Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jengstro
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 380
    • 02-alue

    Täytyy hieman avautua Nankangeista. Ne eivät oikein sovellu kyllä rata-ajoon, tuntuma on sellainen irtonainen. Rengas ei sula (pitävästi/tasaisesti) nätisti alle niinkuin esim. Goodyear F1 eaglet, vaan Nankangin pinta murenee "jauhomaiseksi".
    Huomaa myös kun Nankangi ei vongu niin paljoa, täytyy ajaa todella kuumaksi että alkaa edes vonkumaan (pitämään edes jotenkin)

    Pari rataa kierretty Nankangeilla. Arkikäyttöön renkaat on ihan jees, ei valittamista.
    Tämä oli mielipide, ei VTTn testi

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7434
      • Oulu

      Originally posted by jengstro View Post
      Huomaa myös kun Nankangi ei vongu niin paljoa, täytyy ajaa todella kuumaksi että alkaa edes vonkumaan (pitämään edes jotenkin)
      Eivät todellakaan vongu kovin usein (ja hyvä niin), mutta viimeksi tuossa tiukkaa ramppia ajaessa perän irrotessa kyllä myös vonkuivat. Tuskin ne siinä ehtivät lämmetä, tai mistäs minä tiedän.
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        Originally posted by jengstro View Post
        Täytyy hieman avautua Nankangeista. Ne eivät oikein sovellu kyllä rata-ajoon, tuntuma on sellainen irtonainen. Rengas ei sula (pitävästi/tasaisesti) nätisti alle niinkuin esim. Goodyear F1 eaglet, vaan Nankangin pinta murenee "jauhomaiseksi".
        Huomaa myös kun Nankangi ei vongu niin paljoa, täytyy ajaa todella kuumaksi että alkaa edes vonkumaan (pitämään edes jotenkin)

        Pari rataa kierretty Nankangeilla. Arkikäyttöön renkaat on ihan jees, ei valittamista.
        Tämä oli mielipide, ei VTTn testi
        samaa kokemusta falken ZE-512 kumista
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7434
          • Oulu

          Originally posted by JiiP View Post
          Hankook S1 EVO (uutuus?)
          Tästä olisi kiva kuulla enemmän, tämä on kai siis sama rengas kuin Ventus K107 josta täällä jo olikin puhetta. Ainakin tuolla possu-foorumilla näitä joku kehui. Mikähän näitten ero on sitten Hankook Ventus RS-2 Z212 -renkaaseen? Ilmeisesti tuo Z212 on jonkinlainen semisliksi. Molempia sais ainakin mun eturengaskokoa (235/45R17), vaikkei http://www.hankooktireusa.com/product/Z212.pdf tunnekaan tuota kokoa sen enempää kuin http://www.hankooktireusa.com/product/K107.pdf.
          Last edited by Petri.Kekkonen; 11-09-2007, 20:18.
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • Dani
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2007
            • 3847
            • Espoo

            Originally posted by JiiP View Post
            Hankook S1 EVO (uutuus?)
            Mikäs tämä uutuus tässä tarkoittaa?
            Itse olen rallatelltu menemään 235/35-19" edessä ja takana 255/30-19" Hankook ventus S1 EVO:lla keväästä lähtien.
            Tyytyväinen olen ollut, todella hiljaset eikä tunnu pahemmin kuluvan.
            Märkäpito on harmillisen hyvä
            sigpic
            Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

            Comment

            • JiiP
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 1734
              • Tampere

              Juu hiukan varauksella suhtaudun tuohon "uutuus" merkintään tuolla rengas-onlinen sivuilla.
              Official member of BTCF-Sauna Team
              E46 316i -03
              Ex:
              E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85

              Comment

              • Petri.Kekkonen
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 7434
                • Oulu

                Originally posted by Dani View Post
                Itse olen rallatelltu menemään 235/35-19" edessä ja takana 255/30-19" Hankook ventus S1 EVO:lla keväästä lähtien.
                Tyytyväinen olen ollut, todella hiljaset eikä tunnu pahemmin kuluvan.
                Märkäpito on harmillisen hyvä
                Tämähän alkaa kuulostaa siltä että tuollaiset pitäis itsellekin saada ensi kesäksi alle. Näitä kehui myös Cock ja Harossi tuossa vähän aiemmin tässä threadissa, mutta silloin katsoin tuolta Hankook:in omasta PDF:stä ettei tehdä mulle sopivassa koossa (ei eteen eikä taakse).

