Jos bemarin omistaa niin eikö aika iso kriteeri ole juuri ajettavuus?
Ymmärrän kyllä NS2:set paikasta toiseen siirtymiseen ja show vehkeisiin mutta jos haluaa oikeasti nauttia vaikka M3:lla mutkateistä niin ovat kyllä totaalisen väärä valinta!
Kesärenkailla tulee kuitenkin mitattua ne auton ajo-ominaisuudet mitkä harvoin talvella tulee esille, siksi pelkkä mukavuus ei riitä itselle!
Onhan nuo ihan ok perusrenkaat arkikäyttöön mutta en kyllä tiedä ostaisinko toista settiä silti. Huono märkäpito ja löysä runko, josta syystä tietysti mukavat.
Eihän tuo seiskan alla iso ongelma ole kun tuo ei raketti ole muutenkaan tietty.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by r.w. View Postmonen muunkin mielestä on omituista ostaa isolla rahalla hyvä ja urheilullinen auto jonka jälkeen pilata sen ajettavuus paskoilla renkailla ihan vaan koska ne ovat halvat...
Tämä on aika erikoinen väittämä kun lueskelee TM:n tai Tuulilasin "maistitestejä" bemareista joissa on alla 18"-19" kokoluokan ensiasennun "premiumrenkaat".
Testaajat kuitenkin ovat kaikki samaa mieltä että muutoin hienot ajo-ominaisuudet on pilattu juuri renkailla, eli rajulla uraherkkyydellä ja kovalla äänitasolla.
Eli tämä ihmeellinen..."pilata ajettavuus"...ikäänkuin kaikilla muilla kuin niillä katu-uskottavilla "premiummerkeillä", on aika erikoista puhetta, paitsi jos taas tässäkin ne ruusuiset mielikuvat jyllää enemmän kuin aito kokemuspohja.
Edelleen perään sitä miksi ihmeessä se talvirengas valinta voidaan tehdä mukavuusperustein ilman että ne ..."ominaisuudet menee pilalle"...mutta heti jos kesärengasvalinta on mukavuuspainotteinen...."ominaisuudet ovat pilalla"...
Ymmärrän että halvimmat Kiinalaiset ovat uudessa F10:ssä aika omituisen logiikan summa, mutta jos alle haluaa esim.äänettömän ja vetelemättömän Nexenin, ei ainakaan minun F10 todellakaan ole "ominaisuuksiensa" puolesta pilalla, vaan päinvastoin, suhteessa ensiasennus "premiumiin" joka vetelee/saa paimentaa koko ajan ja huutaa kuin sikaa tapettaisiin.
Jos sitten häviän Nexenillä 2-3m jarrutusmatkassa testivoittajalle, on se vain 10% siitä mitä häviäisin kitkarengasvalinnalla "väärissä ajo-olosuhteissa.
Originally posted by r.w. View PostKitkarengasolkiukkosi on muuten ihan validi, mutta kesä- ja talvirenkailta vaaditut ominaisuudet vaan valitettavasti poikkeavat aika paljon toisistaan. Joku voi rauhallisessa talviajossa arvostaa kitkan mukavuutta ylitse absoluuttisen suorituskyvyn, mutta tahtoo kesäajossa nauttia autonsa koko potentiaalista, silloin nyanssitkin muuttuvat merkityksellisiksi.
Joo tottakai jos joku haluaa kesärenkaaksi ratarenkaan niin ihan ok ja kivat hänelle, mutta aika moni kuitenkin pitää mukavuutta myös kesärenkaassa ensisijaisena valintakriteerinä..."rauhallisessa kesäajossa"...niin onko hän silloin väärässä valinnassaan(haluaa siis vetelemättömän ja äänettömän tuotteen)?
Miksi talvirengas voidaan valita nastattomana hieman pienemmän melutasonsa vuoksi, mutta kesärenkaassa melu voidaan hyvin ohittaa olankohauksella..."kunhan ominaisuudet riittää"....=lue: oikea merkki renkaan kyljessä.
