Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hurtta
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2006
    • 444

    Originally posted by Robi View Post
    Nankangit pitäisi kieltää lailla...ei millään muulla merkillä voi olla niin suuria laatuheittoja kun ko paskamerkillä...millä paskalla sitä on porukka ajanut jos voi kehua Nankangia hyväksi..kuminpolttoon se kelpaa kun jaksaa sutia heikompitehoinenkin niillä.
    Joo ja noi Contit pitäis kanssa kieltää vaarallisina - niin paskoja ne on - edes A4 quattro ei mene suoraan niiden päällä - ja usko vaan huvikseks - mä tiedän että se auto menee suoraan kun on oikeet renkaat alla. Sitä en kiellä etteikö laatuheittoa olisi Nankangilla - on koettu ihan henkilökohtaisestikin - mutta ei se silti kumista paskaa tee. Vittu, mua ei kauheasti lämmitä kumi jossa ei ole laatuheittoa mutta joka vetelee joka vitun suuntaan alla kuten tämä "ei laatuheittoa oleva" laaturengas.

    Auto ei mene suoraan hetken vertaa... - ja se ei ole auton vika.
    Ajoin sentäs Nankangilla useamman kymmenentuhatta ja auto meni sinne minne pitää eikä tarvi koko ajan ohjata.
    Jos ne ei kestä radalla niin ei voi mitään. Rata-ajo ja arkikäyttö on muutenkin ihan eri asia.

    Paskimmat renkaat mitä olen ikinä ajanut..., Nokian paska kitkakumikin hakkaa noi, ei vetele.
    Last edited by hurtta; 20-09-2008, 15:02.

    Comment

    • valtteri
      Bimmer Rookie
      • Jan 2003
      • 40
      • Jkl

      Täällähän väännetää tosissaa!
      Mulla on ollu E30 alla muutaman kesän ContiSportContactit kokoluokassa 215/45-17 ja oon ollu tosi tyytyväinen niin melu, pito kuin suuntavakavuuteen ja pyöreäkulmaisena tämä on etuvetosiinki ihan hyvä kumi!

      E39:iin laitoin ny 225/40-19 & 255/35-19 Nankang NS-2 ja en tiedä oliko sattumaa, mutta nämä on kyllä TÄYSIN värinättömät joka nopeusalueella ja yhtä suuntavakaat ku jotkut "merkkirenkaat". Pito ominaisuudet ei yllä likikää noie merkkikumien tasolle muttei näistä mitää ratakumeja oo tehtykää.

      Comment

      • mekstrm
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2003
        • 836
        • Vantaa

        Originally posted by hurtta View Post
        Joo ja noi Contit pitäis kanssa kieltää vaarallisina - niin paskoja ne on - edes A4 quattro ei mene suoraan niiden päällä - ja usko vaan huvikseks - mä tiedän että se auto menee suoraan kun on oikeet renkaat alla. Sitä en kiellä etteikö laatuheittoa olisi Nankangilla - on koettu ihan henkilökohtaisestikin - mutta ei se silti kumista paskaa tee. Vittu, mua ei kauheasti lämmitä kumi jossa ei ole laatuheittoa mutta joka vetelee joka vitun suuntaan alla kuten tämä "ei laatuheittoa oleva" laaturengas.

        Auto ei mene suoraan hetken vertaa... - ja se ei ole auton vika.
        Ajoin sentäs Nankangilla useamman kymmenentuhatta ja auto meni sinne minne pitää eikä tarvi koko ajan ohjata.
        Jos ne ei kestä radalla niin ei voi mitään. Rata-ajo ja arkikäyttö on muutenkin ihan eri asia.