                Nyt kuitenkin kun kattoo rengas-online.com:sta niin näyttäähän noita saavankin mun etukokoa. Taakse tulinkin jo ostaneeksi vähän hätiköidysti nuo Pilot Sport Cup:it, joita taas ei tehdä mun etukokoa. Aika sairas sekarengastus tuo tietysti olisi, mutta eturenkaat ei sais olla hirveän uraherkät, eikä eteen viitsisi myöskään vesiliirron takia laittaa mitään semisliksejäkään (kuten esim. Hankook RS-2 Z212). Nankangeilla radalla taas nimenomaan perän levottomuus häiritsi ja siihen nuo Cup:it varmastikin olisivat toimiva lääke.

                Nyt kun vaan tietäis pilaako tuollainen sekoitus kaiken ajettavuuden, ja pitäiskö eteen siis ostaa "tavalliset" Pilot Sportit jos haluaa noita Cup:eja kokeilla käyttää takana. :think
                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                Comment

                • Tenox
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 1732

                  Originally posted by jr66 View Post
                  Laitatko infoa mihin päädyit laajojen kliinisten testien jälkeen?
                  Jep. Aluksi oli paineet näin:

                  Edessä molemmissa 2,7 ja takana 2,2 / 2,4. Mielestäni OK ajaa noinkin, tosin perä tuntui hiukan lähtevän helposti irti sateella. Nyt laitoin siis taaksekin 2,7 molempiin ja ajossa en kuivalla juuri eroa huomaa. Sateella en ole päässyt koittamaan.

                  Lähinnä kysyin tätä siksi, että tietäisin millä paineilla kannattaa ajaa jotta renkaat kestäisivät mahdollisimman pitkään. Ilmeisesti kannattaa laskea nuo kuitenkin siihen 2,5 tuntumaan sitten? Ei minun ajollani (kun en radalla aja) oikein pysty arvioimaan 0,2 barin eroja ajo-ominaisuuksissa autolla. Moottoripyörällä se onkin eri juttu ja eron todella huomaa, jos paineet on liian alhaiset.

                  Eli. Oikeastaan kyse on siitä, että millaiset paineet 215/40/17 renkaissa kannattaa pitää, jos haluaa että renkaat pysyy hyväkuntoisina mahdollisimman pitkään.

                  Kiitoksia kaikille vinkkejä antaneille!

                  EDIT: Laitoin kokeeksi eteen 2,5 ja taakse 2,6 - näillä mennään talvirengasaikaan asti.

                  EDIT2: Tai sitten ei. Auto on tuskaisan uraherkkä ja noilla pienemmillä etusten paineilla tuntuisi tilanne vain pahentuneen. Takana tuntuu voivan pitää ihan mitä vain 2,2 - 2,7 ilman mainittavaa vaikutusta yhtään mihinkään...
                  Last edited by Tenox; 14-09-2007, 01:06.
                  Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                  Comment

                  • Remotion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 15256
                    • Ajamisen Iloa

                    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                    Tämähän alkaa kuulostaa siltä että tuollaiset pitäis itsellekin saada ensi kesäksi alle. Näitä kehui myös Cock ja Harossi tuossa vähän aiemmin tässä threadissa, mutta silloin katsoin tuolta Hankook:in omasta PDF:stä ettei tehdä mulle sopivassa koossa (ei eteen eikä taakse).

                    Nyt kuitenkin kun kattoo rengas-online.com:sta niin näyttäähän noita saavankin mun etukokoa. Taakse tulinkin jo ostaneeksi vähän hätiköidysti nuo Pilot Sport Cup:it, joita taas ei tehdä mun etukokoa. Aika sairas sekarengastus tuo tietysti olisi, mutta eturenkaat ei sais olla hirveän uraherkät, eikä eteen viitsisi myöskään vesiliirron takia laittaa mitään semisliksejäkään (kuten esim. Hankook RS-2 Z212). Nankangeilla radalla taas nimenomaan perän levottomuus häiritsi ja siihen nuo Cup:it varmastikin olisivat toimiva lääke.