Kuitenkin käytännön keskimääräiset ajonopeudet kesällä ja talvella eroavat toisistaan vain joitain prosentteja, mutta mm.jarrutusmatkat ja sivuttaiskiihtyvyyden rajat monin kertaisesti?
Eli mitä se "rauhallinen" talviajo oikeasti on suhteessa kesällä ajettuihin kilometreihin ratojen ulkopuolella?
Tarkoitan että mitähän se voisi olla esim.Nexen alla niin että pito ei riitä, vaan luistellaan kuin talvella?Last edited by Hemi; 28-03-2013, 13:48.
Leave a comment:
-
-
Itsellä toista kesää alla Nokian Hakka Blue renkaat. Kyseiset renkaat on märkäpito-ominaisuuksiltaan loistavat, ei tarvii väistellä lammikoita
Voin suositelle kesärenkaiksi!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hemi View Postps. Siis edelleen olen sitä mieltä että markkinoilla on sellaisia lähinnä Kiinalaisia kesärenkaitakin, joita ihan välttämättä ei myynnissä tarvitsisi olla, mutta jos Suomen kesässä radan ulkopuolella ei NS2:lla pärjää ja kuitenkin talven pärjää kitkalla, niin kyseessä ei ole mikään muu kuin itsepetos/brändiuskovaisuus(itsensä trendipelleksi tekemisestä).
Liikenteessä pärjää ihan hyvin vaikka alla olisi 316i sen M3:n sijaan. Mun, kuten nähtävästi monen muunkin mielestä on omituista ostaa isolla rahalla hyvä ja urheilullinen auto jonka jälkeen pilata sen ajettavuus paskoilla renkailla ihan vaan koska ne ovat halvat ja riittävän hyvät. Kyllä munkin Nankangit tuohon seiskaan riittävät ja kyllä niillä tiellä pysyy, mutta aika kaukana ne ovat mistään optimista muutoin kuin kustannusmielessä. Renkailla on aika paljon muitakin ominaisuuksia kuin melu ja jarrutusmatka märällä sekä kuivalla, liukaskin rengas on ihan ok jos sen käyttäytyminen ajossa on loogista ja ennakoitavaa, jota se harvemmin noiden halpojen kanssa on.
Kitkarengasolkiukkosi on muuten ihan validi, mutta kesä- ja talvirenkailta vaaditut ominaisuudet vaan valitettavasti poikkeavat aika paljon toisistaan. Joku voi rauhallisessa talviajossa arvostaa kitkan mukavuutta ylitse absoluuttisen suorituskyvyn, mutta tahtoo kesäajossa nauttia autonsa koko potentiaalista, silloin nyanssitkin muuttuvat merkityksellisiksi.Last edited by r.w.; 28-03-2013, 11:17.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostLisätään vielä,että joillekkin jopa keskieuroopan kitkamallit kelpaa/on riittävän hyviä.Kesäksi sitten on kuitenkin pakko saada "Misukan Sport Cupit" alle.Muuten ei pitoa ja ja katu-uskottavuutta ole riittävästi.Mutta löytyy myös paljon toisin päin ajattelevia.Eli talvella kalleimmat nastat alla 18-19".Kesäksi sitten täällä foorumillakin kysellään,että miten pärjää tuolla Sunnylla,Linglong:illa tms. paskimmalla kuralla.
Leave a comment:
-
-
Noista Nexeneistä vielä, että kyseisellä valmistajallahan on kova tavoite olla 2015 mennessä 10 suurimman rengasvalmistajan joukossa. Kiallehan nuo taitaa toimittaa ensiasennusrenkaat ainakin jollekkin mantereelle. Kovasti ovat panostaneet rengasmallistoonsa viime aikoina. Toivottavasti ei tarkoita sitä, että renkaat muuttuu uraimureiksi
Leave a comment:
-
-
Mulle suurin ongelma noissa NS-2:ssa oli nopea kuluminen. 10tkm ja 4mm. Vertailuna BF Goodrichit joissa oli 5mm kun ostin auton ja ajettuani vajaat 22tkm jäljellä yhä kahdessa renkaassa n. 3mm ja kaksi sitten finaalissa. Siinä se säästö vaan tuppaa sitten hupenemaan.. Paineet NS-2:ssa oli rengasliikkeen suosittelemat ja kuluivat kyllä epätasaisesti, mutta kauttaaltaankin vähintään sen 4mm.