        Paskimmat renkaat mitä olen ikinä ajanut..., Nokian paska kitkakumikin hakkaa noi, ei vetele.
        Sulla on A4:ssa jotain vikaa. Itse ajoin omalla a4 2,6 avantilla 15tkm conti sport contact 2:lla eikä ollut mitään valittamista. Etupyörissä kun alkoi olla noin nelisen milliä jäljellä, niin silloin vasta alkoi uria tuntemaan selvemmin.
        Hengenvaara jauhannat ainakin 225-45/17 koossa voi kuitata hevonkukkuna.
        Since 1994 : 520i e28 -83, 316 e30 -85, 316i e30 -89,316 e30 -87, 318i e30 touring -89, 325i e30 cabrio -87, 320i e36 touring -96,325i e30 cabrio -88, 316i e30 bavaria -91, 325i cabrio -87, 318i e36 touring -95, 325i sedan -91, 320i e36 touring -97, e39 525ia touring -01, e46 318i touring -02 , 316ti compact -03 Nyt e61 525i touring, e46 318i cabrio -04

        Comment

        • tumppi$
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2007
          • 457
          • Päijät-Häme

          .................................
          Last edited by tumppi$; 08-04-2011, 21:42.

          Comment

          • Robi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 7606
            • Vantaa

            Originally posted by mekstrm View Post
            Sulla on A4:ssa jotain vikaa. Itse ajoin omalla a4 2,6 avantilla 15tkm conti sport contact 2:lla eikä ollut mitään valittamista. Etupyörissä kun alkoi olla noin nelisen milliä jäljellä, niin silloin vasta alkoi uria tuntemaan selvemmin.
            Hengenvaara jauhannat ainakin 225-45/17 koossa voi kuitata hevonkukkuna.
            Näin juuri..usealla bemulla, Mersulla, Audilla yms ajanut joissa Conti Sport Contact 2 tai 3 eikä mitään tietoakaan hakemisesta yms. Conti SportContact 3 on myös kokeiltu Alastarolla radalla ja uskomattoman tarkka rengas ja tautinen pito..myöskään rata ajelun jälkeen mitään urissa vetelyä ei tuntunut. Audissa on pakko olla vikaa jos vetelee Conteilla..toki jos ne on olleet hyvinkin kuluneet niin silloinhan niitä ei voi verrata mihinkään...
            Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
            Tiedustelut priva tai 0452210069

            Current
            E61 530d
            E39 530d
            E39 520iA
            E46 330xd
            E28 528i

            Comment

            • Stone
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 4074
              • Helsinki

              Rengaspaineetkin vaikuttaa ajettavuuteen aika oleellisesti, varsinkin jos paineissa on suuria eroja esim. eturenkaiden kesken..
              Jotain vikaa kuitenkin jossain on ollut kun uudet Audit on kyllä pirun hyviä hyviä ajettavia renkamallista tai automallista riippumatta.
              E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
              VW Pornstarter (työjuhta)
              Dodge RAM Cummins (venejuhta)
              Finnmaster T8







              Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10058
                • KVLA

                Ostin tuohon emännän kauppakassiin uudet takakumit kokoa 205/40¤17",todelliset "premium-kumit" merkkiä Westlake.Sellaiset mustat rinkulat,missä on iso reikä keskellä,kaikkihan tietää.

                Jo ostovaihessa kuitenkin hämmästytti kulutuspinnan leveys verrattuna allaoleviin Hankookkeihin.Kun sitten vein kumit asennettavaksi rengasliikkeeseen,niin vertailu useisiin samanlevyisiin osoitti kulutuspinnan/renkaan olevan n. 20mm leveämpi kuin toisten vastaavien.Vastaa leveydeltään n.225:sta.Itse renkaan runkoleveyttä ei tullut mitatuksi,mutta näyttää vanteella ollessaan "täyttävän" vanteen enemmin kuin nuo edelliset.Korkeus ei kuitenkaan poikkea 205/40-sarjalaisesta.Eli onkohan kysessä "pikkurahalla enemmin-ostos"...

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  Originally posted by Heguli 31 View Post
                  Ostin tuohon emännän kauppakassiin uudet takakumit kokoa 205/40¤17",todelliset "premium-kumit" merkkiä Westlake.Sellaiset mustat rinkulat,missä on iso reikä keskellä,kaikkihan tietää.

                  Jo ostovaihessa kuitenkin hämmästytti kulutuspinnan leveys verrattuna allaoleviin Hankookkeihin.Kun sitten vein kumit asennettavaksi rengasliikkeeseen,niin vertailu useisiin samanlevyisiin osoitti kulutuspinnan/renkaan olevan n. 20mm leveämpi kuin toisten vastaavien.Vastaa leveydeltään n.225:sta.Itse renkaan runkoleveyttä ei tullut mitatuksi,mutta näyttää vanteella ollessaan "täyttävän" vanteen enemmin kuin nuo edelliset.Korkeus ei kuitenkaan poikkea 205/40-sarjalaisesta.Eli onkohan kysessä "pikkurahalla enemmin-ostos"...
                  tuntuu tosiaan, että noi 205/40 kumit on tehty monesti leveämmän muotilla... kahdet eri merkin renkaat oli tuota kokoa ja molemmat oli yli 215 leveät. korkeampi profiiliset on yleensä kapeampia. jos vertasit esim. 225/45 kumiin, niin ei ihme jos oli saman levyinen. esim. 215/45 nankang oli selvästi kapeampi mitä 205/40 nexen ja wanli...
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • Tojopa
                    BTCF Member
                    • Mar 2004
                    • 1592
                    • Kuopio

                    Originally posted by Racink View Post

                    Onko muilla kokemusta näistä admiraleista? Olen nyt kahden vaiheilla tilaanko Nankang ns-2:set vai nämä Admiralit, 235/45 R17 koossa....
                    Hommasitko nämä Admiralit? Tai olisiko jollain muulla kokemusta ko. renkaista?

                    Comment

                    • xAnZax
                      Bimmer Rookie
                      • May 2006
                      • 92
                      • Sunshine City/ Riftinki Lossi

                      Itse en noiden Nankangien turvallisuudesta tiedä mitään kun en itse ole ajanut sellaisilla.Mutta sen perusteella mitä olen nähnyt rengasliikkeessä työskennellessäni ei tulisi mieleenkään ostaa sellaisia.

                      esimerkki tapaus: asiakas on ostanut uudet breytonin vanteet ja nankangin renkaat,en muista kokoa. no hän tuo ne rengasliikkeeseen kasattavaksi. no renkaat asennetaan vanteille ja aletaan tasapainotus.

                      no yllättäen tasapainotuskone vaatii yli 100g painoja vanteen toiselle kehälle. mielestäni jos on uudet vanteet ja renkaat,niin niihin ei tarvitse lyödä laatikollista lyijyä jotta ne pyörisi tasaisesti. se on hienoa kun ostat uudet vanteet mutta ne eivät mahdu pyörimään kun painoa on koko vanteen kehä niin täynnä että ottaa jarrusatulaan kiinni mutta kuten töissä on tapana sanoa: niin kovin vähän me niillä autoilla ajetaan.

                      eli minun puolesta saa ostaa minkälaisia renkaita tykkää. eikä kyllä ole itselläkään mitään merkki renkaita alla autossa.
                      Originally posted by Rockford
                      jo kdffz< jerraan näin i´nssinn alasti ihan posliini

                      Comment

                      • Peltsii
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 7061
                        • Turenki

                        Originally posted by xAnZax View Post

                        esimerkki tapaus: asiakas on ostanut uudet breytonin vanteet ja nankangin renkaat,en muista kokoa. no hän tuo ne rengasliikkeeseen kasattavaksi. no renkaat asennetaan vanteille ja aletaan tasapainotus.

                        no yllättäen tasapainotuskone vaatii yli 100g painoja vanteen toiselle kehälle. mielestäni jos on uudet vanteet ja renkaat,niin niihin ei tarvitse lyödä laatikollista lyijyä jotta ne pyörisi tasaisesti. se on hienoa kun ostat uudet vanteet mutta ne eivät mahdu pyörimään kun painoa on koko vanteen kehä niin täynnä että ottaa jarrusatulaan kiinni

                        Nankangeissa on merkitty pisteellä renkaan kevyin ja painavin kohta, ne kohdilleen vanteen kanssa niin vois painomääräkin olla kohtuullinen tai sitten kiinnitetään se vanne pulteista siihen koneeseen kartion sijasta..
                        DUCATI 1098 RACING EVO

                        Comment

                        • xAnZax
                          Bimmer Rookie
                          • May 2006
                          • 92
                          • Sunshine City/ Riftinki Lossi