                    Nyt kun vaan tietäis pilaako tuollainen sekoitus kaiken ajettavuuden, ja pitäiskö eteen siis ostaa "tavalliset" Pilot Sportit jos haluaa noita Cup:eja kokeilla käyttää takana. :think
                    veikkaan että ei perusajossa ole mitään merkitystä.
                    radalla tai kovassa ajossa etupää puskee leveäksi, ellei siellä ole cup myös.
                    Z3 coupé individual

                    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                    Comment

                    • Onni
                      Newbiemmer
                      • Jan 2007
                      • 8
                      • Kokkola

                      Tuonpa nyt omia kokemuksianikin esiin. Itsellä E46 alla Uniroyal RainSport 225/35-19" koossa joka kulmassa.
                      Eipäs pistänyt silmään oliko joku niitä tässä ketjussa vielä maininnut.

                      En tiedä onko nämä nyt kaikista halvimmat, mutta ihan järkevään hintaan näitä saa. Itse ostin paikalliselta rengaskauppiaalta halvemmalla kuin Rengas-onlinestä olisi saanut.

                      Pito kumeissa on hyvä sekä kuivalla että märällä, joskus tuntuu että vähän liiankin hyvä. Tai sitten ei vaan tehot riitä...:think

                      Uriin ei pahemmin vetele, jonkun verran näistä kyllä lähtee melua, mutta ei kuitenkaan omasta mielestäni häiritsevästi.

                      Mutta suosittelen.

                      Comment

                      • Piplis
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 292
                        • Kerava

                        Originally posted by Onni View Post
                        Tuonpa nyt omia kokemuksianikin esiin. Itsellä E46 alla Uniroyal RainSport 225/35-19" koossa joka kulmassa.
                        Eipäs pistänyt silmään oliko joku niitä tässä ketjussa vielä maininnut.

                        En tiedä onko nämä nyt kaikista halvimmat, mutta ihan järkevään hintaan näitä saa. Itse ostin paikalliselta rengaskauppiaalta halvemmalla kuin Rengas-onlinestä olisi saanut.

                        Pito kumeissa on hyvä sekä kuivalla että märällä, joskus tuntuu että vähän liiankin hyvä. Tai sitten ei vaan tehot riitä...:think

                        Uriin ei pahemmin vetele, jonkun verran näistä kyllä lähtee melua, mutta ei kuitenkaan omasta mielestäni häiritsevästi.

                        Mutta suosittelen.
                        Mistä noita irtosi edullisimmin? Itsellä on juuri tuollaiset aivan loppuunajettuina ja meteli on aivan järkyttävä ainakin näin kuluneella kumilla. Gislavedin nastarenkaat ovat huomattavasti hiljaisemmat kuin nämä kuluneina. Pitoa tuntuu kyllä riittävän, eikä uriin vetele loppuunajettunakaan. Koko on 235/35/19 ja 265/30/19.

                        Vakuutusyhtiön piikkiin tuli yksi uusi kyseinen kumi eteen, joten pitää varmaan samalla ottaa loputkin samanlaisia, jos vaan edullisesti löytyy.
                        *-06 e46 330CiA Cabriolet*

                        Comment

                        • Kump
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2005
                          • 83

                          Starperformer

                          Nämä kaikkein halvimmat on nyt alla ollu kokeeksi anopin c-mersussa, koko oli joku 18 ja levee,ajettu nyt 2 kesää ja ei mitään valitettavaa.
                          Itsellä alla 225/60 r15 W ja kilometreja takana 10tkm erittäin mukavia ajoja, en ole liukastellut ja mukavan hiljaiset ovat,myöhemmin selviää kuinka nämä kuluvat. Maksoin 57€ ketale eli hintaansa nähden loistokumit.

                          Kump

                          Comment

                          • himonussija
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2005
                            • 392
                            • Finland

                            Olisi mielenkiintoista olla Petri.Kekkosen kyydissä joskus tässä topicissa olevien viestien perusteella. Mies tuntuu vetävän autoa aivan äärirajoilla kun kertoo pitkistä sivuluisuista asvaltilla, suditteluista jne.

