Varmistettua tietoa noista kaari ja rengashommista. Tuon STRO taulukon mukaan tosiaan se katsastusmies katsoi nuo rengas/vanne yhdistelmät. Toiseksi itselläni kun on nuo 8½ et13 vanteet 215/40R17 kumeilla E36:sessa, niin edessä, josta ei ole kaaria levitetty jäi juuri kintaalle, että riittääkö. Sanoi että levitä pienesti kaarta, että kuvio pysyy kaaren sisällä niin kelpaa. Takana, johon tehin tilaa kaariin, ei ollut mitään sanomista, vaikka itse vanne tulee rutkasti kaaresta ulos. Kunhan kuvio on kaaren sisässä niin kelpaa. Ja toki ei saa raapata mihinkään.
Kaverille tosiaan poliisi väitti, ettei saa tulla vanteet kaaresta ulos. Paskapuhetta. Itse otan ainakin dokumentin katsastusmieheltä sille varalle, että nuo tinanapit tulevat tinkaamaan.
Enkös minä kertonut sinulle juuri saman asian jo viime viikolla?
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Annetaan nyt omakin kommentti ostoksesta: Päädyin omasta mielestä ensivaikutelmaltaan erittäin hyvään hinta/laatusuhteen omaavaan renkaaseen, Hankook K105 225/55/16 W, hinta 420€. Kilometrejä ei oo tullu kuin 500 eli mielipide voi vielä muuttua. Voi olla että renkaat ei sovellu agressiiviseen rata-ajoon, mutta arkipäivän ajoon ja hieman vauhdikkaampaankin ajoon hyvät. Aikaisemmin ollut 17" pirelli P7 ja Hankook 102 jne ja lisäksi on tullut kokeiltua Misukan Primacy pilot, eikä jää ikävä hinnan takia. Säästö merkkirenkaisiin 400€. Papan avensikseen laitettiin samalla vastaavat V-luokan renkaat (195/6?/15). Niistä ei jäänytkään niin hyvää fiilistä, kuten tekniikan maailmakin niistä hieman narisi - olivat tosiaan hieman epämääräisen oloiset (veltto), hiljaiset kuitenkin. Taisi olla TM:ssä H-luokka mutta anyway. Antakaapa kommenttia niistä nankang ns-2 jos jollakulla tuli sellaiset 16" laitettua!!
Tossa meiän 328i:ssa on alla Nankang NS-2:t 18" 225/35 joka nurkissa. Ja täytyy sanoa että erittäin tyytyväinen oon ollu kyytiin. Auto on kentässä ja tommosella pikku profiililla vois olettaa että on kivi reki, mutta ei, mahtava kyyti, pehmeä ja tasainen. Ei pahemmin veteli tolla koolla ja on kohtuu hiljaiset maatieajossa. Ja ovat kuluneet tasaisesti. Ehdottomasti samanlaiset kierrokset alle ku aika koittaa
Samanmerkkiset budjettirenkaat tuli alle kuin kun sieltä otettiin poiskin, eli kumhon ecstat (uudella kuviolla), koko 235/45/17 - hinta 420 töineen. Entiset palveli hyvin lähes kaksi kesärengaskautta ja reilut 30tkm...
Samanmerkkiset budjettirenkaat tuli alle kuin kun sieltä otettiin poiskin, eli kumhon ecstat (uudella kuviolla), koko 235/45/17 - hinta 420 töineen. Entiset palveli hyvin lähes kaksi kesärengaskautta ja reilut 30tkm...
Mansen Auto:sta: www.mansenauto.fi. Nettisivuilla ei kumhoista puhuta mitään mutta niitä tarjotaan kun em kokoluokkaa kysytään - sama homma viime kerrallakin
Mun 205/40/17 ns-2:sissa on ainakin toi m+s merkintä. On muuten aika liukkaat sateella
Mulla takana olevat NS-2:t alkaa olla jo aika lopussa, toisessa pintaa 2,5mm ja toisessa jotain 3,5mm. Muuten ei ole ollut sateellakaan ongelmia, mutta tuossa viikonloppuna testailin ilman luistonestoa vesisateessa paria liikenneympyrää ja silloin kyllä luisti kuin ois ollu lunta alla. Eli en nyt oikein osaa sano oliko tuo renkaiden vika vai oliko se asfaltti + väärinpäin kallistus siinä syynä siihen että lipsui ihan olemattomalla yrityksellä.
Mulla takana olevat NS-2:t alkaa olla jo aika lopussa, toisessa pintaa 2,5mm ja toisessa jotain 3,5mm. Muuten ei ole ollut sateellakaan ongelmia, mutta tuossa viikonloppuna testailin ilman luistonestoa vesisateessa paria liikenneympyrää ja silloin kyllä luisti kuin ois ollu lunta alla. Eli en nyt oikein osaa sano oliko tuo renkaiden vika vai oliko se asfaltti + väärinpäin kallistus siinä syynä siihen että lipsui ihan olemattomalla yrityksellä.
Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIKnyt myös facebookissaKLIKTai suoraan Whats App 041591103
Vaikka me suomalaiset ollaankin rohkeita niin ilmeisesti niin rohkeita ei ainakaan tältä palstalta löydy jotta saataisiin kokemuksia Nankangin SV-1 kitkakumista. Hinta on aika houkutteleva joten jos kumi edes jotenkin toimii talvella niin hankinta lienee perusteltua - vai kuinka?
Vaikka me suomalaiset ollaankin rohkeita niin ilmeisesti niin rohkeita ei ainakaan tältä palstalta löydy jotta saataisiin kokemuksia Nankangin SV-1 kitkakumista. Hinta on aika houkutteleva joten jos kumi edes jotenkin toimii talvella niin hankinta lienee perusteltua - vai kuinka?
Viime syksyn TM:ssä nuo SV-1:set olivat kitkarenkaiden testiyllättäjät, positiivisessa mielessä.
Minkä kokoiset kumit kannattaisi vääntään E46:n alle 18" ja edessä 8,5" ja takan 9,5" leveyttä oleville vanteille? (En ole vielä ostanut, mutta pian pitää ensi kesää jo ajatella..) Ja millähän ET:llä nuo vanteet mahtuvat pyörimään, ET42?
Kohta vois jo alkaa suunnitella renkaita ensi kesäksi. Jos ei mitään yllättävää ilmene niin ajattelin hankkia Nankang NS-II 235/45-17 eteen ja 255/40-17 taakse.
Sitten ois tietysti keskihintaisissa joku Hankook mutta merkkirenkaita ei taida GoodYearin Eagle F1:stä lukuunottamatta saada järkevään hintaan.
Onkohan ensi kesäksi tulossa jotain uutuuksia halpaan tai keskihintaluokkaan?
EDIT: Noi Nankangit näyttäs maksavan Rengasonline.com:issa 404€/kierros, eli eipä oo kallista.
Comment