Kaveri valitteli NS-2 ominaisuuksia kesällä asvaltilla kitkarenkaita huonommiksi, ei tykännyt yhtään. (18" ja alla E39 530i M-sport). Tähän en ota itse sen enempää kantaa, mulle ne kelpasi hyvin tuota kulumisasiaa lukuun ottamatta.
Häpeän tunnustaa, että viime vuodet olen kyllä raivokkaasti säästänyt nimenomaan rengaskustannuksissa. On ollut vähän pakko, kun tulot putosivat puoleen ja talouden asukasluku nousi yhdellä. Noista Goodricheistäkin jätin jemmaan ne kaksi parempaa.
Toisessa autossa on alla mukana tulleet 18" Good Ride kummit, joita en lähtisi kehumaan. Pintaa kuitenkin reilusti, eli ajaa vähintään ensi kesän. Toisessa kesärenkaiksi tulee Michelinin kuluneet kitkarenkaat, joissa pintaa 3-4mm - olivat ensin mainitussa autossa talven ajan (tulivat sen mukana). Ensi talveksi ostin 60e:lla käytetyt kitkanastat (jokin ns. merkkirengas) pintaa 6mm, mutta nastat vähän kärsineet. Vielä tarttis joko saada yksi sarja nastarenkaita halvalla tai sitten täytyy ajaa noilla Nokian HP4:lla ensi talvi. Muuten OK, mutta keskeltä kuluneet n. 3mm luokkaan asti. Sikäli outoa, että reunat OK ja nastat tallella. Noistakin ajattelin tehdä yhden kesän kesärenkaat vielä joskus...
Synergiaetuna molemmissa autoissa sama jako ja 3x 16" alut jotka sopii molempiin autoihin, eli helppo vaihdella keskirenkaita vaihtelemalla. Noi 18" käy vaan toiseen (liian pieni keskireikä toiseen).
Kumpikaan autoista ei ole sellainen sen paremmin arvoltaan kuin urheiluominaisuuksiltaan, että sen takia pitäisi olla huippurenkaat, mutta kyllähän minä mieluummin ajaisin asiallisemmilla kumeilla jos olisi varaa.Last edited by Tenox; 28-03-2013, 07:06.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostItse kanssa ihmettelen samaa kuin HEMI, että talveksi kitka välttää ihan hyvin, mutta kesällä sitten vaikka NS2 ei kelpaa. Erohan on pienempi kuin kitka ja nastarenkaalla. Nastarengas ei varmaan ole "cool" niin eivät kelpaa monille.Last edited by Heguli 31; 28-03-2013, 07:08.
Leave a comment:
-
-
Itse kanssa ihmettelen samaa kuin HEMI, että talveksi kitka välttää ihan hyvin, mutta kesällä sitten vaikka NS2 ei kelpaa. Erohan on pienempi kuin kitka ja nastarenkaalla. Nastarengas ei varmaan ole "cool" niin eivät kelpaa monille.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bimmerE34 View PostPoikkeaa jo aiheesta vähän.
Jäisellä pinnalla nasta on aina nasta. Jäähän ei pure muu kuin piikki, ja kumi on tietääkseni hyvin elastinen materiaali.
Kitkarenkailla sinänsä on iso ero keskenään, tästä keskustelua käydäänkin sitten jo muualla.
Hinta - laatu ei kulje aina käsikädessä. Aina se kallein ei ole paras, mutta harvoin se halvin on paras.
Eli oikeasti riittää kunhan renkaan kyljessä on katu-uskottava brändi...kesät talvet.