                            Ostin yhden parin Rengas-Onlinesta Nankang NS2 235-45/17 enkä voi sanoa noista mitään pahaa. Katsoin noita V-nopeusluokasta ja siellä oli sekä TW että ei-TW mallia ja otin tuon TW:n tietämättä edes mitä se tarkoittaa. 3 euroa taisi tulla TW:stä lisähintaa. Nyt sitten katsoin netistä ja sehän on kulutuskestävyysindeksi, mutta mistäs tuosta tietää mikä ero siinä noiden välillä on? Jokatapauksessa 2,7 barin paineella tuntuvat oikein hyviltä renkailta ja olen käynyt mutkaisella tielläkin autoa polkemassa ilman ongelmia. Sateella saa kyllä sutimisen eston vilkuttamaan jos lähtee risteyksestä kääntäen polkemaan mutta niin varmasti kaikilla renkailla tekee. Suoraan kiihdyttäessä ei ole pito-ongelmia.

                            Comment

                            • Petri.Kekkonen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 7434
                              • Oulu

                              Originally posted by himonussija View Post
                              Olisi mielenkiintoista olla Petri.Kekkosen kyydissä joskus tässä topicissa olevien viestien perusteella. Mies tuntuu vetävän autoa aivan äärirajoilla kun kertoo pitkistä sivuluisuista asvaltilla, suditteluista jne.
                              Tuo tämän topicin perusteella saatu käsitys on valitettavasti aivan väärä! Tämmöistä tapahtuu ainoastaan silloin kun testaan miten rengas (tai auto) käyttäytyy. Ajan 99% ajasta erittäin siististi, tosin polttoainetaloudellisuuteen pyrkivä ajotapa ei oikein suosi tarpeetonta mutkiin jarruttelua. Ja kuivallahan ei näillä tehoilla luistella, mutta märällä on vaikea ajaa niin ettei perä lipsu yhtään liikenneympyröissä.

                              Mun takarenkaina olevien Nankangien märkäpito ei vain ole hyvä. Mutta se ei tarkoita että testaan luistoja joka päivä jokaisessa mutkassa. En todellakaan ole mikään pätevä luistoissa ajaja, enkä taatusti osaa enkä uskalla ajaa mutkiin niin lujaa kuin moni muu täällä osaisi. Kortti on ollut reilu 16 vuotta ja jos äärirajoilla autoa usein veisin niin lepikkoon ois varmaan mennyt useamman kerran.

                              Välillä olen alkanut epäillä että noissa mun Nankangeissa on todella jotain outoa, takarenkaat taisivat olla vuoden vanhempaa tekoa kuin eturenkaat. Voisikohan se vaikuttaa jotain märkäpitoon?


                              Originally posted by himonussija View Post
                              Sateella saa kyllä sutimisen eston vilkuttamaan jos lähtee risteyksestä kääntäen polkemaan mutta niin varmasti kaikilla renkailla tekee. Suoraan kiihdyttäessä ei ole pito-ongelmia.
                              Suoraan kiihdyttäessä ongelmia ei ole mullakaan kovin usein, joskus kyllä lipsui kakkosella 50-60 km/h vauhdissa, vaikka en edes mitenkään erityisen terävästi yrittänyt kiihdyttää. Oletko kokeillut jotain motarin ramppia kolmosella vauhtia 70-90 km/h? Pitäiskö tuollaisessa tilanteessa perän irrota melkein yhtä helposti kuin talvella? Minusta ei, mutta niin vain tekee... :think
                              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                              E39 523i M Sport '00, Titansilber

                              Comment

                              • sirkus
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2004
                                • 2195
                                • kaustinen

                                Originally posted by Piplis View Post
                                Mistä noita irtosi edullisimmin? Itsellä on juuri tuollaiset aivan loppuunajettuina ja meteli on aivan järkyttävä ainakin näin kuluneella kumilla. Gislavedin nastarenkaat ovat huomattavasti hiljaisemmat kuin nämä kuluneina. Pitoa tuntuu kyllä riittävän, eikä uriin vetele loppuunajettunakaan. Koko on 235/35/19 ja 265/30/19.

                                Vakuutusyhtiön piikkiin tuli yksi uusi kyseinen kumi eteen, joten pitää varmaan samalla ottaa loputkin samanlaisia, jos vaan edullisesti löytyy.
                                Mulla on kans takana 265/35 18 kokosena samanlaiset uniroyalit ja meteli on aivan kauhee muuten kyllä hyvät kumit.
                                Chrysler 300c crd touring 2010
                                Daily driver
                                Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                                Man cave on wheels
                                Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                                Built not bought
                                V8, only juice&milk come in 2 litres

                                Kawasaki zzr1100 fighter


                                Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