusta syynättiin tarkaan läpi. Takana tukivarsien etupuslat olivat hieman väljän oloiset(antoivat vähän periksi kun kangella väänteli), mutta eivät missään nimessä rikki(näiden tuleekin ilmeisesti joustaa hieman? Kuinka paljon?) Puslat joka tapauksessa vaihdetaan ja tehdään nelipyöräsuuntaus.
                  Joka tapauksessa auton käytös muuttui radikaalisti renkaiden vaihdon myötä. Voisiko olla että asteen verran väljentyneiden puslien kera löysien renkaiden löysyys vain korostui ja sai aikaan todella tuntuvaa vetelyä ja vaarallisia luisuja? En tiedä...renkaan valmistaja varmasti esittää oman mielipiteensä jossain vaiheessa.

                  p.s. Tein myös huomion että Nankangit olivat huomattavasti kapeammat kuin nämä Dunlopit ovat.
                  Last edited by Murska; 10-09-2007, 22:26.
                  e61 530i touring M-sport LCI -08
                  Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
                  Ex:e46 330i -01 Sedan
                  Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

                  Comment

                  • Tenox
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 1732

                    Originally posted by jr66 View Post
                    Mulla aavistuksen painavampi kiesi (e36 318is) ja 215/45 renkaat, edessä 2,6 ja takana 2,4 (huom. painonjakauma 50/50). Sulla siis kevyempi auto mutta matalampi ilmatila renkaassa joten laita nuo samat, jos tuntuu kovilta niin pudota 0,2 ja koeajolle jne. Jos etuvetoinen(painoinen) niin taakse esim. 2,2. Liian kovat = vrt. ed.
                    Tuo on takavetoinen, paino jakautuu 42/58. Onkohan nuo 2,7 sitten tosiaan liikaa jo. Kannattaisiko tuossa tapauksessa kokeilla 2,5 eteen ja jättää 2,7 taa?
                    Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7434
                      • Oulu

                      Originally posted by Stone View Post
                      Näppää vielä kuva vierekkäin niin näkee noin käytännössä tuon eron.
                      Pitää ottaa kun ehtii, Nankangit pyörii vielä auton alla kun tässä pähkäilen että laittaisko nuo Michelinit nyt alle ja Nankangit myyntiin. Ei ole oikein tilaa varastoida montaa settiä tämän kokoisia renkaita ja uusia tuoreempaa erää olevia Nankangeja saa kuitenkin aina edullisesti jos alkaa siltä tuntua että sellaiset pitää saada!
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • NokiLeka
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 2341
                        • Eurajoki

                        Originally posted by Murska View Post
                        Joka tapauksessa auton käytös muuttui radikaalisti renkaiden vaihdon myötä. Voisiko olla että asteen verran väljentyneiden puslien kera löysien renkaiden löysyys vain korostui ja sai aikaan todella tuntuvaa vetelyä ja vaarallisia luisuja? En tiedä...renkaan valmistaja varmasti esittää oman mielipiteensä jossain vaiheessa.
                        Voisin suositella lämpimästi PowerFlexin puslia vanhojen tilalle! Omaani vaihdoin n. kuukausi sitten koko satsin ja ajettavuus parani huomattavasti. Suurinosa inhottavasta vetelystä loppui samoin kuin pienet värinät eikä mukavuus omasta mielestäni kärsinyt ollenkaan. Huonolla tiellä huomaa, että puslat ovat vähän kovemmat, mutta muuten ei valittamista.

                        Itsellä oli takapään puslat niin löysät, että kiihdyttäessä vaihteenvaihdossa perä teki sivuttaisliikkeen ja mutkissa auto tuntui venyvän kohti ulkokaarretta ja huojahteli jos mutkassa oli joku kuoppa tai heitto.

                        Keväällä näkee taas miten käyttäytyy 19" rengastuksella, mutta nuo 17" Regalit ovat jotain sellaista jota en vieläkään suosittelisi edes pahimmalle vihamiehelle. Löytyy niin flat spottia, vetelyä, meteliä ja märkäpidon puutetta kuin löysyyttäkin.
                        "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                        Comment

                        • Stone
                          BTCF Member
                          • Jan 2005
                          • 4074
                          • Helsinki

                          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                          Pitää ottaa kun ehtii, Nankangit pyörii vielä auton alla kun tässä pähkäilen että laittaisko nuo Michelinit nyt alle ja Nankangit myyntiin. Ei ole oikein tilaa varastoida montaa settiä tämän kokoisia renkaita ja uusia tuoreempaa erää olevia Nankangeja saa kuitenkin aina edullisesti jos alkaa siltä tuntua että sellaiset pitää saada!
                          Ei kai noista myymällä paljoa kostu, mutta kmitä jos tekisit muutamia kunnon testejä miten ne NS-2:set käyttäytyy/kestää äärirajoilla jne..
                          E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                          VW Pornstarter (työjuhta)
                          Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                          Finnmaster T8







                          Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                          Comment

                          • S.P.R
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2003
                            • 1009
                            • Oulu area

                            Originally posted by Tenox View Post
                            Tuo on takavetoinen, paino jakautuu 42/58. Onkohan nuo 2,7 sitten tosiaan liikaa jo. Kannattaisiko tuossa tapauksessa kokeilla 2,5 eteen ja jättää 2,7 taa?
                            Kokeile ensin tuota 2,5 eteen ja 2,7 taakse. Sekin on vielä aika kovat paineet noin keveälle autolle ja noille renkaille. Sitten seuraavaksi 0,2 pois molemmista. Luulenpa että näistä löytyy aika lähelle oikeat paineet.

                            Comment

                            • JiiP
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 1734
                              • Tampere

                              Hankook S1 EVO (uutuus?)
                              Falken FK-452
                              Michelin Pilot Sport PS2

                              Tuossa olis mallit mitkä olis mahdollista nyt ainakin kietaista koko setti (245/45/17 & 265/40/17) tuonne ALPINAn alle. Parhaimpana vaihtoehtona olen pitänyt misukkaa kun siitä tuntuvat monet BT kuskit myös tykkäävän. Mutta nyt kun katsoin niin esimerkiksi tuo Hankook oli saanut hyvät arvostelut. Ja hinnassa tulis voittoa noin 300€/srj. Falkenista ei ole mitään tietoa mutta menee ainakin kunnolla tuonne halpisrengas puolelle.

                              Mitä haetaan ovat lähinnä kuivankelin ominaisuuksia, sadekelissä kun ei tule oikeastaan ajettua. Osaako/haluuako joku heittää jotain kommenttia?
                              Official member of BTCF-Sauna Team
                              E46 316i -03
                              Ex:
                              E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16465
                                • Asikkala

                                Originally posted by S.P.R View Post
                                Kokeile ensin tuota 2,5 eteen ja 2,7 taakse. Sekin on vielä aika kovat paineet noin keveälle autolle ja noille renkaille. Sitten seuraavaksi 0,2 pois molemmista. Luulenpa että näistä löytyy aika lähelle oikeat paineet.
                                Olisin ehdottanu eteen 2,3 ja taakse 2,5 mutta aloita noilla isommilla jotka luultavasti on liikaa eli -0,2 = mitä meinasin mutta kokeilemalla selviää. Laitatko infoa mihin päädyit laajojen kliinisten testien jälkeen?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