                          Originally posted by Peltsii View Post
                          Nankangeissa on merkitty pisteellä renkaan kevyin ja painavin kohta, ne kohdilleen vanteen kanssa niin vois painomääräkin olla kohtuullinen tai sitten kiinnitetään se vanne pulteista siihen koneeseen kartion sijasta..
                          joo,kyllä mä tiedän et niissä on niitä pisteitä,mutta esim. nokiassa ja continetalissa on ihan sama miten sen renkaan siihen laittaa. ei ne yleensä silti vaadi niin paljon painoja. ja siinä vaiheessa kun on esim. 3 autoa nosturilla ja jokaiseen tarvitsee tehdä vannetöitä ja ulkona on piha täynnä autoja, niin ei todellakan kukaan ala kiinnittämään vannetta pulteista koneeseen, eikä kyllä muutenkaan ellei ole kysessä peugeotin aluvanne jossa ei ole keskireikää,jolloin on pakko pistää pulteista kiinni.
                          Originally posted by Rockford
                          jo kdffz< jerraan näin i´nssinn alasti ihan posliini

                          Comment

                          • Peltsii
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2007
                            • 7061
                            • Turenki

                            Originally posted by xAnZax View Post
                            joo,kyllä mä tiedän et niissä on niitä pisteitä,mutta esim. nokiassa ja continetalissa on ihan sama miten sen renkaan siihen laittaa. ei ne yleensä silti vaadi niin paljon painoja. ja siinä vaiheessa kun on esim. 3 autoa nosturilla ja jokaiseen tarvitsee tehdä vannetöitä ja ulkona on piha täynnä autoja, niin ei todellakan kukaan ala kiinnittämään vannetta pulteista koneeseen, eikä kyllä muutenkaan ellei ole kysessä peugeotin aluvanne jossa ei ole keskireikää,jolloin on pakko pistää pulteista kiinni.
                            Jotain on pakko tehdä jos vaatii noin paljon painoja, meneehän siinä pultinreijistä kiinnittäessä toki 10sek enemmän aikaa per vanne Renkaan pyöräytys vanteella auttaa myös useissa tapauksissa..
                            DUCATI 1098 RACING EVO

                            Comment

                            • Tenox
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2006
                              • 1732

                              Noin 13tkm takana Nankang NSII 225/45/17 kumien kanssa. Mitään muuta valittamista ei ole, mutta aika nopeaan nuo kuluvat. Onhan Omega painava auto, mutta silti. Nyt pintaa 4-5mm / rengas jäljellä, eli kaksi kesää noilla ajaa, ei enempää. Paineita rengasliikkeen ohjeiden mukaisesti 3bar ja tarkistettu säännöllisesti. Seuraavaksi ostan halvimmat mahdolliset pinnatut mustat kuminpalat... Ei tuohon lullaan tartte parempia.
                              Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                              Comment

                              • Petri.Kekkonen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2006
                                • 7434
                                • Oulu

                                Originally posted by Tenox View Post
                                Noin 13tkm takana Nankang NSII 225/45/17 kumien kanssa. Mitään muuta valittamista ei ole, mutta aika nopeaan nuo kuluvat. Onhan Omega painava auto, mutta silti. Nyt pintaa 4-5mm / rengas jäljellä, eli kaksi kesää noilla ajaa, ei enempää. Paineita rengasliikkeen ohjeiden mukaisesti 3bar ja tarkistettu säännöllisesti. Seuraavaksi ostan halvimmat mahdolliset pinnatut mustat kuminpalat... Ei tuohon lullaan tartte parempia.
                                Mulla on takana olleet NS2 255/40R17 nyt kaksi kesää ja vajaa 20 000 km. Pintaa en ole nyt mitannut, mutta pitäisi olla jäljellä noin 5 mm, eli vielä noilla kolmannen (vähäkilometrisen) kesän ajaa ihan hyvin jos haluaa. Paineita ollut auton ohjeiden mukaisesti tai vähän yli eli 2,7 bar luokkaa.
                                Last edited by Petri.Kekkonen; 13-11-2008, 19:24.
                                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