Renkaan iällä ja kulutuspinnalla on kuitenkin aina se suurin merkitys renkaan ominaisuuksiin, mutta eipä täällä jeesustella "lähimmäisenrakkaudella" vertailemalla kulutuspintoja ja paistokuukausia/vuosia.
ps. Siis edelleen olen sitä mieltä että markkinoilla on sellaisia lähinnä Kiinalaisia kesärenkaitakin, joita ihan välttämättä ei myynnissä tarvitsisi olla, mutta jos Suomen kesässä radan ulkopuolella ei NS2:lla pärjää ja kuitenkin talven pärjää kitkalla, niin kyseessä ei ole mikään muu kuin itsepetos/brändiuskovaisuus(itsensä trendipelleksi tekemisestä).Last edited by Hemi; 27-03-2013, 20:05.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hemi View PostEntä kitkarenkaat?
Rakastaako kitkarenkaiden omistajat lähimmäisiään vai onko pointti vain maksaa riittävän paljon renkaistaan ja se riittää lähimmäisenrakkauteen(vai itsepetokseen)?
Se auto on kuitenkin myös talvella neljällä renkaalla tiessä...parhaimmillaan jäässä kiinni, joiden pinta-ala ei päätä huimaa.
Jäisellä pinnalla nasta on aina nasta. Jäähän ei pure muu kuin piikki, ja kumi on tietääkseni hyvin elastinen materiaali.
Kitkarenkailla sinänsä on iso ero keskenään, tästä keskustelua käydäänkin sitten jo muualla.
Hinta - laatu ei kulje aina käsikädessä. Aina se kallein ei ole paras, mutta harvoin se halvin on paras.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bimmerE34 View PostItseään, muita ja lähimmäisiään rakastavat ihmiset tajuaavat laittaa renkaaseen vähän raahakin kiinni. Henkivakuutuksena halvin ja kuitenkin auto on tiessä kiinni vain neljällä kumilla joiden pinta-ala ei päätä huimaa.
Ihmettelen suuresti sitä, että on varaa ostaa 4000e vanteet 1500e autoon, mutta renkaissa sitten säästetään kun rahat loppuu :think Ostaisin itse ennemmin replica vanteet ja oikeat renkaat..
Rakastaako kitkarenkaiden omistajat lähimmäisiään vai onko pointti vain maksaa riittävän paljon renkaistaan ja se riittää lähimmäisenrakkauteen(vai itsepetokseen)?
Se auto on kuitenkin myös talvella neljällä renkaalla tiessä...parhaimmillaan jäässä kiinni, joiden pinta-ala ei päätä huimaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bimmerE34 View PostItseään, muita ja lähimmäisiään rakastavat ihmiset tajuaavat laittaa renkaaseen vähän raahakin kiinni.
Toisaalta kumpi on persaukiselle turvallisempi, vanhat saksankitkat vai uudet Nankangit?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by T3 View PostHätäjarrutuksessa se 5-6m pidempi jarrutusmatka, tai huomattavasti herkempi vesiliirtoon lähtö saattaa maksaa henkesi, mutta eihän sillä ole mitään väliä, kun ne renkaat sai kuitenkin 200€ halvemmalla. Jääpähän sitten perikunnalle vähän enemmän hautajaiskekkereihin.
Ihmettelen suuresti sitä, että on varaa ostaa 4000e vanteet 1500e autoon, mutta renkaissa sitten säästetään kun rahat loppuu :think Ostaisin itse ennemmin replica vanteet ja oikeat renkaat..
Originally posted by Bmw Master View PostBtw: Miten Nokian kuuluu taivuttaa? Michelin, laitoin autooni Michelinit. Nokian, laitoin autooni Nokianit?
Originally posted by Hemi View PostKuka noita halvimpia Kiinalaisia on koskaan suositellutkaan?
Ainakin minä olen nimenomaan aina kehoittanut välttämään niitä.
ps.tämähän oli muuten edelleen se halpisrengastopikki, eikä topik missä niiden ominaisuuksia vertaillaan aina kulloisenkin lehden uusimpaan testivoittajaan.
Sen hehkutuksen michelinin "erinomaisuudesta" voi jättää tuonne premiumrengastopikkiin.
Imperialin halpisrenkaita tilasin itselle kesäksi sulatuskäyttöön. Tieliikenteessä noilla ei ole tarkoitus ajaa kuin alle 50km koko kesässä.
Leave a comment:
-
Leave a comment: