Mun mielestä on outoa, että joku edes haluaa nastoilla kaksituhattaluvulla ajaa.
Sinun mielipiteesi on kyllä tullut ihan selväksi jo riittävän monissa postauksissa noista talvirenkaista.Eiköhän tuo kitkojen ylistäminen jo sinun kohdaltasi rupeaisi riittämään tässä 2000 luvulla.
Mun mielestä on outoa, että joku edes haluaa nastoilla kaksituhattaluvulla ajaa.
Tuleppa kattomaan missä asun. Olihan kitkat uudellamaalla asuessa (paljon sulaa tietä vielä talvellakin) ainoa vaihto ehto, mutta kun asuu nyt täällä länsi-siperiassa, niinei käy kyllä pienessäkään milessä, mitäään kitkoja vedellä alle...
Nastat on nykyään niin pieniä pikkujyväsiä, että se on jo aikalailla sama onko niitä vai ei. Itsellä on ollut molempia renkaita, ja hyvin on pärjännyt kummallakin, pointtina se, että sitä ropinaa ei jaksa kuunnella sen antaman hyödyn ollessa lähes mitätön. Kitkojen ja nastojen ero on testeissäkin nykyisin hyvin pieni. Nastat kyllä mieluummin ymmärrän sinne uudelle maalle, missä tiet on suolatut ja peilijäällä sitten kun pakastaa. Pohjoisemmassa kitkat on paras vaihtoehto lähes aina, koska harvemmin vetää ns. "vesijäälle." Autobildin viime vuoden testissä jääjarrutuksessa kitka voitti (karhea testijää).
Nastat on nykyään niin pieniä pikkujyväsiä, että se on jo aikalailla sama onko niitä vai ei. Itsellä on ollut molempia renkaita, ja hyvin on pärjännyt kummallakin, pointtina se, että sitä ropinaa ei jaksa kuunnella sen antaman hyödyn ollessa lähes mitätön. Kitkojen ja nastojen ero on testeissäkin nykyisin hyvin pieni. Nastat kyllä mieluummin ymmärrän sinne uudelle maalle, missä tiet on suolatut ja peilijäällä sitten kun pakastaa. Pohjoisemmassa kitkat on paras vaihtoehto lähes aina, koska harvemmin vetää ns. "vesijäälle." Autobildin viime vuoden testissä jääjarrutuksessa kitka voitti (karhea testijää).
no testit sanoo ihan muuta mutta kukin eläköön pilvilinnoissaan.. ja jos ropina häirittee niin siitä pääsee autoa vaihtamalla sellaiseen jossa on äänieristys
no testit sanoo ihan muuta mutta kukin eläköön pilvilinnoissaan.. ja jos ropina häirittee niin siitä pääsee autoa vaihtamalla sellaiseen jossa on äänieristys
Jep, monia talvia ajeltu kitkoilla mutta kyllä viime talvi alko riittämään. Risteyksistä lähtiessä se pito on nii surkeeta.
Nastojen ropinaa ei ainakaan E34:ssa kuulu, ku ikkuna auki. Eikä liiemmin E32:ssa.
Jospa sitten palattais takaisin itse topikin aiheeseen ja lopetettais tämä iänikuinen väittely nasta vs. kitkarenkaista. Se aihe ei tämän topikin alle kuulu
.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Jospa sitten palattais takaisin itse topikin aiheeseen ja lopetettais tämä iänikuinen väittely nasta vs. kitkarenkaista. Se aihe ei tämän topikin alle kuulu
Pari kesää tuli ajeltua Kumhoilla (Ku-31) yhteensä n. 10000km. Tunteettomat urille, mutta eivät mielestäni kauheen hiljaiset.
Nyt talvirenkaita alle laittaessa sitten huomasin että ompas kuluneet... Ja epätasaisesti, sisäreunassa kulutuspintaa jäljellä n. 2mm, ulkoreunassa n.4-5mm...
Eturenkaissa näkyy vielä keskellä se Kuhmon teksti , eli etunakit ovat vielä melkein kuin uudet. Eli kulmat pielessä ja takarenkaat pilalla.
Hemi voiskin heittää tähän arvot miten pitäisi säätää, kesärenkaiden koko 18" 235/40 ja 265/35, talvirenkaat 235/45r17... (tai nyt vielä vähän aikaa alla pyörii alimittaiset 225/45r17, nämä vaihtuu pian oikeaan kokoon).
Täytyisi itselle ostaa kaksi kesärengasta ensi kevääksi koossa 205/40/17 ja Mansenautosta tarjosivat kahta Ovation merkkistä 150€ asennettuna. Ilmeisesti malli on tuo kun jos oikein sivuilta ymmärsin niin tuossa koossa ei ole kuin tota mallia Ovationilla.
Toisena vaihtoehtona olen katsellut näitä Kumhoja:
Muita vaihtoehtojakin voitte esittää. Mielellään renkaiden tulisi olla pitkäikäiset ja pidoltaan ainakin kohtuulliset. Äänekkyys ei juurikaan haittaa, kun auto on äänekäs muutenkin. Muuten en osa lyehkon ajokokemuksen omaavana oikein ominaisuuksia renkaista mainita. Autoa on myös jonkin madallettu, jos sillä on jotain merkitystä.
Noita Syroneita ei ole omien tietojeni mukaan ainakaan märkäpidosta kehuttu testeissä. Toki voi olla että olen saanut väärän kuvan. Tosin kun yritin noita ettiä ostettavaksi niin kahdelle renkaalle tuli hintaa halvimmillaan toimituskuluineen 200€. Noi Kumhot mitkä linkkasin olisivat 150€. Molempiinhan pitäisi sitten tietenkin hankkia asennus jostain.
Comment